OSD Başkanı Eroldu: Otomotivde 1 milyonluk üretim sınırı aşıldı
OSD Başkanı Eroldu: Otomotivde 1 milyonluk üretim sınırı aşıldı
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, "Otomotivde 9 ayda 1 milyonluk üretim sınırını açtık." dedi.
Haber Giriş Tarihi: 16.10.2023 10:47
Haber Güncellenme Tarihi: 16.10.2023 10:47
Kaynak:
AA
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında otomotiv sektörünün 9 aylık üretim, satış ve ihracat verilerini değerlendirdi.
Otomotiv sektöründe yılın 9 aylık dönemindeki ivmenin ilk 6 aydakine paralel gittiğini ve 9 ayda üretimin 1 milyonun üzerine çıktığını dile getiren Eroldu, "Bu, çok sevindirici. Çok uzun yıllardan beri görmediğimiz bir rakama geldik." diye konuştu.
Kapasite kullanımında da iyileşme görüldüğünü, bunun özellikle ihracat tarafından desteklendiğini kaydeden Eroldu, "Kapasite kullanımımız yüzde 7 artarken, aynı seviyede 9 ayda ihracatımızda adet olarak yüzde 7 arttı. Tutarsal olarak ihracatımız daha fazla artıyor. Bu da sattığımız ürünlerin teknolojik seviyelerinin daha yüksek olmasından da kaynaklanıyor. Dolayısıyla tutar olarak da 26,2 milyar dolarlık bir ihracat seviyesine ulaştık. İç pazar 9 ayda oldukça iyi bir mertebede devam ediyor. Toplamda ağır vasıta dahil yüzde 63'lük iç pazar artışını görüyoruz." ifadelerini kullandı.
Eroldu, bu olumlu tablonun ekonomiyi desteklediğini ancak iç pazardaki yerli payının sürekli azalmasının olumsuz olduğunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yerli araçların payı bizim için önemli. Çünkü hep konuşuyoruz, Türkiye'de otomotiv sanayisinin sürdürülebilirliği ve devamlılığı açısından iç piyasadaki satışlarımız bizim için önemli. Bizler yalnızca ihracata yönelik projelerle ayakta kalamıyoruz. Bu, çok uzun yıllardan beri hep altını çizdiğimiz bir konuydu. O yüzden Türk otomotiv sanayisinin belirli bir iç pazar satışını koruyor olması önemli ama burada da kayıplara uğradığımızı görüyoruz. Toplam araçlarda geçen sene yüzde 45 olan yerli üreticilerin payı bu sene maalesef yüzde 37'lere gerilemiş durumda. Tabii burada en önemli faktör otomobil. Otomobilde de yüzde 39'dan yüzde 31'e giden bir yerli payı payımız var."
"Avrupa'dan da şu anda devam eden bir talep görüyoruz"
Avrupa'dan da şu anda devam eden bir talep olduğunu dile getiren Eroldu, şu ifadeleri kullandı:
"Aslında iç piyasada belki zayıflayacak diye bir beklenti var ama zayıflamadığını da aylık rakamlarda görüyoruz. Yani eylül kapanışını gördük hep beraber aslında kuvvetli bir iç piyasa var. Ekimde de bunun paralel bir şekilde devam edeceğini görüyoruz şu anda. Paralelde üretimde de yine 1,5 milyonluk adetlere yaklaşım öngörüsü var üyelerimiz tarafından. Bu da yüzde 10'un üzerinde geçen seneye göre bir artış demek. Yani hem iç piyasa büyümesi hem de ihracatın büyümesi aslında otomotiv sanayisinin rakamlarını 2023 yılında destekliyor görüntüsü var. Bunu net olarak görüyoruz. Bunlar da tabii hem ülke açısından hem de sanayimiz açısından son derece olumlu. Genel bir değerlendirme yapmak istersek aslında önemli konu 9 ayda 1 milyonluk üretim sınırını açtık. Bu ne demek? Bu pandemi öncesindeki üretim rakamlarımıza geri döndük demek. Aslında bu son derece olumlu üretimimiz açısından."
Eroldu, Çinli markaların Avrupa'daki yükselişlerinin devam ettiğini ve Çin'in marka imajının olumlu yönde değiştiğini kaydederek, AB'nin Çin menşeili elektrikli araçlara yönelik anti-dumping soruşturmasından çıkacak sonucun yakından takip edildiğini vurguladı.
"Pazarda yerlinin payı azalıyor"
OSD Başkanı Cengiz Eroldu, otomotiv sanayisi olarak iç pazardaki hareketliliği etkileyen konulara da değindi.
Türkiye pazarında bütün içten yanmalı ve hibrit otomobillerin yüzde 80 ve üzeri ÖTV diliminde olduğunu anımsatan Eroldu, şunları kaydetti:
"Bu, Türkiye'de mobilite ihtiyacı duyan vatandaşların araca erişimini engelliyor ve aynı zamanda iç piyasadaki yerli payının azalmasını da tetikliyor. Çünkü bugün Türkiye'deki yerli otomobilciler, yerli üreticiler genelde B ve C segmentlerinde daha erişilebilir araçlar sunuyor. Şimdi bu erişilebilir araçların yüzde 80 ÖTV ile satılması, müşteriler üzerinde daha büyük bir etki yaratıyor. O da ithalatın payının artırmasına yol açıyor. Diğer taraftan, Türkiye'de de Avrupa paralelinde elektrikli otomobillerin payının artışını gözlemliyoruz. Geçen sene yüzde 1'di şu anda yüzde 5,9. Eylüle tek bakarsak aslında 2 haneli rakamlara gelmiş durumda. Gene aynı şekilde Türkiye pazarında Çinli markaların da pazar payının arttığını görüyoruz."
Eroldu, bireysel müşterilerin otomobil kredisi alma konusunda yaşadığı zorlukların devam ettiğini belirterek, "Hem biliyorsunuz matrahlara dayalı belli yüzdelerde kredi kullanabiliyorsunuz. Onun dışında bankaların bireysel müşterilere kredi vermekte çok istekli olmadığını görüyoruz. Tüm bu faktörleri alt alta topladığımızda geçen sene yüzde 45 olan iç pazardaki payımızı maalesef yüzde 37'ye taşıyan bir tablo çıkıyor ortaya ki bu da söylediğim gibi otomotiv sanayisi için çok sürdürülebilir bir rakam değil. Bunu da yönetmemiz gerekiyor." şeklinde konuştu.
"İhracatımız 34-35 milyar dolar aralığında olabilir"
Cengiz Eroldu, açıklamalarının ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtladı.
Otomotiv ihracatının bu yıl 35 milyar dolara ulaşabileceğine işaret eden Eroldu, "Rakamlarda gördüğünüz gibi iyi bir trendimiz var ihracat tarafında. Şu anda 26 milyar dolardayız. Üç ay var. Eylülde 2,9 milyar dolarla kapattık. Yakın bir yerlerde kapatırız. 34-35 milyar dolar aralığında olabilir gibi duruyor." diye konuştu.
Eroldu, bu sene otomotiv pazarının 1 milyon 150 bin adedin üzerinde gerçekleşmesini beklediklerini belirterek, "Ekimin de 100 binin altına düşeceğini beklemiyoruz. Zaten böyle olunca ekimi üzerine koyunca 1 milyona geldik neredeyse. Dolayısıyla görünen o ki artık bu tahmin olmaktan da çıktı 2023 yılı 1 milyon 150 bin üzeri kapanacak." ifadelerini kullandı.
Gelecek sene ise toplam satışlarda yüzde 10 civarında azalış beklediklerini kaydeden Eroldu, sözlerini şöyle tamamladı:
"Şimdi önümüzdeki sene de ilk 3 ay bir seçim öncesi dönemimiz var. Türkiye'de her zaman bildiğiniz üzere o dönemler canlı olur, bir hareketlenme olur. Ama tabii Türkiye'nin şöyle de bir gerçeği de var onu da görmemiz lazım. Şimdi biz reel faiz patikasına girdik, bunu Sayın Bakanımız Mehmet Şimşek de sürekli söylüyor zaten. Projeksiyon enflasyona baktığımızda Türkiye'deki faizler bugün artık reel faizi işaret ediyor. Geçmiş enflasyona bakarsak halen eksi faiz var ama gelecek enflasyona bakarsak artık reel faize doğru gidiyoruz. 2022'de, 2023'te niye büyük bir talep patlaması oldu çünkü çok yüksek negatif faiz çıktı. Negatif faiz çıkınca para el yakmaya başladı, para el yakınca herkes mala geçmek istedi. Araba alan araba aldı, araba alamayan başka şeyler aldı yani sonuçta herkes bir ürün almak istedi, emtiaya gitti."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
OSD Başkanı Eroldu: Otomotivde 1 milyonluk üretim sınırı aşıldı
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, "Otomotivde 9 ayda 1 milyonluk üretim sınırını açtık." dedi.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında otomotiv sektörünün 9 aylık üretim, satış ve ihracat verilerini değerlendirdi.
Otomotiv sektöründe yılın 9 aylık dönemindeki ivmenin ilk 6 aydakine paralel gittiğini ve 9 ayda üretimin 1 milyonun üzerine çıktığını dile getiren Eroldu, "Bu, çok sevindirici. Çok uzun yıllardan beri görmediğimiz bir rakama geldik." diye konuştu.
Kapasite kullanımında da iyileşme görüldüğünü, bunun özellikle ihracat tarafından desteklendiğini kaydeden Eroldu, "Kapasite kullanımımız yüzde 7 artarken, aynı seviyede 9 ayda ihracatımızda adet olarak yüzde 7 arttı. Tutarsal olarak ihracatımız daha fazla artıyor. Bu da sattığımız ürünlerin teknolojik seviyelerinin daha yüksek olmasından da kaynaklanıyor. Dolayısıyla tutar olarak da 26,2 milyar dolarlık bir ihracat seviyesine ulaştık. İç pazar 9 ayda oldukça iyi bir mertebede devam ediyor. Toplamda ağır vasıta dahil yüzde 63'lük iç pazar artışını görüyoruz." ifadelerini kullandı.
Eroldu, bu olumlu tablonun ekonomiyi desteklediğini ancak iç pazardaki yerli payının sürekli azalmasının olumsuz olduğunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yerli araçların payı bizim için önemli. Çünkü hep konuşuyoruz, Türkiye'de otomotiv sanayisinin sürdürülebilirliği ve devamlılığı açısından iç piyasadaki satışlarımız bizim için önemli. Bizler yalnızca ihracata yönelik projelerle ayakta kalamıyoruz. Bu, çok uzun yıllardan beri hep altını çizdiğimiz bir konuydu. O yüzden Türk otomotiv sanayisinin belirli bir iç pazar satışını koruyor olması önemli ama burada da kayıplara uğradığımızı görüyoruz. Toplam araçlarda geçen sene yüzde 45 olan yerli üreticilerin payı bu sene maalesef yüzde 37'lere gerilemiş durumda. Tabii burada en önemli faktör otomobil. Otomobilde de yüzde 39'dan yüzde 31'e giden bir yerli payı payımız var."
"Avrupa'dan da şu anda devam eden bir talep görüyoruz"
Avrupa'dan da şu anda devam eden bir talep olduğunu dile getiren Eroldu, şu ifadeleri kullandı:
"Aslında iç piyasada belki zayıflayacak diye bir beklenti var ama zayıflamadığını da aylık rakamlarda görüyoruz. Yani eylül kapanışını gördük hep beraber aslında kuvvetli bir iç piyasa var. Ekimde de bunun paralel bir şekilde devam edeceğini görüyoruz şu anda. Paralelde üretimde de yine 1,5 milyonluk adetlere yaklaşım öngörüsü var üyelerimiz tarafından. Bu da yüzde 10'un üzerinde geçen seneye göre bir artış demek. Yani hem iç piyasa büyümesi hem de ihracatın büyümesi aslında otomotiv sanayisinin rakamlarını 2023 yılında destekliyor görüntüsü var. Bunu net olarak görüyoruz. Bunlar da tabii hem ülke açısından hem de sanayimiz açısından son derece olumlu. Genel bir değerlendirme yapmak istersek aslında önemli konu 9 ayda 1 milyonluk üretim sınırını açtık. Bu ne demek? Bu pandemi öncesindeki üretim rakamlarımıza geri döndük demek. Aslında bu son derece olumlu üretimimiz açısından."
Eroldu, Çinli markaların Avrupa'daki yükselişlerinin devam ettiğini ve Çin'in marka imajının olumlu yönde değiştiğini kaydederek, AB'nin Çin menşeili elektrikli araçlara yönelik anti-dumping soruşturmasından çıkacak sonucun yakından takip edildiğini vurguladı.
"Pazarda yerlinin payı azalıyor"
OSD Başkanı Cengiz Eroldu, otomotiv sanayisi olarak iç pazardaki hareketliliği etkileyen konulara da değindi.
Türkiye pazarında bütün içten yanmalı ve hibrit otomobillerin yüzde 80 ve üzeri ÖTV diliminde olduğunu anımsatan Eroldu, şunları kaydetti:
"Bu, Türkiye'de mobilite ihtiyacı duyan vatandaşların araca erişimini engelliyor ve aynı zamanda iç piyasadaki yerli payının azalmasını da tetikliyor. Çünkü bugün Türkiye'deki yerli otomobilciler, yerli üreticiler genelde B ve C segmentlerinde daha erişilebilir araçlar sunuyor. Şimdi bu erişilebilir araçların yüzde 80 ÖTV ile satılması, müşteriler üzerinde daha büyük bir etki yaratıyor. O da ithalatın payının artırmasına yol açıyor. Diğer taraftan, Türkiye'de de Avrupa paralelinde elektrikli otomobillerin payının artışını gözlemliyoruz. Geçen sene yüzde 1'di şu anda yüzde 5,9. Eylüle tek bakarsak aslında 2 haneli rakamlara gelmiş durumda. Gene aynı şekilde Türkiye pazarında Çinli markaların da pazar payının arttığını görüyoruz."
Eroldu, bireysel müşterilerin otomobil kredisi alma konusunda yaşadığı zorlukların devam ettiğini belirterek, "Hem biliyorsunuz matrahlara dayalı belli yüzdelerde kredi kullanabiliyorsunuz. Onun dışında bankaların bireysel müşterilere kredi vermekte çok istekli olmadığını görüyoruz. Tüm bu faktörleri alt alta topladığımızda geçen sene yüzde 45 olan iç pazardaki payımızı maalesef yüzde 37'ye taşıyan bir tablo çıkıyor ortaya ki bu da söylediğim gibi otomotiv sanayisi için çok sürdürülebilir bir rakam değil. Bunu da yönetmemiz gerekiyor." şeklinde konuştu.
"İhracatımız 34-35 milyar dolar aralığında olabilir"
Cengiz Eroldu, açıklamalarının ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtladı.
Otomotiv ihracatının bu yıl 35 milyar dolara ulaşabileceğine işaret eden Eroldu, "Rakamlarda gördüğünüz gibi iyi bir trendimiz var ihracat tarafında. Şu anda 26 milyar dolardayız. Üç ay var. Eylülde 2,9 milyar dolarla kapattık. Yakın bir yerlerde kapatırız. 34-35 milyar dolar aralığında olabilir gibi duruyor." diye konuştu.
Eroldu, bu sene otomotiv pazarının 1 milyon 150 bin adedin üzerinde gerçekleşmesini beklediklerini belirterek, "Ekimin de 100 binin altına düşeceğini beklemiyoruz. Zaten böyle olunca ekimi üzerine koyunca 1 milyona geldik neredeyse. Dolayısıyla görünen o ki artık bu tahmin olmaktan da çıktı 2023 yılı 1 milyon 150 bin üzeri kapanacak." ifadelerini kullandı.
Gelecek sene ise toplam satışlarda yüzde 10 civarında azalış beklediklerini kaydeden Eroldu, sözlerini şöyle tamamladı:
"Şimdi önümüzdeki sene de ilk 3 ay bir seçim öncesi dönemimiz var. Türkiye'de her zaman bildiğiniz üzere o dönemler canlı olur, bir hareketlenme olur. Ama tabii Türkiye'nin şöyle de bir gerçeği de var onu da görmemiz lazım. Şimdi biz reel faiz patikasına girdik, bunu Sayın Bakanımız Mehmet Şimşek de sürekli söylüyor zaten. Projeksiyon enflasyona baktığımızda Türkiye'deki faizler bugün artık reel faizi işaret ediyor. Geçmiş enflasyona bakarsak halen eksi faiz var ama gelecek enflasyona bakarsak artık reel faize doğru gidiyoruz. 2022'de, 2023'te niye büyük bir talep patlaması oldu çünkü çok yüksek negatif faiz çıktı. Negatif faiz çıkınca para el yakmaya başladı, para el yakınca herkes mala geçmek istedi. Araba alan araba aldı, araba alamayan başka şeyler aldı yani sonuçta herkes bir ürün almak istedi, emtiaya gitti."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
2025 yılı muhasebeci ücret tarifesi haberimizde
2025 yılında uygulanacak muhasebecilik asgari ücretleri Resmi Gazete'de yayımlandı.
Katılımevim, Aralık'ta 8,7 milyar liralık sözleşme imzaladı
Katılımevim Tasarruf Finansman, Aralık 2024 ayında 8 milyar 737 milyon liralık ev ve araç sözleşmesi imzaladığını duyurdu.
Kuzey Boru, logosunu yeniledi
Kuzey Boru, logosunu değiştirdiğini duyurdu.
Tera Finans Faktoring alacaklarını Armada Varlık'a sattı
Tera şirketi tahsili gecikmiş alacaklarını Armada Varlık Yönetim şirketine sattığını duyurdu.
Yalçın Cihan Bicioğlu, Doğuş İK Direktörü olarak atandı
Doğuş Otomotiv, Yalçın Cihan Bicioğlu'nun İK direktörü olarak atandığını duyurdu.
Geçen sene edevlet kapısından 4,2 milyar adet işlem yapıldı
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi, e-Devlet Kapısı'ndan geçen yıl 4,2 milyar işlem yapıldığını bildirdi.
Rubikpara, Olağanüstü Çalışan Deneyimi Sertifikası aldı
Rubikpara, Happy Workplaces Türkiye’nin En Mutlu İşyerleri Araştırması kapsamında ‘Olağanüstü Çalışan Deneyimi Sertifikası’ aldı.
1000 Yatırımlar Holding, Huawei ile sözleşme imzaladı
1000 Yatırımlar Holding, Huawei ile sözleşme imzaladığını duyurdu.
Akdenizli Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracat şampiyonları ödüllendirildi
Ahkib, 2023’te en fazla ihracat yapan 50 üyesini ödüllendirdi.
Hisarcıklıoğlu, Türk TSO Birliği onursal başkanlığına seçildi
Hisarcıklıoğlu, Türk Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği onursal başkanlığına seçildi.
2025'te devreye girecek vergi ve harç tutarları duyuruldu
Yeni yılda uygulanacak gelir vergisi tarifesi ile vergi ve harç tutarları açıklandı.
Viatris Türkiye “Hayata Varım” hasta farkındalık projesini başlattı
Viatris Türkiye, depresyon ve anksiyeteyi ele alan dönüştürücü bir ruh sağlığı girişimi olan “Hayata Varım!” hasta farkındalık projesini başlattı.
StartupCentrum Find Your Co-Founder etkinliği 8 Ocak'ta başlıyor
BTM, girişiminize/fikrinize ortak veya ekip arkadaşı arıyorsanız StartupCentrum Find Your Co-Founder İstanbul etkinliğinde sizleri bekliyor.
Beltur, yılbaşı çalışma saatlerini duyurdu
İstanbul Büyükşehir Belediyesi şirketi Beltur, 31 Aralık ve 1 Ocak tarihlerindeki çalışma saatlerini duyurdu.
Hollandalıların yüzde 81'i çevrimiçi alışveriş yapıyor
ecommercenews.eu'ya göre bu yılın ilk yarısında on Hollandalıdan sekizinden fazlası çevrimiçi alışveriş yaptı.
Mesut Ergül: Lezita'nın hedefi beyaz ette liderlik
Lezita 2025’te iç ve dış pazarda büyüme hedefiyle yatırıma odaklanacak.
Kagider'den sahibinden'e FEM sertifikası
sahibinden.com, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın istihdamını desteklemek amacıyla geliştirilen KAGİDER FEM Sertifikasını almaya hak kazandı.
Gökmen Çetiner: Tax Free işlemlerinde hız ve güvenilirlik öne çıkıyor
Up Refund CEO’su Gökmen Çetiner: 2023 yılına kıyasla 2024 yılında Türkiye’de kuyum ve deri sektörlerinde Tax Free işlemleri yaklaşık yüzde 30 artış gösterdi.
Hindistan, küresel ham petrol tüketiminde Çin'i geçmeye hazırlanıyor
Hindistan, 2024-2025 Döneminde Ham Petrol Tüketiminde Çin'i Geçecek.
Fahiş fiyat denetimleri devam ediyor! 10 milyon lirayı aşkın ceza
Ticaret Bakanlığından "fahiş fiyat" uygulayan işletmelere 10 milyon lirayı aşkın ceza.
Beşiktaş'ın 36. başkanı Serdal Adalı oldu
Serdal Adalı, Sinan Erdem Spor Salonu’nda gerçekleştirilen Olağanüstü Seçimli Genel Kurul Toplantısı’nda 8.901 oy alarak Beşiktaşın 36. Başkanı seçildi.
Yılın son EKK toplantısı Şanlıurfa'da yapıldı
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında Şanlıurfa'da gerçekleştirilen bu yılın son EKK toplantısının ardından yazılı açıklama yapıldı.
Yurt dışından getirilecek elektronik eşyaların bandrol bedellerinde değişik yapılmadı
Yurt dışından getirilecek televizyon, radyo, cep telefonu gibi cihazlar için 2025 yılında tahsil edilecek bandrol bedellerinde değişikliğe gidilmedi.
Türkiye Bankalar Birliği, döviz banknotlarının kabulünü duyurdu
TBB, döviz banknot sayma ve döviz kontrol makinelerinin güncellemelerinin büyük ölçüde tamamlandığını, bankaların döviz banknotlarının kabulünü yaptığını bildirdi.
Babamız Mustafa Kavurmacı'yı vefat yıldönümünde anıyoruz
Ailemizin değerli büyüğü babamız Mustafa Kavurmacı'yı anıyoruz.
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü sözleşmeli personel alacak
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Kariyer Kapısı web sayfasında 657 / 4-b Sözleşmeli Personel Alım İlanı yayınladı.
Plastik poşet fiyatı yeni yılda 50 kuruş
Plastik poşet fiyatı 1 Ocak 2025'ten itibaren 50 kuruş olarak belirlendi.
Türksat 6A yörüngesine ulaştı
İlk yerli ve milli haberleşme uydumuz Türksat 6A, 42° Doğu yörüngesine başarıyla ulaştı.
Prof. Dr. Tarhan: Stresten korkmayın, stresi yönetememekten korkun
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Modernizmin bedelini, psikiyatrik vakaların artışıyla ödeyeceğiz.”
Isuzu, BAE ile 70 adet otobüs satış sözleşmesi imzaladı
Anadolu Isuzu markalı 70 adetlik 18 m toplu ulaşım otobüs alımı için 37.8 Milyon dolar bedelli sözleşme imzalandı.
Ali Eren Çopur, Tofaş Bilgi ve İletişim Teknolojileri Direktörlüğü'ne atandı
Tofaş Bilgi ve İletişim Teknolojileri Direktörlüğü'ne Ali Eren Çopur atandı.
Gelecek Varlık şirketi Denizbank'ın alacaklarını satın aldı
Gelecek Varlık şirketi, Denizbank'ın ihalesini kazanarak şirketin gecikmiş alacaklarını satın aldı.
Renault'tan Driving Academy
Renault, elektrikli ve hibrit otomobillerin yeni nesiller tarafından en ince ayrıntılarına kadar öğrenilebilmesi için Renault Driving Academy’yi kuruyor.
OpenAI, insansı bir robot geliştirmeyi düşünüyor
The Information’ın haberine göre yapay zeka devi, bu alanda girişimde bulunmayı değerlendiriyor.
Netizen Global 2024’ün en iyilerini duyurdu
Netizen Global, “2024’ün En İyileri”ni belirledi.
Kimya, en çok ihracat yaptığımız 3 sektörden biri oldu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Kimya sektörü başarıyla üretim, istihdam, ihracat ve döviz kazandırmakta, ekonomimize çok büyük katkı sağlamaktadır dedi.
Çin, Tibet'te dünyanın en büyük hidroelektrik barajını inşa edecek
Çin, Tibet'te dünyanın en büyük hidroelektrik barajını inşa edecek.
Asgari ücret kararı Resmi Gazete'de yayımlandı
Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararına ilişkin tebliğ Resmi Gazete'de yayımlandı.
Erdal Bahçıvan: Güçlü dış kaynak girişi sağlanabilir
İSO Başkanı Erdal Bahçıvan: Mevcut ekonomik programın başarısında temel koşullardan biri olan dış kaynak girişlerinde canlanma henüz yeterli değil.
Adjust'tan Başak Zerman'ın 2025'e dair dijital ve AI öngörüleri
Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, Mobil Uygulama Dünyası 2025 yılı öngörülerini paylaştı.