Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) üyeleri Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat yaptı.
Haber Giriş Tarihi: 23.09.2024 15:56
Haber Güncellenme Tarihi: 23.09.2024 16:00
Kaynak:
Haber Merkezi
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ağustos ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 28 artış sağlayarak 39,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Bölge ihracatının yüzde 80'inin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendiğini kaydeden AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek değerlere Hollanda, İspanya ve Ukrayna pazarlarında ulaşırken ihracat hacminde en güçlü artışları Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, Arnavutluk ve Romanya pazarlarında yakaladıklarını belirtti.
“Girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi çok sancılı bir süreç yaşatıyor”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ağustos ayında 1,67 milyar dolar ihracat değerine ulaştığını, geçen yılın aynı dönemine göre ihracat performansının yatay seyrettiğini ifade eden Başkan Gürkan Tekin, girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi nedeniyle sektörün çok sancılı bir süreçten geçtiğini vurguladı.
Başkan Gürkan Tekin, “Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz son aylarda rekabetçilik konusunda büyük sıkıntılar yaşıyor. Fiyat tutturmakta büyük zorluklar yaşıyoruz. Global müşterilerimizin birçoğunu kaybetme noktasındayız. Türkiye geneli sektör ihracatımıza baktığımızda 8 aylık süreçte 12,03 milyar dolar değere ulaştık. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9 oranında eksideyiz. Uygun maliyetli finansmana erişimde her geçen ay daha ciddi sıkıntılarla karşı karşıya kalan sektörümüzde mevcut tablo değişmezse kan kaybı devam edecek. Halihazırda Uzak Doğulu rakiplerimize karşı yüzde 40 oranında pahalı bir ülkeyiz.” dedi.
Başkan Gürkan Tekin, sektörün Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere uluslararası pazarlardaki kazanımlarını koruyabilmesi ve rekabetçiliğini güçlendirebilmesi için çok acil Eximbank ve Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli uygun faizli, uzun vadeli kredilere ihtiyaç duyduğunu dile getirdi.
“Kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesi son derece önemli”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün hızlı üretim, yüksek kalite, sürdürülebilirlik ve tasarım gücü ile dünya piyasasında rakiplerine karşı pozitif ayrıştığını vurgulayan Başkan Gürkan Tekin, bu kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesinin son derece önemli olduğunun altını çizdi. Başkan Gürkan Tekin, “Teknoloji odaklı, çevreye duyarlı ve marka değeri yüksek ihracat hedefimizde tasarım ekosisteminin gelişmesi için firmalarımıza AR-GE ve ÜR-GE yatırımlarında teşvikler sağlanmasını bekliyoruz. Hükümetimizden inovasyon, marka ve tasarım alanlarında yeni destek mekanizmaları geliştirmesini, Eximbank kredilerinin daha fazla kullandırılmasını, Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli teminatsız kredilerin verilmesini bekliyoruz.” diye konuştu.
“AHKİB'in ağustos ayında en fazla ihracat yaptığı ülkeler Hollanda, İspanya ve Ukrayna”
AHKİB'in ağustos ayı ihracat performansını ürün grupları ve ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin şunları söyledi: “Yılın 8'inci ayında 5 bin 903 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. Ağustos ayı ihracatımızın yüzde 80'i bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendi. Bayan dış giyimde 17,1 milyon dolar, bay dış giyimde 9,8 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde suni - sentetik (SS) spor ve yüzme kıyafetleri, yünlü yatak kıyafetleri, yünlü (ev tekstili) ve suni- sentetik (SS) yatak kıyafetleri ihracatında çok ciddi artışlar sağladık. Ağustos ayı bölge ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde Hollanda, İspanya ve Ukrayna en fazla dış satım yaptığımız pazarlar oldu. Hollanda'ya 13,3 milyon dolar, İspanya'ya 3,6 milyon dolar ve Ukrayna'ya 2,9 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. İhracat hacminde en güçlü artışları yakaladığımız ülkeler listesinde yüzde 89 bin 66 artış ve 610,6 bin dolar değer ile Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, yüzde 51 bin 96 artış ve 513,6 bin dolar değer ile Arnavutluk, yüzde 1.166 artış ve 712,8 bin dolar değer ile Romanya ilk üç sırayı oluşturdu.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) üyeleri Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat yaptı.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ağustos ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 28 artış sağlayarak 39,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Bölge ihracatının yüzde 80'inin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendiğini kaydeden AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek değerlere Hollanda, İspanya ve Ukrayna pazarlarında ulaşırken ihracat hacminde en güçlü artışları Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, Arnavutluk ve Romanya pazarlarında yakaladıklarını belirtti.
“Girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi çok sancılı bir süreç yaşatıyor”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ağustos ayında 1,67 milyar dolar ihracat değerine ulaştığını, geçen yılın aynı dönemine göre ihracat performansının yatay seyrettiğini ifade eden Başkan Gürkan Tekin, girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi nedeniyle sektörün çok sancılı bir süreçten geçtiğini vurguladı.
Başkan Gürkan Tekin, “Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz son aylarda rekabetçilik konusunda büyük sıkıntılar yaşıyor. Fiyat tutturmakta büyük zorluklar yaşıyoruz. Global müşterilerimizin birçoğunu kaybetme noktasındayız. Türkiye geneli sektör ihracatımıza baktığımızda 8 aylık süreçte 12,03 milyar dolar değere ulaştık. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9 oranında eksideyiz. Uygun maliyetli finansmana erişimde her geçen ay daha ciddi sıkıntılarla karşı karşıya kalan sektörümüzde mevcut tablo değişmezse kan kaybı devam edecek. Halihazırda Uzak Doğulu rakiplerimize karşı yüzde 40 oranında pahalı bir ülkeyiz.” dedi.
Başkan Gürkan Tekin, sektörün Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere uluslararası pazarlardaki kazanımlarını koruyabilmesi ve rekabetçiliğini güçlendirebilmesi için çok acil Eximbank ve Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli uygun faizli, uzun vadeli kredilere ihtiyaç duyduğunu dile getirdi.
“Kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesi son derece önemli”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün hızlı üretim, yüksek kalite, sürdürülebilirlik ve tasarım gücü ile dünya piyasasında rakiplerine karşı pozitif ayrıştığını vurgulayan Başkan Gürkan Tekin, bu kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesinin son derece önemli olduğunun altını çizdi. Başkan Gürkan Tekin, “Teknoloji odaklı, çevreye duyarlı ve marka değeri yüksek ihracat hedefimizde tasarım ekosisteminin gelişmesi için firmalarımıza AR-GE ve ÜR-GE yatırımlarında teşvikler sağlanmasını bekliyoruz. Hükümetimizden inovasyon, marka ve tasarım alanlarında yeni destek mekanizmaları geliştirmesini, Eximbank kredilerinin daha fazla kullandırılmasını, Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli teminatsız kredilerin verilmesini bekliyoruz.” diye konuştu.
“AHKİB'in ağustos ayında en fazla ihracat yaptığı ülkeler Hollanda, İspanya ve Ukrayna”
AHKİB'in ağustos ayı ihracat performansını ürün grupları ve ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin şunları söyledi: “Yılın 8'inci ayında 5 bin 903 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. Ağustos ayı ihracatımızın yüzde 80'i bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendi. Bayan dış giyimde 17,1 milyon dolar, bay dış giyimde 9,8 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde suni - sentetik (SS) spor ve yüzme kıyafetleri, yünlü yatak kıyafetleri, yünlü (ev tekstili) ve suni- sentetik (SS) yatak kıyafetleri ihracatında çok ciddi artışlar sağladık. Ağustos ayı bölge ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde Hollanda, İspanya ve Ukrayna en fazla dış satım yaptığımız pazarlar oldu. Hollanda'ya 13,3 milyon dolar, İspanya'ya 3,6 milyon dolar ve Ukrayna'ya 2,9 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. İhracat hacminde en güçlü artışları yakaladığımız ülkeler listesinde yüzde 89 bin 66 artış ve 610,6 bin dolar değer ile Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, yüzde 51 bin 96 artış ve 513,6 bin dolar değer ile Arnavutluk, yüzde 1.166 artış ve 712,8 bin dolar değer ile Romanya ilk üç sırayı oluşturdu.”
Haftanın popüler haberleri
Türk Eximbank, ihracatçılara 10 yıl vadeli 1 milyar Euro kaynak sağlayacak
Türk Eximbank, yeşil dönüşüm hedefi çerçevesinde ihracatçılara Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası garantisi ile 1 milyar Euro tutarında 10 yıl vadeli kaynak sağlayacak.
Oba Makarna, Türkiye ve Mısır'da fason üretim yapacak
Oba Makarna, "Mısır'a taşınıyor" ve "Oba'dan Mısır'da yeni tesis" gibi söylentilerin gerçeği yansıtmadığını açıkladı.
Çemaş, Q1 belgesini kutladı
ÇEMAŞ DÖKÜM, Ford Otosan Q1 Kalite Belgesi Ödülü'ne layık görüldü.
Selin Çevik Ersayın, Kaleseramik'te Kategori Direktörü oldu
Kaleseramik Seramik Kaplama Malzemeleri Kategori Direktörlüğü’ne Selin Çevik Ersayın atandı.
BYD, 9 milyonuncu aracını banttan indirdi
BYD, 9 milyonuncu aracını üreterek küresel büyümesini devam ettiriyor.
Preveze Deniz Zaferi'nin 486'ncı yıl dönümü kutlanıyor
Preveze Deniz Zaferi'nin 486'ncı yıl dönümü ve Deniz Kuvvetleri Günü, İstanbul'da düzenlenen etkinliklerle kutlandı.
Türkiye Innovation Week 10 Ekim'de başlıyor
Türkiye Innovation Week 10-11-12 Ekim tarihlerinde Haliç Kongre Merkezinde gerçekleşecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD'den yurda döndü
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD'deki temaslarının ardından yurda döndü.
Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları, çevrimiçi pazar yerleri ve etkili uygulama için eşit rekabet koşulları için birleşti.
Burkay: TEKNOSAB Lojistik Park GSYF hayata geçti
BTSO Başkanı Burkay: Ülkemizin yüksek teknolojili ilk organize sanayi bölgesi olan TEKNOSAB’da Lojistik Park projemizi gerçekleştiriyoruz.
Türk limanlarına ilk 8 ayda 749 kruvaziyer demirledi
2024 Ocak-Ağustos döneminde Türk limanlarını uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,2 artarak 749'a ulaştığını belirtildi.
Bataryacıların hedefi: 2030'a kadar yatırım üssü olmak
Türkiye, 2030'a kadar batarya üretimde yatırım üssü olmayı hedefliyor.
Vietnam ve ABD firmaları arasında enerji, AI, data center işbirliği
Vietnam Hükümeti, Vietnam ve ABD firmalarının Enerji, Yapay Zeka ve Veri Merkezi konusunda mutabakat zaptı imzaladığını açıkladı.
İklim riskleriyle mücadelenin en iyi yolu çok daha yeşil olmak
Sabancı Holding CEO'su Cenk Alper, “Aslında iklim konusunda ortaya çıkan risklerle mücadelenin en iyi yolu, çok daha yeşil olmak."
Saruhan Holding'in Fakir marka ürünü "Kaave" globalleşme yolunda
Kaave, kendi kahvesini ve makinesini üreten sektörün tek yerli markası.
İpek Baylav: Çalışan adayı iş görüşmesinde yan haklarını soruyor
Çalışan adayı iş görüşmesinde yan haklarını soruyor. Günlük yemek bedeli yetersiz kalıyor.
Lothbrog, 1000’inci fiber laser makinesini Elei Makine'ye teslim etti
Lothbrog Makine, 1000nci makinesini Elei Makine'ye teslim etti.
Japonya, enerji konusunda 70 mutabakat zaptı imzaladı
Japonya, enerji geçişi konusunda ortaklarla 70 mutabakat zaptı imzaladı.
Askon İzmir Şube Başkanlığına Ahmet Kutay yeniden seçildi
ASKON İzmir Şubesi'nde gerçekleştirilen 7. Olağan Genel Kurul'da mevcut Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kutay oybirliğiyle seçilerek güven tazeledi.
İkinci elde Güvenli Ödeme Sistemi, 27 Eylül'de zorunlu hale geliyor
Ticaret Bakanlığı Ve Noterler Birliği tarafından kurulan Güvenli Ödeme Sistemi, 27 Eylül 2024 tarihinde zorunlu hale geliyor.
Türkiye, fuar alanlarının büyüklüğüyle dünya sıralamasında
Türkiye fuar alanları büyüklüğünde Avrupa'da 6, dünyada 10'uncu ülke.
Şimşek: Adil bir rekabet ortamı için kayıt dışılıkla mücadele edeceğiz
Bakan Şimşek: İş aleminden beklentimiz Orta Vadeli Program'ı rehber edinmeleri.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM Genel Kurulunda dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Ey BM Güvenlik Konseyi, Gazze soykırımının önüne geçmek için daha neyi bekliyorsunuz?
Prof. Ling San: Yapay zekanın hayatımızdaki kullanım alanları gittikçe artıyor
Sabancı Üniversitesi’nin İlham Veren Liderler Konferansı’nda bu yıl “Yapay Zekânın Eğitimdeki Rolü” konuşuldu. Konuk konuşmacı Prof. Ling San oldu.
Porselen Sofra Eşyaları Üreticileri Derneği (PORSES) kuruldu
PORSES, sektördeki küresel rekabete karşı dayanışmayı ve iş birliğini artıracak dernek, sektörün gelişimine katkı sunacak çalışmalara hız verecek.
Vietnam, elektronik şirketleri için cazip ülkelerden biri oldu
Vietnam, son on yılda elektronik şirketleri için en cazip üretim merkezlerinden biri haline geldi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD'li ve Türk iş insanlarıyla bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye-ABD İş Konseyi (TAİK) tarafından düzenlenen toplantıda Amerikalı ve Türk iş insanları ile bir araya geldi.
Aksa'da Hakan Yıldırım, Başkan Yardımcısı olarak atandı
Hakan Yıldırım, Aksa Enerji Mükemmeliyet Merkezi'nden sorumlu Başkan Yardımcısı olarak atandı.
Ülker, Taygeta Gıda Üretim ve Pazarlama şirketi kurdu
Ülker Bisküvi, Taygeta Gıda Üretim ve Pazarlama şirketi kurdu.
Huawei CEO'su Eric Xu'dan yapay zeka öngörüsü: En güçlü teknoloji
Huawei CEO'su Eric Xu, Yapay zekanın, endüstrilerde hızla benimsenen en güçlü teknoloji haline geldiğini belirtti.
MARSİFED Başkanı Osman Akın "Dijital dönüşüm kaçınılmaz"
Marmara ve İç Anadolu Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu Başkanı Osman Akın, şirketlerin ve ülkenin geleceği için dijital dönüşümün kaçınılmaz olduğunu vurguladı.
TABA-AmCham Başkanı Sanlı'nın eşi İlknur Sanlı vefat etti
TABA-AmCham Türk Amerikan İş Adamları Derneği Genel Başkanı Süleyman Ecevit Sanlı'nın eşi İlknur Sanlı hayatını kaybetti.
Prof. Dr. İbrahim Kırcova “Akıllı Araçlar, Akıllı Gelecek”
Yapay zekâ, otomotiv sektöründe sadece teknolojik yenilikler getirmekle kalmıyor; büyük değişikliklere yol açıyor.
OSD'den iş fırsatı: Sürdürülebilirlik ve Çevre Koordinatörü arıyor
Otomotiv Sanayii Derneği OSD Sürdürülebilirlik ve Çevre Koordinatörü arıyor.
Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) üyeleri Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat yaptı.
2024'te temiz hidrojen yatırımları 75 milyar dolara ulaştı
İçinde bulunduğumuz yılda temiz hidrojen yatırımları 75 milyar ABD doları’na ulaştı
Tüketiciyi kandırmaya yönelik reklamlara 187,5 milyon lira ceza
Tüketiciyi aldatan reklamlar nedeniyle 9 ayda 187,5 milyon lira ceza kesildi.
Otokar, Afrika pazarında da yer almak istiyor
Otokar, Afrika pazarındaki varlığını güçlendirmeyi hedefliyor.
The Hood TEKMER, girişimcilere yeni nesil çalışma ortamı sunuyor
Maslak 42’de yer alan The Hood TEKMER, girişimcilere yeni nesil çalışma ortamı sunuyor.
BM Danışma Kurulu, yapay zekanın yönetimi için 7 öneride bulundu
BM Danışma Kurulu, yapay zekanın yönetimi için 7 öneride bulundu.