Türkiye'nin kozmetik sektöründe yılın 9 ayında gerçekleştirdiği ihracat 1 milyar 76 milyon dolar oldu.
Haber Giriş Tarihi: 18.11.2023 14:38
Haber Güncellenme Tarihi: 18.11.2023 14:38
Kaynak:
AA
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneğinden edinilen bilgiye göre, söz konusu sektörde başta saç, cilt ve güneş bakım ürünleri, deodorant ve kokular, makyaj ve tıraş malzemelerinin yanı sıra ağız ve diş sağlığını korumaya yönelik ürünlerin ihracatı dikkati çekiyor.
Türkiye'nin bu sektörde yaptığı ihracat yılın 9 ayında 1 milyar 76 milyon dolara ulaştı.
Türkiye 150'den fazla ülkeye kozmetik ürünü satıyor
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, AA muhabirine, 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihracatı yapıldığını söyledi.
Kozmetik ürünleri ihracatında en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu belirten Pura, bu ürünlerin çoğunlukla ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini ifade etti.
Pura, ihracatta önemli paya sahip diğer ürünler arasında tıraş ürünleri ve deodorantlar olduğunu, bunların da en çok Rusya ve Hollanda'ya ihraç edildiğini belirtti. Ahmet Pura, saç ürünlerinin en çok Irak ve İran'a, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünlerinin ise Libya ve ABD'ye ihraç edildiğini aktardı.
Söz konusu sektörde ihracatın yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artış gösterdiğine işaret eden Pura, "Yıl sonunda ihracatımızın geçen yıla göre yüzde 12 artış göstereceğini ve 1,5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını beklemekteyiz. Sektördeki ihracat büyüklüğü neredeyse son 5 yıldır bir önceki yıla göre büyüme göstermiştir. Yıllar itibarıyla sektör ihracatının artış trendi içerisinde olduğu görülmektedir. Son 10 yıldır ise ihracat büyüklüğü her dönem ithalattan fazla olarak gerçekleşmiş ve dış ticaret fazlası ile Türkiye ekonomisinin cari açığının kapatılmasına katkı sağlayan sektörlerden biri olmuştur." değerlendirmesinde bulundu.
Kozmetik sektöründe ihracatın artırılması için bazı fırsatların görüldüğüne dikkati çeken Pura, şunları kaydetti:
"Yoğun genç nüfusumuz ile birlikte gelişen tüketici trendlerine ve farklı ülkelerdeki tüketici davranışları ile toplumsal kültüre uygun, yüksek katma değerli ürünlerin üretilmesi, ülkelerin farklı pazar dinamikleri göz önünde bulundurularak araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ihracatımızı artırma yönünde önemli bir fırsattır. Bununla birlikte sektörde markalaşma faaliyetlerinin artırılması da ülkemizi öne çıkaracak adımlardan bir diğeri olarak sayılabilir. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda farkındalık yaratmaya yönelik eylemler planlanarak uzun vadede rekabet avantajı sağlanması, sektörün gerek çevreye gerek de ekonomiye daha fazla katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir."
Kayıt dışı ürünler pazar kaybına neden oluyor
Pura, fırsatların yanı sıra ihracatı olumsuz etkileyen bazı durumların da olduğunu, mevzuat sorunlarının ihracatçılara engel oluşturduğunu belirtti.
Kozmetik sektöründe mevzuata aykırı, kayıt dışı ürünlerin denetimlerinin artırılmasını talep eden Pura, şunları kaydetti:
"Pazarda taklit, sahte ürün ve vergi açısından suç teşkil eden kayıt dışı faaliyetler ülke ekonomisine kayıplar yaşatmakta ve bu ürünler nedeniyle, üreticiler, satış noktaları ve nihai tüketici de zarar görmektedir. Bu ürünlerin ihracata konu olduğu durumlarda ise ülkemizin ticari itibarı zedelenmekte dolayısıyla ihracat yapılan pazarlar kaybedilmektedir."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kozmetik ürün ihracatı 1 milyar doları aştı
Türkiye'nin kozmetik sektöründe yılın 9 ayında gerçekleştirdiği ihracat 1 milyar 76 milyon dolar oldu.
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneğinden edinilen bilgiye göre, söz konusu sektörde başta saç, cilt ve güneş bakım ürünleri, deodorant ve kokular, makyaj ve tıraş malzemelerinin yanı sıra ağız ve diş sağlığını korumaya yönelik ürünlerin ihracatı dikkati çekiyor.
Türkiye'nin bu sektörde yaptığı ihracat yılın 9 ayında 1 milyar 76 milyon dolara ulaştı.
Türkiye 150'den fazla ülkeye kozmetik ürünü satıyor
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, AA muhabirine, 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihracatı yapıldığını söyledi.
Kozmetik ürünleri ihracatında en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu belirten Pura, bu ürünlerin çoğunlukla ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini ifade etti.
Pura, ihracatta önemli paya sahip diğer ürünler arasında tıraş ürünleri ve deodorantlar olduğunu, bunların da en çok Rusya ve Hollanda'ya ihraç edildiğini belirtti. Ahmet Pura, saç ürünlerinin en çok Irak ve İran'a, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünlerinin ise Libya ve ABD'ye ihraç edildiğini aktardı.
Söz konusu sektörde ihracatın yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artış gösterdiğine işaret eden Pura, "Yıl sonunda ihracatımızın geçen yıla göre yüzde 12 artış göstereceğini ve 1,5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını beklemekteyiz. Sektördeki ihracat büyüklüğü neredeyse son 5 yıldır bir önceki yıla göre büyüme göstermiştir. Yıllar itibarıyla sektör ihracatının artış trendi içerisinde olduğu görülmektedir. Son 10 yıldır ise ihracat büyüklüğü her dönem ithalattan fazla olarak gerçekleşmiş ve dış ticaret fazlası ile Türkiye ekonomisinin cari açığının kapatılmasına katkı sağlayan sektörlerden biri olmuştur." değerlendirmesinde bulundu.
Kozmetik sektöründe ihracatın artırılması için bazı fırsatların görüldüğüne dikkati çeken Pura, şunları kaydetti:
"Yoğun genç nüfusumuz ile birlikte gelişen tüketici trendlerine ve farklı ülkelerdeki tüketici davranışları ile toplumsal kültüre uygun, yüksek katma değerli ürünlerin üretilmesi, ülkelerin farklı pazar dinamikleri göz önünde bulundurularak araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ihracatımızı artırma yönünde önemli bir fırsattır. Bununla birlikte sektörde markalaşma faaliyetlerinin artırılması da ülkemizi öne çıkaracak adımlardan bir diğeri olarak sayılabilir. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda farkındalık yaratmaya yönelik eylemler planlanarak uzun vadede rekabet avantajı sağlanması, sektörün gerek çevreye gerek de ekonomiye daha fazla katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir."
Kayıt dışı ürünler pazar kaybına neden oluyor
Pura, fırsatların yanı sıra ihracatı olumsuz etkileyen bazı durumların da olduğunu, mevzuat sorunlarının ihracatçılara engel oluşturduğunu belirtti.
Kozmetik sektöründe mevzuata aykırı, kayıt dışı ürünlerin denetimlerinin artırılmasını talep eden Pura, şunları kaydetti:
"Pazarda taklit, sahte ürün ve vergi açısından suç teşkil eden kayıt dışı faaliyetler ülke ekonomisine kayıplar yaşatmakta ve bu ürünler nedeniyle, üreticiler, satış noktaları ve nihai tüketici de zarar görmektedir. Bu ürünlerin ihracata konu olduğu durumlarda ise ülkemizin ticari itibarı zedelenmekte dolayısıyla ihracat yapılan pazarlar kaybedilmektedir."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Kiralamanın liderleri iPhone ve Honda oldu
Kiralabunu şirketinin yaptığı açıklamada; bireysel kullanıcılar en çok telefon ve bilgisayar gibi teknoloji ürünlerini kiralamayı tercih etti.
DigiZoo ile Engelsiz Sanat Derneği “Sanata evet! Hayata evet!" dedi
Katılım Emeklilik DigiZoo, Engelsiz Sanat Derneği ile anlamlı bir etkinliğe ev sahipliği yaptı.
Mahiye Sabuncuoğlu ÇEKÜL Vakfı'nda önemli bir göreve atandı
ÇEKÜL Vakfı'nda Yeni Atama: Mahiye Sabuncuoğlu Medya ve Halkla İlişkiler Koordinatörü oldu.
KLOK/Deniz Bensunan “Klasik yöntemlerle 2 yıl sürecek bir işi AI ile 6 ayda tamamlıyoruz”
KLOK'tan Deniz Bensusan: Pazarlamada yapay zekâ devrimi rekabette büyük avantaj sağlıyor.
Ömer Bolat: Yakın zamanında Suriye'ye ziyaret gerçekleştireceğiz
Bolat, Suriye'de yeni dönemin başladığını ifade ederek, Yeni süreçte Suriye ile ticaret ve yatırım ilişkilerimiz daha fazla derinleşecek, hızla gelişecek dedi.
İGE'den yabancı para kredilere kefalet desteği
İhracatı Geliştirme A.Ş.'den yabancı para kredilere kefalet desteği
Damac, ABD'de 20 milyar dolarlık mega yatırımını duyurdu
Edgnex, ABD veri merkezi sektörüne 20 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu.
Türkiye-İran tarım alanında işbirliğini büyütecek
"Türkiye-İran Tarım Alanında İşbirliği Toplantısı", Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nde (TOBB) gerçekleştirildi.
Barem soruyor: Dijital dünyada güvende miyiz?
Dijital dünyada güvende miyiz? Verilerin kötüye kullanımında tehlike çanları!
Sermaye Piyasası Sertifika Programı 6 Şubat'ta başlıyor
Şirket Çalışanları İçin Sermaye Piyasası Sertifika Programı 6 Şubat’ta başlıyor.
Dijitsu marka televizyonlar toplatılıyor
Dijitsu marka çeşitli televizyon modellerinin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından “güvensiz ürün” olduğuna karar verildi.
İşkur açıkladı: En fazla istihdam güvenlik görevlilerinde oldu
İstihdamın en fazla olduğu mesleklerin başında Güvenlik Görevlileri oldu.
İnternet alışverişlerinde cayma hakkı kaldırıldı haberleri yalanlandı
Ticaret Bakanlığı, internet alışverişlerinde "cayma hakkı"nın kaldırıldığına yönelik haberleri yalanladı.
Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat Balıkesir'de gözaltına alındı
Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığınca, suç örgütüne yönelik yürütülen soruşturma kapsamında Balıkesir'de gözaltına alındı.
Birol Celep: “İhracat Türk ekonomisinin motoru”
Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi Birol Celep, “Büyümemizin itici gücü ihracat."
Eskinazi: Emek yoğun sektörlerdeki en büyük sıkıntı işçilik ücreti
Bugün Türkiye’de büyük fabrikalarda işçilik maliyeti 1500 dolardan aşağı değil. Dünyada rekabet ettiğimiz ülkelerde işçilik ücreti 200-300 dolarlarda.
Kadın Dostu Markalar Platformunun ödül töreni 6 Mart'ta
Kadın Dostu Markalar Platformu, '5. Uluslararası Farkındalık Ödülleri' 6 Mart’ta İş Sanat’ta verilecek.
Prof. Dr. Yavuz Samur: "Yapay zeka trenini kaçırmayalım”
Özel Bursa Kültür Okulları velilere yönelik Yapay Zeka semineri düzenledi. Semineri Prof. Dr. Yavuz Samur sundu.
Sürdürülebilirlik Buluşması Bursa'da gerçekleşti
BUSADER ‘1.Sürdürülebilirlik Buluşması’ programı, BUSADER ve bağlı Bursa derneklerinin üyelerinin yoğun katılımı ile gerçekleştirildi.
Teksider, Kuzey Afrika pazarına odaklandı
Tekstil ve Konfeksiyon Sanayi İş İnsanları Derneği’nin TEKSİDER Tekstil ve konfeksiyon sektörünün ihracat olanaklarını geliştirmek üzere Kuzey Afrika’ya odaklandı.
Tügiad Teknoloji Zirvesi 21 Şubat'ta
Tügiad Teknoloji Zirvesi “yapay Zekâ: Geleceğin Şekillendiricisi” teması ile Bursa’da…
Anadolu Isuzu 2025'in ilk teslimatını Muğla Büyükşehir Belediyesi’ne yaptı
Modern teknoloji, konfor ve çevre dostu özellikleriyle dikkat çeken Citiport 12 m dizel otobüsler, Muğla halkına güvenli ve konforlu bir ulaşım deneyimi sunacak.
Gökmen Çetiner: Türkiye Tax Free alışverişte potansiyelinin altında
Up Refund CEO’su Gökmen Çetiner, Türkiye’nin Tax Free alışverişte potansiyelinin altında olduğuna dikkat çekti.
Golden Global Yatırım Bankası’ndan Serhan Zafer ve Mustafa Uysal'a yeni görev
Golden Global Yatırım Bankası Serhan Zafer ve Mustafa Uysal'ı ise Genel Müdür Yardımcısı olarak atadı.
Sanayiciler, ‘Sınırda Karbon’un sınırında!
Sanayi sektörü, ‘Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması’nın (SKDM) 3 yıllık geçiş döneminde sona yaklaştı.
Porses Porselen ve Seramik Derneğinde Mehmet Naci Pekcan dönemi
Porselen ve Seramik Sofra Eşyaları Üreticileri Derneği’nin (PORSES) ilk genel kurul toplantısı yapıldı. Dernek başkanlığına Mehmet Naci Pekcan seçildi.
Artemis Halı, 2025’te kapasitesini yüzde 20 artıracak
Artemis Halı yeni yıl hedeflerini cfe fuarı’nda açıkladı.
Hitit, Borsa İstanbul’un Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer aldı
Hitit (HTTBT), sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarıyla, Borsa İstanbul’un Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmeye hak kazandı.
Rekabet Kurumundan Koroplast, Parex ve Vindex'e soruşturma
Rekabet Kurulu, Koroplast , Parex ve Vindex hakkında soruşturma açılmasını kararlaştırdı.
Edebiyatçı yazar Selim İleri vefat etti
Türk edebiyatının önemli isimlerinden, yazar, senarist ve eleştirmen Selim İleri, yaşamını yitirdi.
Siber Güvenlik Başkanlığı önemli projelere imza atacak
Siber Güvenlik Başkanlığı, siber teknolojilerin milli dönüşümünde de görev alacak.
Rahmi M. Koç’a “Seymenbaşı Beratı” verildi
Ankara Kulübü Derneği tarafından Koç Holding Şeref Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Rahmi M. Koç’a “Seymenbaşı Beratı” verildi.
Goldman Sachs'in 2025 küresel ekonomi beklentileri iyimser
Ticaret belirsizliğine rağmen küresel ekonominin 2025 yılında sağlam bir şekilde büyümesi öngörülüyor.
Konya-Karaman Hızlı Tren hattı 3 yaşında
Yılda 63 milyon lira tasarruf sağlayan Konya Karaman hızlı tren hattı 3 yaşında.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi Aralık’ta 50,9 oldu
Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası Türkiye İhracat İklimi Endeksi Aralık’ta 50,9 oldu.
Behlül Ünver "Türkiye'nin dünyanın şifa merkezi olma misyonu var"
Behlül Ünver: Medikal turizmin dünyadaki pazarının 100 milyar dolar olduğunu düşünüyoruz. 2028'de de 127 milyar dolarlara ulaşacağı yönünde bir öngörü var.
"Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu "Ülke ihracatının yüzde 56'sı yani 145 milyar dolarlık tarım ve sanayi ürünü deniz yoluyla gönderildi." dedi.
Borsa İstanbul'da gong Avrupa YGS Yatırım Fonu'na çaldı
Atlas Portföy Yönetimi AŞ Avrupa Yatırım Girişim Sermayesi Yatırım Fonu "ATPAY" koduyla Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı.
Aselsan, Savunma Sanayi Başkanlığı ile sözleşme imzaladı
Aselsan, SSB ile sözleşme imzaladığını duyurdu.
Hanzade Doğan yeni YKB, Begümhan Doğan YKB Yardımcısı
Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş.'den yapılan açıklamada 1 Şubat 2025'ten itibaren YKB'lığı görevine Hanzade Doğan'ın atanacağını duyurdu.