"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
TİM Başkanı Gültepe: "267 Milyar Dolarlık 2024 Hedefimiz Yüksek Maliyet, Düşük Kur Kıskacında" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 12.07.2024 15:31
Haber Güncellenme Tarihi: 12.07.2024 15:31
Kaynak:
Haber Merkezi
Son bir yılda üretim maliyetlerinde yüzde 100'ün üzerinde artış olduğuna dikkat çeken TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Yılın ilk yarısında hedeflerimizin gerisinde kaldık” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, yıl sonu için hedeflenen 267 milyar dolarlık hedef için ihracatçının yüksek maliyet düşük kur kıskacından çıkarılması gerektiğini söyledi. İhracatçının önündeki engellerin bir an önce kaldırılmasının hayati önem taşıdığını vurgulayan Gültepe, ekonomiyi soğutmadan enflasyonla etkili mücadele için ihracatın en etkili ve tek yol olduğunu söyledi.
Mustafa Gültepe, TİM Sektörler Konseyi Üyeleri'nin de katılımıyla düzenlediği toplantıda ihracatın ilk yarı performansının yanı sıra güncel sorunlar ve ekonomi yönetiminden beklentileriyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. TİM'in 'İhracat 2024 Raporu'nun da paylaşıldığı toplantıda konuşan Gültepe, 2024 yılına 267 milyar dolarlık mal ve 110 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi ile başladıklarını hatırlattı. Yılın ilk yarısında hedefin gerisinde kaldıklarını bildiren Gültepe, şöyle devam etti:
"İHRACATIMIZ SON 1,5 YILDIR YATAY SEYİR İZLİYOR"
“6 aylık ihracatımız 125,4 milyar dolara, 12 aylık ihracatımız ise 257,8 milyar dolara ulaştı. 2023 ile kıyasladığımızda 6 aylık ihracatta yüzde 2, 12 aylık ihracatta yüzde 2,5 artıdayız. Henüz verisi kesinleşmeyen hizmet ihracatçında ise ilk yarıyı 44,6 milyar dolar düzeyinde tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Hizmet ihracatımızı da geçen yıla göre yüzde 3,4 civarında artırmış bulunuyoruz. Gerek küresel pazarlardaki gelişmeler, gerekse içerideki sorunlara rağmen ilk 6 ayı artıda tamamlamamız önemli. Ancak tablo 2024 için belirlediğimiz ve mütevazı sayılabilecek hedefe bizi taşımayabilir.
Çünkü aylık iniş ve çıkışlar olmakla birlikte ihracatımız son bir buçuk yıldır genelde yatay bir seyir izliyor. Bu sonuçta Ukrayna ile başlayan ve Gazze ile devam eden bölgesel çatışmaların, AB ve ABD gibi büyük pazarlarda talepteki daralmanın elbette etkisi var. Ancak özellikle üretim maliyetlerimizdeki yüksek oranlı artışa rağmen kurun yatay seyri rekabetçiliğimize zarar verdi. Temmuzdan temmuza son bir yılda üretim maliyetlerimizde yüzde 100'ün üzerinde artış oldu. Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Üretim maliyetlerine bakıldığında dolar bazında Asyalı rakiplerimizden en az yüzde 40, Avrupa'daki birçok ülkeden yüzde 15-20 pahalıyız. 267 milyar dolarlık 2024 hedefimiz yüksek maliyet, düşük kur kıskacında bulunuyor.”
"HEDEFLERİ TUTTURMAK İÇİN HER YIL YÜZDE 10 BÜYÜMEK ZORUNDAYIZ"
Türkiye'nin rekabetçiliğini büyük ölçüde kaybettiğine dikkat çeken Gültepe, özellikle emek yoğun sektörlerde hasarın büyük olduğunun altını çizdi. Verilerin de tabloyu net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Gültepe, şöyle devam etti:
“2023'de mal ihracatçısı 26 sektörümüzden 9'unda pazar kaybettik. Bu yılın ilk yarısında da benzer bir tabloyla karşı karşıyayız. Örneğin lokomotif sektörler arasında yer alan hazır giyimde 2023'ün ilk 6 ayında 9,9 milyar dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde yüzde 12,8 düşüşle 8,7 milyar dolara geriledi.
2022'nin ilk 6 ayı ile kıyasladığımızda kayıp yüzde 20'ye yaklaşıyor. Birçok sektörde benzer durum söz konusu. Bu yılın ilk yarısında demir ve demir dışı metallerde yüzde 6,7 tekstilde yüzde 3,8, mobilyada yüzde 4,5, çimento cam seramik ve toprak ürünlerinde yüzde 9,4, deride yüzde 26,7, zeytin ve zeytinyağında ise yüzde 22,3 kaybımız var. Kâr marjları düştüğü, hatta bazı sektörlerde müşteri kaybetmemek uğruna zararına satış yapıldığı için şirketlerin işletme sermayesi azaldı. Son dönemde konkordato ilan eden firma sayısında ciddi artış var. Biz Cumhuriyetimizin ikinci 100 yılına Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile başladık. 2028'de ise 375 milyar dolarlık mal ihracatı hedefliyoruz. Orta vadeli bu hedef için ihracatımızı her yıl ortalama yüzde 10 büyütmemiz gerekiyor. Ancak talebin daraldığı bir süreçte düşük kur ve yüksek maliyet kıskacında sıkışan ihracatla bu yıl için öngördüğümüz 267 milyar dolarlık hedefe ulaşmamız bile zor görünüyor. Uzun vadede ihracatta katma değeri artırmak, halen 1,5 dolar düzeyindeki kilogram birim fiyatımızı 3 doların üzerine çıkarmak durumunda olduğumuzu biliyoruz. Nitekim TİM olarak yüksek teknolojinin imkânlarını kullanma, tasarım, markalaşma, inovasyon ve yeşil üretim kapasitemizin gelişmesi için firmalarımıza öncülük ediyoruz. Sektörlerimiz Yeşil Mutabakat'a uyumun yol haritası niteliğindeki eylem planlarını tamamladılar. Uygulama sürecini belli periyodlarla takip ediyoruz. Kısa vadede ise rekabetçiliğimizi zayıflatan, hızımızı kesen, bizi oyundan düşüren engellerin bir an önce kaldırılmasını bekliyoruz.”
Türkiye'nin zorlu bir enflasyonla mücadele sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, özellikle dar ve sabit gelirli kesimi zorlayan hayat pahalılığına karşı her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi. Enflasyonla mücadele ederken büyümeyi de sürdürmek için ihracatın tek ve en etkili yol olduğunu vurgulayan Gültepe, “Ülkemizde daha önceki dezenflasyon süreçlerinde ihracata ağırlık vererek ekonominin soğumasını, üretimin yavaşlamasını, çarkların durmasını önlemiştik. Bugün de yine aynı anlayışla sorumluluk üstlenmeye hazırız” dedi.
ENFLASYONLA KUR ARASINDAKİ FARK 5 PUANDAN FAZLA OLMAMALI
Mustafa Gültepe, kısa vadede ihracata yeniden ivme kazandırmak için ekonomi yönetiminden beklentilerini şöyle sıraladı:
Kur enflasyona paralel hareket etmeli, enflasyonla kur arasındaki fark 5 puandan fazla olmamalı.Yurt içinde üretimi olmayan ya da talebi karşılayamayan ham madde ve ara malların ithalinde vergi yükü hafifletilmeli.Üretici ve ihracatçıya ilave yük getirecek, rekabetçiliği daha da zarar verecek düzenlemeler gözden geçirilmeli.Üretimde kullanılan elektrik ve doğalgaz gibi enerji maliyetleri koşulların elverdiği ölçüde asgari düzeyde tutulmalı.Zor dönemde Eximbank ve İGE A.Ş'nin ihracatçımıza finansman desteğini çok anlamlı buluyoruz. Ancak süreci en az hasarla atlatabilmemiz ve önümüzdeki döneme hazırlanmamız için daha uygun koşullarda finansman imkânları oluşturulmalı.
Mustafa Gültepe ihracatçıya finansman desteği sağlamak için İGE A.Ş aracılığıyla 1,5 yıl önce aldıkları Türk Ticaret Bankası'nı yeniden yapılandırma çalışmalarında sona yaklaştıklarını bildirdi. Gültepe, bankanın yıl sonuna doğru faaliyete başlayacağını sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"Hedefleri tutturmak için her yıl yüzde 10 büyümek zorundayız"
TİM Başkanı Gültepe: "267 Milyar Dolarlık 2024 Hedefimiz Yüksek Maliyet, Düşük Kur Kıskacında" dedi.
Son bir yılda üretim maliyetlerinde yüzde 100'ün üzerinde artış olduğuna dikkat çeken TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Yılın ilk yarısında hedeflerimizin gerisinde kaldık” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, yıl sonu için hedeflenen 267 milyar dolarlık hedef için ihracatçının yüksek maliyet düşük kur kıskacından çıkarılması gerektiğini söyledi. İhracatçının önündeki engellerin bir an önce kaldırılmasının hayati önem taşıdığını vurgulayan Gültepe, ekonomiyi soğutmadan enflasyonla etkili mücadele için ihracatın en etkili ve tek yol olduğunu söyledi.
Mustafa Gültepe, TİM Sektörler Konseyi Üyeleri'nin de katılımıyla düzenlediği toplantıda ihracatın ilk yarı performansının yanı sıra güncel sorunlar ve ekonomi yönetiminden beklentileriyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. TİM'in 'İhracat 2024 Raporu'nun da paylaşıldığı toplantıda konuşan Gültepe, 2024 yılına 267 milyar dolarlık mal ve 110 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi ile başladıklarını hatırlattı. Yılın ilk yarısında hedefin gerisinde kaldıklarını bildiren Gültepe, şöyle devam etti:
"İHRACATIMIZ SON 1,5 YILDIR YATAY SEYİR İZLİYOR"
“6 aylık ihracatımız 125,4 milyar dolara, 12 aylık ihracatımız ise 257,8 milyar dolara ulaştı. 2023 ile kıyasladığımızda 6 aylık ihracatta yüzde 2, 12 aylık ihracatta yüzde 2,5 artıdayız. Henüz verisi kesinleşmeyen hizmet ihracatçında ise ilk yarıyı 44,6 milyar dolar düzeyinde tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Hizmet ihracatımızı da geçen yıla göre yüzde 3,4 civarında artırmış bulunuyoruz. Gerek küresel pazarlardaki gelişmeler, gerekse içerideki sorunlara rağmen ilk 6 ayı artıda tamamlamamız önemli. Ancak tablo 2024 için belirlediğimiz ve mütevazı sayılabilecek hedefe bizi taşımayabilir.
Çünkü aylık iniş ve çıkışlar olmakla birlikte ihracatımız son bir buçuk yıldır genelde yatay bir seyir izliyor. Bu sonuçta Ukrayna ile başlayan ve Gazze ile devam eden bölgesel çatışmaların, AB ve ABD gibi büyük pazarlarda talepteki daralmanın elbette etkisi var. Ancak özellikle üretim maliyetlerimizdeki yüksek oranlı artışa rağmen kurun yatay seyri rekabetçiliğimize zarar verdi. Temmuzdan temmuza son bir yılda üretim maliyetlerimizde yüzde 100'ün üzerinde artış oldu. Bazı sektörlerde oran yüzde 120'nin de üzerine çıktı. Aynı dönemde dolar kurundaki artış ise yüzde 25'te kaldı. Dolayısıyla birçok sektörde fiyat tutturamıyoruz. Üretim maliyetlerine bakıldığında dolar bazında Asyalı rakiplerimizden en az yüzde 40, Avrupa'daki birçok ülkeden yüzde 15-20 pahalıyız. 267 milyar dolarlık 2024 hedefimiz yüksek maliyet, düşük kur kıskacında bulunuyor.”
"HEDEFLERİ TUTTURMAK İÇİN HER YIL YÜZDE 10 BÜYÜMEK ZORUNDAYIZ"
Türkiye'nin rekabetçiliğini büyük ölçüde kaybettiğine dikkat çeken Gültepe, özellikle emek yoğun sektörlerde hasarın büyük olduğunun altını çizdi. Verilerin de tabloyu net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Gültepe, şöyle devam etti:
“2023'de mal ihracatçısı 26 sektörümüzden 9'unda pazar kaybettik. Bu yılın ilk yarısında da benzer bir tabloyla karşı karşıyayız. Örneğin lokomotif sektörler arasında yer alan hazır giyimde 2023'ün ilk 6 ayında 9,9 milyar dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde yüzde 12,8 düşüşle 8,7 milyar dolara geriledi.
2022'nin ilk 6 ayı ile kıyasladığımızda kayıp yüzde 20'ye yaklaşıyor. Birçok sektörde benzer durum söz konusu. Bu yılın ilk yarısında demir ve demir dışı metallerde yüzde 6,7 tekstilde yüzde 3,8, mobilyada yüzde 4,5, çimento cam seramik ve toprak ürünlerinde yüzde 9,4, deride yüzde 26,7, zeytin ve zeytinyağında ise yüzde 22,3 kaybımız var. Kâr marjları düştüğü, hatta bazı sektörlerde müşteri kaybetmemek uğruna zararına satış yapıldığı için şirketlerin işletme sermayesi azaldı. Son dönemde konkordato ilan eden firma sayısında ciddi artış var. Biz Cumhuriyetimizin ikinci 100 yılına Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile başladık. 2028'de ise 375 milyar dolarlık mal ihracatı hedefliyoruz. Orta vadeli bu hedef için ihracatımızı her yıl ortalama yüzde 10 büyütmemiz gerekiyor. Ancak talebin daraldığı bir süreçte düşük kur ve yüksek maliyet kıskacında sıkışan ihracatla bu yıl için öngördüğümüz 267 milyar dolarlık hedefe ulaşmamız bile zor görünüyor. Uzun vadede ihracatta katma değeri artırmak, halen 1,5 dolar düzeyindeki kilogram birim fiyatımızı 3 doların üzerine çıkarmak durumunda olduğumuzu biliyoruz. Nitekim TİM olarak yüksek teknolojinin imkânlarını kullanma, tasarım, markalaşma, inovasyon ve yeşil üretim kapasitemizin gelişmesi için firmalarımıza öncülük ediyoruz. Sektörlerimiz Yeşil Mutabakat'a uyumun yol haritası niteliğindeki eylem planlarını tamamladılar. Uygulama sürecini belli periyodlarla takip ediyoruz. Kısa vadede ise rekabetçiliğimizi zayıflatan, hızımızı kesen, bizi oyundan düşüren engellerin bir an önce kaldırılmasını bekliyoruz.”
Türkiye'nin zorlu bir enflasyonla mücadele sürecinden geçtiğini hatırlatan Gültepe, özellikle dar ve sabit gelirli kesimi zorlayan hayat pahalılığına karşı her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi. Enflasyonla mücadele ederken büyümeyi de sürdürmek için ihracatın tek ve en etkili yol olduğunu vurgulayan Gültepe, “Ülkemizde daha önceki dezenflasyon süreçlerinde ihracata ağırlık vererek ekonominin soğumasını, üretimin yavaşlamasını, çarkların durmasını önlemiştik. Bugün de yine aynı anlayışla sorumluluk üstlenmeye hazırız” dedi.
ENFLASYONLA KUR ARASINDAKİ FARK 5 PUANDAN FAZLA OLMAMALI
Mustafa Gültepe, kısa vadede ihracata yeniden ivme kazandırmak için ekonomi yönetiminden beklentilerini şöyle sıraladı:
Kur enflasyona paralel hareket etmeli, enflasyonla kur arasındaki fark 5 puandan fazla olmamalı.Yurt içinde üretimi olmayan ya da talebi karşılayamayan ham madde ve ara malların ithalinde vergi yükü hafifletilmeli.Üretici ve ihracatçıya ilave yük getirecek, rekabetçiliği daha da zarar verecek düzenlemeler gözden geçirilmeli.Üretimde kullanılan elektrik ve doğalgaz gibi enerji maliyetleri koşulların elverdiği ölçüde asgari düzeyde tutulmalı.Zor dönemde Eximbank ve İGE A.Ş'nin ihracatçımıza finansman desteğini çok anlamlı buluyoruz. Ancak süreci en az hasarla atlatabilmemiz ve önümüzdeki döneme hazırlanmamız için daha uygun koşullarda finansman imkânları oluşturulmalı.
Mustafa Gültepe ihracatçıya finansman desteği sağlamak için İGE A.Ş aracılığıyla 1,5 yıl önce aldıkları Türk Ticaret Bankası'nı yeniden yapılandırma çalışmalarında sona yaklaştıklarını bildirdi. Gültepe, bankanın yıl sonuna doğru faaliyete başlayacağını sözlerine ekledi.
Haftanın popüler haberleri
Yamankaradeniz "Küresel pazarda marka tescili artık bir zorunluluk"
Faruk Yamankaradeniz, Avustralyalı köklü bot üreticisi UGG Since 1974, uluslararası marka tescilinin eksikliği nedeniyle ABD pazarında markasını kullanamayacak duruma geldiğini hatırlattı.
Mücevherde en fazla ihracat İstanbul'dan
Mücevher ihracatı ocak ayında "parıldadı"
Mahmut Faruk Akşit: TEI'nin bu yılki ihracat hedefi 450 milyon dolar
TUSAŞ Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, geçen yıl 400 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini, bu yıl ise 450 milyon dolar hedef belirlediklerini söyledi.
IFCO'da en az 40 bin ziyaretçiye ev sahipliği yapacağız
İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan "En az 40 bin ziyaretçiye ev sahipliği yapacağız" dedi.
Mustafa Gültepe "IFCO ile İstanbul'a yeni bir ivme kazandırdık"
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, IFCO ile sektöre çok büyük fuar kazandırdıklarını belirtti.
Uluslararası IFCO Fuarı kapılarını açtı
İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı'nın (İstanbul Fashion Connection-IFCO) 7'ncisi başladı.
Bakanlık Citi, Goldman Sachs, JP Morgan ve Societe General'e yetki verdi
Hazine ve Maliye Bakanlığı Citi, Goldman Sachs, JP Morgan ve Societe General'e yetki verdi.
Suriyelilerin ülkelerine dönmeleri noktasında çalışmalar sürüyor
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye'de yaşayan Suriyelilerin ülkelerine dönmeleri noktasında çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
Seranit payları Borsada işlem görmeye başladı
Seranit, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı.
Boom Social, sosyal medyanın zirvesindeki markaları açıkladı
Listede ilk üçte Netflix, Baykar ve Aselsan yer aldı.
Dijitalde Hayat Kolay Projesi tanışma toplantısı gerçekleştirildi
Dijitalde Hayat Kolay Projesi tanışma toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi.
Egiad Başkanı Kaan Özhelvacı'dan Yeşil ve Dijital Dönüşüm vurgusu
Geçtiğimiz ay yönetim kurulu başkanlığına seçilen EGİAD 18. Dönem Yönetim Kurulu Başkanı M. Kaan Özhelvacı, 2025 yılına dair beklentileri açıkladı.
Sandoz Türkiye Başkanı Cengiz Zaim'e şirketten yeni küresel görev
Sandoz Türkiye Ülke Başkanı Cengiz Zaim, Ocak 2025 itibarıyla Sandoz Türkiye, Afrika ve Orta Doğu (META) Bölgesi Başkanlığı görevine atandı.
İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı başvuruları bekliyor
9. İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı sosyal girişimcilerin başvurularını bekliyor.
Atasun Optik 350. mağazasını Sefaköy’de açtı
Atasun Optik, 350. mağazasını İstanbul Sefaköy’de bulunan Ekici 24 AVM’de açtı.
Prof. Dr. Duygu Derin'den Kemoterapi ile ilgili sıcak bilgiler
Kanserle savaşta en önemli silahlardan olan kemoterapi birçok korkuyu da beraberinde getiriyor.
Bülent Fidan'ın başkanlığındaki Marka Konseyi göreve başladı
Türkiye'nin marka değerini yükseltme misyonuyla çalışan Marka Konseyi, 2025-2026 dönemi için yeni yönetim kadrosunu belirledi.
Masdaf'ın iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
Akışkan teknolojilerinin öncü markası Masdaf, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
Uluslararası IFCO Fuarı 5 Şubat'ta İstanbul'da başlıyor
Moda endüstrisinin merakla beklenen yeni sezon tasarımlarına ev sahipliği yapacak olan IFCO, 5-8 Şubat 2025’te ziyaretçilerini ağırlamaya hazırlanıyor.
TÜBİSAD'ın Teknolojik Eğitim Konteyneri deprem bölgesinde
TÜBİSAD dijital kapsayıcılık ve güçlendirme çalışmalarına devam ediyor.
FIMPLE 12 milyon dolar seri A yatırımı aldı
İstanbul ve Londra merkezli girişim Fimple, Seri A yatırım turunda 12 milyon dolar fon sağladı.
Sevi Karahallı duyurdu: Citrix, Unicon'u satın aldı
Citrix, eLux işletim sistemi ve Scout kurumsal yönetim platformu sağlayıcısı Unicon'u satın aldığını duyurdu.
Panasonic'ten dünyanın en küçük ve en parlak projektörleri
Panasonic, dünyanın en küçük ve en parlak 8.000lm VMZ82 serisi projektörlerini sergiliyor.
Softbank ve OpenAI, Japonya'da AI ortak girişimi kuracak
Softbank ve OpenAI, Japonya AI ortak girişimini duyurdu.
Ocak'ta 68 bin 654 adet otomobil ve hafif ticari araç satıldı
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinin (ODMD) Ocak 2025 verilerine göre, otomobil ve hafif ticari araç satışı 68 bin 654 olarak gerçekleşti.
Ticaret Bakanlığına ilişkin atama kararları Resmi Gazete'de
Ticaret Bakanlığına ilişkin atama ve görevden alma kararları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasıyla Resmi Gazete'de yayımlandı.
Elektronik ortamdaki taşıt ilanları için "yetki doğrulaması" uygulaması başladı
Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) üzerinden "yetki doğrulaması" uygulaması bugün itibarıyla devreye alındı.
1 milyar 261 milyon TL devlet yardımı Egeli ihracatçılara ulaştı
Ege İhracatçı Birlikleri 1 milyar 261 milyon TL devlet yardımını ihracatçılara ulaştırdı.
Palandöken “Eskisi gibi 50 yıllık işletmeler kalmadı”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Piyasada adil rekabet ortamı oluşmadığı sürece fiyatların düşmesinin mümkün olmadığını söyledi.
Ocak ihracatı 21,1 milyar dolar, ithalatı ise 28,8 milyar dolar
2025 Ocak ayı ihracat, yüzde 5,8 oranında artarak 21 milyar 164 milyon dolar, İthalat ise yüzde 10,2 oranında artarak 28 milyar 847 milyon dolar olarak gerçekleşti.
2024 boyunca 872,5 milyon adet madeni para tedavülde oldu
Tedavüle sürülen bozuk paraların değeri 1 milyar 451 milyon 591 bin 945 lira olarak hesaplandı.
TÜİK Ocak ayı enflasyon rakamlarını açıkladı
Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), ocakta aylık bazda yüzde 5,03, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yüzde 3,06 artış gösterdi.
Okullarda ikinci dönem başladı
Okullarda yarıyıl tatili sonrası ilk ders zili çaldı.
Global Cleantech Innovation Programme-GCIP ödülleri verildi
Küresel Temiz Teknolojiler Girişimcilik Programı (Global Cleantech Innovation Programme-GCIP) 2024 Türkiye Hızlandırıcı Ödül Töreni gerçekleştirildi.
Tayland ekonomisinin teşvik ve yabancı yatırımla büyüyeceği öngörülüyor
Tayland ekonomisinin bu yıl teşvik ve yabancı yatırımla yüzde 3,5 büyüyeceği öngörülüyor.
Torunlar GYO'nun sahibi olduğu Koru Park AVM'de tavan çöktü
Bursa'daki Korupark AVM'nin yemek katında tavan çöktü. Kopan parçaların altında kalan bir kişinin hafif yaralandığı bildirildi.
KOBİ'lere sağlanan finansal desteğin üst sınırı 10 milyon liraya çıkarıldı
KOSGEB'in KOBİ'lerin desteklenmesi amacıyla sağladığı finansal desteğin üst sınırı 3 milyon liradan 10 milyon liraya çıkarıldı.
Yenidoğan katillerinden Doktor İlker Gönen intihar etti
Yenidoğan Çetesi davasının iki numaralı sanığı doktor İlker Gönen, tutuklu bulunduğu cezaevinde intihar etti.
Arçelik ofis pozisyonlarını azaltacak, AI ve verimliliğe ağırlık verecek
Arçelik, 2025 beklentileri kapsamında Uzun vadeli sürdürülebilir büyüme ve karlılık sağlamak için verimlilik iyileştirmeleri açıkladı. Ayrıca, ofis pozisyonları da azaltılacak.
Çiçek Özgüneş, Coca Cola'da CFO görevine atandı
Coca Cola İçecek A.Ş., CFO görevine Çiçek Özgüneş'in atandığını duyurdu.