TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

BUİKAD toplantısında Yalçın Ayaydın’dan İpekyol macerasını dinledik

Yazının Giriş Tarihi: 27.09.2024 07:59
Yazının Güncellenme Tarihi: 27.09.2024 21:55

26 Eylül 2024 akşamı Bursa Çekirge’deki Mövenpick Otel Balo Salonunda BUİKAD’ın organize ettiği İş Sohbetleri serisinde İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın’ı dinledik. Üyelerin yoğun katılım gösterdiği söyleşiyi Buikad Başkanı Şeyda Şençayır büyük bir ustalıkla yönetti.

Tabii ki, İpekyol markası bugünlere kolay gelmedi. Yalçın bey Mardin doğumlu, ailesi varlıklı değil. İlk iş deneyimini eniştesinin dükkanında çıraklık yaparak geçirmiş. Daha sonrasında askerliğe kadar 2 firmada daha çalışmış. Askerlik sonrasında askerden önce çalıştığı firmadan birisi çok yoğun ısrarlara rağmen Yalçın beyi geri getirememiş. Yalçın beyin ifadesiyle “hedeflerim vardı, kendi işyerimi açmak istedim” diyor.

İlk işini kurduğunda “tahsilatçı da bendim, pazarlamacı da bendim, sevkiyatçı da bendim, üretici de bendim, satınalmacı da bendim” diyor. Emeklerken, atölye düzeyindeyken profesyonelleşmeye başlamış Yalçın bey.

Zaman geçtikçe Anadolu’dan müşteriler edinmiş. Steyşın aracına malları yükleyerek otobüs garajından şehir dışı müşterilerine siparişlerini gönderiyor. Ardından Mersindeki, Konyadaki müşterisini arayarak “malınız yola çıktı, plakası şu, takip edip otobüs terminalinden teslim alın” diye bilgi veriyor. Sipariş veren müşteri ertesi gün malını teslim alıyor. Bu bahsettiği dönemde kargolara teslim ettiğinde 1 hafta sonra müşteri malını teslim alabiliyordu. Böyle bir çözüm bulmuş Yalçın bey.

Bugüne geldiğimizde iş hayatında olmazsa olmazlardan en önemlisinin dijital olduğunu belirtiyor. E-ticaret serüvenine 2005’lerde başlamış. Bu konuda “ilklerdenim” diyor.

Aynı zamanda Trendyol’un da kurucularından Yalçın bey ancak daha sonra ticari fikirleri uyuşmadığı için ayrılıyor ortaklıktan.

Trendyol bir aile şirketi. Trendyol kuruluşundan bugüne kardeşleriyle birlikte devam ediyor. Kardeşler kimi finansta, kimi satınalmada, kimi pazarlamada, kimi üretimde. Böyle olunca “dışarı çıktığımda gözüm arkada kalmıyor, suistimallere meydan vermiyor bu sistem” diyor.

İş hayatında STK’larda bulunmanın çok önemli olduğunu söylüyor, ancak dozunda olmasını öneriyor. Çünkü; “önemli STK’larda görev alan bazı arkadaşlarım görevlerini bıraktıktan sonra şirketlerine döndüklerinde şirketlerini bulamayabiliyorlar, suistimaller yaşanmış” diyor.

Global olma yolunda emin adımlarla devam ediyor İpekyol markası. Asya, Avrupa ülkelerinde mağazalarının olduğunu, her ülkenin kültürüne, demografisine uygun ürünler ürettiklerini söylüyor. Yurtdışından çok önemli moda şirketlerinden ortaklık teklifleri aldıklarını, acele etmeden her detayı konuşarak ve fiyatta da anlaşılırsa işbirliği yapmaktan çekinmediklerini söylüyor Yalçın bey.

Müşterileriyle ve mağazalarıyla sürekli iletişim halinde. STK’larda önemli roller üstlenmiş, halen daha devam ediyor.

Başarı grafiğinde ekip kültürü çok önemli bir yer tutuyor. Önemli noktalarda çok güvendiği kardeşlerini konumlandırmış, ekip üyelerini etkin ve yetkin insanlardan seçiyor.

Markanın ürünleri diğer markalara göre pahalı. Bunu da “bize değer vererek mağazamıza gelen, ürünümüzü beğenen müşterimizin bize ödediği paraya layık olmaya çalışıyoruz” sözleriyle açıklıyor. “Ürünlerimiz pahalı ama kaliteli” diyor. İki günlük değil, uzun ömürlü ürünler ürettiklerini ekliyor.

Yalçın Ayaydın, çekirdekten yetişmiş, kumaşı dikmiş, ütülemiş, paketlemiş, pazarlamış, sevkiyatı sırtında yüklemiş, verdiği sözleri tutmuş, piyasada güven kazanmış… Daha sonrasında da ürettiği ve sattığı ürünün her daim arkasında olan akıllı bir tüccar. Belki de bir sonraki sezonun belirleyicilerinden.

---

Bu akşamki söyleşiden yola çıkarak kurumsallaşma konusunda kendi fikirlerimi de paylaşmak isterim:

İş dünyasında kurumsal şirketler daha başarılı oluyor. Vizyon ve misyon çerçevesinde belirledikleri hedeflerini başarılı bir şekilde gerçekleştiriyorlar. Dijital, yapay zeka, eticaret, eihracat konuları günümüzün en önemli iş dünyası konularından. Sadece markanın iletişimi değil, şirket yönetiminin de iletişiminin güçlü olması, kaliteli ürünler sergilemesi başarı kriterlerinden bazıları.

Yine finans yönetimi, bütçe yönetimi, kârlılık, tasarruf planları şirketleri bir üst lige çıkaran en önemli etkenlerden.

Özellikle aile şirketlerinin bir “Aile Anayasası” olmalı.

---

İpekyol gerek yurt içinden, gerek yurtdışından yıldız markaların işbirliği için kapılarını çaldığı başarılı bir marka. Tebrik ediyoruz.

---

Bu vesileyle Buikad Başkanı Şeyda Şençayır’ı ve bu gecede emeği olan tüm çalışma arkadaşlarını da tebrik ediyorum.

---

Hakan Kavurmacı

iletisim@dijitalhaber.com.tr

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.