Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu. Vegan ürün pazarı yıl sonuna kadar 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak.
Haber Giriş Tarihi: 28.10.2024 23:30
Haber Güncellenme Tarihi: 28.10.2024 23:34
Kaynak:
Haber Merkezi
Türkiye'de son yıllarda, özellikle pandemi dönemi ve sonrasında temiz içerikli beslenme konusunda farkındalığın arttığı gözlemleniyor. Araştırmalar da vejetaryen/vegan ya da organik beslenmeye yönelen tüketicilerin sayısında önemli bir artış olduğunu doğruluyor. Temiz içerikli ürünleriyle vegan beslenmeyi destekleyen Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu.
Tarihi 1900’lü yıllara dayanan “vegan beslenme ritüeli” özellikle son 20 yılda daha da dikkat çekici bir hal aldı. Kısaca hayvan kökenli gıdaları ve diğer hayvansal ürünleri kullanmayı reddetme olarak açıklanabilen veganlık ya da veganizm, çevresel faktörler, sürdürülebilirlik, hayvan hakları, güvenilirlik, sağlık endişeleri gibi faktörlerle her geçen gün popülerliğini artırmakta ve daha geniş bir kitle tarafından benimsenmektedir. Buna bağlı olarak vegan atıştırmalık pazarı da hızla büyümekte ve geleneksel atıştırmalık pazarına ciddi bir alternatif oluşturmaktadır. Tüketicilerin vegan beslenme hedeflerini destekleyen ve sağlıklı bir enerji kaynağı sağlayan protein barları, sebze, meyve ve kuruyemiş bazlı atıştırmalıklar, tahıl bazlı krakerler, fermente atıştırmalıklar lezzetli, doyurucu ve pratik olmasıyla her gün daha fazla talep görüyor.
Vegan pazarının ekonomik potansiyeli 2030’a kadar büyüme trendi veriyor
Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş sektörün lider atıştırmalık markalarından biri olan Humm Organic’in Genel Müdürü Şirin Işık, son dönem verileriyle pazardaki potansiyele dikkat çekti. Işık; “Son dönemde tüketim ürünlerinin en dinamik kategorilerinden biri sayılan sağlıklı atıştırmalık endüstrisinin 2030’a kadar her yıl %6,6 büyüyeceği öngörülüyor. Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarı için yapılan tahminler 2030’a kadar 152 milyar dolarlık pazar değerine ulaşacağı yönünde. Dünyada gelişmiş ülkelerin et, süt, peynir gibi hayvansal proteinlerin yerini alacak olan alternatif bitkisel bazlı proteinler için önemli yatırımlar mevcut. Vegan pazarı da bu sayede büyüme gösterecek. 2014 ve 2020 arası tarihlerde Hollanda’da yüzde 645, Yunanistan’da yüzde 590, Türkiye’de ise yüzde 395 oranında bir yükseliş var. Bugün Türkiye’de 1000 kişiden 30’u vegan. 2025 yılına kadar vegan ürün pazarının 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı düşünülüyor”dedi.
Vegan pazarı inovasyon ve sürdürülebilirlikle desteklenirse başarı garanti
Işık; “Vegan atıştırmalık kategorisi, vegan gıda pazarında güçlü bir büyüme trendi gösteriyor. İnovasyon, sürdürülebilirlik ve tüketici tercihlerine uyum sağlama yeteneği, bu pazarda başarının anahtarı olacak” sözleriyle sektörün potansiyeline dikkat çekti. Şirin Işık Humm Organic markasının son 3 yılda 3 kat büyüdüğünün altını çizerek bu başarının altında ürün geliştirme yeteneklerinin bulunduğunu iletti ve “Biz sadece ürün geliştirmiyor; yaşam tarzı sunuyoruz. Her bir atıştırmalığımız, değişen tüketici beklentilerinin ve sağlıklı yaşam trendinin kesişim noktasında doğuyor. Yenilikçi tariflerimiz ve doğal içeriklerimizle sağlıklı atıştırmalık arayan herkese hitap ediyoruz. Humm Organic'in başarısı, geleceğin beslenme alışkanlıklarını şekillendirme vizyonumuzun somut bir kanıtıdır.”
“Hem organik hem veganız”
“Çocukların sağlıklı gelişimi için çıktığımız yolda Humm Organic olarak, pazarın trendlerini çok iyi analiz ederek kısa sürede hedef kitlemizi genişletmeyi başardık. Bugün sağlıklı beslenme bilincine sahip ve bunu hayatına adapte etmiş kişilerin, aynı zamanda vegan beslemeyi tercih eden tükecilerin, küçükten büyüğe herkesin talebine uygun çözümler sunuyoruz. Organik atıştırmalık pazarında en geniş ürün gamına sahip olan markayız. Humm Organic’te çocukların en çok tükettikleri, kurabiye, şeker ilavesiz meyve lokumları, kraker, grissini, kek, puf, gevrek, bar gibi 8 grupta 16 ürün bulunmakta. Bunların tamamı yüzde yüz organik, şeker ilavesiz, koruyucusuz, temiz reçeteli ayını zamanda 13’ü vegan. Yıl sonuna kadar üç farklı kategoride dört yeni vegan ürünümüzü raflara sunacağız. Böylece toplam vegan ürün sayımız 17'ye yükselecek. 2025’in ilk çeyreğinde ise ürün yelpazemizi genişleterek bu sayıyı daha da artırmayı hedefliyoruz. Pazarın ihtiyaçlarına göre hem ürün çeşitliliğimizi hem de vegan seçeneklerimizi geliştireceğiz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu. Vegan ürün pazarı yıl sonuna kadar 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak.
Türkiye'de son yıllarda, özellikle pandemi dönemi ve sonrasında temiz içerikli beslenme konusunda farkındalığın arttığı gözlemleniyor. Araştırmalar da vejetaryen/vegan ya da organik beslenmeye yönelen tüketicilerin sayısında önemli bir artış olduğunu doğruluyor. Temiz içerikli ürünleriyle vegan beslenmeyi destekleyen Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu.
Tarihi 1900’lü yıllara dayanan “vegan beslenme ritüeli” özellikle son 20 yılda daha da dikkat çekici bir hal aldı. Kısaca hayvan kökenli gıdaları ve diğer hayvansal ürünleri kullanmayı reddetme olarak açıklanabilen veganlık ya da veganizm, çevresel faktörler, sürdürülebilirlik, hayvan hakları, güvenilirlik, sağlık endişeleri gibi faktörlerle her geçen gün popülerliğini artırmakta ve daha geniş bir kitle tarafından benimsenmektedir. Buna bağlı olarak vegan atıştırmalık pazarı da hızla büyümekte ve geleneksel atıştırmalık pazarına ciddi bir alternatif oluşturmaktadır. Tüketicilerin vegan beslenme hedeflerini destekleyen ve sağlıklı bir enerji kaynağı sağlayan protein barları, sebze, meyve ve kuruyemiş bazlı atıştırmalıklar, tahıl bazlı krakerler, fermente atıştırmalıklar lezzetli, doyurucu ve pratik olmasıyla her gün daha fazla talep görüyor.
Vegan pazarının ekonomik potansiyeli 2030’a kadar büyüme trendi veriyor
Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş sektörün lider atıştırmalık markalarından biri olan Humm Organic’in Genel Müdürü Şirin Işık, son dönem verileriyle pazardaki potansiyele dikkat çekti. Işık; “Son dönemde tüketim ürünlerinin en dinamik kategorilerinden biri sayılan sağlıklı atıştırmalık endüstrisinin 2030’a kadar her yıl %6,6 büyüyeceği öngörülüyor. Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarı için yapılan tahminler 2030’a kadar 152 milyar dolarlık pazar değerine ulaşacağı yönünde. Dünyada gelişmiş ülkelerin et, süt, peynir gibi hayvansal proteinlerin yerini alacak olan alternatif bitkisel bazlı proteinler için önemli yatırımlar mevcut. Vegan pazarı da bu sayede büyüme gösterecek. 2014 ve 2020 arası tarihlerde Hollanda’da yüzde 645, Yunanistan’da yüzde 590, Türkiye’de ise yüzde 395 oranında bir yükseliş var. Bugün Türkiye’de 1000 kişiden 30’u vegan. 2025 yılına kadar vegan ürün pazarının 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı düşünülüyor”dedi.
Vegan pazarı inovasyon ve sürdürülebilirlikle desteklenirse başarı garanti
Işık; “Vegan atıştırmalık kategorisi, vegan gıda pazarında güçlü bir büyüme trendi gösteriyor. İnovasyon, sürdürülebilirlik ve tüketici tercihlerine uyum sağlama yeteneği, bu pazarda başarının anahtarı olacak” sözleriyle sektörün potansiyeline dikkat çekti. Şirin Işık Humm Organic markasının son 3 yılda 3 kat büyüdüğünün altını çizerek bu başarının altında ürün geliştirme yeteneklerinin bulunduğunu iletti ve “Biz sadece ürün geliştirmiyor; yaşam tarzı sunuyoruz. Her bir atıştırmalığımız, değişen tüketici beklentilerinin ve sağlıklı yaşam trendinin kesişim noktasında doğuyor. Yenilikçi tariflerimiz ve doğal içeriklerimizle sağlıklı atıştırmalık arayan herkese hitap ediyoruz. Humm Organic'in başarısı, geleceğin beslenme alışkanlıklarını şekillendirme vizyonumuzun somut bir kanıtıdır.”
“Hem organik hem veganız”
“Çocukların sağlıklı gelişimi için çıktığımız yolda Humm Organic olarak, pazarın trendlerini çok iyi analiz ederek kısa sürede hedef kitlemizi genişletmeyi başardık. Bugün sağlıklı beslenme bilincine sahip ve bunu hayatına adapte etmiş kişilerin, aynı zamanda vegan beslemeyi tercih eden tükecilerin, küçükten büyüğe herkesin talebine uygun çözümler sunuyoruz. Organik atıştırmalık pazarında en geniş ürün gamına sahip olan markayız. Humm Organic’te çocukların en çok tükettikleri, kurabiye, şeker ilavesiz meyve lokumları, kraker, grissini, kek, puf, gevrek, bar gibi 8 grupta 16 ürün bulunmakta. Bunların tamamı yüzde yüz organik, şeker ilavesiz, koruyucusuz, temiz reçeteli ayını zamanda 13’ü vegan. Yıl sonuna kadar üç farklı kategoride dört yeni vegan ürünümüzü raflara sunacağız. Böylece toplam vegan ürün sayımız 17'ye yükselecek. 2025’in ilk çeyreğinde ise ürün yelpazemizi genişleterek bu sayıyı daha da artırmayı hedefliyoruz. Pazarın ihtiyaçlarına göre hem ürün çeşitliliğimizi hem de vegan seçeneklerimizi geliştireceğiz.”
Haftanın popüler haberleri
Rekabet Kurumu, Antitrust Writing Awards'ta aday
Rekabet Kurumunun "İşgücü Piyasalarındaki Rekabet İhlallerine Yönelik Kılavuz" çalışması "Soft Laws & Studies-Europe" kategorisinde aday gösterildi.
2024’te yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre yüzde 300 arttı
2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.
Coca-Cola Avrupa’daki ürünlerini geri çağırıyor
Coca-Cola’da klorat alarmı: Avrupa’daki ürünlerini geri çağırıyor.
Young Lions'ın jüri başkanları belli oldu
MediaCat tarafından düzenlenen Young Lions 2025 Türkiye elemeleri için son başvuru tarihi 14 Şubat.
Güneş, elektrik faturalarına uygulanan ‘maliyet esaslı tarife’yi eritiyor
Elektrik faturalarında yeni dönem başladı. Sınırı aşan abonelerin elektrik faturaları, yaklaşık iki katına çıkıyor.
Teknosa'nın mobil iletişim hizmeti Teknosacell 10 yaşında
Teknosa'nın mobil iletişim hizmeti Teknosacell, 10'uncu yılına girdi.
TROY logolu kart sayısı 50 milyona ulaştı
Türkiye'nin Ödeme Yöntemi (TROY) logosuna sahip kart sayısı 2024 sonu itibarıyla önceki yıla göre yüzde 100 artarak 50 milyona ulaştı.
Audi Brüksel fabrikası yönetimi, çalışanlarıyla anlaşma sağladı
Audi'nin yakın zamanda kapanacak Brüksel fabrikasının yönetimi ile sendika temsilcileri, çalışanlara yönelik sosyal plan konusunda uzlaştı.
Ayşe Barım tutuklandı
Mahkeme Ayşe Barım'ın tutuklanmasına karar verdi.
Dardanel, MSB ihalesini kazandı
Dardanel, Milli Savunma Bakanlığının ihalesini kazandığını duyurdu.
Opet'in olağan genel kurulu 13 Mart 2025'te yapılacak
Opet, olağan genel kurul tarihini 13 Mart 2025 olarak duyurdu.
Konur Alp Aracı, Bagfaş GMY olarak atandı
Bagfaş, Genel Müdür Yardımcılığı görevine Konur Alp Aracı'nın atandığını duyurdu.
Mücevher dünyası IJS Istanbul Jewelry Show’da buluşacak
IJS Istanbul Jewelry Show’un Nisan ayında düzenlenecek 57. buluşmasının online ziyaretçi kayıtları başladı.
İzocam'a Yatırım Özel ödülü
İzocam, Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri 2025’te “Yatırım Özel Ödülü”nü evine taşıdı.
IFS toplam gelirini 1 milyar euro’nun üzerine çıkardı
Global kurumsal iş uygulamaları şirketi IFS, 2024 finansal sonuçlarını açıkladı.
SoftwareOne, Avrupa’daki kamu kuruluşlarının dijital dönüşümünü destekleyecek
SoftwareOne, European Open Cloud for Research Environments (OCRE) Çerçevesi ile danışmanlık pozisyonunu yeniliyor ve genişletiyor.
Samsung TV'lerine "EyeCare Circadian" sertifikası
Samsung'un Neo QLED ve Lifestyle televizyonları Almanya merkezli sertifikasyon kuruluşu Verband Deutscher Elektrotechniker (VDE) tarafından ödüllendirildi.
Habitat Derneği ve Alarko Holding'den kadın girişimcilere ödül
Girişim Öncüleri Programı'nın ödül töreni İstanbul'daki Alarko Holding Merkezi'nde gerçekleştirildi.
Albert Saydam: BYD yatırımı Türkiye için ciddi bir fırsat!
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam “Sorgulamadan BYD’nin en kısa sürede imalata geçmesi için hepimiz elimizden geleni yapmalıyız."
DeepSeek, ChatGPT’ye rakip oldu
Çinli yapay zeka devi DeepSeek, ChatGPT’ye rakip oldu.
Barilla'dan Sevgililer Gününe özel Kalpli Makarnalar
Sevgililer Günü’ne özel üretilen kalpli makarnalarıyla sevenlerinin en özel anlarına eşlik etmeye hazırlanıyor.
İGA Holding’in yeni CEO’su Atalay Gümrah
İGA Holding A.Ş.’nin CEO’luk (Üst Yönetici) görevine Atalay Gümrah atandı.
Cenk Alper: İşlerimiz için en büyük maliyet, hiçbir şey yapmadan seyirci kalmak
Sabancı Holding CEO’su Cenk Alper, Davos’ta konuştu: “Doğayı işlerimizle değil, işlerimizi doğayla uyumlu hale getirmeliyiz”
Gedik Eğitim Vakfı 30. yıldönümünü kutladı
Gedik Eğitim Vakfı’nın 30. yıl kutlamaları Kadıköy Süreyya Operası’nda yapıldı.
Sönmez Pamuklu Sanayii TEKSİF ile toplu iş görüşmelerine başladı
Sönmez Holding şirketlerinden Sönmez Pamuklu Sanayii TEKSİF ile toplu iş sözleşmesi görüşmelerine başladı.
2025 MTV ödemesi için son gün 31 Ocak Cuma
1 Ocak'ta başlayan Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin (MTV) ilk taksit ödeme süresi 31 Ocak Cuma günü sona erecek.
Asya Kalkınma Bankası Türkiye’de faaliyetlere başlıyor
Türkiye, 1991’den bu yana üyesi olduğu Asya Kalkınma Bankasında (AKB), “bölge dışı üye” statüsünden “bölgesel üye” statüsüne geçti.
Yapay Zeka girişimi Perplexity yeni bir özelliğini duyurdu
Yapay Zekâ girişimi Perplexity, android cihazlar için asistan benzeri bir özellik başlattı.
20 bin 378 gümrük beyannamesi ikincil kontrole tabi tutuldu
İhraç edilen aralarında gıda, demir-çelik ve hijyen ürünlerinin de yer aldığı 269 ürünün gümrük vergisinde indirime gitme kararı alındı.
Blackstone, veri merkezlerinin yakınındaki elektrik santralini alacak
Blackstone, veri merkezlerinin yakınındaki 1 milyar dolarlık Virginia elektrik santralini satın alacak.
Mixx Awards kategorisi 45'e yükseltildi
15. MIXX Awards Türkiye’de bu yıl Sektör kategorilerinin de içinde bulunduğu yeni kategorilerin eklenmesiyle toplam kategori sayısı 45 oldu.
Borsa İstanbul'dan telefon dolandırıcılığı uyarısı
Borsa İstanbul, telefon dolandırıcılığına ilişkin duyuru yayınladı.
Trump, Amerika'yı yapay zekanın dünya başkenti yapacak
Trump, Biden'ın yapay zekâ düzenlemelerini iptal ederek, yapay zekâ eylem planı ve daha fazla çalışma emri verdi.
MİT'ten siber operasyon!
Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) koordinesinde kişisel verilerinin korunmasına yönelik operasyonda gözaltına alınan 5 şüpheli tutuklandı.
EGİFED Başkanlığına Alp Avni Yelkenbiçer seçildi
Ege Genç İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (EGİFED) Başkanlığına Geçmiş Dönem EGİAD Başkanı Alp Avni Yelkenbiçer seçildi.
Ingredy’den restoranlara özel ilk canlı balık mezatı
Restoranlar için dijital tedarik süreçlerini çözüm odaklı yeniliklerle buluşturan Ingredy.App, restoranlar için canlı bir balık mezatı düzenledi.
Yapay zekaya entegre edilmeyen veri tek başına yeterli olmayacak
Ekmob CEO’su Sunay Şener, şirketlerin dijitalleşme süreçlerinde yeni yıl itibariyle çok ciddi yol aldıklarını belirtti.
Yanlış seçilen doğalgaz baca sistemleri, yangına davetiye çıkarıyor
Ekomaxi Yönetim Kurulu Başkanı Osman YAĞIZ, sistem seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları paylaştı.
Alfin Sigorta ve Coface Sigorta'dan MHGF ile işbirliği
Alfin Sigorta Aracılık Hizmetleri ve Coface Sigorta, Moda ve Hazır Giyim Federasyonu ile iş birliği protokolü imzaladı.
TEI TUSAŞ 40 yaşında
Türkiye'nin milli havacılıktaki gücü TEI 1985 yılında kuruldu. Şirket 40. yıl mutluluğunu yaşıyor.