Şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 04.06.2024 11:27
Haber Güncellenme Tarihi: 04.06.2024 11:27
Kaynak: Haber Merkezi
Krizlerle yaşamak artık hayatımızın bir parçası, özellikle de şirketler için… Sadece yerel değil global krizler de herkesi etkilediği için bu yıkıcı etkileri pozitif bir fırsata çevirmek gittikçe daha da zorunlu bir hal alıyor. Bu durumu ise tam olarak "Crisitunity", yani “kriz yoluyla fırsat” terimi tanımlıyor. Bu terim, "The Simpsons" adlı televizyon programındaki Homer Simpson karakterinin hem kriz hem de fırsat olan bir durumu tanımlamak için yarattığı bir bölümde popüler hale getirildi. Kriz ile fırsatı birleştiren Crisitunity terimi, kriz içinde olumlu değişim ve büyüme fırsatlarının da olabileceği fikrini vurguluyor. Bu çağ aslında zorlukların, krizlerin ve aksaklıkların yalnızca olumsuz olaylar olarak değil, aynı zamanda olumlu değişim ve yenilik fırsatları olarak da görüldüğü bir dönemi ifade ediyor. Crisitunity çağında ilerlemek ve gelişmek isteyen şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Sabit kalan kaybeder
Formül basit; sabit kalan kaybeder. Bu yüzden şirketlerin organizasyon genelinde çevik zihniyeti teşvik etmesi gerekiyor. Bu, değişimi bir sabit olarak benimsemek, denemeye açık olmak, geri bildirimlere ve gelişen trendlere göre stratejileri hızlı bir şekilde ayarlamak anlamına geliyor. Elbette organizasyonun her düzeyinde yenilikler teşvik edilmeli. Çünkü bir kriz, yaratıcı problem çözme ve yeni ürün, hizmet veya süreçlerin geliştirilmesi için bir katalizör olabilir.
Hem krizlere hem de fırsatlara karşı ne kadar hazırsınız?
Krizden doğabilecek fırsatlardan yararlanmak o kadar kolay değildir, asla armut pişip şirketlerin ağzına düşmez. Bunun için bir hazırlık ve olgunluk süreci gerekir. Dolayısıyla şirketler organizasyonel dayanıklılık oluşturmaya odaklanmalı. Bu kapsamda şirketler; tedarik zincirlerini çeşitlendirebilir, acil durum planları kurgulayabilir ve çalkantılı zamanları atlatmak için mali sağlıklarını güçlendirecek finansal stratejiler yaratabilirler. Tam da bu noktada senaryo geliştirmek ise en kritik madde. Çeşitli olası gelecekleri tahmin etmek için birden fazla senaryo yaratılmalı. Bu senaryolar, şirketin beklenmedik olaylara hazırlıklı olmasına ve bu durumlardan doğan fırsatlardan yararlanmaya hazır stratejilere sahip olmasına yardımcı olur.
Müşteri sürecin tam merkezinde yer almalı
Crisitunity çağında tüm paydaşlar kadar müşteriye de büyük iş düşüyor. Dolayısıyla müşterileri sürecin dışında tutmak gibi bir durum söz konusu olamaz, aksine müşteriyi karar mekanizmasının merkezinde tutmak adeta can simidi gibidir. Çünkü kriz sırasında müşterinin gelişen ihtiyaç ve davranışlarını anlamak yeni iş fırsatlarının belirlenmesine katkı sağlıyor. Ayrıca şirketler müşteri etkileşimi stratejilerini de güçlendirmeli. Bunun için müşteri geri bildirimleri aktif olarak dinlenmeli ve teklifler değişen ihtiyaçları karşılayacak şekilde uyarlanmalı. Müşterilerden bahsetmişken diğer paydaşları da unutmamak gerekiyor. Özellikle de kriz anlarında çalışanlar, müşteriler ve paydaşlarla şeffaf ve etkili iletişim sürdürmek oldukça önemli. Unutmayın, dürüst ve açık iletişim güven oluşturur ve belirsiz zamanlarda beklentilerin yönetilmesine yardımcı olur.
Yetenekleri çekin, iş birliğine açık olun
Şirketlerin en büyük sermayesi insan, en büyük gücü de yetenekli insandır. Dolayısıyla şirketler nitelikli işgücünü geliştirmeye ve ellerinde tutmaya özen göstermeli. Bunun için eğitime yatırım yapılabilir, beceri geliştirme ve yeniden beceri kazanma fırsatları sağlanabilir ve üst düzey yetenekleri çeken bir ortam yaratılabilir. Krizi fırsata çevirmenin bir diğer formülü ise iş birliğidir. Hem kuruluş içinde hem de dış ortaklarla iş birliği teşvik edilmelidir. İş birliğine dayalı çabalar, yenilikçi çözümlerin geliştirilmesine ve kaynakların paylaşılmasına yardımcı olur.
Veriyi kullanmayı öğrenmek şart
Karar vermede veriye dayalı içgörülere güvenilmeli. Verileri analiz etmek; pazar eğilimlerini, müşteri tercihlerini ve iyileştirilecek alanları anlamanıza yardımcı olur. Veriyi doğru okuyarak talep ve arzdaki değişikliklere hızla uyum sağlayabilen çevik bir tedarik zinciri geliştirmek de çok önemli. Bu, aksaklıkların önlenmesine ve ani piyasa değişimlerinden yararlanmaya yardımcı olur.
Uyarlanabilir liderlik hayat kurtarır
Kısa vadeli başarı, başarı değildir; mutlaka uzun vadeli bir sürece yayılmalıdır. Dolayısıyla şirketler acil zorlukları ele alırken uzun vadeli bir vizyona sahip olmalıdır. Krizler genellikle geçicidir ancak bu krizler sırasında alınan stratejik kararların kalıcı olumlu etkileri olabilir. Bu vizyonu uygulayacak olan kişiler ise liderlerden başkası değildir. Her düzeyde uyarlanabilir liderliği geliştirmek bu çağın bir zorunluluğuna dönüşüyor. Ekiplere değişim konusunda rehberlik edebilen ve zorlu durumlarda fırsatlar bulmaları için onlara ilham veren liderlerin önemi yadsınamaz.
Kriz çağının uyum sağlamayı, yenilikçiliği ve değişimi benimseme isteğini gerektirdiğini unutmayın. Krizlerle mücadele etmek ve fırsatları yakalamak arasındaki dengeyi kurabilen şirketler, günümüzün dinamik iş ortamında başarı için iyi bir konuma sahip olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İletişimci Sibel Selvi "Sabit kalan kaybeder"
Şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Krizlerle yaşamak artık hayatımızın bir parçası, özellikle de şirketler için… Sadece yerel değil global krizler de herkesi etkilediği için bu yıkıcı etkileri pozitif bir fırsata çevirmek gittikçe daha da zorunlu bir hal alıyor. Bu durumu ise tam olarak "Crisitunity", yani “kriz yoluyla fırsat” terimi tanımlıyor. Bu terim, "The Simpsons" adlı televizyon programındaki Homer Simpson karakterinin hem kriz hem de fırsat olan bir durumu tanımlamak için yarattığı bir bölümde popüler hale getirildi. Kriz ile fırsatı birleştiren Crisitunity terimi, kriz içinde olumlu değişim ve büyüme fırsatlarının da olabileceği fikrini vurguluyor. Bu çağ aslında zorlukların, krizlerin ve aksaklıkların yalnızca olumsuz olaylar olarak değil, aynı zamanda olumlu değişim ve yenilik fırsatları olarak da görüldüğü bir dönemi ifade ediyor. Crisitunity çağında ilerlemek ve gelişmek isteyen şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Sabit kalan kaybeder
Formül basit; sabit kalan kaybeder. Bu yüzden şirketlerin organizasyon genelinde çevik zihniyeti teşvik etmesi gerekiyor. Bu, değişimi bir sabit olarak benimsemek, denemeye açık olmak, geri bildirimlere ve gelişen trendlere göre stratejileri hızlı bir şekilde ayarlamak anlamına geliyor. Elbette organizasyonun her düzeyinde yenilikler teşvik edilmeli. Çünkü bir kriz, yaratıcı problem çözme ve yeni ürün, hizmet veya süreçlerin geliştirilmesi için bir katalizör olabilir.
Hem krizlere hem de fırsatlara karşı ne kadar hazırsınız?
Krizden doğabilecek fırsatlardan yararlanmak o kadar kolay değildir, asla armut pişip şirketlerin ağzına düşmez. Bunun için bir hazırlık ve olgunluk süreci gerekir. Dolayısıyla şirketler organizasyonel dayanıklılık oluşturmaya odaklanmalı. Bu kapsamda şirketler; tedarik zincirlerini çeşitlendirebilir, acil durum planları kurgulayabilir ve çalkantılı zamanları atlatmak için mali sağlıklarını güçlendirecek finansal stratejiler yaratabilirler. Tam da bu noktada senaryo geliştirmek ise en kritik madde. Çeşitli olası gelecekleri tahmin etmek için birden fazla senaryo yaratılmalı. Bu senaryolar, şirketin beklenmedik olaylara hazırlıklı olmasına ve bu durumlardan doğan fırsatlardan yararlanmaya hazır stratejilere sahip olmasına yardımcı olur.
Müşteri sürecin tam merkezinde yer almalı
Crisitunity çağında tüm paydaşlar kadar müşteriye de büyük iş düşüyor. Dolayısıyla müşterileri sürecin dışında tutmak gibi bir durum söz konusu olamaz, aksine müşteriyi karar mekanizmasının merkezinde tutmak adeta can simidi gibidir. Çünkü kriz sırasında müşterinin gelişen ihtiyaç ve davranışlarını anlamak yeni iş fırsatlarının belirlenmesine katkı sağlıyor. Ayrıca şirketler müşteri etkileşimi stratejilerini de güçlendirmeli. Bunun için müşteri geri bildirimleri aktif olarak dinlenmeli ve teklifler değişen ihtiyaçları karşılayacak şekilde uyarlanmalı. Müşterilerden bahsetmişken diğer paydaşları da unutmamak gerekiyor. Özellikle de kriz anlarında çalışanlar, müşteriler ve paydaşlarla şeffaf ve etkili iletişim sürdürmek oldukça önemli. Unutmayın, dürüst ve açık iletişim güven oluşturur ve belirsiz zamanlarda beklentilerin yönetilmesine yardımcı olur.
Yetenekleri çekin, iş birliğine açık olun
Şirketlerin en büyük sermayesi insan, en büyük gücü de yetenekli insandır. Dolayısıyla şirketler nitelikli işgücünü geliştirmeye ve ellerinde tutmaya özen göstermeli. Bunun için eğitime yatırım yapılabilir, beceri geliştirme ve yeniden beceri kazanma fırsatları sağlanabilir ve üst düzey yetenekleri çeken bir ortam yaratılabilir. Krizi fırsata çevirmenin bir diğer formülü ise iş birliğidir. Hem kuruluş içinde hem de dış ortaklarla iş birliği teşvik edilmelidir. İş birliğine dayalı çabalar, yenilikçi çözümlerin geliştirilmesine ve kaynakların paylaşılmasına yardımcı olur.
Veriyi kullanmayı öğrenmek şart
Karar vermede veriye dayalı içgörülere güvenilmeli. Verileri analiz etmek; pazar eğilimlerini, müşteri tercihlerini ve iyileştirilecek alanları anlamanıza yardımcı olur. Veriyi doğru okuyarak talep ve arzdaki değişikliklere hızla uyum sağlayabilen çevik bir tedarik zinciri geliştirmek de çok önemli. Bu, aksaklıkların önlenmesine ve ani piyasa değişimlerinden yararlanmaya yardımcı olur.
Uyarlanabilir liderlik hayat kurtarır
Kısa vadeli başarı, başarı değildir; mutlaka uzun vadeli bir sürece yayılmalıdır. Dolayısıyla şirketler acil zorlukları ele alırken uzun vadeli bir vizyona sahip olmalıdır. Krizler genellikle geçicidir ancak bu krizler sırasında alınan stratejik kararların kalıcı olumlu etkileri olabilir. Bu vizyonu uygulayacak olan kişiler ise liderlerden başkası değildir. Her düzeyde uyarlanabilir liderliği geliştirmek bu çağın bir zorunluluğuna dönüşüyor. Ekiplere değişim konusunda rehberlik edebilen ve zorlu durumlarda fırsatlar bulmaları için onlara ilham veren liderlerin önemi yadsınamaz.
Kriz çağının uyum sağlamayı, yenilikçiliği ve değişimi benimseme isteğini gerektirdiğini unutmayın. Krizlerle mücadele etmek ve fırsatları yakalamak arasındaki dengeyi kurabilen şirketler, günümüzün dinamik iş ortamında başarı için iyi bir konuma sahip olacak.
Haftanın popüler haberleri
Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı genelgesi yayımlandı
Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı (2024-2028) ile ilgili Cumhurbaşkanlığı Genelgesi, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Türkiye, Paris 2024 Paralimpik Oyunları'nda altın madalya aldı
Türkiye, Paris 2024 Paralimpik Oyunları'nda 4. altın madalyasını alarak, oyunlar tarihindeki en fazla altın madalya sayısına ulaştı.
Fitch, Türkiye'nin kredi notunu yükseltti
Fitch Ratings, Türkiye'nin kredi notunu "B+"dan "BB-"ye yükseltirken, not görünümünü durağana çevirdi.
OYAK Çimento ikinci çeyrekte de büyümeye devam etti
OYAK Çimento Fabrikaları A.Ş., 2024 yılının ikinci çeyreğinde 9 milyar 375 milyon TL net satış elde etti.
Öğrencilerin fikirleri Bi-Fikir KAP’ta ödüllendirildi
Öğrencilerin yenilikçi fikirleri Bi-Fikir KAP’ta 6. kez ödüllendirildi.
Anadolu Vakfı burs başvuruları başladı
Anadolu Vakfının burs başvuruları başladı. Başvuru için vakıf internet sitesinden başvuru yapılması gerekiyor.
Dünya modasına yön verenler IFCO da buluştu
7-9 Ağustos’ta İFM’de altıncısı düzenlenen IFCO, onlarca alım grubunun yanı sıra 150’yi aşkın ülkeden binlerce seçkin alıcıyı İstanbul’da buluşturdu.
Food Point Fuarı 24 Eylülde Bursa'da başlayacak
Gıda Sektörünün Kalbi Eylül’de Bursa’da Atacak.
Doğan Holding, Gümüştaş ve Doku Madencilik'in yüzde 75 hissesini alıyor
Rekabet Kurumundan Doğan Grubunun Gümüştaş ve Doku Madencilik şirketlerinin yüzde 75 hisselerini almasına izin verildi.
SK Hynix Ekim'de HBM3E çiplerinin seri üretimine başlayacak
SK Hynix önümüzdeki ay HBM3E çiplerinin seri üretimine başlayacak
Avrupa demir çelik talebini Türkiye'ye çevirdi
ADMİB Başkanı Fuat Tosyalı, demir ve demir dışı metaller ihracatında da pozitif rakamların elde edildiğini kaydetti.
Sanko Pazarlama Genel Müdürlüğe Mustafa Besli atandı
Rezzan Topal'dan boşalan Sanko Pazarlama Genel Müdürlüğüne Mustafa Besli atandı.
Bayraktar "Türk savunma sanayisine büyük ilgi var"
TEKNOFEST Yönetim Kurulu Başkanı Bayraktar: Tüm dünyadan Türkiye'nin savunma eserlerine büyük bir rağbet var dedi.
Avrupa Havacılık Raporu: İstanbul Havalimanı en yoğun havalimanı
İstanbul Havalimanı, 26 Ağustos-1 Eylül'de Avrupa'nın en yoğun havalimanı oldu.
Sevil Özakça: EİDS’de yetkilendirme süresi asgari 3 ay olacak
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Akademi projesi kapsamında “Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) Bilgilendirme Semineri” düzenlendi.
Hisarcıklıoğlu “OVP ile önemli bir yol haritası sunuldu”
(TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu “OVP ile önemli bir yol haritası sunuldu” dedi.
OVP ile 2026'da yüzde 9,7'ye düşen enflasyon oranı öngörülüyor
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Orta Vadeli Programın amacı, enflasyonun tek haneye düşürülmesidir.
Forever, Herbalife ve Homm'a Rekabet Kurulundan soruşturma
Forever Living Sağlık ve Güzellik Ürünleri Dağıtım, Herbalife International Ürünleri Tic. Şirketi ve Homm Bitkisel Ürünler Pazarlama hakkında soruşturma açıldı.
Apple, 2025'ten itibaren tüm iPhone'larda OLED ekranlara geçiş yapacak
Apple, 2025'ten itibaren çıkacak tüm iPhone'larda OLED ekranlara geçiş yapacak.
Havelsan ile JODDB arasında ikili işbirliği görüşmeleri başladı
Ürdün'de düzenlenen SOFEX 24 Fuarında Havelsan ile JODDB arasında ikili işbirliğine ilişkin mutabakat zapt imzalandı.
Beyaz eşya satışları geçen yıla göre yüzde 10 artış gösterdi
TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, ocak-temmuz döneminde iç satışların geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 arttığını belirtti.
Konkordato Komiserliğinden Afra Profil alacaklılarına davet
Konkordato Komiserliği, Afra Profil Yapı Elemanları İnş. Taah. San. Ve Tic. Ltd. Şti.'nin alacaklılarını davet etti.
Sosyal medyanın en başarılı markaları belirlendi
Sosyal medyanın en başarılı markaları belirlendi.
Çuhadaroğlu Metal'de yeni yönetim belirlendi
Çuhadaroğlu Metal'de YK Başkanlığına Murat Ruhi Çuhadaroğlu, YK Başkan Vekilliğine Halil Nejat Çuhadaroğlu seçildi.
Graintürk Tarım'ın yeni ünvanı Graintürk Holding oldu
Graintürk Tarım A.Ş. yaptığı açıklamada Holding'e dönüştüğünü duyurdu.
İlk 8 ayda ebebek'in internet sayfasını 87 milyon kişi ziyaret etti
Ebebek Mağazacılık, Ocak-Ağustos arasında mağaza ve internet sitesi ziyaretçi sayılarını KAP aracılığıyla duyurdu.
Migros'un mağaza sayısı 3 bin 537'e ulaştı
31 Ağustos 2024 itibariyle Migros'un toplam mağaza sayısı 3537'e ulaştı.
Çin, Japonya'yı olası yeni çip kısıtlamaları nedeniyle uyardı
Çin, Japonya'yı olası yeni çip kısıtlamaları nedeniyle misilleme uygulayabileceğini belirterek uyardı.
Türkiye ile Mısır arasında 17 anlaşma imzalandı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Mısır Cumhurbaşkanı Abdulfettah Es-Sisi'nin huzurunda iki ülke arasında 17 anlaşma imzalandı.
Google 26 yaşında
Google, 26 yılı geride bıraktı.
e-ihracatta yıl sonu hedefi 8 milyar dolar
Ticaret Bakanı Bolat: 2024'ün sonuna kadar toplamda 8 milyar dolar e-ihracata ulaşmayı hedefliyoruz.
İlk 8 ayda Doğu Karadenizden 138 ülkeye ihracat gerçekleşti
İlk 8 ayda Doğu Karadenizden 138 ülkeye 1 milyar 99 milyon dolarlık ihracat gerçekleşti.
Haziran'da canlı krediler toplam kredilerin yüzde 98’ini oluşturdu
Haziran 2024 itibarıyla canlı krediler toplam kredilerin yüzde 98’ini oluşturdu.
Volvo Trucks, 600 km menzilli elektrikli kamyonu piyasaya sürecek
Volvo Trucks, 600 km menzilli elektrikli kamyonu piyasaya sürecek.
Türkiye'de 82 bin 500 uluslararası yatırımcı var
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, İsveç’te iş dünyası temsilcileriyle buluştu.
Mısır Cumhurbaşkanı Sisi bugün Türkiye'ye geliyor
Mısır Cumhurbaşkanı Sisi bugün Türkiye'ye resmi ziyarette bulunacak.
Çin, Afrika ülkelerine ürün ihracatını artırmayı planlıyor
Çin, Afrika ülkelerine elektrikli araç ve yenilenebilir enerji ürün ihracatını artırmayı planlıyor.
Horoz Lojistik YK Başkanlığına Taner Horoz seçildi
Horoz Lojistik Yönetim Kurulu Başkanlığına Taner Horoz seçildi.
Psikolog Zozan Başçı Tuncay'dan velilere öneriler
Uzman Klinik Psikolog Zozan Başçı Tuncay, çocukların okula daha kolay adapte olması için önerilerde bulundu.
Gelecek Varlık şirketi, İş Bankasının alacaklarını satın aldı
Gelecek Varlık Yönetimi şirketi, İş Bankasının tahsili gecikmiş alacak portföyünü satın aldı.