Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları, çevrimiçi pazar yerleri ve etkili uygulama için eşit rekabet koşulları için birleşti.
Haber Giriş Tarihi: 25.09.2024 22:20
Haber Güncellenme Tarihi: 25.09.2024 22:24
Kaynak:
Haber Merkezi
STK'lar ve Avrupa endüstrileri, AB politika yapıcılarını , 2024-2029 görev süresi boyunca çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla çevrimiçi ticaretin düzenlenmesi ve uygulanmasındaki yasal boşlukların kapatılmasına öncelik vermeye çağırmak için bir kez daha güçlerini birleştiriyor .
Çevrimiçi pazar yerleri, günümüzde giderek artan sayıda tüketicinin e-ticarete katılması, alıcıları ve üçüncü taraf satıcıları eşleştirmesi, kullanışlı arama ve ödeme mekanizmaları ve geniş ürün ve satıcı seçeneği gibi avantajlardan etkilenmesiyle önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla AB pazarında mevcut olan uyumsuz ürünlerin giderek artan sayısına dikkat çekmek istiyoruz. Bu ürünler, ürün güvenliği, sürdürülebilirlik, fikri mülkiyet hakları (FMH) veya genişletilmiş üretici sorumluluk şemalarına (EPR şemaları) katılım gibi çeşitli politika alanlarını kapsamaktadır.
Önceki yasama dönemi, Yeşil Mutabakat aracılığıyla, AB'nin iklim hedeflerine ulaşmasına ve sürdürülebilir bir geleceği desteklemesine yardımcı olmak için kurallar koydu. Çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla yapılan büyük çaplı doğrudan ithalatlar, AB iç pazarında oldukça önemlidir. Ancak, çevrimiçi pazaryerleri için yetersiz sorumluluklar ve mevcut AB gerekliliklerinin etkisiz uygulanması, çevreye, tüketicilere, Avrupa işletmelerinin rekabet gücüne, iç pazarın işleyişine ve örneğin Yeşil Mutabakat ve geleneksel ürün ve kimyasal mevzuatında olduğu gibi AB mevzuatının güvenilirliğine ve etkisine zarar verir . 1
Doğrudan ithalat ve çevrimiçi satılan ürünlerin artışı, uygulama kaynaklarının eksikliğiyle birleşince, Piyasa Gözetim Otoritelerinin yeterli uyumluluk kontrolleri yapmasını zorlaştırıyor. Daha fazla uygulama kapasitesi memnuniyetle karşılansa da, ilk etapta üçüncü ülkelerden gelen büyük miktarda uyumsuz ürünün AB pazarına yerleştirilmesinin önlenmesi, sorunun ele alınmasında daha da etkili olacaktır. Bu, AB mevzuatında çevrimiçi pazar yerleri için ek yükümlülükler gerektirecektir.
Verimli bir iç pazar yaratma çabaları, çevrimiçi pazar yerlerinin ve Dijital Hizmetler Yasası'ndaki platform rollerinin, tüm dünyadaki satıcılardan AB tüketicilerine ürün satışını kolaylaştırabildiği ve bu ürünlerin veya ambalajların uyumluluğunu proaktif olarak kontrol etmekten sorumlu olmadığı mevcut AB yasal çerçevesi tarafından baltalanmaktadır. Bu yükümlülük yalnızca ekonomik operatörlere aittir ve çevrimiçi pazar yerleri henüz bu şekilde tanınmamıştır.
Ne Dijital Hizmetler Yasası (DSA), ne Ürün Güvenliği mevzuatı ne de Yeşil Mutabakat bu kritik boşluğu ele aldı : Çevrimiçi pazar yerleri ekonomik operatör olarak kabul edilmiyor ve piyasaya ürün sunmuyor.
AB mevzuatı, AB İç Pazarındaki tüm operatörlerin AB standartlarına uymasını sağlamalı, adil ve rekabetçi bir Avrupa pazarının oluşmasını teşvik etmeli, haksız uygulamaları önlemeli ve hem Üye Devletler hem de Avrupa makamları tarafından yaptırımların artırılmasını sağlamalıdır.
Yukarıda belirtilen sorunların çözümü için şunları öneriyoruz: AB'de satılan ürünlerin (ambalaj dahil) uyumluluğundan sorumlu olan bir ekonomik operatörün her zaman AB'de bulunmasına ilişkin yasal bir gereklilik: Tüm çevrimiçi satış kanalları için Avrupa Birliği (AB) veya Avrupa Ekonomik Alanı (AEA) merkezli bir ekonomik operatör bulunmalıdır.AB'de satılan ürünlerin, söz konusu ürüne ilişkin ilgili mevzuat kapsamındaki uyumluluğundan sorumludur (örneğin; Düşük Gerilim Direktifi, Radyo Ekipmanları Direktifi, Oyuncak Güvenliği Yönetmeliği, Sürdürülebilir Ürünler için Eko Tasarım Yönetmeliği, Sınıflandırma Etiket ve Paketleme (CLP) veya Kimyasalların Kaydı, Değerlendirilmesi, İzni ve Kısıtlanması (REACH)).Çevrimiçi pazar yerlerinin ekonomik operatörler olarak tanınması ve AB'de ürünü AB pazarına yerleştirdiği düşünülebilecek başka bir ekonomik operatör yoksa çevrimiçi pazar yerlerinin ürünleri piyasaya yerleştirdiği kabul edilmesi: Bu, aşağıdaki şekilde yapılabilir:Üçüncü ülke satıcılarından AB'ye ürün ve ambalaj satışını ekonomik operatörler olarak kolaylaştıran çevrimiçi pazar yerlerini (karşılaştırma web siteleri ve sosyal medya gibi tüm olası çevrimiçi platformlar dahil) kabul etmek için tüm ilgili mevzuatı değiştiren bir omnibus düzenlemesi sunmak . Satıcı AB veya AEA dışında bulunuyorsa, ithalatçının sorumlulukları çevrimiçi pazar yerlerine düşmelidir.DSA bölüm 4'ün (maddeler 29-32) çevrimiçi pazar yerlerinin gerekli özen yükümlülüklerinin, üçüncü ülkelerdeki satıcılar adına kolaylaştırılan ürün satışlarının AB mevzuatına uymasını sağlama yükümlülükleriyle uyumlu hale getirilmesi. İthalatçıların yükümlülükleri tüm ürün ve çevre mevzuatlarında hemen hemen aynıdır. Ürünler (ambalaj dahil) halihazırda AB'deki başka bir ekonomik operatör tarafından ithal edilmişse ve bu nedenle halihazırda AB pazarında serbest dolaşımdaysa ve başka bir ekonomik operatöre bağlıysa, bu gereklilik çevrimiçi pazar yeri için geçerli olmamalıdır.Çevrimiçi pazar yerlerine yönelik artırılmış yükümlülükler:Ürünlerin dağıtımına özel olarak bağlı yükümlülükler varsa (örneğin çevre mevzuatında), çevrimiçi pazar yeri, dağıtıcının yükümlülüklerini zaten doğru bir şekilde yerine getirdiğinden emin olmadığı sürece, dağıtıcının yükümlülüklerini devralmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, tekrarlayan yasadışı uygulamaları önlemek için dolandırıcı ekonomik operatörlerin tespit edilmesinden sorumlu olmalıdır. Her bir mevzuatta belirtilen belirli doğrulama yükümlülükleri olmalıdır. Örneğin, Ecodesign çerçevesi kapsamında belirli ürünler için bir enerji etiketinin mevcut olup olmadığını veya Genişletilmiş Üretici Sorumluluğuna tabi bir ürünün üreticisinin, ürünün çevrimiçi olarak satılmasına izin vermeden önce yetkililere kayıtlı olup olmadığını kontrol etmelidirler. 2 Burada, çevrimiçi pazar yerleri için kontrol yükümlülükleri konusunda Almanya'daki en iyi uygulamaları temel alabiliriz. 3Çevrimiçi pazar yerlerinin, platformlarında satış yapan tüccarların bilgilerinin AB ürün gerekliliklerini karşılayıp karşılamadığını veya tüketicilerle etkileşime girmeden önce AB veya AEA'da kayıtlı sorumlu bir ekonomik operatöre sahip olduklarını gösterebilmeleri için doğru bir şekilde doğrulama yükümlülükleri olmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, ortaklarının Genişletilmiş Ürün Sorumluluğu (EPR) uyumluluğunu kontrol etme sorumluluğuna sahip olmalı (şu anda Almanya, Fransa ve İspanya'da olduğu gibi), çevrimiçi pazar yerleri, ortaklar bunu yapmayı seçerse, ortakları adına EPR sorumluluklarını (kayıt, raporlama, ödeme) üstlenme seçeneğine sahip olmalıdır. Burada en bürokratik olmayan yaklaşım, çevrimiçi pazar yerlerinin ortaklar adına devreye girip, ortakların EPR yükümlülüklerini kendileri üstlenmeyi seçmemeleri durumunda EPR yükümlülüklerini üstlenebildiği Fransa'da bulunabilir. Benzer bir yaklaşım, Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Yönetmeliği'nin (PPWR) 45 (5) maddesinde bulunabilir. Bu kavramın, özellikle PPWR ve Atık Çerçeve Direktifi (WFD) arasında olmak üzere farklı EPR mevzuatları arasında uyumlu hale getirilmesi sağlanmalıdır.Geliştirilmiş Ürün İzlenebilirliği: Ürünlerin veritabanları aracılığıyla izlenebilirliği, mevcut altyapının güvenilirliği ve işlevselliğinden ödün vermeden, halihazırda var olan tüm veritabanlarının doğru bir şekilde etkileşimi ile iyileştirilmelidir. Öncelik, Maddeler veya karmaşık nesnelerdeki Endişe Verici Maddeler (SCIP), Enerji Etiketleme için Avrupa Ürün Kaydı (EPREL) ve Piyasa Gözetimi için Bilgi ve İletişim Sistemi (ICSMS) gibi mevcut veritabanlarının Dijital Ürün Pasaportu ile bağlanmasına verilmelidir. Yeni veritabanları oluşturmak yerine bağlantıya öncelik vermek piyasa gözetimini güçlendirecektir.Gümrük İdarelerini küçük paketler yoluyla yasadışı ithalatı durdurmak için daha iyi kurallarla donatın : Birlik Gümrük Kanunu reformunun bir parçası olarak önerilen 'varsayılan ithalatçı' kavramı onaylanmalı ve hızlandırılmalıdır. Ayrıca, 'varsayılan ithalatçı' tanımı, ürünün veya ambalajın AB mevzuatına uymasını sağlama sorumluluğunu içermelidir. 150 Avroluk gümrüksüz eşik değerinin kaldırılmasıyla birlikte, çevrimiçi satıcıları ve pazar yerlerini ithalatçı (tüketiciler yerine) yaparak bir adım öne çıkmaktadır. Gümrük idarelerine yalnızca AB'de tüketicilere satılan malların serbest dolaşıma girmesi için gerekli verileri değil, aynı zamanda KDV amaçları için toplamaları gereken bilgileri de sağlamakla yükümlü olacaklardır. Bu, işletmeleri güvenli olmayan veya uyumsuz malları ithal etmekten caydıracak ve mallarının AB düzenlemelerine uymasını sağlamak için daha fazla sorumluluk almalarını teşvik edecektir. Ayrıca, hem işletmeler hem de tüketiciler için süreci basitleştirecek ve dolandırıcılığı azaltmaya yardımcı olacaktır.Ek olarak, ve çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla pazara giren ürünlerin önemli hacmi göz önüne alındığında, pazar gözetimi ve gümrük yetkililerine daha fazla kaynak tahsis etmek ve bu kuruluşlar arasında daha fazla iş birliğini teşvik etmek esastır. Bu, ürünleri etkili bir şekilde denetleme ve test etme kapasitelerini artıracaktır. Bu çabaları desteklemek için dijital araçlara ve altyapıya yatırım yapmak çok önemli olacaktır. AB dışındaki satıcıların ve doğrudan AB tüketicilerine satış yapan çevrimiçi pazaryerlerinin uygulanmasına güçlü bir şekilde odaklanılmalı ve uyumsuzluk gösteren parselleri ve/veya çevrimiçi pazaryerlerini ve satıcı sitelerini engelleme potansiyeli olmalıdır.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları, çevrimiçi pazar yerleri ve etkili uygulama için eşit rekabet koşulları için birleşti.
STK'lar ve Avrupa endüstrileri, AB politika yapıcılarını , 2024-2029 görev süresi boyunca çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla çevrimiçi ticaretin düzenlenmesi ve uygulanmasındaki yasal boşlukların kapatılmasına öncelik vermeye çağırmak için bir kez daha güçlerini birleştiriyor .
Çevrimiçi pazar yerleri, günümüzde giderek artan sayıda tüketicinin e-ticarete katılması, alıcıları ve üçüncü taraf satıcıları eşleştirmesi, kullanışlı arama ve ödeme mekanizmaları ve geniş ürün ve satıcı seçeneği gibi avantajlardan etkilenmesiyle önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla AB pazarında mevcut olan uyumsuz ürünlerin giderek artan sayısına dikkat çekmek istiyoruz. Bu ürünler, ürün güvenliği, sürdürülebilirlik, fikri mülkiyet hakları (FMH) veya genişletilmiş üretici sorumluluk şemalarına (EPR şemaları) katılım gibi çeşitli politika alanlarını kapsamaktadır.
Önceki yasama dönemi, Yeşil Mutabakat aracılığıyla, AB'nin iklim hedeflerine ulaşmasına ve sürdürülebilir bir geleceği desteklemesine yardımcı olmak için kurallar koydu. Çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla yapılan büyük çaplı doğrudan ithalatlar, AB iç pazarında oldukça önemlidir. Ancak, çevrimiçi pazaryerleri için yetersiz sorumluluklar ve mevcut AB gerekliliklerinin etkisiz uygulanması, çevreye, tüketicilere, Avrupa işletmelerinin rekabet gücüne, iç pazarın işleyişine ve örneğin Yeşil Mutabakat ve geleneksel ürün ve kimyasal mevzuatında olduğu gibi AB mevzuatının güvenilirliğine ve etkisine zarar verir . 1
Doğrudan ithalat ve çevrimiçi satılan ürünlerin artışı, uygulama kaynaklarının eksikliğiyle birleşince, Piyasa Gözetim Otoritelerinin yeterli uyumluluk kontrolleri yapmasını zorlaştırıyor. Daha fazla uygulama kapasitesi memnuniyetle karşılansa da, ilk etapta üçüncü ülkelerden gelen büyük miktarda uyumsuz ürünün AB pazarına yerleştirilmesinin önlenmesi, sorunun ele alınmasında daha da etkili olacaktır. Bu, AB mevzuatında çevrimiçi pazar yerleri için ek yükümlülükler gerektirecektir.
Verimli bir iç pazar yaratma çabaları, çevrimiçi pazar yerlerinin ve Dijital Hizmetler Yasası'ndaki platform rollerinin, tüm dünyadaki satıcılardan AB tüketicilerine ürün satışını kolaylaştırabildiği ve bu ürünlerin veya ambalajların uyumluluğunu proaktif olarak kontrol etmekten sorumlu olmadığı mevcut AB yasal çerçevesi tarafından baltalanmaktadır. Bu yükümlülük yalnızca ekonomik operatörlere aittir ve çevrimiçi pazar yerleri henüz bu şekilde tanınmamıştır.
Ne Dijital Hizmetler Yasası (DSA), ne Ürün Güvenliği mevzuatı ne de Yeşil Mutabakat bu kritik boşluğu ele aldı : Çevrimiçi pazar yerleri ekonomik operatör olarak kabul edilmiyor ve piyasaya ürün sunmuyor.
AB mevzuatı, AB İç Pazarındaki tüm operatörlerin AB standartlarına uymasını sağlamalı, adil ve rekabetçi bir Avrupa pazarının oluşmasını teşvik etmeli, haksız uygulamaları önlemeli ve hem Üye Devletler hem de Avrupa makamları tarafından yaptırımların artırılmasını sağlamalıdır.
Yukarıda belirtilen sorunların çözümü için şunları öneriyoruz: AB'de satılan ürünlerin (ambalaj dahil) uyumluluğundan sorumlu olan bir ekonomik operatörün her zaman AB'de bulunmasına ilişkin yasal bir gereklilik: Tüm çevrimiçi satış kanalları için Avrupa Birliği (AB) veya Avrupa Ekonomik Alanı (AEA) merkezli bir ekonomik operatör bulunmalıdır.AB'de satılan ürünlerin, söz konusu ürüne ilişkin ilgili mevzuat kapsamındaki uyumluluğundan sorumludur (örneğin; Düşük Gerilim Direktifi, Radyo Ekipmanları Direktifi, Oyuncak Güvenliği Yönetmeliği, Sürdürülebilir Ürünler için Eko Tasarım Yönetmeliği, Sınıflandırma Etiket ve Paketleme (CLP) veya Kimyasalların Kaydı, Değerlendirilmesi, İzni ve Kısıtlanması (REACH)).Çevrimiçi pazar yerlerinin ekonomik operatörler olarak tanınması ve AB'de ürünü AB pazarına yerleştirdiği düşünülebilecek başka bir ekonomik operatör yoksa çevrimiçi pazar yerlerinin ürünleri piyasaya yerleştirdiği kabul edilmesi: Bu, aşağıdaki şekilde yapılabilir:Üçüncü ülke satıcılarından AB'ye ürün ve ambalaj satışını ekonomik operatörler olarak kolaylaştıran çevrimiçi pazar yerlerini (karşılaştırma web siteleri ve sosyal medya gibi tüm olası çevrimiçi platformlar dahil) kabul etmek için tüm ilgili mevzuatı değiştiren bir omnibus düzenlemesi sunmak . Satıcı AB veya AEA dışında bulunuyorsa, ithalatçının sorumlulukları çevrimiçi pazar yerlerine düşmelidir.DSA bölüm 4'ün (maddeler 29-32) çevrimiçi pazar yerlerinin gerekli özen yükümlülüklerinin, üçüncü ülkelerdeki satıcılar adına kolaylaştırılan ürün satışlarının AB mevzuatına uymasını sağlama yükümlülükleriyle uyumlu hale getirilmesi. İthalatçıların yükümlülükleri tüm ürün ve çevre mevzuatlarında hemen hemen aynıdır. Ürünler (ambalaj dahil) halihazırda AB'deki başka bir ekonomik operatör tarafından ithal edilmişse ve bu nedenle halihazırda AB pazarında serbest dolaşımdaysa ve başka bir ekonomik operatöre bağlıysa, bu gereklilik çevrimiçi pazar yeri için geçerli olmamalıdır.Çevrimiçi pazar yerlerine yönelik artırılmış yükümlülükler:Ürünlerin dağıtımına özel olarak bağlı yükümlülükler varsa (örneğin çevre mevzuatında), çevrimiçi pazar yeri, dağıtıcının yükümlülüklerini zaten doğru bir şekilde yerine getirdiğinden emin olmadığı sürece, dağıtıcının yükümlülüklerini devralmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, tekrarlayan yasadışı uygulamaları önlemek için dolandırıcı ekonomik operatörlerin tespit edilmesinden sorumlu olmalıdır. Her bir mevzuatta belirtilen belirli doğrulama yükümlülükleri olmalıdır. Örneğin, Ecodesign çerçevesi kapsamında belirli ürünler için bir enerji etiketinin mevcut olup olmadığını veya Genişletilmiş Üretici Sorumluluğuna tabi bir ürünün üreticisinin, ürünün çevrimiçi olarak satılmasına izin vermeden önce yetkililere kayıtlı olup olmadığını kontrol etmelidirler. 2 Burada, çevrimiçi pazar yerleri için kontrol yükümlülükleri konusunda Almanya'daki en iyi uygulamaları temel alabiliriz. 3Çevrimiçi pazar yerlerinin, platformlarında satış yapan tüccarların bilgilerinin AB ürün gerekliliklerini karşılayıp karşılamadığını veya tüketicilerle etkileşime girmeden önce AB veya AEA'da kayıtlı sorumlu bir ekonomik operatöre sahip olduklarını gösterebilmeleri için doğru bir şekilde doğrulama yükümlülükleri olmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, ortaklarının Genişletilmiş Ürün Sorumluluğu (EPR) uyumluluğunu kontrol etme sorumluluğuna sahip olmalı (şu anda Almanya, Fransa ve İspanya'da olduğu gibi), çevrimiçi pazar yerleri, ortaklar bunu yapmayı seçerse, ortakları adına EPR sorumluluklarını (kayıt, raporlama, ödeme) üstlenme seçeneğine sahip olmalıdır. Burada en bürokratik olmayan yaklaşım, çevrimiçi pazar yerlerinin ortaklar adına devreye girip, ortakların EPR yükümlülüklerini kendileri üstlenmeyi seçmemeleri durumunda EPR yükümlülüklerini üstlenebildiği Fransa'da bulunabilir. Benzer bir yaklaşım, Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Yönetmeliği'nin (PPWR) 45 (5) maddesinde bulunabilir. Bu kavramın, özellikle PPWR ve Atık Çerçeve Direktifi (WFD) arasında olmak üzere farklı EPR mevzuatları arasında uyumlu hale getirilmesi sağlanmalıdır.Geliştirilmiş Ürün İzlenebilirliği: Ürünlerin veritabanları aracılığıyla izlenebilirliği, mevcut altyapının güvenilirliği ve işlevselliğinden ödün vermeden, halihazırda var olan tüm veritabanlarının doğru bir şekilde etkileşimi ile iyileştirilmelidir. Öncelik, Maddeler veya karmaşık nesnelerdeki Endişe Verici Maddeler (SCIP), Enerji Etiketleme için Avrupa Ürün Kaydı (EPREL) ve Piyasa Gözetimi için Bilgi ve İletişim Sistemi (ICSMS) gibi mevcut veritabanlarının Dijital Ürün Pasaportu ile bağlanmasına verilmelidir. Yeni veritabanları oluşturmak yerine bağlantıya öncelik vermek piyasa gözetimini güçlendirecektir.Gümrük İdarelerini küçük paketler yoluyla yasadışı ithalatı durdurmak için daha iyi kurallarla donatın : Birlik Gümrük Kanunu reformunun bir parçası olarak önerilen 'varsayılan ithalatçı' kavramı onaylanmalı ve hızlandırılmalıdır. Ayrıca, 'varsayılan ithalatçı' tanımı, ürünün veya ambalajın AB mevzuatına uymasını sağlama sorumluluğunu içermelidir. 150 Avroluk gümrüksüz eşik değerinin kaldırılmasıyla birlikte, çevrimiçi satıcıları ve pazar yerlerini ithalatçı (tüketiciler yerine) yaparak bir adım öne çıkmaktadır. Gümrük idarelerine yalnızca AB'de tüketicilere satılan malların serbest dolaşıma girmesi için gerekli verileri değil, aynı zamanda KDV amaçları için toplamaları gereken bilgileri de sağlamakla yükümlü olacaklardır. Bu, işletmeleri güvenli olmayan veya uyumsuz malları ithal etmekten caydıracak ve mallarının AB düzenlemelerine uymasını sağlamak için daha fazla sorumluluk almalarını teşvik edecektir. Ayrıca, hem işletmeler hem de tüketiciler için süreci basitleştirecek ve dolandırıcılığı azaltmaya yardımcı olacaktır.Ek olarak, ve çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla pazara giren ürünlerin önemli hacmi göz önüne alındığında, pazar gözetimi ve gümrük yetkililerine daha fazla kaynak tahsis etmek ve bu kuruluşlar arasında daha fazla iş birliğini teşvik etmek esastır. Bu, ürünleri etkili bir şekilde denetleme ve test etme kapasitelerini artıracaktır. Bu çabaları desteklemek için dijital araçlara ve altyapıya yatırım yapmak çok önemli olacaktır. AB dışındaki satıcıların ve doğrudan AB tüketicilerine satış yapan çevrimiçi pazaryerlerinin uygulanmasına güçlü bir şekilde odaklanılmalı ve uyumsuzluk gösteren parselleri ve/veya çevrimiçi pazaryerlerini ve satıcı sitelerini engelleme potansiyeli olmalıdır.
Kaynak: euratex
Haftanın popüler haberleri
Viatris Türkiye “Hayata Varım” hasta farkındalık projesini başlattı
Viatris Türkiye, depresyon ve anksiyeteyi ele alan dönüştürücü bir ruh sağlığı girişimi olan “Hayata Varım!” hasta farkındalık projesini başlattı.
Yurt dışından getirilecek elektronik eşyaların bandrol bedellerinde değişik yapılmadı
Yurt dışından getirilecek televizyon, radyo, cep telefonu gibi cihazlar için 2025 yılında tahsil edilecek bandrol bedellerinde değişikliğe gidilmedi.
Türkiye Bankalar Birliği, döviz banknotlarının kabulünü duyurdu
TBB, döviz banknot sayma ve döviz kontrol makinelerinin güncellemelerinin büyük ölçüde tamamlandığını, bankaların döviz banknotlarının kabulünü yaptığını bildirdi.
Babamız Mustafa Kavurmacı'yı vefat yıldönümünde anıyoruz
Ailemizin değerli büyüğü babamız Mustafa Kavurmacı'yı anıyoruz.
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü sözleşmeli personel alacak
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Kariyer Kapısı web sayfasında 657 / 4-b Sözleşmeli Personel Alım İlanı yayınladı.
Plastik poşet fiyatı yeni yılda 50 kuruş
Plastik poşet fiyatı 1 Ocak 2025'ten itibaren 50 kuruş olarak belirlendi.
Türksat 6A yörüngesine ulaştı
İlk yerli ve milli haberleşme uydumuz Türksat 6A, 42° Doğu yörüngesine başarıyla ulaştı.
Prof. Dr. Tarhan: Stresten korkmayın, stresi yönetememekten korkun
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Modernizmin bedelini, psikiyatrik vakaların artışıyla ödeyeceğiz.”
Isuzu, BAE ile 70 adet otobüs satış sözleşmesi imzaladı
Anadolu Isuzu markalı 70 adetlik 18 m toplu ulaşım otobüs alımı için 37.8 Milyon dolar bedelli sözleşme imzalandı.
Ali Eren Çopur, Tofaş Bilgi ve İletişim Teknolojileri Direktörlüğü'ne atandı
Tofaş Bilgi ve İletişim Teknolojileri Direktörlüğü'ne Ali Eren Çopur atandı.
Gelecek Varlık şirketi Denizbank'ın alacaklarını satın aldı
Gelecek Varlık şirketi, Denizbank'ın ihalesini kazanarak şirketin gecikmiş alacaklarını satın aldı.
Renault'tan Driving Academy
Renault, elektrikli ve hibrit otomobillerin yeni nesiller tarafından en ince ayrıntılarına kadar öğrenilebilmesi için Renault Driving Academy’yi kuruyor.
OpenAI, insansı bir robot geliştirmeyi düşünüyor
The Information’ın haberine göre yapay zeka devi, bu alanda girişimde bulunmayı değerlendiriyor.
Netizen Global 2024’ün en iyilerini duyurdu
Netizen Global, “2024’ün En İyileri”ni belirledi.
Kimya, en çok ihracat yaptığımız 3 sektörden biri oldu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Kimya sektörü başarıyla üretim, istihdam, ihracat ve döviz kazandırmakta, ekonomimize çok büyük katkı sağlamaktadır dedi.
Çin, Tibet'te dünyanın en büyük hidroelektrik barajını inşa edecek
Çin, Tibet'te dünyanın en büyük hidroelektrik barajını inşa edecek.
Asgari ücret kararı Resmi Gazete'de yayımlandı
Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararına ilişkin tebliğ Resmi Gazete'de yayımlandı.
Erdal Bahçıvan: Güçlü dış kaynak girişi sağlanabilir
İSO Başkanı Erdal Bahçıvan: Mevcut ekonomik programın başarısında temel koşullardan biri olan dış kaynak girişlerinde canlanma henüz yeterli değil.
Adjust'tan Başak Zerman'ın 2025'e dair dijital ve AI öngörüleri
Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, Mobil Uygulama Dünyası 2025 yılı öngörülerini paylaştı.
Sitrett, fonlama turuna çıktı
Temizlik ve hijyen teknolojileri alanında yenilikçi çözümler sunan Sitrett MX, 26 Aralık 2024 tarihinde başlayan Köprü Yatırım Turu’nu duyurdu.
Kagider, yeşil bir gelecek için Gebze’de yeni bir orman kurdu
Kagider, yeşil bir gelecek için 2000 fidanla gebze’de yeni bir orman kurdu.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu “Şimdi sıra bankalarda”
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Merkez Bankası’nın politika faizini indirmesine ilişkin olarak açıklama yaptı.
Palandöken'den “Sahte Milli Piyango biletlerine dikkat” uyarısı
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Milli Piyango Yılbaşı bileti alırken Milli Piyango İdaresi bayilik ruhsatının önemine dikkat çekti.
İkinci el araç galerileri asgari 60 günlük trafik sigortası yaptırabilecek
SEDDK, ikinci el araç satışı yapan işletmelerin asgari 60 günlük trafik sigortası yaptırabileceğini bildirdi.
KOSGEB, ilk 11 ayda 153 bin KOBİ ziyareti gerçekleştirdi
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, yalınlaşan destekleri ile bu yılın ilk 11 ayında 153 bin KOBİ ziyareti gerçekleştiren KOSGEB’e teşekkür etti.
TCMB politika faizini yüzde 47,50'e çekti
PPK, yaklaşık iki yıl aradan sonra politika faizi olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranını indirerek 250 baz puan düşürdü ve yüzde 47,50'ye çekti.
Sant Manukyan, İş Yatırım'a GMY olarak atandı
İş Yatırım şirketi Genel Müdür Yardımcılığına Sant Manukyan'ın atandığını duyurdu.
Şişecam'ın toplu iş sözleşmesi görüşmeleri başladı
Şişecam, Petrol İş Sendikası ile 21. Dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerine başladığını duyurdu.
Karel ve Vodafone işbirliğine imza attı
Karel, Vodafone'nin düzenlediği bir ihaleyi kazandığını duyurdu.
Ünlü armatör Rıza Kalkavan sahte alkolden mi öldü?
Denizcilik şirketlerinden Kalkavan ailesinin üyesi Rıza Kalkavan vefat etti. Gazeteci Asena Özkan, Rıza Kalkavan'ın sahte alkolden öldüğünü iddia etti.
Türk gıda ürünleri Amerikalı şeflerin menülerinde yerini aldı
Gıda ihracatçıları Amerika'ya gıda ürünlerinin ihracatını artırmak amacıyla bir dizi etkinlik gerçekleştirdi.
Gültepe: 1993'te Türkiye'nin ihracatı sadece 15,3 milyar dolardı
Mustafa Gültepe konuşmasında, TİM'in kurulduğu 1993'te Türkiye'nin ihracatının sadece 15,3 milyar dolar olduğunu hatırlattı.
Fransa’nın en büyük nükleer reaktörü elektrik üretmeye başladı
Fransa, topraklarındaki en büyük nükleer enerji reaktöründe güç üretmeye başlayarak ulusal elektrik şebekesine elektrik iletimini gerçekleştirdi.
İş dünyası yeni asgari ücreti değerlendirdi
İş dünyası temsilcileri yaptıkları açıklamalarla dün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan tarafından kamuoyuyla paylaşılan yeni asgari ücreti değerlendirdi.
BTM'nin Kuluçka programlarına başvurular başladı
BTM’nin sunduğu Ön Kuluçka, Kuluçka ve Post Kuluçka programlarına başvurular başladı.
Hisarcıklıoğlu: TIR karnelerinin dijitalleştirilmesi önemli
“Ülkemizin transit taşımacılıkta sürdürülebilir büyümesini sağlamak ve bölgesel ticaretin merkezinde yer almak için çalışmalarımıza kararlılıkla devam etmeliyiz”
Tolga Eşiz: Öne çıkan trendler dijital, yapay zeka ve siber güvenliği
Paperwork Satış Direktörü Tolga Eşiz, 2024 yılında Türkiye bilişim sektörünün durumunu ve geleceğe yönelik stratejik hedefleri değerlendirdi.
27 iş insanının kaleme aldığı Sözler ve Stratejiler kitabı dijitalde
Kadın Dostu Markalar Platformu’nun 10. Dijital Kitabı ‘sözler Ve Stratejiler’ yayında!
BİST 100’de Yönetim Kurullarının yüzde 16,4’ü kadın üyeden oluşuyor
TKYD Üye Buluşması, Türkiye Sınai Kalkınma Bankası ev sahipliğinde, TSKB Cennet Bahçesi’nde tüm kurumsal ve bireysel üyelerin katılımıyla gerçekleşti.
IQ Akademi, mimar adaylarına mesleki deneyim sunuyor
IQ Alüminyum, 2024 yılındaki son eğitim programında Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi öğrencilerini ağırladı.