Türkiye Reklam Sektörü’nde önemli dönüm noktası: Tüm Mecra Ölçümleri için Ortak Endüstri Komitesi; MEDYA ÖLÇÜM KONSEYİ kuruldu.
Haber Giriş Tarihi: 23.10.2024 11:09
Haber Güncellenme Tarihi: 23.10.2024 11:13
Kaynak:
Haber Merkezi
Türkiye’deki medya izleme ve araştırma metotlarında standart oluşturmak, yapılan araştırmaları, ölçümleri geliştirmek, güncel hale getirmek ve sektör ihtiyaçlarına göre yeni yöntemler önermek üzere Medya Ölçüm Konseyi kuruldu. Konsey, T. C. Ticaret Bakanlığı, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) destekleriyle, Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), Televizyon İzleme Araştırmaları Anonim Şirketi (TİAK), Radyo Dinleme Hizmetleri Organizasyon Tanıtım ve Yayıncılık Anonim Şirketi (RİAK) katılımıyla ve aday üye olarak Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) beraberliğinde İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında bir araya geldi.
Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber’in açılış konuşmalarıyla gerçekleştirilen törende Konsey kuruluş tutanağı imzalandı.
Medya Ölçüm Konseyi Başkanlığını Ahmet Pura üstlenirken, Başkan Yardımcılığını ilk yıl için RİAK A.Ş. Başkanı İlhan Uzundurukan, 2. yıl için TİAK A.Ş. Genel Müdürü Dursun Güleryüz üstlenecek. Yönetim Kurulu asil temsilcileri ise Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Daire Başkanı Erdem Biçer, RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler ve Reklamcılar Derneği Başkanı Burcu Özdemir’den oluşuyor.
Medya Ölçüm Konseyi, medya ölçüm araştırmalarının geçerli, güvenilir ve etkili olması amacıyla süreçlerin ve etik ilkelerin belirlenmesine, şeffaf ve tutarlı metodolojiler sağlamaya odaklanarak, sektör genelindeki performans verilerinin standartlaştırılmasına, ölçülmesine ve analiz edilmesine katkıda bulunacak.
Televizyon, dijital, basın, radyo, ve açıkhava reklamcılığı da dahil olmak üzere tüm mecralarda izleyici erişimi ve medya performansına ilişkin doğru ve güvenilir verilerin sağlanması, ortak bir dizi kural ve ilkeye bağlı kalarak medya planlama, satın alma ve satış süreçleri için sağlam temelli pazarlama iletişimi stratejilerinin oluşturulabilmesi için kritik bir rol üstelenerek, sektörün sağlıklı büyümesini teşvik edecek olan Medya Ölçüm Konseyi, şeffaflığı ve hesap verebilirliği sağlamak adına, standart ölçüm ve değerlendirme metodolojilerini oluşturmayı ve sürdürmeyi ilke edinecek.
Törenin açılış konuşmasını yapan Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura; “Sektörümüz adına bugün tarihî bir adım atıldı”
Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura; “2011 yılında 2. Reklam Sempozyumu’nun açılışında bahsettiğim 3 sektörel hayalimizden biri ve en önemlisi olan, tüm mecra ölçümlerinin tek çatı altında birleştirilmesi adına, bugün tarihî bir adım atıldı. Temel amacı, sektörün tüm tarafları için daha hesap verilebilir, şeffaf ve doğru medya ölçümü sağlamak olarak özetleyebileceğimiz Medya Ölçüm Konseyi’nin kuruluşu ile, bu hayalimizin gerçekleşmesi için artık tüm şartların konsensus içinde oluştuğunu söyleyebiliriz. Ayrıca teknolojik altyapı konusunda da üst düzey yeterliliğimiz var, TV ve radyo ölçümleri yolumuza ışık tutacak” dedi. Ahmet Pura sözlerine şöyle devam etti; “Dünyada neler oluyor diye baktığımızda; Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) organizasyonuyla, küresel markalar ve önde gelen reklamveren dernekleri tarafından koordine edilen, ayrıca reklam ekosisteminin önde gelen paydaşlarının konsorsiyumuyla hayata geçirilen “HALO” isimli sistemin, çapraz medya ölçümünde test aşamaları hızlandı. 2024 sonunda İngiltere’nin Reklamverenler Derneği ISBA’nın Orijin adlı projesinden ilk resmî verilerin alınması hedefleniyor. Ardından da ABD Ulusal Reklamverenler Derneği’nin (ANA) öncülük ettiği sistemden veriler gelecek. Bugün kuruluşuna, tüm paydaşlarımızla beraber şahitlik ettiğimiz Medya Ölçüm Konseyi’nin çalışmaya başlaması ile, en hızlı ilerleme kaydeden ülkelerden biri Türkiye olmalıdır. Medya Ölçüm Konseyi ile nevi şahsına münhasır bir Türkiye projesini hep birlikte hayata geçirmekten dolayı büyük mutluluk duyuyoruz.”
Konseyin kuruluşuna dair gerçekleşen imza töreninde konuşan RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler şunları söyledi; “Radyo ve televizyon yayıncılığını düzenleyen ve denetleyen kamu otoritesi olarak sahip olunan saygınlık, güvenilirlik ve şeffaflığı sürekli kılmak, yeni iletişim teknolojilerini sektöre kazandırmak misyonu ile “Yayın Hizmetlerinin İzlenme ve Dinlenme Oranı Ölçümlerinin Yapılmasına ve Denetlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” 2012 yılında yürürlüğe girmiştir. RTÜK olarak ölçüm faaliyetlerinin, kamusal sorumluluk anlayışı kapsamında, geçerlilik, güvenilirlik, tutarlılık, tarafsızlık, veri gizliliği, güncellik, şeffaflık ve hesap verilebilirlik esaslarına göre gerçekleştirilmesi üzerinde hassasiyetle durmaktayız. Ülkemizdeki medya izleme ve araştırma metotlarında standart oluşturmak, yapılan araştırmaları ve ölçümleri geliştirmek, güncel hale getirmek ve sektör ihtiyaçlarına göre yeni yöntemler önermek üzere kurulan Medya Ölçüm Konseyi’nin sektöre büyük katkı sağlayacağı inancındayız.”
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber; “Medya Ölçüm Konseyi’ ile de ülke ekonomisine pozitif katkı sağlanacağını düşünüyoruz”
Törende Medya Ölçüm Konseyinin kurulmasının sektör için yaratacağı faydaya değinen Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber; “2020 ve 2021 yıllarında gerçekleştirilen Reklam Konseylerinde alınan kararlar doğrultusunda dijital mecraları da kapsayacak şekilde medya ölçümlemelerinin tek çatı altında yapılmasına yönelik çalışmaların geldiği noktanın, tüketicilerimiz ve reklam sektörü için mutluluk verici olduğu kanaatindeyim. 2023 yılında 140 Milyar TL olarak ölçülen ve 2024 yılında da 200 Milyar TL‘yi aşması beklenen medya ve reklam yatırımları, oluşturulan bu yapı ile umarız ki çok daha yukarı seviyelere gelecektir. Bakanlığımızca yürütülen çalışmalarla tüketicilerimizin doğru ve dürüst reklamlar ile karşılaşmaları sağlanırken aynı zamanda ülkemizde medya ölçümleri yapan kurumların sayısının artması için çalışan ve kurulacak yeni şirket veya meslek örgütlerinin önünü açan, araştırmaları ile dünya standartlarına ulaşması amacıyla çalışmalar yapan, ölçüm ve araştırma verilerinin sektör lehine etkili bir şekilde kullanılabilmesi için sektöre yönelik eğitim çalışmaları yürüten ‘Medya Ölçüm Konseyi’ ile de ülke ekonomisine pozitif katkı sağlanacağını düşünüyoruz.” diye konuştu.
Hedef: Tüm mecra ölçümlerinde şeffaflık için yüksek kaliteli endüstri standartlarını korumak
Reklam yatırım hacmi yüksek birçok ülkede bulunan, Türkiye’de Medya Ölçüm Konseyi adı altında ilk defa kurulan ve Ortak Endüstri Komitesi (JIC) adı verilen oluşumlar; reklamverenler, ajanslar ve medya sahipleri arasında şeffaflık için, medya araştırması ve izleyici ölçümünde yüksek kaliteli endüstri standartlarını korumayı amaçlıyor.
Medya Ölçüm Konseyi bünyesinde ölçümlerin, geliştirilen standartlara ve ilkelere uygun olarak yapılması amacıyla bir denetim sistemi de oluşturulacak. Denetim aşamalarına ilişkin, sektörde ortak kullanılacak ölçüm standartlarının belirlenmesi ve denetçi seçiminin yapılması, Konsey tarafından gerçekleştirilecek.
Şeffaflık konusunu öncelikli gündem maddesi olarak belirleyen Konsey ayrıca; Türkiye’de mecra ölçümü yapan kurumların sayısının artması için çalışmayı, kurulacak yeni şirket veya meslek örgütlerinin önünü açmayı ve ölçüm sistemine dahil olmaları için teşvik etmeyi hedefliyor. Ölçüm sistemine yönelik olarak gerekirse yasal düzenlemeler için yetkili merciler nezdinde yeni mevzuat düzenlemeleri teklif edilmesi ve elde edilen verilerin güvenliği için farkındalık oluşturulması amaçlanıyor. Öte yandan, uluslararası kurum ve kuruluşlara üye olunması, bu kurumlarla iş birliği yapılması, araştırmaların ve metodolojilerin dünya standartlarına ulaşması konusunda da çalışmalar gerçekleştirecek.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Medya Ölçüm Konseyi kuruldu
Türkiye Reklam Sektörü’nde önemli dönüm noktası: Tüm Mecra Ölçümleri için Ortak Endüstri Komitesi; MEDYA ÖLÇÜM KONSEYİ kuruldu.
Türkiye’deki medya izleme ve araştırma metotlarında standart oluşturmak, yapılan araştırmaları, ölçümleri geliştirmek, güncel hale getirmek ve sektör ihtiyaçlarına göre yeni yöntemler önermek üzere Medya Ölçüm Konseyi kuruldu. Konsey, T. C. Ticaret Bakanlığı, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) destekleriyle, Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), Televizyon İzleme Araştırmaları Anonim Şirketi (TİAK), Radyo Dinleme Hizmetleri Organizasyon Tanıtım ve Yayıncılık Anonim Şirketi (RİAK) katılımıyla ve aday üye olarak Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) beraberliğinde İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında bir araya geldi.
Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber’in açılış konuşmalarıyla gerçekleştirilen törende Konsey kuruluş tutanağı imzalandı.
Medya Ölçüm Konseyi Başkanlığını Ahmet Pura üstlenirken, Başkan Yardımcılığını ilk yıl için RİAK A.Ş. Başkanı İlhan Uzundurukan, 2. yıl için TİAK A.Ş. Genel Müdürü Dursun Güleryüz üstlenecek. Yönetim Kurulu asil temsilcileri ise Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Daire Başkanı Erdem Biçer, RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler ve Reklamcılar Derneği Başkanı Burcu Özdemir’den oluşuyor.
Medya Ölçüm Konseyi, medya ölçüm araştırmalarının geçerli, güvenilir ve etkili olması amacıyla süreçlerin ve etik ilkelerin belirlenmesine, şeffaf ve tutarlı metodolojiler sağlamaya odaklanarak, sektör genelindeki performans verilerinin standartlaştırılmasına, ölçülmesine ve analiz edilmesine katkıda bulunacak.
Televizyon, dijital, basın, radyo, ve açıkhava reklamcılığı da dahil olmak üzere tüm mecralarda izleyici erişimi ve medya performansına ilişkin doğru ve güvenilir verilerin sağlanması, ortak bir dizi kural ve ilkeye bağlı kalarak medya planlama, satın alma ve satış süreçleri için sağlam temelli pazarlama iletişimi stratejilerinin oluşturulabilmesi için kritik bir rol üstelenerek, sektörün sağlıklı büyümesini teşvik edecek olan Medya Ölçüm Konseyi, şeffaflığı ve hesap verebilirliği sağlamak adına, standart ölçüm ve değerlendirme metodolojilerini oluşturmayı ve sürdürmeyi ilke edinecek.
Törenin açılış konuşmasını yapan Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura; “Sektörümüz adına bugün tarihî bir adım atıldı”
Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura; “2011 yılında 2. Reklam Sempozyumu’nun açılışında bahsettiğim 3 sektörel hayalimizden biri ve en önemlisi olan, tüm mecra ölçümlerinin tek çatı altında birleştirilmesi adına, bugün tarihî bir adım atıldı. Temel amacı, sektörün tüm tarafları için daha hesap verilebilir, şeffaf ve doğru medya ölçümü sağlamak olarak özetleyebileceğimiz Medya Ölçüm Konseyi’nin kuruluşu ile, bu hayalimizin gerçekleşmesi için artık tüm şartların konsensus içinde oluştuğunu söyleyebiliriz. Ayrıca teknolojik altyapı konusunda da üst düzey yeterliliğimiz var, TV ve radyo ölçümleri yolumuza ışık tutacak” dedi. Ahmet Pura sözlerine şöyle devam etti; “Dünyada neler oluyor diye baktığımızda; Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) organizasyonuyla, küresel markalar ve önde gelen reklamveren dernekleri tarafından koordine edilen, ayrıca reklam ekosisteminin önde gelen paydaşlarının konsorsiyumuyla hayata geçirilen “HALO” isimli sistemin, çapraz medya ölçümünde test aşamaları hızlandı. 2024 sonunda İngiltere’nin Reklamverenler Derneği ISBA’nın Orijin adlı projesinden ilk resmî verilerin alınması hedefleniyor. Ardından da ABD Ulusal Reklamverenler Derneği’nin (ANA) öncülük ettiği sistemden veriler gelecek. Bugün kuruluşuna, tüm paydaşlarımızla beraber şahitlik ettiğimiz Medya Ölçüm Konseyi’nin çalışmaya başlaması ile, en hızlı ilerleme kaydeden ülkelerden biri Türkiye olmalıdır. Medya Ölçüm Konseyi ile nevi şahsına münhasır bir Türkiye projesini hep birlikte hayata geçirmekten dolayı büyük mutluluk duyuyoruz.”
Konseyin kuruluşuna dair gerçekleşen imza töreninde konuşan RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler şunları söyledi; “Radyo ve televizyon yayıncılığını düzenleyen ve denetleyen kamu otoritesi olarak sahip olunan saygınlık, güvenilirlik ve şeffaflığı sürekli kılmak, yeni iletişim teknolojilerini sektöre kazandırmak misyonu ile “Yayın Hizmetlerinin İzlenme ve Dinlenme Oranı Ölçümlerinin Yapılmasına ve Denetlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” 2012 yılında yürürlüğe girmiştir. RTÜK olarak ölçüm faaliyetlerinin, kamusal sorumluluk anlayışı kapsamında, geçerlilik, güvenilirlik, tutarlılık, tarafsızlık, veri gizliliği, güncellik, şeffaflık ve hesap verilebilirlik esaslarına göre gerçekleştirilmesi üzerinde hassasiyetle durmaktayız. Ülkemizdeki medya izleme ve araştırma metotlarında standart oluşturmak, yapılan araştırmaları ve ölçümleri geliştirmek, güncel hale getirmek ve sektör ihtiyaçlarına göre yeni yöntemler önermek üzere kurulan Medya Ölçüm Konseyi’nin sektöre büyük katkı sağlayacağı inancındayız.”
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber; “Medya Ölçüm Konseyi’ ile de ülke ekonomisine pozitif katkı sağlanacağını düşünüyoruz”
Törende Medya Ölçüm Konseyinin kurulmasının sektör için yaratacağı faydaya değinen Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber; “2020 ve 2021 yıllarında gerçekleştirilen Reklam Konseylerinde alınan kararlar doğrultusunda dijital mecraları da kapsayacak şekilde medya ölçümlemelerinin tek çatı altında yapılmasına yönelik çalışmaların geldiği noktanın, tüketicilerimiz ve reklam sektörü için mutluluk verici olduğu kanaatindeyim. 2023 yılında 140 Milyar TL olarak ölçülen ve 2024 yılında da 200 Milyar TL‘yi aşması beklenen medya ve reklam yatırımları, oluşturulan bu yapı ile umarız ki çok daha yukarı seviyelere gelecektir. Bakanlığımızca yürütülen çalışmalarla tüketicilerimizin doğru ve dürüst reklamlar ile karşılaşmaları sağlanırken aynı zamanda ülkemizde medya ölçümleri yapan kurumların sayısının artması için çalışan ve kurulacak yeni şirket veya meslek örgütlerinin önünü açan, araştırmaları ile dünya standartlarına ulaşması amacıyla çalışmalar yapan, ölçüm ve araştırma verilerinin sektör lehine etkili bir şekilde kullanılabilmesi için sektöre yönelik eğitim çalışmaları yürüten ‘Medya Ölçüm Konseyi’ ile de ülke ekonomisine pozitif katkı sağlanacağını düşünüyoruz.” diye konuştu.
Hedef: Tüm mecra ölçümlerinde şeffaflık için yüksek kaliteli endüstri standartlarını korumak
Reklam yatırım hacmi yüksek birçok ülkede bulunan, Türkiye’de Medya Ölçüm Konseyi adı altında ilk defa kurulan ve Ortak Endüstri Komitesi (JIC) adı verilen oluşumlar; reklamverenler, ajanslar ve medya sahipleri arasında şeffaflık için, medya araştırması ve izleyici ölçümünde yüksek kaliteli endüstri standartlarını korumayı amaçlıyor.
Medya Ölçüm Konseyi bünyesinde ölçümlerin, geliştirilen standartlara ve ilkelere uygun olarak yapılması amacıyla bir denetim sistemi de oluşturulacak. Denetim aşamalarına ilişkin, sektörde ortak kullanılacak ölçüm standartlarının belirlenmesi ve denetçi seçiminin yapılması, Konsey tarafından gerçekleştirilecek.
Şeffaflık konusunu öncelikli gündem maddesi olarak belirleyen Konsey ayrıca; Türkiye’de mecra ölçümü yapan kurumların sayısının artması için çalışmayı, kurulacak yeni şirket veya meslek örgütlerinin önünü açmayı ve ölçüm sistemine dahil olmaları için teşvik etmeyi hedefliyor. Ölçüm sistemine yönelik olarak gerekirse yasal düzenlemeler için yetkili merciler nezdinde yeni mevzuat düzenlemeleri teklif edilmesi ve elde edilen verilerin güvenliği için farkındalık oluşturulması amaçlanıyor. Öte yandan, uluslararası kurum ve kuruluşlara üye olunması, bu kurumlarla iş birliği yapılması, araştırmaların ve metodolojilerin dünya standartlarına ulaşması konusunda da çalışmalar gerçekleştirecek.
Haftanın popüler haberleri
Yeşilova Holding’ten ‘Kadına Yönelik Şiddetle Mücadeleye’ destek
Yeşilova Holding, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele alanında önemli bir adım atarak, Mor Salkım Derneği ile iş birliği protokolü imzaladı.
Lezita, SIAL Paris’te dünyanın gıda devleri ile buluştu
Lezita SIAL Paris’te en yenilikçi ürünlerini dünyanın gıda devleri ile buluşturdu.
Coca Cola İçecek'ten duyuru
Coca Cola İçecek, 2024 3. Çeyrek Finansal ve Operasyonel Sonuçlarını 4 Kasım 2024 tarihinde açıklayacağını duyurdu.
JCR, Alkim Kağıt'ın kredi derecelendirme notunu paylaştı
Kredi derecelendirme kuruluşu JCR AVRASYA DERECELENDİRME A.Ş. , Alkim Kağıt Sanayiinin kredi derecelendirme notunu paylaştı.
Sümerpark AVM'nin ismi Horizon Garden AVM olarak değişti
Pera Yatırım Holding A.Ş., Sümerpark AVM'nin markasının Horizon Garden AVM olarak değiştiğini duyurdu.
Igor Fonseca Marti, Banvit YKB seçildi
Banvit'te Igor Fonseca Marti Yönetim Kurulu Başkanı, Bruno Machado Ferla ise Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak seçildi.
Rekabet Kurulundan 5 yapım şirketine soruşturma
Ay Yapım ve Med Yapım’ın da aralarında olduğu 5 yapım şirketine soruşturma!
Albaraka Garaj’ın başvuruları başladı
Program fintek, SaaS, yapay zekâ, regülasyon teknolojileri, eğitim ve sağlık teknolojileri gibi geniş bir yelpazede girişimleri destekliyor.
Hatice Atkaya, Amgen'de Ruhsatlandırma Direktörü olarak atandı
Amgen Türkiye’de üst düzey atama yapıldı.
Mert Alankaya, IdeaSoft Pazarlama Direktörlüğüne atandı
IdeaSoft Pazarlama Direktörlüğü Görevine Mert Alankaya getirildi.
Ticaret Bakanı Bolat "E-ticaretin yüksek bir potansiyeli mevcut"
Bolat, küresel e-ticaret hacminin 2019 yılından bu yana yüzde 75 büyüme kaydettiğini belirterek, 2024 yılı sonunda 6,3 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğini söyledi.
Yerli ve milli savunma ürünlerinin SAHA EXPO'da tanıtımı sürüyor
Yerli ve milli imkanlara üretilen savunma sanayisi ürünlerinin SAHA EXPO'da tanıtımı devam ediyor.
“Türkiye, jeostratejik konumu ile cazip bir yatırım destinasyonu”
AmChams Avrasya Ekonomi Zirvesi İstanbul’da gerçekleşti.
İş dünyası: Bankalar yük değil, destek olmalı
TESK Palandöken, Piyasadaki ekonomik sıkıntı tüm vatandaşlar tarafından hissedilirken bankaların da vatandaşa destek olması gerektiğini söyledi.
Güvenlik toplantısı Cumhurbaşkanı Erdoğan başkanlığında yapıldı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında, Atatürk Havalimanı'nda güvenlik zirvesi gerçekleştirildi.
Seda Ferik: Tüm reklam verenler! şiddet içeren dizilere reklam vermeyin
Global Marketing Summit 2024 İstanbul'da düzenlendi. KREA M.I.C.E. CEO'su Seda Mızraklı Ferik açılış konuşması yaptı.
Milli Savunma Bakanı Güler: Toplam 47 terör hedefi tam isabetle vuruldu
Dün gece 29'u Irak ve 18'i Suriye'nin kuzeyinde olmak üzere toplam 47 terör hedefi tam isabetle vuruldu, çok sayıda terörist etkisiz hale getirildi.
İş insanı Esra Bezircioğlu "Kadın girişimci oranı yüzde 12'lerde"
KAGİDER Yönetim Kurulu Başkanı Esra Bezircioğlu kadın girişimci oranının yüzde 12'lere yaklaştığını belirtti.
MİT, Suriye ve Irak'ın kuzeyindeki PKK/YPG hedeflerini imha etti
MİT, Suriye ve Irak'ın kuzeyinde bulunan terör örgütü PKK/YPG hedeflerini imha etti.
Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı ödülleri sahiplerini buldu
Ankara Bilkent Otel'de TTGV Günü düzenlendi. TTGV günü kapsamında TTGV ödülleri de sahiplerini buldu.
Aselsan ve Baykar satış sözleşmesi imzaladı
Aselsan ve Baykar arasında satış sözleşmesi imzalandı. Aselsan, sözü geçen sözleşme ile ilgili KAP'a açıklama yaptı.
İş insanı Mehmet Bekir Şasa'nın vefatı sevenlerini üzdü
Yonga Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Bekir Şasa bugün geçirdiği rahatsızlık sonucu vefat etti.
HepsiFinans'ın sermayesi 610 milyon liraya çıkıyor
HepsiFinans sermayesini 410 milyon liradan 610 milyon liraya çıkarıyor. Yönetim Kurulu gereği yasal yükümlülükler yerine getirilecek.
Pera Yatırım Holding'ten "Haber ve Söylentilere İlişkin Açıklama"
Pera Yatırım Holding, şirket hakkında yapılan haber ve söylentileri KAP aracılığı yalanladı.
Ford Otomotiv'in Olağanüstü Genel Kurulu 20 Kasım'da
Ford Otomotiv Sanayii A.Ş. Olağanüstü Genel Kurulunu 20 Kasım 2024 tarihinde Sancaktepe'deki şirket merkezinde yapacak.
Orge Enerji, Bilişim Vadisi şubesi hizmete girdi
Orge, Muallimköy Mahallesi Deniz Caddesi N143/5 İç Kapı N23 Gebze - Kocaeli'de "Orge Enerji Elektrik Taahhüt A.Ş. Bilişim Vadisi Şubesi" olarak hizmet verecek.
MKE ile Nanografi A.Ş. savunma sanayii işbirliği imzası attı
Makine ve Kimya Endüstrisi A.Ş. (MKE) ile Nanografi Nano Teknoloji A.Ş. arasında savunma sanayisini millileştirmeye yönelik stratejik iş birliği sözleşmesi imzalandı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan saldırıyı lanetledi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan: “Menfur terör saldırısını lanetliyorum.”
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın BRICS gündemi yoğun
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BRICS Zirvesi kapsamında Rusya Devlet Başkanı Putin ile bir araya geldi.
TUSAŞ Kahramankazan tesislerine hain saldırı
TUSAŞ'a yönelik terör saldırısında 2 teröristin etkisiz hale getirildiği, 4 kişinin şehit olduğu ve 3'ü ağır toplam 14 kişinin yaralandığı bildirildi.
TOBFED ve Van TSO Van’da eğitim akademisi kuruyor
TOBFED, Van Ticaret ve Sanayi Odası ile imzaladığı protokolle Van’da eğitim akademisi kuruyor.
Hüseyin Arslan'a GPC “Yaşam Boyu Başarı” ödülü
Hüseyin Arslan, Dünya Bakliyat Konfederasyonu tarafından “Yaşam Boyu Başarı” ödülüne layık görüldü.
Popovskiy, Yandex'in yatırım ve dijitalde istihdam haberini duyurdu
Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Aleksander Popovskiy, "Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor." dedi.
PTT 184 yaşında
Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT AŞ) 184. yaşını kutluyor.
Rekabet Kurulundan Kocaeli Arı İnovasyon ve Bilim'e 591 bin lira ceza
Arı İnovasyon ve Bilim Eğitim Hizmetleri AŞ’ne Rekabet Kurulundan 591.347,22-TL idari para cezası verildi.
Medya Ölçüm Konseyi kuruldu
Türkiye Reklam Sektörü’nde önemli dönüm noktası: Tüm Mecra Ölçümleri için Ortak Endüstri Komitesi; MEDYA ÖLÇÜM KONSEYİ kuruldu.
Çin'in çelik talebi küresel çelik talebinin yarısının altına düştü
Çin'in çelik talebi küresel çelik talebinin yarısının altına düştü.
Tüsiad Makine Sektörü Teknoloji Buluşması düzenledi
Tüsiad Sanayide Dijital Dönüşüm Platformu üyelerine yönelik Teknoloji Buluşması düzenledi.
Cevdet Yılmaz: Çok kazanandan çok, az kazanandan az almak
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Çok kazanandan çok, az kazanandan az almak, vergideki temel amacımız bu.
DCT Trading, inşaat malzemeleri ticaretine başlıyor
DCT Trading, inşaat sektörüne yönelik demir, çimento ve sair sarf malzemelerinin alım satımına başlanması ve yeni iş ilişkileri geliştirilmesine karar verdiğini duyurdu.