Yamankaradeniz "Küresel pazarda marka tescili artık bir zorunluluk"
Yamankaradeniz "Küresel pazarda marka tescili artık bir zorunluluk"
Faruk Yamankaradeniz, Avustralyalı köklü bot üreticisi UGG Since 1974, uluslararası marka tescilinin eksikliği nedeniyle ABD pazarında markasını kullanamayacak duruma geldiğini hatırlattı.
Haber Giriş Tarihi: 05.02.2025 15:31
Haber Güncellenme Tarihi: 05.02.2025 15:35
Kaynak:
Haber Merkezi
Avustralyalı köklü bot üreticisi UGG Since 1974, uluslararası marka tescilinin eksikliği nedeniyle ABD pazarında markasını kullanamayacak duruma geldi. Bu durum, global pazarda faaliyet gösteren şirketler için yurt dışı marka tescilinin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Destek Patent CEO’su Faruk Yamankaradeniz "Yerel bir marka bir anda küresel pazara açılabilir, bu nedenle henüz uluslararası ticaret planları olmayan şirketler bile, gelecekte doğabilecek fırsatları korumak adına küresel marka tescili stratejilerini şimdiden oluşturmalı" uyarısında bulundu.
Son günlerde dünya gündemine oturan UGG markasının tescil davası, uluslararası marka tescilinin önemini çarpıcı bir şekilde ortaya koydu. Markalar, yalnızca tescil edildikleri ülkelerde yasal koruma sağlar. 1974'ten beri Avustralya'da üretim yapan köklü firma, küresel marka haklarını zamanında tescil ettirmediği için 50 yıllık ismini değiştirmek zorunda kaldı. ABD merkezli Deckers Outdoor Corporation'ın 1995'te "UGG" markasının küresel haklarını satın alması ve 130'dan fazla ülkede tescil ettirmesi, orijinal Avustralyalı üreticinin kendi marka ismiyle küresel pazarlara açılmasını engelledi. Bunun üzerine, UGG Since 1974, uluslararası pazarlarda adını “Since 1974” olarak değiştirme kararı aldı.
"Küresel pazarda marka tescili artık bir zorunluluk"
Destek Patent CEO’su Faruk Yamankaradeniz, konuyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Bu vaka, şirketlerin sadece kendi ülkelerinde değil, hedefledikleri tüm pazarlarda marka tescili yaptırmasının ne kadar kritik olduğunu gösteriyor. Uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren bir işletme, markasını tescil ettirerek yurt dışındaki marka tekel avcılarına ve taklitçi fason üreticilere karşı kendini rahatlıkla koruyabilir. Günümüzde e-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte, yerel bir marka da bir anda küresel pazara açılabilir. Bu nedenle, küresel ölçekte başarı hedefleyen her işletme, faaliyet göstereceği ülkelerdeki marka tescil süreçlerini öncelikli bir planlama unsuru olarak değerlendirmeli. Hatta henüz uluslararası ticaret planları olmayan şirketler bile, gelecekte doğabilecek fırsatları korumak adına küresel marka tescili stratejilerini şimdiden oluşturmalı.”
Markalar, profesyonel destek almalı…
Yamankaradeniz, şirketlere şu tavsiyelerde bulundu: "Öncelikle hedef pazarları belirleyip kapsamlı bir marka araştırması yapılmalı. Çünkü her ülkenin kendine özgü mevzuatı ve başvuru süreçleri var. Bu örnekte görüldüğü gibi, zamanında yapılmayan yurt dışı marka tescili, şirketlerin yıllarca emek verdikleri markalarını kaybetmelerine yol açabiliyor.
Uluslararası marka tescilinde iki temel yöntem olan ülkesel marka tescili ve toplu tescil sistemleri farklı avantajlara sahiptir. Her iki yöntemin tercihinde, marka sahibinin ihtiyaçları ve hedefleri belirleyici olmaktadır. Doğru tercih için mutlaka profesyonel bir vekilden destek alınmalıdır. Detaylı bir görüşme yapılması ve olası alternatiflerin değerlendirilmesi şarttır. Destek Patent olarak, firmaların benzer durumlarla karşılaşmaması için proaktif davranmalarını ve küresel marka koruma stratejilerini erkenden oluşturmalarını öneriyoruz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yamankaradeniz "Küresel pazarda marka tescili artık bir zorunluluk"
Faruk Yamankaradeniz, Avustralyalı köklü bot üreticisi UGG Since 1974, uluslararası marka tescilinin eksikliği nedeniyle ABD pazarında markasını kullanamayacak duruma geldiğini hatırlattı.
Avustralyalı köklü bot üreticisi UGG Since 1974, uluslararası marka tescilinin eksikliği nedeniyle ABD pazarında markasını kullanamayacak duruma geldi. Bu durum, global pazarda faaliyet gösteren şirketler için yurt dışı marka tescilinin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Destek Patent CEO’su Faruk Yamankaradeniz "Yerel bir marka bir anda küresel pazara açılabilir, bu nedenle henüz uluslararası ticaret planları olmayan şirketler bile, gelecekte doğabilecek fırsatları korumak adına küresel marka tescili stratejilerini şimdiden oluşturmalı" uyarısında bulundu.
Son günlerde dünya gündemine oturan UGG markasının tescil davası, uluslararası marka tescilinin önemini çarpıcı bir şekilde ortaya koydu. Markalar, yalnızca tescil edildikleri ülkelerde yasal koruma sağlar. 1974'ten beri Avustralya'da üretim yapan köklü firma, küresel marka haklarını zamanında tescil ettirmediği için 50 yıllık ismini değiştirmek zorunda kaldı. ABD merkezli Deckers Outdoor Corporation'ın 1995'te "UGG" markasının küresel haklarını satın alması ve 130'dan fazla ülkede tescil ettirmesi, orijinal Avustralyalı üreticinin kendi marka ismiyle küresel pazarlara açılmasını engelledi. Bunun üzerine, UGG Since 1974, uluslararası pazarlarda adını “Since 1974” olarak değiştirme kararı aldı.
"Küresel pazarda marka tescili artık bir zorunluluk"
Destek Patent CEO’su Faruk Yamankaradeniz, konuyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Bu vaka, şirketlerin sadece kendi ülkelerinde değil, hedefledikleri tüm pazarlarda marka tescili yaptırmasının ne kadar kritik olduğunu gösteriyor. Uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren bir işletme, markasını tescil ettirerek yurt dışındaki marka tekel avcılarına ve taklitçi fason üreticilere karşı kendini rahatlıkla koruyabilir. Günümüzde e-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte, yerel bir marka da bir anda küresel pazara açılabilir. Bu nedenle, küresel ölçekte başarı hedefleyen her işletme, faaliyet göstereceği ülkelerdeki marka tescil süreçlerini öncelikli bir planlama unsuru olarak değerlendirmeli. Hatta henüz uluslararası ticaret planları olmayan şirketler bile, gelecekte doğabilecek fırsatları korumak adına küresel marka tescili stratejilerini şimdiden oluşturmalı.”
Markalar, profesyonel destek almalı…
Yamankaradeniz, şirketlere şu tavsiyelerde bulundu: "Öncelikle hedef pazarları belirleyip kapsamlı bir marka araştırması yapılmalı. Çünkü her ülkenin kendine özgü mevzuatı ve başvuru süreçleri var. Bu örnekte görüldüğü gibi, zamanında yapılmayan yurt dışı marka tescili, şirketlerin yıllarca emek verdikleri markalarını kaybetmelerine yol açabiliyor.
Uluslararası marka tescilinde iki temel yöntem olan ülkesel marka tescili ve toplu tescil sistemleri farklı avantajlara sahiptir. Her iki yöntemin tercihinde, marka sahibinin ihtiyaçları ve hedefleri belirleyici olmaktadır. Doğru tercih için mutlaka profesyonel bir vekilden destek alınmalıdır. Detaylı bir görüşme yapılması ve olası alternatiflerin değerlendirilmesi şarttır. Destek Patent olarak, firmaların benzer durumlarla karşılaşmaması için proaktif davranmalarını ve küresel marka koruma stratejilerini erkenden oluşturmalarını öneriyoruz.”
Haftanın popüler haberleri
The One Awards'ta Yılın İtibarlı Markaları ödüllendirildi
“The One Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”, bu yıl bir kez daha “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirdi.
Getir Türkiye’nin CEO’su Batuhan Gültakan'ın görevine son verildi
Getir Türkiye’nin CEO’su Batuhan Gültakan, şirketin yeniden yapılanma sürecinde artan gerilimlerin ortasında görevine son verildiğini açıkladı.
ASELSAN’ın Umman Muskat Ofisi açıldı
Orta Doğu ve Körfez bölgesindeki varlığını güçlendiren ASELSAN’ın Umman Ofisi açıldı.
Budo, bu akşamki İstanbul - Bursa seferini iptal etti
Budo, olumsuz hava şartları nedeniyle bazı seferleri iptal ettiğini duyurdu.
TÜSİAD Yönetim Kurulu deprem bölgesini ziyaret etti
TÜSİAD Yönetim Kurulu 6 Şubat depremlerinin ikinci yıldönümü nedeniyle Adıyaman'ı ziyaret etti.
Ali Sabancı'dan teknoloji, dijital ve inovasyon öngörüleri
İş insanı Ali Sabancı, teknoloji, dijital dönüşüm ve inovasyonun iş dünyasındaki artan rollerini iş insanı Murat Ülker'e anlattı.
Borsa İstanbul’da gong Birleşim Grup Enerji için çaldı
Şirket payları, bugün düzenlenen törenle Ana Pazar’da işlem görmeye başladı.
Adana'da kimya sektörü ihracatı Ocak ayında zirvede
Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, Ocak ayı ihracat rakamlarını değerlendirdi.
Simpra'da Atilla Bedel ve Tozga Gezginiş'e atama
Protel Holding AŞ grup şirketlerinden Simpra'da iki önemli atama yapıldı.
Hatay Sörf Merkezi bin genci sörfle tanıştırdı
Hatay Sörf Merkezi, kurulduğu ilk yılda ücretsiz bir şekilde 1000 genci ve ailesini sörfle tanıştırdı.
Yamankaradeniz "Küresel pazarda marka tescili artık bir zorunluluk"
Faruk Yamankaradeniz, Avustralyalı köklü bot üreticisi UGG Since 1974, uluslararası marka tescilinin eksikliği nedeniyle ABD pazarında markasını kullanamayacak duruma geldiğini hatırlattı.
Mücevherde en fazla ihracat İstanbul'dan
Mücevher ihracatı ocak ayında "parıldadı"
Mahmut Faruk Akşit: TEI'nin bu yılki ihracat hedefi 450 milyon dolar
TUSAŞ Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, geçen yıl 400 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini, bu yıl ise 450 milyon dolar hedef belirlediklerini söyledi.
Mustafa Gültepe "IFCO ile İstanbul'a yeni bir ivme kazandırdık"
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, IFCO ile sektöre çok büyük fuar kazandırdıklarını belirtti.
Suriyelilerin ülkelerine dönmeleri noktasında çalışmalar sürüyor
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye'de yaşayan Suriyelilerin ülkelerine dönmeleri noktasında çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
Darphane: 5 TL’lik çipler otomotiv sektöründe kullanılmayan çiplerdir
Darphane açıklama yaptı: Sosyal medyada yer alan 5 TL’lik çipler, otomotiv sektöründe kullanılmayan, normal devre, tekil çiplerdir.
Esenboğa Elektrik, EGaraj ile görüşmelere başladı
Esenboğa Elektrik, EGaraj ile görüşmelere başladığını duyurdu.
İş insanı Mehmet Salih Dereli son yolculuğuna uğurlandı
Fenerbahçe Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Salih Dereli, son yolculuğuna uğurlandı.
Diyanet İşleri Başkanlığı fitre miktarını duyurdu
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu, 2025 yılı Ramazan ayından 2026 yılı Ramazan ayına kadar olan süre için fitre miktarını 180 TL olarak belirledi.
Open AI, yeni bir yapay zeka aracı başlattı
OpenAI, araştırma görevlerini kolaylaştırmak için yeni bir yapay zekâ aracı başlattı.
Boom Social, sosyal medyanın zirvesindeki markaları açıkladı
Listede ilk üçte Netflix, Baykar ve Aselsan yer aldı.
Dijitalde Hayat Kolay Projesi tanışma toplantısı gerçekleştirildi
Dijitalde Hayat Kolay Projesi tanışma toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi.
Egiad Başkanı Kaan Özhelvacı'dan Yeşil ve Dijital Dönüşüm vurgusu
Geçtiğimiz ay yönetim kurulu başkanlığına seçilen EGİAD 18. Dönem Yönetim Kurulu Başkanı M. Kaan Özhelvacı, 2025 yılına dair beklentileri açıkladı.
Sandoz Türkiye Başkanı Cengiz Zaim'e şirketten yeni küresel görev
Sandoz Türkiye Ülke Başkanı Cengiz Zaim, Ocak 2025 itibarıyla Sandoz Türkiye, Afrika ve Orta Doğu (META) Bölgesi Başkanlığı görevine atandı.
İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı başvuruları bekliyor
9. İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı sosyal girişimcilerin başvurularını bekliyor.
Atasun Optik 350. mağazasını Sefaköy’de açtı
Atasun Optik, 350. mağazasını İstanbul Sefaköy’de bulunan Ekici 24 AVM’de açtı.
Prof. Dr. Duygu Derin'den Kemoterapi ile ilgili sıcak bilgiler
Kanserle savaşta en önemli silahlardan olan kemoterapi birçok korkuyu da beraberinde getiriyor.
Bülent Fidan'ın başkanlığındaki Marka Konseyi göreve başladı
Türkiye'nin marka değerini yükseltme misyonuyla çalışan Marka Konseyi, 2025-2026 dönemi için yeni yönetim kadrosunu belirledi.
Masdaf'ın iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
Akışkan teknolojilerinin öncü markası Masdaf, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
Uluslararası IFCO Fuarı 5 Şubat'ta İstanbul'da başlıyor
Moda endüstrisinin merakla beklenen yeni sezon tasarımlarına ev sahipliği yapacak olan IFCO, 5-8 Şubat 2025’te ziyaretçilerini ağırlamaya hazırlanıyor.
TÜBİSAD'ın Teknolojik Eğitim Konteyneri deprem bölgesinde
TÜBİSAD dijital kapsayıcılık ve güçlendirme çalışmalarına devam ediyor.
FIMPLE 12 milyon dolar seri A yatırımı aldı
İstanbul ve Londra merkezli girişim Fimple, Seri A yatırım turunda 12 milyon dolar fon sağladı.
Sevi Karahallı duyurdu: Citrix, Unicon'u satın aldı
Citrix, eLux işletim sistemi ve Scout kurumsal yönetim platformu sağlayıcısı Unicon'u satın aldığını duyurdu.
Panasonic'ten dünyanın en küçük ve en parlak projektörleri
Panasonic, dünyanın en küçük ve en parlak 8.000lm VMZ82 serisi projektörlerini sergiliyor.
Softbank ve OpenAI, Japonya'da AI ortak girişimi kuracak
Softbank ve OpenAI, Japonya AI ortak girişimini duyurdu.
Ocak'ta 68 bin 654 adet otomobil ve hafif ticari araç satıldı
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinin (ODMD) Ocak 2025 verilerine göre, otomobil ve hafif ticari araç satışı 68 bin 654 olarak gerçekleşti.
Ticaret Bakanlığına ilişkin atama kararları Resmi Gazete'de
Ticaret Bakanlığına ilişkin atama ve görevden alma kararları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasıyla Resmi Gazete'de yayımlandı.
Elektronik ortamdaki taşıt ilanları için "yetki doğrulaması" uygulaması başladı
Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) üzerinden "yetki doğrulaması" uygulaması bugün itibarıyla devreye alındı.
1 milyar 261 milyon TL devlet yardımı Egeli ihracatçılara ulaştı
Ege İhracatçı Birlikleri 1 milyar 261 milyon TL devlet yardımını ihracatçılara ulaştırdı.
Palandöken “Eskisi gibi 50 yıllık işletmeler kalmadı”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Piyasada adil rekabet ortamı oluşmadığı sürece fiyatların düşmesinin mümkün olmadığını söyledi.