"Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
"Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu "Ülke ihracatının yüzde 56'sı yani 145 milyar dolarlık tarım ve sanayi ürünü deniz yoluyla gönderildi." dedi.
Haber Giriş Tarihi: 07.01.2025 23:39
Haber Güncellenme Tarihi: 07.01.2025 23:46
Kaynak:
Haber Merkezi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Deniz Ticaret Odaları Konsey Toplantısı, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun evsahipliğinde, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar ve konsey üyelerinin katılımıyla TOBB İkiz Kuleler’de yapıldı.
Toplantının açılışında konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Deniz Ticaret Odaları Konseyi'nin hükümetle yaptığı istişarelerin olumlu netice verdiğini söyledi.
Tersanelerin, yat limanı sayısı ve tekne bağlama kapasitesinin önemli ölçüde artırıldığını, tersanelerin kira süresinin uzatıldığını belirten Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti:
"Gemi inşa sanayisinde, dünyada tanınan marka haline geldik. Her türlü gemiyi, anahtar teslim yapacak kapasiteye ulaştık. Kendimize yeterli olmanın ötesinde, bütün dünyaya her tür gemi ihraç etmeye başladık. Türk denizciliği, iyi bir ivme yakaladı, ülkemizin yıldız sektörlerinden biri haline geldi."
- "Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
Hisarcıklıoğlu, Türk sahipli gemi filosunun yaklaşık 52 milyon tonla dünyada 11. sıraya yükseldiğini anlatarak, "Ülke ihracatının yüzde 56'sı yani 145 milyar dolarlık tarım ve sanayi ürünü deniz yoluyla gönderildi." dedi.
Ekonominin neredeyse 14 yıldır kesintisiz büyümesinde, denizcilik sektöründeki gelişmelerin büyük payı olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, şu değerlendirmede bulundu:
"Zira ulaşım olmadan ne fabrika çalışır, ne de ürünler pazara ulaşır. Hedefimiz, yakaladığımız bu performansı devam ettirmek ve artırmak olmalı. 2024'te küresel ticaret hacmi, önceki seneye göre 1 trilyon dolar arttı ve 33 trilyon dolara ulaşarak tarihi zirvesini gördü, 2025'te de artmaya devam edecek. Bunun da büyük kısmı deniz yollarından geçiyor. Dolayısıyla deniz yolu taşımacılığı küresel ticaret açısından hayati önemde. Biz de bundan payımızı almalıyız."
- "Gemi inşa sanayimizi desteklemeliyiz"
Hisarcıklıoğlu, Türkiye'nin dünyadaki ilk 10 ekonomi arasına girme hedefi doğrultusunda, kamu ve özel sektörün birlikte çalışmasını sürdürmesi gerektiğini işaret ederek, küresel ticarette en stratejik sektör konumundaki denizciliğin milli varlık ve servet olarak görülmesi gerektiğini dile getirdi.
Denizcilik sektörünün canlılığını ve işlerliğini korunmasının önemine işaret eden Hisarcıklıoğlu, "Yoksa artan ticaret hacmi, yabancı taşıma şirketlerine yarayacak. İhracat hedeflerimize uygun gemi inşa sanayimizi, deniz taşımacılığını, limanlarımızı, daha fazla büyütmeli desteklemeliyiz. Deniz filomuzu ve gemi sanayimizi güçlendirmeliyiz, koster filomuzu yenilemeliyiz." diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu, gemi filosunu geliştirmenin yolunun da tersaneleri güçlendirmekten geçtiğine dikkati çekerek, gemi ve yat inşa sanayisini yenilikçi teknolojilerle donatarak rekabet gücünün artırılması gerektiğini belirtti.
Ülke limanlarına ve tersanelere gelen gemilerin en büyük sorunlarından olan çevre cezalarının uluslararası uygulamalarla benzer olması gerektiğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, şu ifadeleri kullandı:
"Kruvaziyer gemilerin diğer limanlarımıza da uğramalarını sağlayacak teşviklerle çeşitliliği artırmalıyız. Sektörümüzün büyümesinin önündeki en büyük sıkıntı, hala finansman temininde yaşanmakta. Ticari kredilerle ilgili çeşitli kısıtlamalarda rakiplerimiz karşısında zayıf kalıyoruz. Denizcilik sektörünün geleceği açısından önemli bir husus da yeşil dönüşüm. Bunun maliyetini karşılayabilmek için ilave yatırım ve finansman ihtiyacı doğmakta. Deniz ticaret filomuzu büyütmek ve limanlarımızın kapasitesini geliştirmek için atacağımız adımlarla denizcilik sektörümüzü daha güçlü ve rekabetçi hale getireceğimize inanıyoruz. Sektörümüze yeni ve daha kapsamlı hizmetler sunabilmek üzere çalışmaya hazırız."
-Bakan Kurum
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, deniz ticaretinin tarihin bütün dönemlerinde ülkelerin geleceği için büyük önem arz ettiğini, deniz yolları üzerinde hakimiyet kuran devletlerin daima güçlü olduğunu söyledi.
Bakanlık olarak "Türkiye Yüzyılı Vizyonu" çerçevesinde denizlerin korunması adına yenilikçi projeleri uyguladıklarını söyleyen Kurum, "Denizel alanlarda yürütülecek çalışmaların etkinliğini ve verimliliğini artırmak için Sürdürülebilir Mavi Ekonomi Planı ve Deniz Saha Planlaması'nı hayata geçiriyoruz. Atıkların denize deşarjını önleyecek, deniz canlılarını koruyacağız. Başarımızı ölçecek, eksik yönlerimizi giderecek ve en kısa süre içerisinde aynı uygulamayı tüm denizlerimize yayacağız." dedi.
- Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar da yeşil dönüşüm için denizcilik sektörünü destekleyeceklerini ve denizcilik filosunu yenileyeceklerini bildirdi.
Denizciliği geliştirecek yasal düzenlemeleri ve denetimleri artırdıklarını ifade eden Ünüvar, "Yatırımların önünü açtık, limancılığımızı ve tersaneciliğimizi geliştirdik, kıyılarımızı deniz yapılarıyla donattık, deniz ulaşımını teşvik ettik, güvenli ve emniyetli deniz yolu taşımacılığını tesis etmek için kıyılarımızda seyir, can, mal ve çevre emniyetinin amacıyla gemi takip ve kontrol sistemleri kurduk." dedi.
Ünüvar, Türk bayrağının dünyanın en prestijli bayrakları arasında yer aldığına dikkati çekerek, Türk sahipli filonun dünyada 11'inci sıraya yükseldiğini belirtti.
Geçen yıl kruvaziyerle taşınan yolcu sayısının 1,9 milyon olduğunu ifade eden Ünüvar, bu yıl 2 milyonun üzerinde yolcuyu ağırlayacaklarını dile getirdi.
Denizcilerin üzerindeki yükü paylaşmak için 2024'te ÖTV'siz yakıt uygulamasını hayata geçirdiklerini anımsatan Ünüvar, şu ifadeleri kullandı: "Sektörümüze yaklaşık 3,9 milyar liralık ÖTV'si sıfıra indirilmiş yakıt desteği verdik. Yeşil dönüşüm için denizcilik sektörümüzü destekleyecek, denizcilik filomuzu yenileyeceğiz. Denizcilikte yeşil dönüşüm için yürürlüğe koyduğumuz ve martta yenilediğimiz hurdaya ayrılan Türk bayraklı gemilerin yerlerine yeni gemi inşa edilmesi teşvikine dair yönetmelik kapsamında destek mekanizmasını oluşturduk. Bu kapsamda bugüne kadar 4 gemi için 14 milyon dolarlık teşvik sağladık. Bu yıl da teşvik kapsamını geliştirerek daha fazla geminin yenilenmesini ve çevreci teknolojilere uyum sağlamasını hedefliyoruz."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu "Ülke ihracatının yüzde 56'sı yani 145 milyar dolarlık tarım ve sanayi ürünü deniz yoluyla gönderildi." dedi.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Deniz Ticaret Odaları Konsey Toplantısı, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun evsahipliğinde, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar ve konsey üyelerinin katılımıyla TOBB İkiz Kuleler’de yapıldı.
Toplantının açılışında konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Deniz Ticaret Odaları Konseyi'nin hükümetle yaptığı istişarelerin olumlu netice verdiğini söyledi.
Tersanelerin, yat limanı sayısı ve tekne bağlama kapasitesinin önemli ölçüde artırıldığını, tersanelerin kira süresinin uzatıldığını belirten Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti:
"Gemi inşa sanayisinde, dünyada tanınan marka haline geldik. Her türlü gemiyi, anahtar teslim yapacak kapasiteye ulaştık. Kendimize yeterli olmanın ötesinde, bütün dünyaya her tür gemi ihraç etmeye başladık. Türk denizciliği, iyi bir ivme yakaladı, ülkemizin yıldız sektörlerinden biri haline geldi."
- "Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
Hisarcıklıoğlu, Türk sahipli gemi filosunun yaklaşık 52 milyon tonla dünyada 11. sıraya yükseldiğini anlatarak, "Ülke ihracatının yüzde 56'sı yani 145 milyar dolarlık tarım ve sanayi ürünü deniz yoluyla gönderildi." dedi.
Ekonominin neredeyse 14 yıldır kesintisiz büyümesinde, denizcilik sektöründeki gelişmelerin büyük payı olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, şu değerlendirmede bulundu:
"Zira ulaşım olmadan ne fabrika çalışır, ne de ürünler pazara ulaşır. Hedefimiz, yakaladığımız bu performansı devam ettirmek ve artırmak olmalı. 2024'te küresel ticaret hacmi, önceki seneye göre 1 trilyon dolar arttı ve 33 trilyon dolara ulaşarak tarihi zirvesini gördü, 2025'te de artmaya devam edecek. Bunun da büyük kısmı deniz yollarından geçiyor. Dolayısıyla deniz yolu taşımacılığı küresel ticaret açısından hayati önemde. Biz de bundan payımızı almalıyız."
- "Gemi inşa sanayimizi desteklemeliyiz"
Hisarcıklıoğlu, Türkiye'nin dünyadaki ilk 10 ekonomi arasına girme hedefi doğrultusunda, kamu ve özel sektörün birlikte çalışmasını sürdürmesi gerektiğini işaret ederek, küresel ticarette en stratejik sektör konumundaki denizciliğin milli varlık ve servet olarak görülmesi gerektiğini dile getirdi.
Denizcilik sektörünün canlılığını ve işlerliğini korunmasının önemine işaret eden Hisarcıklıoğlu, "Yoksa artan ticaret hacmi, yabancı taşıma şirketlerine yarayacak. İhracat hedeflerimize uygun gemi inşa sanayimizi, deniz taşımacılığını, limanlarımızı, daha fazla büyütmeli desteklemeliyiz. Deniz filomuzu ve gemi sanayimizi güçlendirmeliyiz, koster filomuzu yenilemeliyiz." diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu, gemi filosunu geliştirmenin yolunun da tersaneleri güçlendirmekten geçtiğine dikkati çekerek, gemi ve yat inşa sanayisini yenilikçi teknolojilerle donatarak rekabet gücünün artırılması gerektiğini belirtti.
Ülke limanlarına ve tersanelere gelen gemilerin en büyük sorunlarından olan çevre cezalarının uluslararası uygulamalarla benzer olması gerektiğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, şu ifadeleri kullandı:
"Kruvaziyer gemilerin diğer limanlarımıza da uğramalarını sağlayacak teşviklerle çeşitliliği artırmalıyız. Sektörümüzün büyümesinin önündeki en büyük sıkıntı, hala finansman temininde yaşanmakta. Ticari kredilerle ilgili çeşitli kısıtlamalarda rakiplerimiz karşısında zayıf kalıyoruz. Denizcilik sektörünün geleceği açısından önemli bir husus da yeşil dönüşüm. Bunun maliyetini karşılayabilmek için ilave yatırım ve finansman ihtiyacı doğmakta. Deniz ticaret filomuzu büyütmek ve limanlarımızın kapasitesini geliştirmek için atacağımız adımlarla denizcilik sektörümüzü daha güçlü ve rekabetçi hale getireceğimize inanıyoruz. Sektörümüze yeni ve daha kapsamlı hizmetler sunabilmek üzere çalışmaya hazırız."
-Bakan Kurum
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, deniz ticaretinin tarihin bütün dönemlerinde ülkelerin geleceği için büyük önem arz ettiğini, deniz yolları üzerinde hakimiyet kuran devletlerin daima güçlü olduğunu söyledi.
Bakanlık olarak "Türkiye Yüzyılı Vizyonu" çerçevesinde denizlerin korunması adına yenilikçi projeleri uyguladıklarını söyleyen Kurum, "Denizel alanlarda yürütülecek çalışmaların etkinliğini ve verimliliğini artırmak için Sürdürülebilir Mavi Ekonomi Planı ve Deniz Saha Planlaması'nı hayata geçiriyoruz. Atıkların denize deşarjını önleyecek, deniz canlılarını koruyacağız. Başarımızı ölçecek, eksik yönlerimizi giderecek ve en kısa süre içerisinde aynı uygulamayı tüm denizlerimize yayacağız." dedi.
- Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar da yeşil dönüşüm için denizcilik sektörünü destekleyeceklerini ve denizcilik filosunu yenileyeceklerini bildirdi.
Denizciliği geliştirecek yasal düzenlemeleri ve denetimleri artırdıklarını ifade eden Ünüvar, "Yatırımların önünü açtık, limancılığımızı ve tersaneciliğimizi geliştirdik, kıyılarımızı deniz yapılarıyla donattık, deniz ulaşımını teşvik ettik, güvenli ve emniyetli deniz yolu taşımacılığını tesis etmek için kıyılarımızda seyir, can, mal ve çevre emniyetinin amacıyla gemi takip ve kontrol sistemleri kurduk." dedi.
Ünüvar, Türk bayrağının dünyanın en prestijli bayrakları arasında yer aldığına dikkati çekerek, Türk sahipli filonun dünyada 11'inci sıraya yükseldiğini belirtti.
Geçen yıl kruvaziyerle taşınan yolcu sayısının 1,9 milyon olduğunu ifade eden Ünüvar, bu yıl 2 milyonun üzerinde yolcuyu ağırlayacaklarını dile getirdi.
Denizcilerin üzerindeki yükü paylaşmak için 2024'te ÖTV'siz yakıt uygulamasını hayata geçirdiklerini anımsatan Ünüvar, şu ifadeleri kullandı: "Sektörümüze yaklaşık 3,9 milyar liralık ÖTV'si sıfıra indirilmiş yakıt desteği verdik. Yeşil dönüşüm için denizcilik sektörümüzü destekleyecek, denizcilik filomuzu yenileyeceğiz. Denizcilikte yeşil dönüşüm için yürürlüğe koyduğumuz ve martta yenilediğimiz hurdaya ayrılan Türk bayraklı gemilerin yerlerine yeni gemi inşa edilmesi teşvikine dair yönetmelik kapsamında destek mekanizmasını oluşturduk. Bu kapsamda bugüne kadar 4 gemi için 14 milyon dolarlık teşvik sağladık. Bu yıl da teşvik kapsamını geliştirerek daha fazla geminin yenilenmesini ve çevreci teknolojilere uyum sağlamasını hedefliyoruz."
Haftanın popüler haberleri
Goldman Sachs'in 2025 küresel ekonomi beklentileri iyimser
Ticaret belirsizliğine rağmen küresel ekonominin 2025 yılında sağlam bir şekilde büyümesi öngörülüyor.
Konya-Karaman Hızlı Tren hattı 3 yaşında
Yılda 63 milyon lira tasarruf sağlayan Konya Karaman hızlı tren hattı 3 yaşında.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi Aralık’ta 50,9 oldu
Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası Türkiye İhracat İklimi Endeksi Aralık’ta 50,9 oldu.
EFT ücretleri zamlandı
Bankalar tarafından para transferi işlemlerinde uygulanan EFT ücretlerine yüzde 44,38 oranında zam yapıldı.
Odine şirketi E-Turquality Bilişimin Yıldızları projesine dahil oldu
Odine, E-Turquality (Bilişimin Yıldızları) programı kapsamına alındı.
Rekabet Kurumu geçen yıl 311 işlemi inceledi
2024 yılında Rekabet Kurumu tarafından toplam 311 adet birleşme, devralma ve özelleştirme işlemi incelendi.
TMSF'den satılık Mercedes Benz binek araç
TMSF, FSM Gıda şirketine ait Mercedes Benz-CLA 200 binek aracı 1 milyon 250 bin lira muhammen bedel ile ihaleye çıkarıyor.
Konya Emniyet Müdürlüğüne Maksut Yüksek atandı
Maksut Yüksek'in Konya Emniyet Müdürlüğüne atanmasına dair Cumhurbaşkanlığı kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.
IAB İnteraktif Reklamcılık Derneği'nin genel kurulu 9 Ocak'ta
IAB, Olağan Genel Kurul Toplantısının 9 Ocak 2025 Perşembe günü saat 14:30’da yapılacağını duyurdu.
2024'te 31 şehir 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı
2024 yılında 31 ilimiz 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı, 54 ilimizde ihracat arttı.
KOSGEB Küresel Rekabetçilik ve Kapasite Geliştirme Destek başvuruları başladı
KOSGEB'ten KOBİ'ler İçin 2 Yeni Destek Programı devreye girdi. KOSGEB’in Küresel Rekabetçilik ve Kapasite Geliştirme Destek Programları devreye alındı.
TCMB yıllık enflasyonun tüm ana gruplarda gerilediğini duyurdu
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), tüketici enflasyonu ana eğilimindeki yavaşlamanın sürdüğünü bildirdi.
Doğu Karadeniz ihracatı 2024 yılını yüzde 27 artışla tamamladı
Doğu Karadeniz Bölgesi; Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane illerinden 2024 yılında 1 Milyar 752 Milyon 344 Bin 554 dolar tutarında ihracat gerçekleşti.
Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust’ın yayınladığı “Mobil Ölçümlemenin Geleceği” başlıklı e-kitabı mercek altına aldık.
Murat Ülker soruyor: Çağdaş insan ilkel insandan ne kadar farklı?
Murat Ülker, günümüzün önemli bir konusunu tahlil ettiği yazısını paylaştı.
Çolakoğlu Metalurji, 80. yılında dijital yüzünü yeniledi
Çolakoğlu Metalurji, 80. yılını kutladığı bu sene, teknoloji odaklı dijital dönüşüm yolculuğunda yenilenen web sitesini yayına aldı.
Prof. Dr. Berçem Ayçiçek, obezitenin tehlikelerine dikkat çekiyor
Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Berçem Ayçiçek, obezite tedavilerinin önemine dikkat çekiyor.
MİT, PKK/KCK'lı 2 teröristi Hakurk'ta öldürdü
MİT, terör örgütü PKK/KCK mensubu "Mitra Mani" kod adlı Zeynep Aslan ve "Ekin Dilda" kod adlı Zeliha Mahçup'u Irak'ın kuzeyindeki Hakurk'ta öldürdü.
Sibel Selvi: Her liderin biraz altın tozuna ihtiyacı vardır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, lideri gündemin aktörüne dönüştürecek lider iletişimi stratejisinin önemine dikkat çekti.
Anadolubank Genel Müdür Baş Yardımcılığı’na Ferudun Canbay atandı.
Anadolubank yönetim kadrosunda yapılan yeni yapılanma ile Ferudun Canbay Genel Müdür Baş Yardımcılığı’na atandı.
Engin Alioğlu: Enerji sektöründeki birleşme ve satın almalarda düşüş oldu
PwC'den Engin Alioğlu Türkiye enerji sektöründeki birleşme ve satın alma işlemlerinde 2024 yılında ivme kaybı devam ettiğini söyledi.
DOF Robotik halka arz için başvuru yaptı
DOF Robotik, şirket paylarının Yatırım Finansman Menkul Değerler A.Ş. önderliğinde halka arzı kapsamında Sermaye Piyasası Kurulu’na (SPK) başvurdu.
TKYD, 2025'te dijitale ve global işbirliklerine ağırlık verecek
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği 2025 yılında kurumsal yönetimde dijital çözümler ve uluslararası etkin iş birliklerine ağırlık verecek.
Edirne'de 17 işletmenin Sanayi Sicil Belgesi iptal edildi
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Edirne'de 17 işletmenin Sanayi Sicil Belgesinin iptal edildiğini duyurdu.
Norveç caddelerindeki yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli
Norveç'te geçen yıl satılan yeni araçların onda dokuzu sadece bataryayla çalışıyordu.
Beyaz eşya üretimi 6 milyon 700 binden 32 milyon 400 bine ulaştı
Beyaz eşya üretimimiz 6 milyon 700 binden 32 milyon 400 bine ulaştı, ihracatımız ise 672 milyon dolardan 5,5 milyar dolara yükseldi.
Otomotiv sektörü 2024'te 37 milyar dolarlık ihracata imza attı
Türkiye otomotiv sektörü 2024'ü 37 milyar dolar ihracatla kapattı.
KPSS sonuçları açıklandı
KPSS yerleştirme sonuçları açıklandı.
Necip Fazıl ödülleri sahiplerini buldu
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle "Güneşten başını göklere yükselt!" temasıyla düzenlenen Necip Fazıl Ödülleri sahiplerini buldu.
Türkiye Yunanistan Hackathon'u 8 Ocak'ta başlıyor
Türkiye ve Yunanistan’ın Yaratıcı Yetenekleri Hackathonda Buluşuyor.
Çalışanlar 2024’te en çok kaygı ve stres için psikoloğa gitti
Son yıllarda art arda yaşanan küresel belirsizlikler çalışanların günlük hayatını ve ruh halini ciddi ölçüde etkiliyor.
İş dünyasının profesyonelleri Marketing Türkiye'de buluştu
Marketing Türkiye C Level Club, yeni yıla ünlü Mado kahvaltısıyla “Merhaba” dedi.
Novo Nordisk Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Bike Başaklar oldu
Novo Nordisk Türkiye’nin yeni Genel Müdür ve Başkan Yardımcısı Bike Başaklar oldu.
AGM Teknoloji’nin yeni CEO’su Özlem Kalkan oldu
AGM Teknoloji, teknoloji ve telekomünikasyon sektörlerinde uzun yıllardır üst düzey yönetici olarak görev yapan Özlem Kalkan’ı CEO pozisyonuna atadı.
GQ Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Alara Kap atandı
GQ Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Alara Kap getirildi.
2025'te ihracatçılara 33 milyar liralık destek verilecek
Ticaret Bakanı Ömer Bolat "2025'te 33 milyar liralık destek bütçemiz olacak" dedi.
"2025 yılında da enflasyon oranımız ilan edilen seviyelerde gerçekleşecek"
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan: "2025 yılında da enflasyon oranımız ilan edilen seviyelerde gerçekleşecek" dedi.
Sosyal medyanın en başarılı 50 markası haberimizde
SocialBrands, 1-31 Aralık döneminin en başarılı markalarını açıkladı.
Emekli memur ve işçilerin zam oranı belli oldu
Zamlı memur maaşları belli oldu.
Borsa İstanbul'da 2025'in ilk gongu Armada için çaldı
Armada Gıda, bugün itibarıyla Borsa İstanbul Yıldız Pazar'da "ARMGD" koduyla işlem görmeye başladı.