Tüm dünyada Endüstri 5.0 kavramına yönelik gitgide artan bir merak var. Endüstri 5.0 insan merkezli, yapay zekâ ile birlikte çalışan bir endüstriyel dönüşümü ifade ediyor.
Haber Giriş Tarihi: 21.12.2023 14:04
Haber Güncellenme Tarihi: 21.12.2023 14:04
Kaynak:
Haber Merkezi
Tüm dünyada Endüstri 5.0 kavramına yönelik gitgide artan bir merak var. Sanayileşmenin bir sonraki adımı olarak görülen Endüstri 5.0 insan merkezli, yapay zekâ ile birlikte çalışan bir endüstriyel dönüşümü ifade ediyor.
Endüstri 5.0 nedir?
Endüstri 4.0 yaklaşımının tamamlayıcısı niteliğindeki Endüstri 5.0, robotlar ve akıllı makinelerle, yapay zekânın hayatımıza kattığı dinamiklerle birlikte çalışan insanların iş birliğini ifade ediyor. Bu robotlar, nesnelerin İnterneti (IoT) ve büyük veri gibi ileri teknolojilerden yararlanarak insanların daha iyi ve daha hızlı çalışmasına yardımcı oluyor. Endüstri 4.0’dan farklı olarak bu kavramın otomasyon ve verimlilik temellerine “insani bir dokunuş” kattığını söyleyebiliriz.
Avrupa Birliği, Endüstri 5.0 kavramını şu cümlelerle açıklıyor: “Endüstri 5.0 sanayinin topluma katkısını ve rolünü güçlendiren bir vizyon sağlar. Verimlilik ve üretkenliğin tek amaç olmasının ötesinde, insanı üretim sürecinin merkezine koyar ve gezegenin üretim sınırlarına saygı göstererek refah sağlamak için yeni teknolojiler kullanır.” “Geleceğin endüstrisi” olarak da adlandırılan Endüstri 5.0 yapay zekâ ile birlikte ilerleyen, insan odaklı, araştırma ve yeniliği sürdürülebilir kılan, beklenmedik koşullar karşısında direnç gösteren bir yapılanma demek. Kısacası Endüstri 5.0 ekonomik bir değere odaklanmaktan ziyade toplumsal refaha odaklanmaya geçişi yansıtan bir dönüşüm.
Endüstri 5.0 şirketlere ne gibi faydalar sağlıyor?
Endüstri 5.0 şirketlere iş stratejileri açısından pek çok fayda sağlıyor. Bu faydaları üç ana başlıkta anlatabiliriz.
İnsan odaklılık
Endüstri 5.0 yaklaşımında “insanların yerini alan robotlar” değil, “insanlara yardımcı olan robotlar” ana fikri var. İnsan merkezli olan bu strateji; yetenekleri, çeşitliliği ve yetkilendirmeyi teşvik ediyor. İnsan sezgisinin ve problem çözme yeteneklerinin değeri üreticiler açısından ön plana çıkıyor. Her ne kadar robotlar pek çok açıdan fayda sağlasalar da bizi insan olarak tanımlayan uyum sağlama ve eleştirel düşünme becerilerinden yoksunlar. İnsanlarla birlikte çalışan robotlar ise, kendilerine yardım sağlama ve hayatlarımızı daha iyi hale getirme amaçlarını yerine getirebilirler. Robot teknolojisinde insanların önemini vurgulamak amacıyla Universal Robots, İngilizce’de “iş birliği” anlamına gelen “collaboration” sözcüğünden hareketle işbirlikçi robotlar için “cobot” terimini geliştirdi.
“Endüstri 5.0 yaklaşımında ‘insanların yerini alan robotlar’ değil, ‘insanlara yardımcı olan robotlar’ ana fikri var.”
Bu gelişmeler, bakış açısının kuruluşlara hizmet eden insanlardan, insanlara hizmet eden kuruluşlara doğru evrilmesi anlamına geliyor. Bir şirketin rekabet avantajı elde etmek ve bunu müşteriler için benzersiz bir katma değer yaratmak için kullanma anlayışı değişiyor. Endüstri 5.0 yaklaşımında şirketler, rekabet avantajı elde etmenin yanı sıra bunu çalışanlar için benzersiz bir katma değer yaratmak için kullanma anlayışını benimsiyor.
Dayanıklılık
Endüstri 5.0 yaklaşımında öncelikli odak nokta kâr, büyüme ve verimlilik değil. Bu yaklaşımda artık daha esnek, kırılgan olmayan, daha sağlam yapılanmalar içinde olmak önem taşıyor. Son yıllarda dünya sürekli bir kriz içinde çalkalanıyor. Yaşanan en büyük salgınlardan biri olan Covid-19 ve birbiri ardına çıkan savaşlar dünya gündemini değiştiriyor. Bu paralelde Endüstri 5.0, bir şirketin olası herhangi bir krizi öngörebilmesine, tepki verebilmesine, krizlerden doğru zamanlarda sistematik şeyler öğrenebilmesine, daha çevik davranmasına ve bu sayede istikrarlı, sürdürülebilir performans sağlayabilmelerine öncelik veriyor.
Bu tip beklenmeyen gelişmeler azalan stoklar, taleplerin değişmesi gibi sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle şirketlerin üretim süreçlerine daha hızlı yanıt vermesi, süreçleri daha doğru yönetmesi gerekebilir. Krizi yönetebilen şirketler değişken piyasa koşullarına daha iyi uyum sağlayabilir. Endüstri 5.0 iş dünyasına; esnek ve dirençli olmaları, değişen ve belirsizliklerle dolu bir ortamda nasıl ayakta kalabileceklerini düşünmeleri gerektiğini söylüyor.
Sürdürülebilirlik
Pek çok şirket bugüne kadar sürdürülebilirlik odaklı geliştirmeleri iş stratejilerine dahil etti. Şirketler büyük ölçüde hasarı azaltmaya, çevreye verilen zararları en aza indirmeye yönelik çalışmalar yapıyor. Endüstri 5.0 ise sürdürülebilirliği bir şirketin stratejisine tamamen dahil etmekten bahsediyor. Yani gerçek anlamda sürdürülebilir şirketler olmaktan söz ediliyor. Gerçek anlamda sürdürülebilir bir şirket olmak da bir şirketin çevreye olan olumsuz etkisinin azaltılması yerine olumlu etkileri artırmaya yönelmesi anlamını taşıyor.
Endüstri 5.0’ın sürdürülebilirlik anlamındaki yenilikçi bakışı ile hayatımıza giren iki kavram daha var. Bunlardan biri Paul Polman ve Andrew Winston’ın adlandırdığı “Net Pozitif” adı verilen iş modeli. Net Pozitif, az önce sözünü ettiğimiz gibi çevreye olumlu etkilerin çoğaltılmasını ana fikre taşıyan bir yaklaşım. Örneğin bir şirketin karbon emisyonlarını azaltmak için çaba gösterirken, aynı zamanda ağaçlandırma projeleri veya yenilenebilir enerji yatırımları gibi yöntemlerle doğaya katkı sağlaması gibi. İşletmelerin faaliyetleri net pozitif bir etki yaratmayı amaçlaması Endüstri 5.0’ın temelinde yer alan dinamiklerden biri.
Dünyamızı daha iyi bir yer haline getirmeyi amaçlayan “Yeşil Kuğu” kavramı da bu paralelde karşımıza çıkıyor. Bir doğal felaketin beklenmedik bir şekilde ortaya çıkarak büyük bir ekosistemi etkilemesi anlamını taşıyan Yeşil Kuğu, John Elkington’ın isim babalığını yaptığı küresel iklim sorunlarını simgeleyen bir metafor. Çevresel ve ekolojik alanda meydana gelen büyük çaplı, sıra dışı ve genellikle tahmin edilemeyen olayları ifade ediyor. Örneğin sıcaklıkların aşırı derecede yükselmesi ile küresel anlamda hastalıkların artışı gibi. Bu değişiklikler nedeniyle zorunlu insan göçü ve artan sağlık hizmetleri maliyetleri gibi sosyal ve ekonomik etkiler yaşanıyor.
Olası bir olumsuz senaryoda insanlarla makinelerin daha yakın iş birliği yapması sonucunda ortaya çıkan teknolojik gelişmelerin, çevresel etkiyi azaltacak veya olumlu yönde değiştirecek inovasyonlara yol açması mümkün. Örneğin, ACSI Labs’in ürettiği FutureView platformu, yapay zekâ, bilişsel bilim ve meta veriyi birleştirerek çeşitli senaryolar üzerine çalışıyor. Burada, gerçek hayatta yaşanabilecek yeşil kuğu benzeri olumsuz olaylar karşısında özel olarak geliştirilmiş senaryolar kurgulanıyor. Kullanıcılar problemler karşısında karar vererek ne gibi sosyal ve ekonomik etkilere yol açabileceklerini görebiliyorlar.
Endüstri 5.0, şirketlere sorunun bir parçası değil çözümün bir parçası olmayı öneriyor. Net Pozitif ve Yeşil Kuğu kavramları da bu dönüşümde önemli rol oynuyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dünya, Endüstri 5.0'a geçişin eşiğinde
Tüm dünyada Endüstri 5.0 kavramına yönelik gitgide artan bir merak var. Endüstri 5.0 insan merkezli, yapay zekâ ile birlikte çalışan bir endüstriyel dönüşümü ifade ediyor.
Tüm dünyada Endüstri 5.0 kavramına yönelik gitgide artan bir merak var. Sanayileşmenin bir sonraki adımı olarak görülen Endüstri 5.0 insan merkezli, yapay zekâ ile birlikte çalışan bir endüstriyel dönüşümü ifade ediyor.
Endüstri 5.0 nedir?
Endüstri 4.0 yaklaşımının tamamlayıcısı niteliğindeki Endüstri 5.0, robotlar ve akıllı makinelerle, yapay zekânın hayatımıza kattığı dinamiklerle birlikte çalışan insanların iş birliğini ifade ediyor. Bu robotlar, nesnelerin İnterneti (IoT) ve büyük veri gibi ileri teknolojilerden yararlanarak insanların daha iyi ve daha hızlı çalışmasına yardımcı oluyor. Endüstri 4.0’dan farklı olarak bu kavramın otomasyon ve verimlilik temellerine “insani bir dokunuş” kattığını söyleyebiliriz.
Avrupa Birliği, Endüstri 5.0 kavramını şu cümlelerle açıklıyor: “Endüstri 5.0 sanayinin topluma katkısını ve rolünü güçlendiren bir vizyon sağlar. Verimlilik ve üretkenliğin tek amaç olmasının ötesinde, insanı üretim sürecinin merkezine koyar ve gezegenin üretim sınırlarına saygı göstererek refah sağlamak için yeni teknolojiler kullanır.” “Geleceğin endüstrisi” olarak da adlandırılan Endüstri 5.0 yapay zekâ ile birlikte ilerleyen, insan odaklı, araştırma ve yeniliği sürdürülebilir kılan, beklenmedik koşullar karşısında direnç gösteren bir yapılanma demek. Kısacası Endüstri 5.0 ekonomik bir değere odaklanmaktan ziyade toplumsal refaha odaklanmaya geçişi yansıtan bir dönüşüm.
Endüstri 5.0 şirketlere ne gibi faydalar sağlıyor?
Endüstri 5.0 şirketlere iş stratejileri açısından pek çok fayda sağlıyor. Bu faydaları üç ana başlıkta anlatabiliriz.
İnsan odaklılık
Endüstri 5.0 yaklaşımında “insanların yerini alan robotlar” değil, “insanlara yardımcı olan robotlar” ana fikri var. İnsan merkezli olan bu strateji; yetenekleri, çeşitliliği ve yetkilendirmeyi teşvik ediyor. İnsan sezgisinin ve problem çözme yeteneklerinin değeri üreticiler açısından ön plana çıkıyor. Her ne kadar robotlar pek çok açıdan fayda sağlasalar da bizi insan olarak tanımlayan uyum sağlama ve eleştirel düşünme becerilerinden yoksunlar. İnsanlarla birlikte çalışan robotlar ise, kendilerine yardım sağlama ve hayatlarımızı daha iyi hale getirme amaçlarını yerine getirebilirler. Robot teknolojisinde insanların önemini vurgulamak amacıyla Universal Robots, İngilizce’de “iş birliği” anlamına gelen “collaboration” sözcüğünden hareketle işbirlikçi robotlar için “cobot” terimini geliştirdi.
“Endüstri 5.0 yaklaşımında ‘insanların yerini alan robotlar’ değil, ‘insanlara yardımcı olan robotlar’ ana fikri var.”
Bu gelişmeler, bakış açısının kuruluşlara hizmet eden insanlardan, insanlara hizmet eden kuruluşlara doğru evrilmesi anlamına geliyor. Bir şirketin rekabet avantajı elde etmek ve bunu müşteriler için benzersiz bir katma değer yaratmak için kullanma anlayışı değişiyor. Endüstri 5.0 yaklaşımında şirketler, rekabet avantajı elde etmenin yanı sıra bunu çalışanlar için benzersiz bir katma değer yaratmak için kullanma anlayışını benimsiyor.
Dayanıklılık
Endüstri 5.0 yaklaşımında öncelikli odak nokta kâr, büyüme ve verimlilik değil. Bu yaklaşımda artık daha esnek, kırılgan olmayan, daha sağlam yapılanmalar içinde olmak önem taşıyor. Son yıllarda dünya sürekli bir kriz içinde çalkalanıyor. Yaşanan en büyük salgınlardan biri olan Covid-19 ve birbiri ardına çıkan savaşlar dünya gündemini değiştiriyor. Bu paralelde Endüstri 5.0, bir şirketin olası herhangi bir krizi öngörebilmesine, tepki verebilmesine, krizlerden doğru zamanlarda sistematik şeyler öğrenebilmesine, daha çevik davranmasına ve bu sayede istikrarlı, sürdürülebilir performans sağlayabilmelerine öncelik veriyor.
Bu tip beklenmeyen gelişmeler azalan stoklar, taleplerin değişmesi gibi sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle şirketlerin üretim süreçlerine daha hızlı yanıt vermesi, süreçleri daha doğru yönetmesi gerekebilir. Krizi yönetebilen şirketler değişken piyasa koşullarına daha iyi uyum sağlayabilir. Endüstri 5.0 iş dünyasına; esnek ve dirençli olmaları, değişen ve belirsizliklerle dolu bir ortamda nasıl ayakta kalabileceklerini düşünmeleri gerektiğini söylüyor.
Sürdürülebilirlik
Pek çok şirket bugüne kadar sürdürülebilirlik odaklı geliştirmeleri iş stratejilerine dahil etti. Şirketler büyük ölçüde hasarı azaltmaya, çevreye verilen zararları en aza indirmeye yönelik çalışmalar yapıyor. Endüstri 5.0 ise sürdürülebilirliği bir şirketin stratejisine tamamen dahil etmekten bahsediyor. Yani gerçek anlamda sürdürülebilir şirketler olmaktan söz ediliyor. Gerçek anlamda sürdürülebilir bir şirket olmak da bir şirketin çevreye olan olumsuz etkisinin azaltılması yerine olumlu etkileri artırmaya yönelmesi anlamını taşıyor.
Endüstri 5.0’ın sürdürülebilirlik anlamındaki yenilikçi bakışı ile hayatımıza giren iki kavram daha var. Bunlardan biri Paul Polman ve Andrew Winston’ın adlandırdığı “Net Pozitif” adı verilen iş modeli. Net Pozitif, az önce sözünü ettiğimiz gibi çevreye olumlu etkilerin çoğaltılmasını ana fikre taşıyan bir yaklaşım. Örneğin bir şirketin karbon emisyonlarını azaltmak için çaba gösterirken, aynı zamanda ağaçlandırma projeleri veya yenilenebilir enerji yatırımları gibi yöntemlerle doğaya katkı sağlaması gibi. İşletmelerin faaliyetleri net pozitif bir etki yaratmayı amaçlaması Endüstri 5.0’ın temelinde yer alan dinamiklerden biri.
Dünyamızı daha iyi bir yer haline getirmeyi amaçlayan “Yeşil Kuğu” kavramı da bu paralelde karşımıza çıkıyor. Bir doğal felaketin beklenmedik bir şekilde ortaya çıkarak büyük bir ekosistemi etkilemesi anlamını taşıyan Yeşil Kuğu, John Elkington’ın isim babalığını yaptığı küresel iklim sorunlarını simgeleyen bir metafor. Çevresel ve ekolojik alanda meydana gelen büyük çaplı, sıra dışı ve genellikle tahmin edilemeyen olayları ifade ediyor. Örneğin sıcaklıkların aşırı derecede yükselmesi ile küresel anlamda hastalıkların artışı gibi. Bu değişiklikler nedeniyle zorunlu insan göçü ve artan sağlık hizmetleri maliyetleri gibi sosyal ve ekonomik etkiler yaşanıyor.
Olası bir olumsuz senaryoda insanlarla makinelerin daha yakın iş birliği yapması sonucunda ortaya çıkan teknolojik gelişmelerin, çevresel etkiyi azaltacak veya olumlu yönde değiştirecek inovasyonlara yol açması mümkün. Örneğin, ACSI Labs’in ürettiği FutureView platformu, yapay zekâ, bilişsel bilim ve meta veriyi birleştirerek çeşitli senaryolar üzerine çalışıyor. Burada, gerçek hayatta yaşanabilecek yeşil kuğu benzeri olumsuz olaylar karşısında özel olarak geliştirilmiş senaryolar kurgulanıyor. Kullanıcılar problemler karşısında karar vererek ne gibi sosyal ve ekonomik etkilere yol açabileceklerini görebiliyorlar.
Endüstri 5.0, şirketlere sorunun bir parçası değil çözümün bir parçası olmayı öneriyor. Net Pozitif ve Yeşil Kuğu kavramları da bu dönüşümde önemli rol oynuyor.
---
Kaynak: Socar Türkiye
Haftanın popüler haberleri
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği Başkanı Ali Taha Koç oldu
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği m-TOD’un yeni Yönetim Kurulu Başkanı, Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç oldu.
İTÜ ARI Teknokent Big Bang Startup Challenge'de 50 girişim sahne aldı
TOP 50 girişim 7 farklı sektörel dikeydeki sunumlarını gerçekleştirdi.
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü Ata Demirer oldu
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü, sevilen sanatçı Ata Demirer oldu.
Mimar ve tasarımcı dDf kurucusu Arhan Kayar vefat etti
Dream Design Factory (dDf) kurucu ortaklarından, mimarlık ve tasarım dünyasının önde gelen isimlerinden Arhan Kayar, 64 yaşında yaşamını yitirdi.
Smarties Awards'te en iyi pazarlama projeleri ödüllendirildi
MMA Türkiye tarafından düzenlenen SMARTIES AWARDS ve MEA ’24 ödülleri, 16 Aralık’ta Swissotel The Bosphorus’ta görkemli bir törenle sahiplerini buldu.
Palandöken “Kendi ürettiğini tüketen bir toplum mümkün”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Güçlü bir ekonominin temellerinin yerli üretim ve tüketimle atılacağını belirtti.
TOBB, kurulan şirket sayısının azaldığını duyurdu
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3 azalıș oldu.
Hollanda'dan yapay zeka ve biyoteknoloji atağı
Hollanda, yapay zeka ve biyoteknolojiyi yatırım tarama yasasına dahil etmeyi planlıyor.
ACEA verilerine göre Avrupa'da araç satışları düştü
Kasım ayında Avrupa’da araç satışları düştü.
Türkiye-Çin fikri mülkiyet iş birliği gelişiyor
Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi (CNIPA) yetkilileri Türkpatent'i ziyaret ederek ikili mutabakatlarda bulundu.
Aselsan, Asya-Pasifik'te alıcıyla satış sözleşmesi imzaladı
ASELSAN, Asya-Pasifik bölgesinde yer alan müşterileri ile 11,4 Milyon ABD Doları olan satış sözleşmeleri imzaladığını duyurdu.
Vestel'in tüm birimleri yeniden yapılandırıldı
Vestel'in üst yönetiminde 1 Ocak'tan itibaren yeni görevlendirmeler olacağını duyurdu.
Pegasus yeni uçak siparişleri verdi
Pegasus, yeni uçak siparişleri verdiğini duyurdu.
Garanti Bankası alacaklarını varlık yönetim şirketlerine sattı
Garanti Bankası bazı alacaklarını Gelecek Varlık, Ortak Varlık, Birikim Varlık, Dünya Varlık, Sümer Varlık Yönetim şirketlerine sattı.
Big Chefs, Avolta Grubuyla görüşmelere başladı
Big Chefs ve Avolta şirketi havalimanlarında restoran açılması konusunda görüşmelere başladı.
Tofaş, K0 modeli yatırım finansmanı için kredi sözleşmesi imzaladı
K0 Model Ticari Araç Yatırımının Finansmanı İçin Kredi Sözleşmesi imzaladı.
Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu
Dijital dönüşümde sınır tanımayan Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu. Hitit, Butan Krallığı’nın ulusal havayolu şirketi Drukair ile anlaşma imzaladı.
Terra Pizza, Downtown AVM’de hizmet vermeye başladı
Terra Pizza Bursa’daki yeni restoranını Downtown AVM’de açtı.
IFCO fuarı 5 Şubat 2025'te İFM'de başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 5-8 Şubat 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
Gökmen Çetiner: Unique Partner, Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor
Unique Partner, havalimanlarında Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor.
Asgari ücret üçüncü toplantıda da belirlenmedi
2025 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamının haftaya belirlenmesi bekleniyor.
Aldatıcı reklam ve uygulamalara 277,6 milyon lira ceza
Reklam Kurulu, 2024 yılında bugüne kadar 1705 adet aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamaya toplam 277,6 milyon tl idari para cezası uyguladı.
THY, Amerika Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi
Türk Hava Yolları, Amerika kıtasındaki 26. destinasyonu olan Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve uçuş ağını 349 noktaya ulaştırdı.
MİT, terörist Yayla Kızılkaya'yı öldürdü
MİT, PKK/PAJK'ın sözde sorumlusu "Nesrin Amed" kod adlı Yayla Kızılkaya'yı Suriye'nin Kamışlı bölgesinde düzenlediği operasyonla etkisiz hale getirdi.
Reklam sektörünün duayenlerinden Ersin Salman vefat etti
Türk reklamcılık sektörünün duayenlerinden ve Reklamcılar Derneğinin kurucu üyelerinden Ersin Salman vefat etti.
Bursa Model Fabrika'da eğitimler devam ediyor
Enerji yöneticileri Bursa Model Fabrika’da (BMF) Yalın ve Dijital Dönüşüm eğitimi aldı.
Elite Naturel ürünleri Japon Costco marketlerde satışa çıktı
Elite Naturel Organik Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. ürünleri, Japonyada faaliyet gösteren Costco Wholesale marketlerinde satışa çıktı.
Tapdi ile Tınaztepe şirketleri birleşti
Tapdi Oksijen Özel Sağlık ve Eğitim Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. ile Tınaztepe Özel Sağlık Hizmetleri A.Ş. birleşti.
Servais: Finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var
IOSCO Başkanı Jean-Paul Servais, "Türkiye'de finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var" dedi.
Otomotiv lastiği üretim ve dağıtımı yapan şirketlere soruşturma
Otomotiv sektöründe lastik üretimi ve dağıtımı alanında faaliyet gösteren teşebbüsler hakkında soruşturma açıldı.
BUGÜN: Üçüncü Asgari Ücret Tespit Toplantısı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan, Asgari ücreti önümüzdeki hafta içinde neticelendirmeyi düşünüyoruz demişti. Bugün sonuçlanması bekleniyor.
Bankalar Galataport'a çöküyor mu?
Yapılan sözleşme yenilemelerinde en önemli madde olarak "payların yüzde 49'u kredi veren bankalarca garame oranlarına göre devralınacaktır." yer alıyor.
TMSF, HES ve Erciyes Çelik şirketlerinin paylarını ihaleye çıkarıyor
TMSF, Hes Hacılar Elektrik ve Erciyes Çelik Halat Paylarının Satış İlanını yayınladı.
Türkiye, PLMA's fuarında yeni iş bağlantıları kurdu
AHBİB Başkanı Veysel Memiş: PLMA's fuarı'nda ABD, BAE, Kanada ve Meksika firmaları ile yeni bağlantılar kurduk.
Private label ürünlerin piyasa payı birim satışların yüzde 25'ine ulaştı
AKMİB, 33 firmayı ABD'nin özel etiket pazarına taşıdı.
CLPA'dan Endüstriyel haberleşme ile akıllı fabrikalara geçiş sistemi
CLPA’nın (CC-Link Partner Association) geliştirdiği CC-Link IE TSN teknolojisi, dönüşümün anahtarı olarak BT ve OT sistemlerini bir araya getiriyor.
Çağdaş Cam, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong Çağdaş Cam Sanayi ve Ticaret A.Ş için çaldı.
Ayşe Tolga'nın “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur”dan 10. baskı başarısı
Ayşe Tolga'dan İlham Veren Bir Rehber: “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur” kitabı 10. baskısını yaptı.
TSPB sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliğinin yeni planladığı sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor.
Doğanlar Mobilya Grubu’nun İlk Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı
Doğanlar Mobilya Grubu, ilk sürdürülebilirlik raporunu yayımladı.