TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Yapay zeka, moda endüstrisinin merkezine yerleşmeye başladı

İstanbul Moda Akademisi: Son dönemde ortaya çıkan yapay zeka araçları, özellikle Midjourney gibi platformlar, moda endüstrisinin merkezine yerleşmeye başladı.

Haber Giriş Tarihi: 20.12.2023 12:26
Haber Güncellenme Tarihi: 20.12.2023 12:26
Kaynak: Haber Merkezi
Yapay zeka, moda endüstrisinin merkezine yerleşmeye başladı

İstanbul Moda Akademisi İMA, yapay zekanın moda endüstrisinin merkezine yerleşmeye başladığını duyurdu. 

İstanbul Moda Akademisinin paylaşımında şu ifadeler yer aldı:

"Elon Musk'ın attığı bir tweet, yapay zeka tarafından tasarlanan kıyafetlerin gerçek dünyada dikilip giyilmesinin estetik bir deneyim sunabileceğini belirterek, moda sektöründe yapay zeka kullanımının geleceğini şekillendirebileceğini ifade etti. Son dönemde ortaya çıkan yapay zeka araçları, özellikle Midjourney gibi platformlar, moda endüstrisinin merkezine yerleşmeye başladı.

Moda sektöründe, bu sistemlerin kullanımı giderek artmakta olup, AI pazarının 40 oranında büyümesi beklenmekte.

Moda endüstrisinde, üretimden tüketiciye kadar olan değer zincirinin hemen her aşamasında yapay zekadan yararlanılmaktadır.

Yapay zeka, tasarım süreçlerinden trend tahminlerine ve stil önerilerine kadar birçok alanda kullanılmaktadır. Tasarımın yanı sıra yapay zeka, trend tahminleri ve stil önerileri için de kullanılmaktadır. Stitch Fix gibi şirketler, yapay zeka algoritmalarını kullanarak kullanıcılara stil önerileri sunmaktadır. Louis Vuitton, Dior, New Balance gibi markalar, trend tahminleri için Heuritech şirketiyle işbirliği yaparak yapay zekayı kullanmaktadır.

Yapay zeka, sadece yazılım değil, aynı zamanda aygıtlar ve akıllı mağazalar gibi fiziki ortamlarda da kullanılmaktadır. Gap'in DressingRoom uygulaması, Nike'ın Nike Fit uygulaması gibi yapay zeka destekli uygulamalar, kullanıcılara sanal olarak kıyafet deneme veya en uygun ayakkabıyı seçme imkanı sunmaktadır. Uniqlo, Zara, Rebecca Minkoff, American Eagle gibi markalar da yapay zeka tabanlı akıllı mağazalar ve prova odalarıyla tüketicilere fiziki olarak önerilerde bulunan sistemleri kullanmaktadır."

Kaynak: İMA İstanbul Moda Akademisi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Bursa
    cami
      • tffs
      • 1lig
      • tff2
      • tff3
      Takım O G B M Av P
      Puan Durumları ve Fikstür
      En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.