Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu: Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık.
Haber Giriş Tarihi: 27.09.2024 10:20
Haber Güncellenme Tarihi: 27.09.2024 10:27
Kaynak:
Haber Merkezi
Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu, Koton'un performansını değerlendirdi.
Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, şirketin birinci yarı performansı ile ilgili şunları kaydetti: ‘‘Mevsimsel olarak sakin geçen senenin ilk çeyreğinin ardından, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık. Yine senenin ilk yarısında etkin ürün tedarik stratejimiz sayesinde konsolide brüt kar marjımızı geçen senenin aynı dönemine kıyasla 5,6 puan, yurt içi brüt kar marjımızı ise 7,7 puan genişleyerek sırasıyla %55,3 ve %60,5’e çıkarmayı başardık. Göreceli kuvvetli Türk lirası, senenin ilk yarısında yurt dışındaki fiyatlama esnekliğimizi azalttı. Buna rağmen biz karlılık odaklı yaklaşımımızdan ödün vermeyerek rekabetin yoğun yaşandığı en büyük yurt dışı pazarlarımızdan BDT bölgesinde dahi brüt kar marjımızı %47,7’den %53,3’e çıkardık. Yurt dışı pazarlardaki kısa vadeli belirsizlikler, Koton’un orta ve uzun vadeli büyüme stratejisini değiştirmemiştir. Karlı büyüme prensibimiz çerçevesinde, ağırlıklı olarak yurt dışında olmak üzere, yeni mağaza açılışlarına devam ederken, yurt içinde ve yurt dışında e-ticaret kanalımızı büyütmeye devam edeceğiz’’.
Şirketin KAP'a yaptığı açıklamasında;
Koton Konsolide Satışlarını 2024 Yılının İlk Yarısında Enflasyonun Üzerinde Büyüttü ve Konsolide Brüt Karını Oranında Arttırdı. Koton yurtiçi mağazacılık satışları senenin ilk yarısında 2023 yılının aynı dönemine göre reel olarak %5,3 büyüdü. Şirket, esnek ve etkin ürün tedarik stratejisi sayesinde ürün maliyet artışlarının enflasyonun oldukça altında gerçekleşmesini sağladı. Bu kapsamda, yurt içi brüt karı reel ,4’lik artışla yaklaşık 4,5 milyar TL’ye ulaşırken, konsolide brüt karı ise artarak 5,9 milyar TL’yi aştı. Konsolide brüt kar marjı 5,6 puan artarak %55,3’e, yurt içi brüt marjı ise 7,7 puan artarak %60,5’e çıktı. Koton konsolide satışlarının yaklaşık üçte biri yurt dışı pazarlardan elde ediliyor. Bu dönemde Türk lirasının ABD doları karşısındaki %27’lik değer kaybı, yaklaşık olarak %70 olarak gerçekleşen enflasyonun çok altında kaldı. Bu durum çoğu ihracat yapan şirkette olduğu gibi Koton’un yurt dışı satış büyümesini geçen seneye kıyasla etkiledi. Buna rağmen, şirketin önemli yurt dışı pazarı olan BDT bölgesinde brüt kar marjı %47,7’den %53,1’e çıktı. 2024 ilk yarısında 649 milyon TL net kar elde edildi. Senenin ilk çeyreğinde 2 milyon TL olarak gerçekleşen net kar, mevsimselliğin geride kalması ve güçlü brüt kar büyümesi sayesinde senenin ilk yarısında 649 milyon TL’ye çıkmıştır. Net finansal borçluluk rasyosu 1’in altında seyretmektedir. 30 Haziran 2024 itibariyle, şirketin banka kredileri ve kiralama yükümlülükleri 2023 yıl sonuyla paralel bir seyir izledi. Bununla birlikte, halka arz gelirlerinin katkısı ile kira yükümlülükleri dahil net finansal borç 3,1 milyar TL seviyesine gerilerken, bu dönemde net finansal borç/FAVÖK (son on iki aylık FAVÖK) rasyosu 0,56’ya gerilemiş olup, kiralama yükümlülükleri hariç net finansal borç ise 432 milyon TL’dir. 26 Eylül 2024 2 Genel Mağaza açılışları 2.çeyrek itibariyle hız kazandı. Koton büyüme planları kapsamında yeni mağaza açılışlarına 2024 yılının ikinci çeyreği itibariyle hız verilerek 31 Mart 2024’te 431 olan mağaza sayısı 440’a yükseldi. Bu dönemde yurt dışında 6 franchise ve 2 kurumsal mağaza, yurt içinde ise 1 franchise mağaza açıldı. Takip eden dönemde açılacak yeni mağazaların yurt dışı ağırlıklı olmaya devam edeceği belirtildi. Yurt içi pazaryerleri %42 , koton.com reel satış büyümesi kaydetti. Senenin ilk yarısında, yurt içi pazaryerleri ve koton.com satış tutarları önceki yarıyıla kıyasla sırasıyla %42 ve reel büyüme kaydetti. Aynı dönemde koton.com yurt içi işlem sayısı 2023 yılının aynı dönemine kıyasla %29, ziyaretçi sayısı ise %9 artış gösterdi. Koton Club üye sayısı 5 milyon’u aştı! Omnichannel stratejisinin önemli bir parçası olarak Nisan 2023’te hayata geçirilen müşteri sadakat programı Koton Club üye sayısı 30 Haziran 2024 itibariyle 5 milyon üyeyi aştı. Koton Club kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sağlayarak müşteri memnuniyetini artırmayı ve müşteri verilerinin daha iyi analiz edilmesini hedefliyor. Koton Club üyelerinin daha sık alışveriş yaptığı ve sepet büyüklüğünün daha fazla olduğu görülüyor. 2024 sonuna kadar üye sayısının 6 milyona ulaşması bekleniyor." denildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Koton Club üye sayısı 5 milyon’u aştı
Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu: Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık.
Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu, Koton'un performansını değerlendirdi.
Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, şirketin birinci yarı performansı ile ilgili şunları kaydetti: ‘‘Mevsimsel olarak sakin geçen senenin ilk çeyreğinin ardından, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık. Yine senenin ilk yarısında etkin ürün tedarik stratejimiz sayesinde konsolide brüt kar marjımızı geçen senenin aynı dönemine kıyasla 5,6 puan, yurt içi brüt kar marjımızı ise 7,7 puan genişleyerek sırasıyla %55,3 ve %60,5’e çıkarmayı başardık. Göreceli kuvvetli Türk lirası, senenin ilk yarısında yurt dışındaki fiyatlama esnekliğimizi azalttı. Buna rağmen biz karlılık odaklı yaklaşımımızdan ödün vermeyerek rekabetin yoğun yaşandığı en büyük yurt dışı pazarlarımızdan BDT bölgesinde dahi brüt kar marjımızı %47,7’den %53,3’e çıkardık. Yurt dışı pazarlardaki kısa vadeli belirsizlikler, Koton’un orta ve uzun vadeli büyüme stratejisini değiştirmemiştir. Karlı büyüme prensibimiz çerçevesinde, ağırlıklı olarak yurt dışında olmak üzere, yeni mağaza açılışlarına devam ederken, yurt içinde ve yurt dışında e-ticaret kanalımızı büyütmeye devam edeceğiz’’.
Şirketin KAP'a yaptığı açıklamasında;
Koton Konsolide Satışlarını 2024 Yılının İlk Yarısında Enflasyonun Üzerinde Büyüttü ve Konsolide Brüt Karını Oranında Arttırdı. Koton yurtiçi mağazacılık satışları senenin ilk yarısında 2023 yılının aynı dönemine göre reel olarak %5,3 büyüdü. Şirket, esnek ve etkin ürün tedarik stratejisi sayesinde ürün maliyet artışlarının enflasyonun oldukça altında gerçekleşmesini sağladı. Bu kapsamda, yurt içi brüt karı reel ,4’lik artışla yaklaşık 4,5 milyar TL’ye ulaşırken, konsolide brüt karı ise artarak 5,9 milyar TL’yi aştı. Konsolide brüt kar marjı 5,6 puan artarak %55,3’e, yurt içi brüt marjı ise 7,7 puan artarak %60,5’e çıktı. Koton konsolide satışlarının yaklaşık üçte biri yurt dışı pazarlardan elde ediliyor. Bu dönemde Türk lirasının ABD doları karşısındaki %27’lik değer kaybı, yaklaşık olarak %70 olarak gerçekleşen enflasyonun çok altında kaldı. Bu durum çoğu ihracat yapan şirkette olduğu gibi Koton’un yurt dışı satış büyümesini geçen seneye kıyasla etkiledi. Buna rağmen, şirketin önemli yurt dışı pazarı olan BDT bölgesinde brüt kar marjı %47,7’den %53,1’e çıktı. 2024 ilk yarısında 649 milyon TL net kar elde edildi. Senenin ilk çeyreğinde 2 milyon TL olarak gerçekleşen net kar, mevsimselliğin geride kalması ve güçlü brüt kar büyümesi sayesinde senenin ilk yarısında 649 milyon TL’ye çıkmıştır. Net finansal borçluluk rasyosu 1’in altında seyretmektedir. 30 Haziran 2024 itibariyle, şirketin banka kredileri ve kiralama yükümlülükleri 2023 yıl sonuyla paralel bir seyir izledi. Bununla birlikte, halka arz gelirlerinin katkısı ile kira yükümlülükleri dahil net finansal borç 3,1 milyar TL seviyesine gerilerken, bu dönemde net finansal borç/FAVÖK (son on iki aylık FAVÖK) rasyosu 0,56’ya gerilemiş olup, kiralama yükümlülükleri hariç net finansal borç ise 432 milyon TL’dir. 26 Eylül 2024 2 Genel Mağaza açılışları 2.çeyrek itibariyle hız kazandı. Koton büyüme planları kapsamında yeni mağaza açılışlarına 2024 yılının ikinci çeyreği itibariyle hız verilerek 31 Mart 2024’te 431 olan mağaza sayısı 440’a yükseldi. Bu dönemde yurt dışında 6 franchise ve 2 kurumsal mağaza, yurt içinde ise 1 franchise mağaza açıldı. Takip eden dönemde açılacak yeni mağazaların yurt dışı ağırlıklı olmaya devam edeceği belirtildi. Yurt içi pazaryerleri %42 , koton.com reel satış büyümesi kaydetti. Senenin ilk yarısında, yurt içi pazaryerleri ve koton.com satış tutarları önceki yarıyıla kıyasla sırasıyla %42 ve reel büyüme kaydetti. Aynı dönemde koton.com yurt içi işlem sayısı 2023 yılının aynı dönemine kıyasla %29, ziyaretçi sayısı ise %9 artış gösterdi. Koton Club üye sayısı 5 milyon’u aştı! Omnichannel stratejisinin önemli bir parçası olarak Nisan 2023’te hayata geçirilen müşteri sadakat programı Koton Club üye sayısı 30 Haziran 2024 itibariyle 5 milyon üyeyi aştı. Koton Club kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sağlayarak müşteri memnuniyetini artırmayı ve müşteri verilerinin daha iyi analiz edilmesini hedefliyor. Koton Club üyelerinin daha sık alışveriş yaptığı ve sepet büyüklüğünün daha fazla olduğu görülüyor. 2024 sonuna kadar üye sayısının 6 milyona ulaşması bekleniyor." denildi.
Haftanın popüler haberleri
Türk Eximbank, ihracatçılara 10 yıl vadeli 1 milyar Euro kaynak sağlayacak
Türk Eximbank, yeşil dönüşüm hedefi çerçevesinde ihracatçılara Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası garantisi ile 1 milyar Euro tutarında 10 yıl vadeli kaynak sağlayacak.
Oba Makarna, Türkiye ve Mısır'da fason üretim yapacak
Oba Makarna, "Mısır'a taşınıyor" ve "Oba'dan Mısır'da yeni tesis" gibi söylentilerin gerçeği yansıtmadığını açıkladı.
Çemaş, Q1 belgesini kutladı
ÇEMAŞ DÖKÜM, Ford Otosan Q1 Kalite Belgesi Ödülü'ne layık görüldü.
Selin Çevik Ersayın, Kaleseramik'te Kategori Direktörü oldu
Kaleseramik Seramik Kaplama Malzemeleri Kategori Direktörlüğü’ne Selin Çevik Ersayın atandı.
BYD, 9 milyonuncu aracını banttan indirdi
BYD, 9 milyonuncu aracını üreterek küresel büyümesini devam ettiriyor.
Preveze Deniz Zaferi'nin 486'ncı yıl dönümü kutlanıyor
Preveze Deniz Zaferi'nin 486'ncı yıl dönümü ve Deniz Kuvvetleri Günü, İstanbul'da düzenlenen etkinliklerle kutlandı.
Türkiye Innovation Week 10 Ekim'de başlıyor
Türkiye Innovation Week 10-11-12 Ekim tarihlerinde Haliç Kongre Merkezinde gerçekleşecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD'den yurda döndü
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD'deki temaslarının ardından yurda döndü.
Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları, çevrimiçi pazar yerleri ve etkili uygulama için eşit rekabet koşulları için birleşti.
Burkay: TEKNOSAB Lojistik Park GSYF hayata geçti
BTSO Başkanı Burkay: Ülkemizin yüksek teknolojili ilk organize sanayi bölgesi olan TEKNOSAB’da Lojistik Park projemizi gerçekleştiriyoruz.
Türk limanlarına ilk 8 ayda 749 kruvaziyer demirledi
2024 Ocak-Ağustos döneminde Türk limanlarını uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,2 artarak 749'a ulaştığını belirtildi.
Bataryacıların hedefi: 2030'a kadar yatırım üssü olmak
Türkiye, 2030'a kadar batarya üretimde yatırım üssü olmayı hedefliyor.
Vietnam ve ABD firmaları arasında enerji, AI, data center işbirliği
Vietnam Hükümeti, Vietnam ve ABD firmalarının Enerji, Yapay Zeka ve Veri Merkezi konusunda mutabakat zaptı imzaladığını açıkladı.
İklim riskleriyle mücadelenin en iyi yolu çok daha yeşil olmak
Sabancı Holding CEO'su Cenk Alper, “Aslında iklim konusunda ortaya çıkan risklerle mücadelenin en iyi yolu, çok daha yeşil olmak."
Saruhan Holding'in Fakir marka ürünü "Kaave" globalleşme yolunda
Kaave, kendi kahvesini ve makinesini üreten sektörün tek yerli markası.
İpek Baylav: Çalışan adayı iş görüşmesinde yan haklarını soruyor
Çalışan adayı iş görüşmesinde yan haklarını soruyor. Günlük yemek bedeli yetersiz kalıyor.
Lothbrog, 1000’inci fiber laser makinesini Elei Makine'ye teslim etti
Lothbrog Makine, 1000nci makinesini Elei Makine'ye teslim etti.
Japonya, enerji konusunda 70 mutabakat zaptı imzaladı
Japonya, enerji geçişi konusunda ortaklarla 70 mutabakat zaptı imzaladı.
Askon İzmir Şube Başkanlığına Ahmet Kutay yeniden seçildi
ASKON İzmir Şubesi'nde gerçekleştirilen 7. Olağan Genel Kurul'da mevcut Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kutay oybirliğiyle seçilerek güven tazeledi.
İkinci elde Güvenli Ödeme Sistemi, 27 Eylül'de zorunlu hale geliyor
Ticaret Bakanlığı Ve Noterler Birliği tarafından kurulan Güvenli Ödeme Sistemi, 27 Eylül 2024 tarihinde zorunlu hale geliyor.
Türkiye, fuar alanlarının büyüklüğüyle dünya sıralamasında
Türkiye fuar alanları büyüklüğünde Avrupa'da 6, dünyada 10'uncu ülke.
Şimşek: Adil bir rekabet ortamı için kayıt dışılıkla mücadele edeceğiz
Bakan Şimşek: İş aleminden beklentimiz Orta Vadeli Program'ı rehber edinmeleri.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM Genel Kurulunda dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Ey BM Güvenlik Konseyi, Gazze soykırımının önüne geçmek için daha neyi bekliyorsunuz?
Prof. Ling San: Yapay zekanın hayatımızdaki kullanım alanları gittikçe artıyor
Sabancı Üniversitesi’nin İlham Veren Liderler Konferansı’nda bu yıl “Yapay Zekânın Eğitimdeki Rolü” konuşuldu. Konuk konuşmacı Prof. Ling San oldu.
Porselen Sofra Eşyaları Üreticileri Derneği (PORSES) kuruldu
PORSES, sektördeki küresel rekabete karşı dayanışmayı ve iş birliğini artıracak dernek, sektörün gelişimine katkı sunacak çalışmalara hız verecek.
Vietnam, elektronik şirketleri için cazip ülkelerden biri oldu
Vietnam, son on yılda elektronik şirketleri için en cazip üretim merkezlerinden biri haline geldi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD'li ve Türk iş insanlarıyla bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye-ABD İş Konseyi (TAİK) tarafından düzenlenen toplantıda Amerikalı ve Türk iş insanları ile bir araya geldi.
Aksa'da Hakan Yıldırım, Başkan Yardımcısı olarak atandı
Hakan Yıldırım, Aksa Enerji Mükemmeliyet Merkezi'nden sorumlu Başkan Yardımcısı olarak atandı.
Ülker, Taygeta Gıda Üretim ve Pazarlama şirketi kurdu
Ülker Bisküvi, Taygeta Gıda Üretim ve Pazarlama şirketi kurdu.
Huawei CEO'su Eric Xu'dan yapay zeka öngörüsü: En güçlü teknoloji
Huawei CEO'su Eric Xu, Yapay zekanın, endüstrilerde hızla benimsenen en güçlü teknoloji haline geldiğini belirtti.
MARSİFED Başkanı Osman Akın "Dijital dönüşüm kaçınılmaz"
Marmara ve İç Anadolu Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu Başkanı Osman Akın, şirketlerin ve ülkenin geleceği için dijital dönüşümün kaçınılmaz olduğunu vurguladı.
TABA-AmCham Başkanı Sanlı'nın eşi İlknur Sanlı vefat etti
TABA-AmCham Türk Amerikan İş Adamları Derneği Genel Başkanı Süleyman Ecevit Sanlı'nın eşi İlknur Sanlı hayatını kaybetti.
Prof. Dr. İbrahim Kırcova “Akıllı Araçlar, Akıllı Gelecek”
Yapay zekâ, otomotiv sektöründe sadece teknolojik yenilikler getirmekle kalmıyor; büyük değişikliklere yol açıyor.
OSD'den iş fırsatı: Sürdürülebilirlik ve Çevre Koordinatörü arıyor
Otomotiv Sanayii Derneği OSD Sürdürülebilirlik ve Çevre Koordinatörü arıyor.
Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) üyeleri Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat yaptı.
2024'te temiz hidrojen yatırımları 75 milyar dolara ulaştı
İçinde bulunduğumuz yılda temiz hidrojen yatırımları 75 milyar ABD doları’na ulaştı
Tüketiciyi kandırmaya yönelik reklamlara 187,5 milyon lira ceza
Tüketiciyi aldatan reklamlar nedeniyle 9 ayda 187,5 milyon lira ceza kesildi.
Otokar, Afrika pazarında da yer almak istiyor
Otokar, Afrika pazarındaki varlığını güçlendirmeyi hedefliyor.
The Hood TEKMER, girişimcilere yeni nesil çalışma ortamı sunuyor
Maslak 42’de yer alan The Hood TEKMER, girişimcilere yeni nesil çalışma ortamı sunuyor.
BM Danışma Kurulu, yapay zekanın yönetimi için 7 öneride bulundu
BM Danışma Kurulu, yapay zekanın yönetimi için 7 öneride bulundu.