Sibel Selvi: Her liderin biraz altın tozuna ihtiyacı vardır
Sibel Selvi: Her liderin biraz altın tozuna ihtiyacı vardır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, lideri gündemin aktörüne dönüştürecek lider iletişimi stratejisinin önemine dikkat çekti.
Haber Giriş Tarihi: 06.01.2025 13:33
Haber Güncellenme Tarihi: 06.01.2025 13:36
Kaynak:
Haber Merkezi
Sürdürülebilir başarının bazı temel kriterleri vardır, tıpkı iyi bir lider gibi… Çoğu zaman bir geminin hedefe ulaşması ancak kaptanın süreci başarılı yönetmesi ve mürettebata doğru yön vermesiyle mümkün hale gelir. Dolayısıyla sadece markaya yönelik iletişim stratejileri geliştirmek, temeli sağlam olmayan bir bina inşa etmekten öteye gidemez ve bırakın depremi artçı bir sarsıntıda bile oluşturduğumuzu sandığımız o yapılar yıkılabilir. Bu noktada markayı en iyi şekilde ifade edecek ve onun hikayesini güçlendirecek bir lidere ihtiyaç olduğunu vurgulayan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, bu lideri gündemin aktörüne dönüştürecek lider iletişimi stratejisinin önemine dikkat çekti.
Platon, Devlet kitabında şöyle söyler; “Tanrı, aranızdan önder olarak yarattıklarının mayasına altın katmıştır. Bu yüzden onlar baş tacı olurlar.” Günümüzde tüm liderlerin mayasında altın tozu var mıdır bilinmez ama iletişimciler, doğru lider iletişimi stratejisiyle liderlere altın tozu konusunda önemli bir destek sağlıyor diyebiliriz. Peki, nedir bu altın tozu? Doğru stratejiler, etkili hitabet, efektif beden dili ve sihirli kelimeler… Tüm bunlar kurumsal özellikleri ve değerleri göz önüne alarak, algı ve itibar yönetiminin stratejik planlama ile yürütüldüğü bir iletişim modelini kapsıyor.
Markanın görünen yüzü olan liderlerin söylemleri oldukça önemlidir. Çünkü liderlerin, markalarla kişisel bağ kurmak isteyen yeni nesil tüketiciler, paydaşlar ve iş ortakları nezdinde sergilediği tutumlar, davranışlar ve dile getirdiği söylemler marka değerini ve kurumsal itibarı doğrudan etkiliyor. İşte bu yüzden liderin çoğu konuda fikir sahibi olması, bunları farklı dengeleri koruyacak şekilde aktarması ve hedef kitlesine dokunabilmesi çok değerlidir.
İletişimciler, koçlar, mentörler her ne kadar liderlere bu konuda destek oluyor olsa da bazı kişiler gerçekten de doğuştan lider olarak doğuyor. Elbette bu yeteneklerini de zaman içinde pek çok farklı donanımla geliştiriyorlar. Bu liderler; konuşma yetenekleri, görünüşleri, etkileyici bakışları, tahlil ve analiz yetenekleri ile öne çıkıyorlar. Peki, ya doğmayanlar? İşte bu noktada devreye doğru kurgulanmış lider iletişimi giriyor.
Etkili bir lider iletişiminde liderin bir kanaat önderine dönüşmesi esas alınır. Gösterilen çabanın temel argümanı liderin; iş ortakları, medya ve kamuoyu nezdinde sektöründe saygın, güvenilen ve referans kabul edilen kişi olarak konumlandırılmasını sağlamaktır. Aynı zamanda sunulacak görsel ve yazılı her çıktının, liderin sektörel ölçekteki algısını güçlendirecek nitelikte olmasına yardımcı olmak hedeflenir.
Gündeme ilişkin konularda kişinin söz sahibi olarak yer almasının sağlanması, Kurum içinde ve dışında yapılacak konuşmalardan yazışmalara kadar birçok alanda doğru içeriklerin hazırlanması, Çeşitli toplantı ve organizasyonlar için destekleyici ve bilgilendirici notların hazırlanması, Konuşma metinleri ve sunumların oluşturulması, Gazete, TV, radyo gibi kitle iletişim araçları için röportajlar koordine edilmesi ve içeriklerin hazırlanması, Fotoğraf çekimlerinde ve kamera karşısında nasıl davranılması gerektiğine yönelik desteğin sunulması (Giyim, renk kullanımı, duruş vb.) Etkili konuşma, etkili kürsü hitabeti, etkili beden dili desteğinin sağlanması.
Elbette lider iletişiminin başarıya ulaşmasında liderin, iletişim profesyonelleri ile uyum içinde ilerlemesi ve onlara vizyonuyla yol açacak donanımlara sahip olması çok değerlidir. Bu alan da aslında iletişiminin her dalında olduğu gibi ancak etkili bir takım çalışmasıyla yol alındığında kurumu ve lideri hedeflenen noktaya taşıyabilir.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi: Her liderin biraz altın tozuna ihtiyacı vardır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, lideri gündemin aktörüne dönüştürecek lider iletişimi stratejisinin önemine dikkat çekti.
Sürdürülebilir başarının bazı temel kriterleri vardır, tıpkı iyi bir lider gibi… Çoğu zaman bir geminin hedefe ulaşması ancak kaptanın süreci başarılı yönetmesi ve mürettebata doğru yön vermesiyle mümkün hale gelir. Dolayısıyla sadece markaya yönelik iletişim stratejileri geliştirmek, temeli sağlam olmayan bir bina inşa etmekten öteye gidemez ve bırakın depremi artçı bir sarsıntıda bile oluşturduğumuzu sandığımız o yapılar yıkılabilir. Bu noktada markayı en iyi şekilde ifade edecek ve onun hikayesini güçlendirecek bir lidere ihtiyaç olduğunu vurgulayan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, bu lideri gündemin aktörüne dönüştürecek lider iletişimi stratejisinin önemine dikkat çekti.
Platon, Devlet kitabında şöyle söyler; “Tanrı, aranızdan önder olarak yarattıklarının mayasına altın katmıştır. Bu yüzden onlar baş tacı olurlar.” Günümüzde tüm liderlerin mayasında altın tozu var mıdır bilinmez ama iletişimciler, doğru lider iletişimi stratejisiyle liderlere altın tozu konusunda önemli bir destek sağlıyor diyebiliriz. Peki, nedir bu altın tozu? Doğru stratejiler, etkili hitabet, efektif beden dili ve sihirli kelimeler… Tüm bunlar kurumsal özellikleri ve değerleri göz önüne alarak, algı ve itibar yönetiminin stratejik planlama ile yürütüldüğü bir iletişim modelini kapsıyor.
Markanın görünen yüzü olan liderlerin söylemleri oldukça önemlidir. Çünkü liderlerin, markalarla kişisel bağ kurmak isteyen yeni nesil tüketiciler, paydaşlar ve iş ortakları nezdinde sergilediği tutumlar, davranışlar ve dile getirdiği söylemler marka değerini ve kurumsal itibarı doğrudan etkiliyor. İşte bu yüzden liderin çoğu konuda fikir sahibi olması, bunları farklı dengeleri koruyacak şekilde aktarması ve hedef kitlesine dokunabilmesi çok değerlidir.
İletişimciler, koçlar, mentörler her ne kadar liderlere bu konuda destek oluyor olsa da bazı kişiler gerçekten de doğuştan lider olarak doğuyor. Elbette bu yeteneklerini de zaman içinde pek çok farklı donanımla geliştiriyorlar. Bu liderler; konuşma yetenekleri, görünüşleri, etkileyici bakışları, tahlil ve analiz yetenekleri ile öne çıkıyorlar. Peki, ya doğmayanlar? İşte bu noktada devreye doğru kurgulanmış lider iletişimi giriyor.
Etkili bir lider iletişiminde liderin bir kanaat önderine dönüşmesi esas alınır. Gösterilen çabanın temel argümanı liderin; iş ortakları, medya ve kamuoyu nezdinde sektöründe saygın, güvenilen ve referans kabul edilen kişi olarak konumlandırılmasını sağlamaktır. Aynı zamanda sunulacak görsel ve yazılı her çıktının, liderin sektörel ölçekteki algısını güçlendirecek nitelikte olmasına yardımcı olmak hedeflenir.
Gündeme ilişkin konularda kişinin söz sahibi olarak yer almasının sağlanması, Kurum içinde ve dışında yapılacak konuşmalardan yazışmalara kadar birçok alanda doğru içeriklerin hazırlanması, Çeşitli toplantı ve organizasyonlar için destekleyici ve bilgilendirici notların hazırlanması, Konuşma metinleri ve sunumların oluşturulması, Gazete, TV, radyo gibi kitle iletişim araçları için röportajlar koordine edilmesi ve içeriklerin hazırlanması, Fotoğraf çekimlerinde ve kamera karşısında nasıl davranılması gerektiğine yönelik desteğin sunulması (Giyim, renk kullanımı, duruş vb.) Etkili konuşma, etkili kürsü hitabeti, etkili beden dili desteğinin sağlanması.
Elbette lider iletişiminin başarıya ulaşmasında liderin, iletişim profesyonelleri ile uyum içinde ilerlemesi ve onlara vizyonuyla yol açacak donanımlara sahip olması çok değerlidir. Bu alan da aslında iletişiminin her dalında olduğu gibi ancak etkili bir takım çalışmasıyla yol alındığında kurumu ve lideri hedeflenen noktaya taşıyabilir.
Haftanın popüler haberleri
Behlül Ünver "Türkiye'nin dünyanın şifa merkezi olma misyonu var"
Behlül Ünver: Medikal turizmin dünyadaki pazarının 100 milyar dolar olduğunu düşünüyoruz. 2028'de de 127 milyar dolarlara ulaşacağı yönünde bir öngörü var.
"Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu "Ülke ihracatının yüzde 56'sı yani 145 milyar dolarlık tarım ve sanayi ürünü deniz yoluyla gönderildi." dedi.
Borsa İstanbul'da gong Avrupa YGS Yatırım Fonu'na çaldı
Atlas Portföy Yönetimi AŞ Avrupa Yatırım Girişim Sermayesi Yatırım Fonu "ATPAY" koduyla Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı.
Aselsan, Savunma Sanayi Başkanlığı ile sözleşme imzaladı
Aselsan, SSB ile sözleşme imzaladığını duyurdu.
Rekabet Kurumu geçen yıl 311 işlemi inceledi
2024 yılında Rekabet Kurumu tarafından toplam 311 adet birleşme, devralma ve özelleştirme işlemi incelendi.
IAB İnteraktif Reklamcılık Derneği'nin genel kurulu 9 Ocak'ta
IAB, Olağan Genel Kurul Toplantısının 9 Ocak 2025 Perşembe günü saat 14:30’da yapılacağını duyurdu.
2024'te 31 şehir 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı
2024 yılında 31 ilimiz 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı, 54 ilimizde ihracat arttı.
KOSGEB Küresel Rekabetçilik ve Kapasite Geliştirme Destek başvuruları başladı
KOSGEB'ten KOBİ'ler İçin 2 Yeni Destek Programı devreye girdi. KOSGEB’in Küresel Rekabetçilik ve Kapasite Geliştirme Destek Programları devreye alındı.
TCMB yıllık enflasyonun tüm ana gruplarda gerilediğini duyurdu
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), tüketici enflasyonu ana eğilimindeki yavaşlamanın sürdüğünü bildirdi.
Doğu Karadeniz ihracatı 2024 yılını yüzde 27 artışla tamamladı
Doğu Karadeniz Bölgesi; Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane illerinden 2024 yılında 1 Milyar 752 Milyon 344 Bin 554 dolar tutarında ihracat gerçekleşti.
Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust’ın yayınladığı “Mobil Ölçümlemenin Geleceği” başlıklı e-kitabı mercek altına aldık.
Murat Ülker soruyor: Çağdaş insan ilkel insandan ne kadar farklı?
Murat Ülker, günümüzün önemli bir konusunu tahlil ettiği yazısını paylaştı.
Çolakoğlu Metalurji, 80. yılında dijital yüzünü yeniledi
Çolakoğlu Metalurji, 80. yılını kutladığı bu sene, teknoloji odaklı dijital dönüşüm yolculuğunda yenilenen web sitesini yayına aldı.
Prof. Dr. Berçem Ayçiçek, obezitenin tehlikelerine dikkat çekiyor
Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Berçem Ayçiçek, obezite tedavilerinin önemine dikkat çekiyor.
MİT, PKK/KCK'lı 2 teröristi Hakurk'ta öldürdü
MİT, terör örgütü PKK/KCK mensubu "Mitra Mani" kod adlı Zeynep Aslan ve "Ekin Dilda" kod adlı Zeliha Mahçup'u Irak'ın kuzeyindeki Hakurk'ta öldürdü.
Sibel Selvi: Her liderin biraz altın tozuna ihtiyacı vardır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, lideri gündemin aktörüne dönüştürecek lider iletişimi stratejisinin önemine dikkat çekti.
Anadolubank Genel Müdür Baş Yardımcılığı’na Ferudun Canbay atandı.
Anadolubank yönetim kadrosunda yapılan yeni yapılanma ile Ferudun Canbay Genel Müdür Baş Yardımcılığı’na atandı.
Engin Alioğlu: Enerji sektöründeki birleşme ve satın almalarda düşüş oldu
PwC'den Engin Alioğlu Türkiye enerji sektöründeki birleşme ve satın alma işlemlerinde 2024 yılında ivme kaybı devam ettiğini söyledi.
DOF Robotik halka arz için başvuru yaptı
DOF Robotik, şirket paylarının Yatırım Finansman Menkul Değerler A.Ş. önderliğinde halka arzı kapsamında Sermaye Piyasası Kurulu’na (SPK) başvurdu.
TKYD, 2025'te dijitale ve global işbirliklerine ağırlık verecek
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği 2025 yılında kurumsal yönetimde dijital çözümler ve uluslararası etkin iş birliklerine ağırlık verecek.
Edirne'de 17 işletmenin Sanayi Sicil Belgesi iptal edildi
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Edirne'de 17 işletmenin Sanayi Sicil Belgesinin iptal edildiğini duyurdu.
Norveç caddelerindeki yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli
Norveç'te geçen yıl satılan yeni araçların onda dokuzu sadece bataryayla çalışıyordu.
Beyaz eşya üretimi 6 milyon 700 binden 32 milyon 400 bine ulaştı
Beyaz eşya üretimimiz 6 milyon 700 binden 32 milyon 400 bine ulaştı, ihracatımız ise 672 milyon dolardan 5,5 milyar dolara yükseldi.
Otomotiv sektörü 2024'te 37 milyar dolarlık ihracata imza attı
Türkiye otomotiv sektörü 2024'ü 37 milyar dolar ihracatla kapattı.
KPSS sonuçları açıklandı
KPSS yerleştirme sonuçları açıklandı.
Necip Fazıl ödülleri sahiplerini buldu
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle "Güneşten başını göklere yükselt!" temasıyla düzenlenen Necip Fazıl Ödülleri sahiplerini buldu.
Türkiye Yunanistan Hackathon'u 8 Ocak'ta başlıyor
Türkiye ve Yunanistan’ın Yaratıcı Yetenekleri Hackathonda Buluşuyor.
Çalışanlar 2024’te en çok kaygı ve stres için psikoloğa gitti
Son yıllarda art arda yaşanan küresel belirsizlikler çalışanların günlük hayatını ve ruh halini ciddi ölçüde etkiliyor.
İş dünyasının profesyonelleri Marketing Türkiye'de buluştu
Marketing Türkiye C Level Club, yeni yıla ünlü Mado kahvaltısıyla “Merhaba” dedi.
Novo Nordisk Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Bike Başaklar oldu
Novo Nordisk Türkiye’nin yeni Genel Müdür ve Başkan Yardımcısı Bike Başaklar oldu.
AGM Teknoloji’nin yeni CEO’su Özlem Kalkan oldu
AGM Teknoloji, teknoloji ve telekomünikasyon sektörlerinde uzun yıllardır üst düzey yönetici olarak görev yapan Özlem Kalkan’ı CEO pozisyonuna atadı.
GQ Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Alara Kap atandı
GQ Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Alara Kap getirildi.
2025'te ihracatçılara 33 milyar liralık destek verilecek
Ticaret Bakanı Ömer Bolat "2025'te 33 milyar liralık destek bütçemiz olacak" dedi.
"2025 yılında da enflasyon oranımız ilan edilen seviyelerde gerçekleşecek"
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan: "2025 yılında da enflasyon oranımız ilan edilen seviyelerde gerçekleşecek" dedi.
Sosyal medyanın en başarılı 50 markası haberimizde
SocialBrands, 1-31 Aralık döneminin en başarılı markalarını açıkladı.
Emekli memur ve işçilerin zam oranı belli oldu
Zamlı memur maaşları belli oldu.
Borsa İstanbul'da 2025'in ilk gongu Armada için çaldı
Armada Gıda, bugün itibarıyla Borsa İstanbul Yıldız Pazar'da "ARMGD" koduyla işlem görmeye başladı.
Uzlaştırmacı Asgari Ücret Tarifesi belirlendi
2025 Yılı Uzlaştırmacı Asgari Ücret Tarifesi Tebliği ile uzlaştırma müzakerelerini yöneten uzlaştırmacıların 2025 yılı asgari ücret tarifesi belirlendi.
Patent başvurularında 2025'te geçerli olacak ücretler belirlendi
Türkpatent 2025 yılında uygulanacak ücret tarifesini paylaştı.
Palandöken, esnafın adil rekabet ortamının olmadığını söyledi
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, zorlu bir yılı geride bırakan esnaf ve sanatkârların yeni yılda yeni düzenlemeler beklediğini belirtti.