Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi
Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel, Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi dedi.
Haber Giriş Tarihi: 29.02.2024 11:55
Haber Güncellenme Tarihi: 29.02.2024 11:55
Kaynak:
Haber Merkezi
Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel dijital ve otomotivin birlikteliğini değerlendirdi.
Bundan 3-4 yıl önce payları yüzde 1 bile olmayan elektrikli araçlar için 2024 yılında yüzde 15 gibi bir pazar payı öngörüyoruz. Bu da elektrikli otomobil satışlarında yükselişin süreceği anlamına geliyor. Özellikle yeni markaların büyüyen pazara girmesi ve yerli otomobilin de katkısıyla artık Türkiye’de elektrifikasyon daha çok konuşulmaya başlandı. Yeni modellerin tüm dünya ülkeleriyle aynı anda Türkiye’de de satışa sunulması için öncelikli olarak şarj istasyonu altyapısının güçlendirilmesi gerekiyordu. 2023 yılında sayısı artan şarj istasyonlarıyla beraber elektrikli otomobillere sağlanan vergi düzenlemesi sayesinde satış adetleri de paralel olarak artış gösterdi. Pil ve motor teknolojisindeki gelişmelerle beraber araçların sunduğu menzillerin de gelecek yıllarda artması bekleniyor. Satış ve servis noktalarının yaygınlaşması ve pil garanti sürelerinin de uzaması, elektrikli otomobillere karşı olan inancı ve geçiş sürecini hızlandırıyor. Türkiye otomotiv endüstrisi ve tüketiciler, elektrikli otomobillere karşı artık daha duyarlı ve daha bilgili. Bu da tıpkı Avrupa ülkeleri gibi yenilikçi teknolojilere ne kadar hazır olduğumuzu gösteriyor. Ancak şarj istasyon altyapısı kadar elektrik altyapısının da paralel olarak geliştirilmesi gerekiyor.
Otomotiv sektörü dijitalleşmeyle birlikte önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Sizce dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri nelerdir?
Teknolojik gelişmelere en hızlı adapte olan sektörlerin başında otomotiv sektörü geliyor. Üretimden satışa, satış sonrasından müşteri memnuniyetine kadar birçok alanda teknolojiye en fazla yatırımı yapan firmalar elbette rekabette bir adım öne çıkacak. Artık tüketici eğilimleri ve davranışları bambaşka bir boyuta evrildi ve sektördeki rekabet de daha farklı ve daha ileri görüşlü hamleler yapmanızı zorunlu kılıyor. A’dan Z’ye tüm trendler değişirken özellikle elektrikli ve 5G destekli otonom araçlar gibi inovatif gelişmeler de sektördeki teknoloji yatırımlarını öne çıkarıyor. Üretim tesislerinde dijital teknolojilerin kullanılması da otomotiv sektörü için neredeyse bir zorunluluk. Hatta dijital dönüşüme adapte olamayan markaların önümüzdeki birkaç yıl içerisinde çok ciddi riskler ile karşı karşıya kalacağı aşikar. Dijital dönüşüm; otomotiv sektöründe üretim proseslerinden tedarik zincirine kadar birçok alanda işleyişleri hızlandırarak daha sürdürülebilir bir ortam yaratacak ve hatta iş verimliliği, kalite ve zamandan tasarruf imkanları da sunacak.
Önümüzdeki dönemde paylaşım ekonomisinin otomotiv sektörünü nasıl etkilemesini bekliyorsunuz?
Mobiliteyi, insanoğlunun hayatını kolaylaştıran tüm çözümler olarak tanımlayabiliriz. Bir yerden bir yere gidiş, bir durumdan başka bir duruma geçiş, mobilite kavramının kapsamında yer alıyor. Dolayısıyla, otomotiv sektörünün mobilite kavramına bakış açısı, zamanla gelişen teknoloji ile bambaşka bir boyuta evrildi. Gelişen teknoloji sayesinde kişiler hareket halindeyken bile iletişim kurabiliyor, bilgiye erişebiliyor, video izleyebiliyor, e-postalarını kontrol edebiliyor veya döküman alıp gönderebiliyor. Otomotiv endüstrisi de bu gelişen teknolojiye ayak uyduran ve hatta gelişmesine katkıda bulunup yönlendiren yegane sektörlerden biri. Aslında önümüzdeki 15 yıl içinde otomotiv endüstrisi hızlı bir şekilde mobilite eko sistemine dönüşecek. Mobilite eko sisteminde bütün ulaşım araçlarının ve hayatımıza değer katan akıllı cihazların birbiri ile bağlantı içinde olması ve interaktif şekilde çalışmasıdır. Otonom ve bağlantılı araçlar mobilite eko sisteminin önemli bir parçası olarak önümüzdeki dönemde hayatımızın içinde daha fazla yer alacak. Günümüzde A noktasından B noktasına gitmek için kullanılan ama önemli ölçüde zaman kaybı yaşatan otomobil, yakın gelecekte yapay zeka destekli ileri bir sürüş güvenliği sunarak, üçüncü bir yaşam alanı haline dönüşecek. Bu yeni yaşam alanıyla beraber onun yaratacağı ekosistem, 2035 yılına gelindiğinde otomotiv endüstrisinde ortaya çıkan kârdan alınan payların oranlarını da hızla değiştirecek. Sektördeki rekabetin temelinde, bu üçüncü yaşam alanının paylaşılması var. Bugün asıl işleri mobilite olmayan küresel dijital şirketleri bu pastadan pay almak için ciddi yatırımlar yapıyorlar. Önümüzdeki dönemde sadece otomotiv üreticileri değil, küresel çapta büyük dijital şirketlerin yatırımlarını da konuşacağız. Yakın gelecekte otomotiv ekosistemi, teknoloji devleri ve otomotiv üreticilerinin birleşimiyle çok farklı bir yere doğru evrilmiş olacak. Teknoloji alanındaki dönüşüm, sosyal alanı da ister istemez tetikleyip akıllı şehirlerle beraber şehircilik mevzuatında da ciddi değişikliklere neden olacak. Akıllı şehirleri, akıllı ve otonom araç park sistemlerini, akıllı ve bireysel ulaşımla bütünleşmiş toplu ulaşım sistemlerini, paylaşımlı ulaşım sistemlerini önümüzdeki yıllarda çok daha fazla duyar hale geleceğiz.
Bu gelişmeleri sadece haberlerde veya televizyonlarda görmekle kalmayıp, aynı zamanda kullanmaya da başlayacağız. Bütün bu gelişmelerin hızlıca hayata geçmesini sağlayan son mega trend ise ülkelerin çevre politikaları ve korumacı yaklaşımları. Peki, bunu önemseyen ülkeler hangileri ve nasıl yapıyor diye baktığımızda ise, en sistemli, en derinden ve en sessiz yapan ülke olarak Çin çıkıyor karşımıza. Paylaşım ekonomisi ise son 5 yılda oldukça yaygınlaştı ve hatta birçok endüstrinin ışık hızıyla dönüşmesine sebep oldu. Bununla birlikte paylaşım ekonomisi, kaynakların verimli kullanılması yoluyla değer yaratılması fikrine dayanmaktadır ve yapısındaki bölümlendirme ile varlık yoğunluğu sebebiyle, özellikle otomotiv sektörünü ve taşımacılık hizmetlerini yakından ilgilendirmektedir. Kullan bırak otomobiller gibi, kamyon ve otobüs gibi araçlar da gerek bireysel gerek şirketler tarafından ortak ticari amaçlarla kullanılabilir. Böylelikle, sahiplik için kullanılacak kaynakları başka alanlarda ve farklı yatırımlar için değerlendirmek söz konusu olacaktır. Özellikle araç paylaşım modelinin yakın zamanda dünya çapında daha da yaygınlaşacağını ve yeni nesil kullanıcıların bu alana yönleneceğini düşünüyoruz. Bizim IONIQ 5 kullanılarak geliştirilen bir Robotaxi projemiz var. Şu an gelişim aşamasında ve dünyanın birçok noktasında testleri gerçekleştiriliyor. Araç paylaşımında bu tip teknolojilerin insanoğluna önemli çözümler sunacağını düşünüyoruz.
Son olarak sektörün 2024 yılı beklentilerini ve öngörülerini okuyucularımızla paylaşır mısınız?
2023 yılı, satışlarda rekorların kırıldığı ve aynı zamanda oluşan taleplere de cevap vermenin zor olduğu bir yıldı. 2024 yılında ise daha farklı senaryoların yaşanacağını öngörüyoruz. Özellikle Mart ayındaki seçimlerin ve para piyasalarındaki olası değişikliklerin otomotiv sektörünü etkileyeceğini tahmin ediyoruz. Faizler ve krediye ulaşmaktaki zorluklar kadar siyasi ve ekonomik gelişmeler de otomotiv sektörünün dinamiklerini değiştirebilir. Bu öngörülerimizden yola çıkarak; 2024 yılında gerçekleşmesi muhtemel toplam satış adetini 875.000 olarak tahmin ediyoruz.
Ancak, her ne kadar toplam pazarda bir daralma eğilimi öngörsek de elektrikli otomobillerin satışlarındaki artışın devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca, pazarda yer alacak yeni hibrit modellerle de çeşitlilik anlamında tüketicilere daha farklı seçenekler de sunulmuş olacak.
Biz de Hyundai olarak, 2024 yılında satışlarımızı artırarak pazardan daha yüksek bir pay almayı hedefliyoruz. Mevcut güçlü ürün gamımıza eklenecek yeni modeller ile birlikte satışlarda daha da iddialı bir konuma geleceğiz. Ayrıca, Kona Elektrik’in yanı sıra IONIQ 5 ve IONIQ 6 olmak üzere 3 farklı elektrikli modelimizle 2024’te daha etkin bir rol almayı ve büyüyen elektrikli araç pazarında payımızı çok daha yukarı çıkarmayı planlıyoruz.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel, Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi dedi.
Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel dijital ve otomotivin birlikteliğini değerlendirdi.
Bundan 3-4 yıl önce payları yüzde 1 bile olmayan elektrikli araçlar için 2024 yılında yüzde 15 gibi bir pazar payı öngörüyoruz. Bu da elektrikli otomobil satışlarında yükselişin süreceği anlamına geliyor. Özellikle yeni markaların büyüyen pazara girmesi ve yerli otomobilin de katkısıyla artık Türkiye’de elektrifikasyon daha çok konuşulmaya başlandı. Yeni modellerin tüm dünya ülkeleriyle aynı anda Türkiye’de de satışa sunulması için öncelikli olarak şarj istasyonu altyapısının güçlendirilmesi gerekiyordu. 2023 yılında sayısı artan şarj istasyonlarıyla beraber elektrikli otomobillere sağlanan vergi düzenlemesi sayesinde satış adetleri de paralel olarak artış gösterdi. Pil ve motor teknolojisindeki gelişmelerle beraber araçların sunduğu menzillerin de gelecek yıllarda artması bekleniyor. Satış ve servis noktalarının yaygınlaşması ve pil garanti sürelerinin de uzaması, elektrikli otomobillere karşı olan inancı ve geçiş sürecini hızlandırıyor. Türkiye otomotiv endüstrisi ve tüketiciler, elektrikli otomobillere karşı artık daha duyarlı ve daha bilgili. Bu da tıpkı Avrupa ülkeleri gibi yenilikçi teknolojilere ne kadar hazır olduğumuzu gösteriyor. Ancak şarj istasyon altyapısı kadar elektrik altyapısının da paralel olarak geliştirilmesi gerekiyor.
Otomotiv sektörü dijitalleşmeyle birlikte önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Sizce dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri nelerdir?
Teknolojik gelişmelere en hızlı adapte olan sektörlerin başında otomotiv sektörü geliyor. Üretimden satışa, satış sonrasından müşteri memnuniyetine kadar birçok alanda teknolojiye en fazla yatırımı yapan firmalar elbette rekabette bir adım öne çıkacak. Artık tüketici eğilimleri ve davranışları bambaşka bir boyuta evrildi ve sektördeki rekabet de daha farklı ve daha ileri görüşlü hamleler yapmanızı zorunlu kılıyor. A’dan Z’ye tüm trendler değişirken özellikle elektrikli ve 5G destekli otonom araçlar gibi inovatif gelişmeler de sektördeki teknoloji yatırımlarını öne çıkarıyor. Üretim tesislerinde dijital teknolojilerin kullanılması da otomotiv sektörü için neredeyse bir zorunluluk. Hatta dijital dönüşüme adapte olamayan markaların önümüzdeki birkaç yıl içerisinde çok ciddi riskler ile karşı karşıya kalacağı aşikar. Dijital dönüşüm; otomotiv sektöründe üretim proseslerinden tedarik zincirine kadar birçok alanda işleyişleri hızlandırarak daha sürdürülebilir bir ortam yaratacak ve hatta iş verimliliği, kalite ve zamandan tasarruf imkanları da sunacak.
Önümüzdeki dönemde paylaşım ekonomisinin otomotiv sektörünü nasıl etkilemesini bekliyorsunuz?
Mobiliteyi, insanoğlunun hayatını kolaylaştıran tüm çözümler olarak tanımlayabiliriz. Bir yerden bir yere gidiş, bir durumdan başka bir duruma geçiş, mobilite kavramının kapsamında yer alıyor. Dolayısıyla, otomotiv sektörünün mobilite kavramına bakış açısı, zamanla gelişen teknoloji ile bambaşka bir boyuta evrildi. Gelişen teknoloji sayesinde kişiler hareket halindeyken bile iletişim kurabiliyor, bilgiye erişebiliyor, video izleyebiliyor, e-postalarını kontrol edebiliyor veya döküman alıp gönderebiliyor. Otomotiv endüstrisi de bu gelişen teknolojiye ayak uyduran ve hatta gelişmesine katkıda bulunup yönlendiren yegane sektörlerden biri. Aslında önümüzdeki 15 yıl içinde otomotiv endüstrisi hızlı bir şekilde mobilite eko sistemine dönüşecek. Mobilite eko sisteminde bütün ulaşım araçlarının ve hayatımıza değer katan akıllı cihazların birbiri ile bağlantı içinde olması ve interaktif şekilde çalışmasıdır. Otonom ve bağlantılı araçlar mobilite eko sisteminin önemli bir parçası olarak önümüzdeki dönemde hayatımızın içinde daha fazla yer alacak. Günümüzde A noktasından B noktasına gitmek için kullanılan ama önemli ölçüde zaman kaybı yaşatan otomobil, yakın gelecekte yapay zeka destekli ileri bir sürüş güvenliği sunarak, üçüncü bir yaşam alanı haline dönüşecek. Bu yeni yaşam alanıyla beraber onun yaratacağı ekosistem, 2035 yılına gelindiğinde otomotiv endüstrisinde ortaya çıkan kârdan alınan payların oranlarını da hızla değiştirecek. Sektördeki rekabetin temelinde, bu üçüncü yaşam alanının paylaşılması var. Bugün asıl işleri mobilite olmayan küresel dijital şirketleri bu pastadan pay almak için ciddi yatırımlar yapıyorlar. Önümüzdeki dönemde sadece otomotiv üreticileri değil, küresel çapta büyük dijital şirketlerin yatırımlarını da konuşacağız. Yakın gelecekte otomotiv ekosistemi, teknoloji devleri ve otomotiv üreticilerinin birleşimiyle çok farklı bir yere doğru evrilmiş olacak. Teknoloji alanındaki dönüşüm, sosyal alanı da ister istemez tetikleyip akıllı şehirlerle beraber şehircilik mevzuatında da ciddi değişikliklere neden olacak. Akıllı şehirleri, akıllı ve otonom araç park sistemlerini, akıllı ve bireysel ulaşımla bütünleşmiş toplu ulaşım sistemlerini, paylaşımlı ulaşım sistemlerini önümüzdeki yıllarda çok daha fazla duyar hale geleceğiz.
Bu gelişmeleri sadece haberlerde veya televizyonlarda görmekle kalmayıp, aynı zamanda kullanmaya da başlayacağız. Bütün bu gelişmelerin hızlıca hayata geçmesini sağlayan son mega trend ise ülkelerin çevre politikaları ve korumacı yaklaşımları. Peki, bunu önemseyen ülkeler hangileri ve nasıl yapıyor diye baktığımızda ise, en sistemli, en derinden ve en sessiz yapan ülke olarak Çin çıkıyor karşımıza. Paylaşım ekonomisi ise son 5 yılda oldukça yaygınlaştı ve hatta birçok endüstrinin ışık hızıyla dönüşmesine sebep oldu. Bununla birlikte paylaşım ekonomisi, kaynakların verimli kullanılması yoluyla değer yaratılması fikrine dayanmaktadır ve yapısındaki bölümlendirme ile varlık yoğunluğu sebebiyle, özellikle otomotiv sektörünü ve taşımacılık hizmetlerini yakından ilgilendirmektedir. Kullan bırak otomobiller gibi, kamyon ve otobüs gibi araçlar da gerek bireysel gerek şirketler tarafından ortak ticari amaçlarla kullanılabilir. Böylelikle, sahiplik için kullanılacak kaynakları başka alanlarda ve farklı yatırımlar için değerlendirmek söz konusu olacaktır. Özellikle araç paylaşım modelinin yakın zamanda dünya çapında daha da yaygınlaşacağını ve yeni nesil kullanıcıların bu alana yönleneceğini düşünüyoruz. Bizim IONIQ 5 kullanılarak geliştirilen bir Robotaxi projemiz var. Şu an gelişim aşamasında ve dünyanın birçok noktasında testleri gerçekleştiriliyor. Araç paylaşımında bu tip teknolojilerin insanoğluna önemli çözümler sunacağını düşünüyoruz.
Son olarak sektörün 2024 yılı beklentilerini ve öngörülerini okuyucularımızla paylaşır mısınız?
2023 yılı, satışlarda rekorların kırıldığı ve aynı zamanda oluşan taleplere de cevap vermenin zor olduğu bir yıldı. 2024 yılında ise daha farklı senaryoların yaşanacağını öngörüyoruz. Özellikle Mart ayındaki seçimlerin ve para piyasalarındaki olası değişikliklerin otomotiv sektörünü etkileyeceğini tahmin ediyoruz. Faizler ve krediye ulaşmaktaki zorluklar kadar siyasi ve ekonomik gelişmeler de otomotiv sektörünün dinamiklerini değiştirebilir. Bu öngörülerimizden yola çıkarak; 2024 yılında gerçekleşmesi muhtemel toplam satış adetini 875.000 olarak tahmin ediyoruz.
Ancak, her ne kadar toplam pazarda bir daralma eğilimi öngörsek de elektrikli otomobillerin satışlarındaki artışın devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca, pazarda yer alacak yeni hibrit modellerle de çeşitlilik anlamında tüketicilere daha farklı seçenekler de sunulmuş olacak.
Biz de Hyundai olarak, 2024 yılında satışlarımızı artırarak pazardan daha yüksek bir pay almayı hedefliyoruz. Mevcut güçlü ürün gamımıza eklenecek yeni modeller ile birlikte satışlarda daha da iddialı bir konuma geleceğiz. Ayrıca, Kona Elektrik’in yanı sıra IONIQ 5 ve IONIQ 6 olmak üzere 3 farklı elektrikli modelimizle 2024’te daha etkin bir rol almayı ve büyüyen elektrikli araç pazarında payımızı çok daha yukarı çıkarmayı planlıyoruz.
Kaynak: ODMD
Haftanın popüler haberleri
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği Başkanı Ali Taha Koç oldu
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği m-TOD’un yeni Yönetim Kurulu Başkanı, Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç oldu.
İTÜ ARI Teknokent Big Bang Startup Challenge'de 50 girişim sahne aldı
TOP 50 girişim 7 farklı sektörel dikeydeki sunumlarını gerçekleştirdi.
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü Ata Demirer oldu
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü, sevilen sanatçı Ata Demirer oldu.
Mimar ve tasarımcı dDf kurucusu Arhan Kayar vefat etti
Dream Design Factory (dDf) kurucu ortaklarından, mimarlık ve tasarım dünyasının önde gelen isimlerinden Arhan Kayar, 64 yaşında yaşamını yitirdi.
Smarties Awards'te en iyi pazarlama projeleri ödüllendirildi
MMA Türkiye tarafından düzenlenen SMARTIES AWARDS ve MEA ’24 ödülleri, 16 Aralık’ta Swissotel The Bosphorus’ta görkemli bir törenle sahiplerini buldu.
Palandöken “Kendi ürettiğini tüketen bir toplum mümkün”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Güçlü bir ekonominin temellerinin yerli üretim ve tüketimle atılacağını belirtti.
TOBB, kurulan şirket sayısının azaldığını duyurdu
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3 azalıș oldu.
Hollanda'dan yapay zeka ve biyoteknoloji atağı
Hollanda, yapay zeka ve biyoteknolojiyi yatırım tarama yasasına dahil etmeyi planlıyor.
ACEA verilerine göre Avrupa'da araç satışları düştü
Kasım ayında Avrupa’da araç satışları düştü.
Türkiye-Çin fikri mülkiyet iş birliği gelişiyor
Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi (CNIPA) yetkilileri Türkpatent'i ziyaret ederek ikili mutabakatlarda bulundu.
Aselsan, Asya-Pasifik'te alıcıyla satış sözleşmesi imzaladı
ASELSAN, Asya-Pasifik bölgesinde yer alan müşterileri ile 11,4 Milyon ABD Doları olan satış sözleşmeleri imzaladığını duyurdu.
Vestel'in tüm birimleri yeniden yapılandırıldı
Vestel'in üst yönetiminde 1 Ocak'tan itibaren yeni görevlendirmeler olacağını duyurdu.
Pegasus yeni uçak siparişleri verdi
Pegasus, yeni uçak siparişleri verdiğini duyurdu.
Garanti Bankası alacaklarını varlık yönetim şirketlerine sattı
Garanti Bankası bazı alacaklarını Gelecek Varlık, Ortak Varlık, Birikim Varlık, Dünya Varlık, Sümer Varlık Yönetim şirketlerine sattı.
Big Chefs, Avolta Grubuyla görüşmelere başladı
Big Chefs ve Avolta şirketi havalimanlarında restoran açılması konusunda görüşmelere başladı.
Tofaş, K0 modeli yatırım finansmanı için kredi sözleşmesi imzaladı
K0 Model Ticari Araç Yatırımının Finansmanı İçin Kredi Sözleşmesi imzaladı.
Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu
Dijital dönüşümde sınır tanımayan Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu. Hitit, Butan Krallığı’nın ulusal havayolu şirketi Drukair ile anlaşma imzaladı.
Terra Pizza, Downtown AVM’de hizmet vermeye başladı
Terra Pizza Bursa’daki yeni restoranını Downtown AVM’de açtı.
IFCO fuarı 5 Şubat 2025'te İFM'de başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 5-8 Şubat 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
Gökmen Çetiner: Unique Partner, Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor
Unique Partner, havalimanlarında Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor.
Asgari ücret üçüncü toplantıda da belirlenmedi
2025 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamının haftaya belirlenmesi bekleniyor.
Aldatıcı reklam ve uygulamalara 277,6 milyon lira ceza
Reklam Kurulu, 2024 yılında bugüne kadar 1705 adet aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamaya toplam 277,6 milyon tl idari para cezası uyguladı.
THY, Amerika Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi
Türk Hava Yolları, Amerika kıtasındaki 26. destinasyonu olan Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve uçuş ağını 349 noktaya ulaştırdı.
MİT, terörist Yayla Kızılkaya'yı öldürdü
MİT, PKK/PAJK'ın sözde sorumlusu "Nesrin Amed" kod adlı Yayla Kızılkaya'yı Suriye'nin Kamışlı bölgesinde düzenlediği operasyonla etkisiz hale getirdi.
Reklam sektörünün duayenlerinden Ersin Salman vefat etti
Türk reklamcılık sektörünün duayenlerinden ve Reklamcılar Derneğinin kurucu üyelerinden Ersin Salman vefat etti.
Bursa Model Fabrika'da eğitimler devam ediyor
Enerji yöneticileri Bursa Model Fabrika’da (BMF) Yalın ve Dijital Dönüşüm eğitimi aldı.
Elite Naturel ürünleri Japon Costco marketlerde satışa çıktı
Elite Naturel Organik Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. ürünleri, Japonyada faaliyet gösteren Costco Wholesale marketlerinde satışa çıktı.
Tapdi ile Tınaztepe şirketleri birleşti
Tapdi Oksijen Özel Sağlık ve Eğitim Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. ile Tınaztepe Özel Sağlık Hizmetleri A.Ş. birleşti.
Servais: Finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var
IOSCO Başkanı Jean-Paul Servais, "Türkiye'de finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var" dedi.
Otomotiv lastiği üretim ve dağıtımı yapan şirketlere soruşturma
Otomotiv sektöründe lastik üretimi ve dağıtımı alanında faaliyet gösteren teşebbüsler hakkında soruşturma açıldı.
BUGÜN: Üçüncü Asgari Ücret Tespit Toplantısı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan, Asgari ücreti önümüzdeki hafta içinde neticelendirmeyi düşünüyoruz demişti. Bugün sonuçlanması bekleniyor.
Bankalar Galataport'a çöküyor mu?
Yapılan sözleşme yenilemelerinde en önemli madde olarak "payların yüzde 49'u kredi veren bankalarca garame oranlarına göre devralınacaktır." yer alıyor.
TMSF, HES ve Erciyes Çelik şirketlerinin paylarını ihaleye çıkarıyor
TMSF, Hes Hacılar Elektrik ve Erciyes Çelik Halat Paylarının Satış İlanını yayınladı.
Türkiye, PLMA's fuarında yeni iş bağlantıları kurdu
AHBİB Başkanı Veysel Memiş: PLMA's fuarı'nda ABD, BAE, Kanada ve Meksika firmaları ile yeni bağlantılar kurduk.
Private label ürünlerin piyasa payı birim satışların yüzde 25'ine ulaştı
AKMİB, 33 firmayı ABD'nin özel etiket pazarına taşıdı.
CLPA'dan Endüstriyel haberleşme ile akıllı fabrikalara geçiş sistemi
CLPA’nın (CC-Link Partner Association) geliştirdiği CC-Link IE TSN teknolojisi, dönüşümün anahtarı olarak BT ve OT sistemlerini bir araya getiriyor.
Çağdaş Cam, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong Çağdaş Cam Sanayi ve Ticaret A.Ş için çaldı.
Ayşe Tolga'nın “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur”dan 10. baskı başarısı
Ayşe Tolga'dan İlham Veren Bir Rehber: “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur” kitabı 10. baskısını yaptı.
TSPB sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliğinin yeni planladığı sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor.
Doğanlar Mobilya Grubu’nun İlk Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı
Doğanlar Mobilya Grubu, ilk sürdürülebilirlik raporunu yayımladı.