Başak Zerman "Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi: Yeni dijital servisler çağında pazarlama" konulu bir yazı kaleme aldı.
Haber Giriş Tarihi: 16.10.2024 21:06
Haber Güncellenme Tarihi: 16.10.2024 21:10
Kaynak:
Haber Merkezi
Adjust Head Of Sales, META, Başak Zerman Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi:Yeni dijital servisler çağında pazarlama konulu bir yazı kaleme aldı.
Başak Zerman yazısında şu noktalara işaret etti:
Deutsche Telekom, bu yılın başlarında düzenlenen MWC'de, telefonunuzda görevleri yerine getirmenizi sağlayacak yapay zeka destekli sanal asistanla donatılmış bir telefon konseptini tanıttı. Bu asistan, şu anda çeşitli işlevler için uygulamalarda kullanılsa da, zamanla doğrudan uygulamaların dışında çalışacak şekilde tasarlandı ve doğrudan uygulamaların temelini oluşturan veritabanları ile çalışıyor.
Piyasada çok sayıda uygulama bulunması kötü bir şey değil ancak tek bir hedef için (örneğin konaklama, uçak bileti, araç kiralama vb. gerektiren bir gezi rezervasyonu yapmak) birden fazla uygulama arasında gezinmek can sıkıcı olabiliyor. Ancak artık yapay zeka asistanı, söz konusu tüm uygulamaların veri tabanlarıyla iletişim kurup tek bir cevap/çözüm sunarak bir danışman gibi hareket ediyor ve sonuç olarak kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor.
Bu son yenilik -eğer yakın gelecekte hayata geçerse- uygulama tasarımı ve pazarlamasında önemli bir değişime işaret edecek. Özellikle seyahat, finans ve kamu hizmetleri gibi sektörlerdeki hizmet odaklı uygulamalar için bu durum geçerli olacak. Bu sektörler, kullanıcılarının giderek daha fazla yapay zeka asistanlarına güvenmesi nedeniyle, tamamen unutulma tehlikesi ile karşı karşıya demek yanlis olmayacaktir.
Bu hizmet tabanlı uygulamaları geliştiren mühendisler için geleneksel bir hedef olan uygulama arayüzleri aracılığıyla kullanıcı katılımını artırmak artık daha az önemli hale geliyor. Bunun yerine, birincil hedef, AI sistemlerinin veritabanlarına sorunsuz bir şekilde erişebilmesini ve etkileşimde bulunabilmesini sağlamak olacak.
Bunun için de güvenli, verimli ve yapay zeka sistemlerinden gelen karmaşık istekleri işleyebilen API'lar da dahil olmak üzere güçlü bir backend altyapısı gerekiyor. Ayrıca, yapay zeka sistemlerinin veritabanlarına doğrudan erişimi, göz önünde bulundurulması gereken yeni güvenlik açıkları ortaya çıkarabileceğinden, büyük olasılıkla bu yeni yapay zeka destekli asistanlar çağında güvenlik protokollerinin yeniden gözden geçirilmesi gerekecek.
Yapay zeka destekli asistanların etkin olduğu ve uygulamalara gerek duymayan telefonların çağında uygulama pazarlamacılarını zorlu problemler bekliyor. Pazarlama dünyasının geleneksel hedeflerinden olan uygulama indirmeleri ve uygulama içi etkileşim gibi metrikler artık daha az geçerli olacak.
Yapay zeka asistanlarının yükselişi, hedeflerin değiştiği anlamına geliyor: Pazarlamacıların artık kullanıcıların, yapay zeka asistanlarının bu uygulamaların arkasındaki veritabanlarını ve hizmetleri nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini ve bu konuda talimat verebilmelerini sağlamaya odaklanmaları gerekiyor. Örneğin, yeni hedef, kullanıcıları bir seyahat rezervasyon uygulamasını indirmeye zorlamak yerine, AI asistanlarından bu uygulamanın veritabanı tarafından sağlanan verileri ve servisleri kullanarak bir uçuş rezervasyonu yapmalarını istemek olabilir.
Bu değişim eğlence ve oyun uygulamalarını da etkileyecek; ancak buradaki zorluk, kullanıcıları yapay zeka asistanlarının uygulamayı yüklemesini ikna etmek ve uygulamanın kullanımını sürekli kılmak için ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamak olacaktır.
Bu yeni çağda kanal çeşitlendirmesi önemli bir rol oynuyor. Geleneksel mobil kullanıcı yolculuğu, yani uygulamalara göz atma, uygulamaları kurma ve denemeler bu süreçten önemli ölçüde etkilenecek. Kullanıcıların aradığı şeyi bulmak için ses komutları, anahtar kelimeler ve AI asistan etkileşimleri daha çok kullanılacak.
Bu nedenle uygulama sahipleri, kullanıcı edinimi ve etkileşim için mevcut yaklaşımlarını gözden geçirmek zorunda kalacak. Pazarlamacıların potansiyel kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya dahil olmak üzere çeşitli kanallardan yararlanmaları gerekecek. Yapay zeka anahtar kelimeleri için optimize edilmiş arama motorları, backend hizmetlerinin ve veritabanlarının değerini gösterebilen içerik platformları da bu kanallar arasında yer alacak.
Yapay zeka asistanlarının yaygınlaşması, arama davranışlarında da bir değişime yol açacaktır. Kullanıcılar, bir arama motoruna anahtar kelime yazmak yerine, giderek daha fazla yapay zeka asistanlarından bilgi bulmalarını veya bir öneri sunmalarını isteyecekler. Bu, gücün yapay zeka asistanında olduğu anlamına gelecek ve AI sistemlerinin kullanıcı aramalarını nasıl yorumladığı ve yanıtladığı ile ilgili yeni bir tür arama motoru optimizasyonu gerektirecek. Şirketlerin, servislerinin yapay zeka asistanları tarafından kolayca keşfedilebilmesini sağlamak için yatırım yapmaları gerekecek.
Son olarak, reklam stratejilerinin de değişmesi gerekecek. Bir uygulamayı indirip denemeye yönlendiren reklamlar, artık gereksiz hale gelecek ve bunun yerine yapay zeka asistanları ile erişilen backend servislerinin değerini öne çıkarmaları gerekecek. Bu reklamların, hizmetin kullanım kolaylığı, hızı veya onu rakiplerinden ayıran benzersiz özellikleri gibi avantajlarını açıkça anlatmasının ne denli önemli olduğunu gösteriyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Başak Zerman'dan Yapay zekalı sanal asistanların yükselişi öngörüsü
Başak Zerman "Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi: Yeni dijital servisler çağında pazarlama" konulu bir yazı kaleme aldı.
Adjust Head Of Sales, META, Başak Zerman Yapay zeka ile desteklenen sanal asistanların yükselişi:Yeni dijital servisler çağında pazarlama konulu bir yazı kaleme aldı.
Başak Zerman yazısında şu noktalara işaret etti:
Deutsche Telekom, bu yılın başlarında düzenlenen MWC'de, telefonunuzda görevleri yerine getirmenizi sağlayacak yapay zeka destekli sanal asistanla donatılmış bir telefon konseptini tanıttı. Bu asistan, şu anda çeşitli işlevler için uygulamalarda kullanılsa da, zamanla doğrudan uygulamaların dışında çalışacak şekilde tasarlandı ve doğrudan uygulamaların temelini oluşturan veritabanları ile çalışıyor.
Piyasada çok sayıda uygulama bulunması kötü bir şey değil ancak tek bir hedef için (örneğin konaklama, uçak bileti, araç kiralama vb. gerektiren bir gezi rezervasyonu yapmak) birden fazla uygulama arasında gezinmek can sıkıcı olabiliyor. Ancak artık yapay zeka asistanı, söz konusu tüm uygulamaların veri tabanlarıyla iletişim kurup tek bir cevap/çözüm sunarak bir danışman gibi hareket ediyor ve sonuç olarak kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor.
Bu son yenilik -eğer yakın gelecekte hayata geçerse- uygulama tasarımı ve pazarlamasında önemli bir değişime işaret edecek. Özellikle seyahat, finans ve kamu hizmetleri gibi sektörlerdeki hizmet odaklı uygulamalar için bu durum geçerli olacak. Bu sektörler, kullanıcılarının giderek daha fazla yapay zeka asistanlarına güvenmesi nedeniyle, tamamen unutulma tehlikesi ile karşı karşıya demek yanlis olmayacaktir.
Bu hizmet tabanlı uygulamaları geliştiren mühendisler için geleneksel bir hedef olan uygulama arayüzleri aracılığıyla kullanıcı katılımını artırmak artık daha az önemli hale geliyor. Bunun yerine, birincil hedef, AI sistemlerinin veritabanlarına sorunsuz bir şekilde erişebilmesini ve etkileşimde bulunabilmesini sağlamak olacak.
Bunun için de güvenli, verimli ve yapay zeka sistemlerinden gelen karmaşık istekleri işleyebilen API'lar da dahil olmak üzere güçlü bir backend altyapısı gerekiyor. Ayrıca, yapay zeka sistemlerinin veritabanlarına doğrudan erişimi, göz önünde bulundurulması gereken yeni güvenlik açıkları ortaya çıkarabileceğinden, büyük olasılıkla bu yeni yapay zeka destekli asistanlar çağında güvenlik protokollerinin yeniden gözden geçirilmesi gerekecek.
Yapay zeka destekli asistanların etkin olduğu ve uygulamalara gerek duymayan telefonların çağında uygulama pazarlamacılarını zorlu problemler bekliyor. Pazarlama dünyasının geleneksel hedeflerinden olan uygulama indirmeleri ve uygulama içi etkileşim gibi metrikler artık daha az geçerli olacak.
Yapay zeka asistanlarının yükselişi, hedeflerin değiştiği anlamına geliyor: Pazarlamacıların artık kullanıcıların, yapay zeka asistanlarının bu uygulamaların arkasındaki veritabanlarını ve hizmetleri nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini ve bu konuda talimat verebilmelerini sağlamaya odaklanmaları gerekiyor. Örneğin, yeni hedef, kullanıcıları bir seyahat rezervasyon uygulamasını indirmeye zorlamak yerine, AI asistanlarından bu uygulamanın veritabanı tarafından sağlanan verileri ve servisleri kullanarak bir uçuş rezervasyonu yapmalarını istemek olabilir.
Bu değişim eğlence ve oyun uygulamalarını da etkileyecek; ancak buradaki zorluk, kullanıcıları yapay zeka asistanlarının uygulamayı yüklemesini ikna etmek ve uygulamanın kullanımını sürekli kılmak için ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamak olacaktır.
Bu yeni çağda kanal çeşitlendirmesi önemli bir rol oynuyor. Geleneksel mobil kullanıcı yolculuğu, yani uygulamalara göz atma, uygulamaları kurma ve denemeler bu süreçten önemli ölçüde etkilenecek. Kullanıcıların aradığı şeyi bulmak için ses komutları, anahtar kelimeler ve AI asistan etkileşimleri daha çok kullanılacak.
Bu nedenle uygulama sahipleri, kullanıcı edinimi ve etkileşim için mevcut yaklaşımlarını gözden geçirmek zorunda kalacak. Pazarlamacıların potansiyel kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya dahil olmak üzere çeşitli kanallardan yararlanmaları gerekecek. Yapay zeka anahtar kelimeleri için optimize edilmiş arama motorları, backend hizmetlerinin ve veritabanlarının değerini gösterebilen içerik platformları da bu kanallar arasında yer alacak.
Yapay zeka asistanlarının yaygınlaşması, arama davranışlarında da bir değişime yol açacaktır. Kullanıcılar, bir arama motoruna anahtar kelime yazmak yerine, giderek daha fazla yapay zeka asistanlarından bilgi bulmalarını veya bir öneri sunmalarını isteyecekler. Bu, gücün yapay zeka asistanında olduğu anlamına gelecek ve AI sistemlerinin kullanıcı aramalarını nasıl yorumladığı ve yanıtladığı ile ilgili yeni bir tür arama motoru optimizasyonu gerektirecek. Şirketlerin, servislerinin yapay zeka asistanları tarafından kolayca keşfedilebilmesini sağlamak için yatırım yapmaları gerekecek.
Son olarak, reklam stratejilerinin de değişmesi gerekecek. Bir uygulamayı indirip denemeye yönlendiren reklamlar, artık gereksiz hale gelecek ve bunun yerine yapay zeka asistanları ile erişilen backend servislerinin değerini öne çıkarmaları gerekecek. Bu reklamların, hizmetin kullanım kolaylığı, hızı veya onu rakiplerinden ayıran benzersiz özellikleri gibi avantajlarını açıkça anlatmasının ne denli önemli olduğunu gösteriyor.
Haftanın popüler haberleri
Ayşe Barım tutuklandı
Mahkeme Ayşe Barım'ın tutuklanmasına karar verdi.
Dardanel, MSB ihalesini kazandı
Dardanel, Milli Savunma Bakanlığının ihalesini kazandığını duyurdu.
Opet'in olağan genel kurulu 13 Mart 2025'te yapılacak
Opet, olağan genel kurul tarihini 13 Mart 2025 olarak duyurdu.
Konur Alp Aracı, Bagfaş GMY olarak atandı
Bagfaş, Genel Müdür Yardımcılığı görevine Konur Alp Aracı'nın atandığını duyurdu.
Mücevher dünyası IJS Istanbul Jewelry Show’da buluşacak
IJS Istanbul Jewelry Show’un Nisan ayında düzenlenecek 57. buluşmasının online ziyaretçi kayıtları başladı.
İzocam'a Yatırım Özel ödülü
İzocam, Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri 2025’te “Yatırım Özel Ödülü”nü evine taşıdı.
IFS toplam gelirini 1 milyar euro’nun üzerine çıkardı
Global kurumsal iş uygulamaları şirketi IFS, 2024 finansal sonuçlarını açıkladı.
SoftwareOne, Avrupa’daki kamu kuruluşlarının dijital dönüşümünü destekleyecek
SoftwareOne, European Open Cloud for Research Environments (OCRE) Çerçevesi ile danışmanlık pozisyonunu yeniliyor ve genişletiyor.
Samsung TV'lerine "EyeCare Circadian" sertifikası
Samsung'un Neo QLED ve Lifestyle televizyonları Almanya merkezli sertifikasyon kuruluşu Verband Deutscher Elektrotechniker (VDE) tarafından ödüllendirildi.
Habitat Derneği ve Alarko Holding'den kadın girişimcilere ödül
Girişim Öncüleri Programı'nın ödül töreni İstanbul'daki Alarko Holding Merkezi'nde gerçekleştirildi.
DeepSeek, ChatGPT’ye rakip oldu
Çinli yapay zeka devi DeepSeek, ChatGPT’ye rakip oldu.
Barilla'dan Sevgililer Gününe özel Kalpli Makarnalar
Sevgililer Günü’ne özel üretilen kalpli makarnalarıyla sevenlerinin en özel anlarına eşlik etmeye hazırlanıyor.
İGA Holding’in yeni CEO’su Atalay Gümrah
İGA Holding A.Ş.’nin CEO’luk (Üst Yönetici) görevine Atalay Gümrah atandı.
Gedik Eğitim Vakfı 30. yıldönümünü kutladı
Gedik Eğitim Vakfı’nın 30. yıl kutlamaları Kadıköy Süreyya Operası’nda yapıldı.
Sönmez Pamuklu Sanayii TEKSİF ile toplu iş görüşmelerine başladı
Sönmez Holding şirketlerinden Sönmez Pamuklu Sanayii TEKSİF ile toplu iş sözleşmesi görüşmelerine başladı.
2025 MTV ödemesi için son gün 31 Ocak Cuma
1 Ocak'ta başlayan Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin (MTV) ilk taksit ödeme süresi 31 Ocak Cuma günü sona erecek.
Asya Kalkınma Bankası Türkiye’de faaliyetlere başlıyor
Türkiye, 1991’den bu yana üyesi olduğu Asya Kalkınma Bankasında (AKB), “bölge dışı üye” statüsünden “bölgesel üye” statüsüne geçti.
Mixx Awards kategorisi 45'e yükseltildi
15. MIXX Awards Türkiye’de bu yıl Sektör kategorilerinin de içinde bulunduğu yeni kategorilerin eklenmesiyle toplam kategori sayısı 45 oldu.
Borsa İstanbul'dan telefon dolandırıcılığı uyarısı
Borsa İstanbul, telefon dolandırıcılığına ilişkin duyuru yayınladı.
EGİFED Başkanlığına Alp Avni Yelkenbiçer seçildi
Ege Genç İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (EGİFED) Başkanlığına Geçmiş Dönem EGİAD Başkanı Alp Avni Yelkenbiçer seçildi.
Ingredy’den restoranlara özel ilk canlı balık mezatı
Restoranlar için dijital tedarik süreçlerini çözüm odaklı yeniliklerle buluşturan Ingredy.App, restoranlar için canlı bir balık mezatı düzenledi.
Yapay zekaya entegre edilmeyen veri tek başına yeterli olmayacak
Ekmob CEO’su Sunay Şener, şirketlerin dijitalleşme süreçlerinde yeni yıl itibariyle çok ciddi yol aldıklarını belirtti.
Yanlış seçilen doğalgaz baca sistemleri, yangına davetiye çıkarıyor
Ekomaxi Yönetim Kurulu Başkanı Osman YAĞIZ, sistem seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları paylaştı.
Alfin Sigorta ve Coface Sigorta'dan MHGF ile işbirliği
Alfin Sigorta Aracılık Hizmetleri ve Coface Sigorta, Moda ve Hazır Giyim Federasyonu ile iş birliği protokolü imzaladı.
TEI TUSAŞ 40 yaşında
Türkiye'nin milli havacılıktaki gücü TEI 1985 yılında kuruldu. Şirket 40. yıl mutluluğunu yaşıyor.
Uşak’ta yerleşik 20 yıldır ihracat yapan şirketler ödüllendirildi
Ege İhracatçı Birlikleri Uşak'ta yerleşik 20 yıldır ihracat yapan şirketleri ödüllendirdi.
Fahrettin Canpolat'ın vefatı sevenlerini üzdü
Güneydoğu İhracatçı Birliklerinin eski genel sekreterlerinden Fahrettin Canpolat'ın vefatı sevenlerini üzdü.
Yeşil zeytin ihracatında Ürdün'e yüzde 398'lik artış
Türkiye'den geçen yıl yaklaşık 60 milyon dolarlık siyah ve yeşil zeytin ihracatı gerçekleştirildi.
Yasa dışı bahis ve kumar sitelerinin büyük bölümü ABD menşeili
Milli Piyango İdaresi yasa dışı bahis ve kumar siteleri ile ilgili bilgileri paylaştı.
Mirac Kandili coşkuyla kutlandı
Türkiye'nin birçok camisinde Miraç Kandili dolayısıyla programlar düzenlendi.
Banu Kıvcı Tokalı, Global Menkul Değerler GMY olarak atandı
Global Menkul Değerler şirketi Genel Müdür Yardımcılığına Banu Kıvcı Tokalı'nın atandığını duyurdu.
Türkiye Sigorta 2024'te 101,3 milyar liralık prim üretti
Türkiye Sigorta, 2024'te 101 milyar 366 milyon TL'lik brüt prim ürettiğini duyurdu.
Dilek Çopur, Koray GYO'da GM görevinden istifa etti
Koray GYO, Dilek Çopur'un şirketteki Genel Müdürlük görevinden ayrıldığını duyurdu.
Karsan 42 adet e-Atak satışı için sözleşme imzaladı
Karsan e-Atak satışıyla ilgili sözleşme imzaladığını duyurdu.
Adel'in toplu iş görüşmelerinde anlaşma sağlanamadı
Adel, Türkiye Ağaç ve Kağıt Sanayii İşverenleri Sendikası ile Türkiye Ağaç ve Kağıt Sanayii İşçileri Sendikası arasında anlaşma sağlanamadığını duyurdu.
Toyota, Brand Finance Global'de Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası
Toyota, Brand Finance Global 500 2025 raporuna göre "Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası" oldu.
SGK'dan dul maaşını hem kadınlar hem de erkekler alabilir açıklaması
SGK'den "dul maaşı" haberlerine ilişkin açıklama.
EKK: TROY'un kullanımı yaygınlaştırılacak
Ekonomi Koordinasyon Kurulu (EKK), Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında Konya'da toplandı.
Konya'dan üzücü haber! Selçuklu'da 3 katlı bina çöktü
Konya'nın merkez Selçuklu ilçesinde 3 katlı bina çöktü.
Byte Dance, yapay zekâ çiplerine 12 milyar dolar harcamayı planlıyor
Tiktok sahibi Bytedance, 2025 yılında yapay zekâ çiplerine 12 milyar dolar harcamayı planlıyor.