Popovskiy, Yandex'in yatırım ve dijitalde istihdam haberini duyurdu
Popovskiy, Yandex'in yatırım ve dijitalde istihdam haberini duyurdu
Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Aleksander Popovskiy, "Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor." dedi.
Haber Giriş Tarihi: 23.10.2024 11:53
Haber Güncellenme Tarihi: 23.10.2024 12:24
Kaynak:
Haber Merkezi
Anadolu Ajansı AA muhabirinin sorularını cevaplayan Yandex Search Türkiye CEO'su Aleksander Popovskiy Türkiye planlarını anlattı.
Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleştirmek ve Türkiye'deki erişimini genişletmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor.
Yandex Search Türkiye CEO'su Popovskiy, ilk 3 yıl içinde, Yandex Türkiye'de dijital sektörde yüzlerce yeni istihdam yaratmayı, teknolojilerini geliştirme, yerelleştirme ve yaygınlaştırma çalışmalarını hızlandırmayı, donanım satın alarak altyapı inşasına odaklanacaklarına dikkati çekti.
Popovskiy, "Ayrıca, yatırımımızın bir parçası olarak da kullanıcıların kişisel verilerinin Türkiye sınırları içinde depolanmasını sağlayacağız." ifadesini kullandı.
Milyonlarca kullanıcıya hizmet veren bir şirket olarak, uzun süredir Türkiye'nin güvenilir bir iş ortağı olduğunu düşündüklerini dile getiren Popovskiy, Türkiye'de, Yandex Arama, Haritalar ve Navigasyon hizmetlerinin, AdTech çözümlerinin oldukça popüler ve çok sayıda kişi tarafından kullanıldığı vurguladı.
Türkiye'nin, kendileri için odak bölgesi olmaya devam ettiğinin altını çizen Popovskiy, şunları kaydetti:
"Ancak bu odak, sadece bizim pazardaki varlığımızla ilgili değil. Ana odak noktamız, hizmet verdiğimiz kitlelere daha fazla değer katmak ve kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına dayalı fayda sağlamak. İşte burada bir fırsat olduğunu görüyoruz. Küresel şirketlerin birçok ürünü ve çözümü, yerel pazarlarda sunulurken bile hala küresel bir kitleye hitap ediyor ancak, biz, tam anlamıyla yerelleştirmeye inanıyoruz ve Yandex Türkiye'yi haklı olarak Türk BT topluluğuna ait bir şirket olarak geliştirmeyi hedefliyoruz."
Popovskiy, bu yaklaşımı, tasarımdan tanıtıma ve sonrasına kadar tüm geliştirme süreçlerinde benimsediklerini dile getirerek, bunun da sadece dil ile ilgili mesele olarak değil, aynı zamanda yerel kullanıcılara faydalı meselesi olarak gördüklerini aktardı.
Türkiye'ye sunacakları yeni üründen söz eden Popovskiy, "Yakın dönemde, Türkiye pazarı için özel olarak geliştirilen, yapay zeka odaklı yeni bir arama motoru ürününü piyasaya sunacağız. Bu ürünün, internet aramalarında önemli bir verimlilik sağlayacağını düşünüyoruz. Önümüzdeki birkaç ay içinde duyurulacak olan bu ürün, yerel pazar ihtiyaçlarına tam olarak uyum sağlayabilmesi için ciddi yatırımlar gerektiriyor." şeklinde konuştu.
Yerel girişimler ve yerel teknoloji şirketleriyle ortak projeler noktasında da çalışmalarının mevcut olduğunu ve devam ettiğini söyleyen Popovskiy, dijital reklam ürünlerinin bir süredir yerel işletmelerin büyümesine katkı sağladığını belirtti.
Popovskiy, 2024'ün başında, işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik özelleştirilebilir haritalama, coğrafi ve navigasyon çözümleri sunan Yandex Haritalar API'ını piyasaya sunduklarına işaret ederek, şu açıklamalarda bulundu:
"Şu anda bu hizmetlerimizden 300'den fazla Türk işletmesi faydalanıyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde, yeni girişimler için Bulut, Hava Durumu API'si, Haritalar API'si ve Reklamlar dahil olmak üzere B2B hizmetlerimize ücretsiz erişim sağlayan özel bir girişim programı başlattık. Bu tamamen ücretsiz olan programa 40'tan fazla Türk girişimi şimdiden katıldı. Yerel işletmelere sunduğumuz B2B çözümlerimizin fayda sağladığını görmekten çok memnunuz ve bu yöndeki çalışmalarımızı kesinlikle sürdürmeyi amaçlıyoruz."
Türkiye'nin iyi bir dijital pazara sahip olduğuna değinen Popovskiy, "Ekonomi büyüyor ancak bununla beraber zorluklar yok değil. Diğer yandan da Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor. Gerçekleştireceğimiz bu yatırımla, yüzlerce yeni istihdamdan sağlayacak ve dijital reklamcılık, makine öğrenimi, yüksek kapasiteli sistemler ve yapay zeka (Al) dahil olmak üzere bu sektördeki uzmanların gelişimine destek olarak Türkiye'nin dijital ekonomisine fayda sağlayacağımıza inanıyoruz." diye konuştu.
Popovskiy, ana odak noktalarından birinin de belirli bir ülkenin kullanıcılarının spesifik taleplerine uygun çözümler sunmaları olduğunu vurguladı.
Bu doğrultuda, "hiper yerel" ürünler geliştirdiklerinin bilgisini paylaşan Popovskiy, "Teknolojilerimizi ve yapay zeka alanındaki en son kazanımlarımızı yeni bir konuma entegre ederken yalnızca yerel dili dikkate almakla kalmıyoruz, aynı zamanda o ülkenin kültürel dinamiklerini ve kullanıcıların bireysel ihtiyaçlarını da göz önünde bulunduruyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
Popovskiy, bu yatırımla uzun vadeli planlarının, Yandex olarak Türkiye'nin sadık bir iş ortağı ve iyi bir dostu olarak kalmaya devam etmek olduğunu belirterek, daha gelişmiş teknolojik çözümler sunmayı ve mevcut olanları daha da geliştirmeyi sürdüreceklerini vurguladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Popovskiy, Yandex'in yatırım ve dijitalde istihdam haberini duyurdu
Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Aleksander Popovskiy, "Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor." dedi.
Anadolu Ajansı AA muhabirinin sorularını cevaplayan Yandex Search Türkiye CEO'su Aleksander Popovskiy Türkiye planlarını anlattı.
Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleştirmek ve Türkiye'deki erişimini genişletmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor.
Yandex Search Türkiye CEO'su Popovskiy, ilk 3 yıl içinde, Yandex Türkiye'de dijital sektörde yüzlerce yeni istihdam yaratmayı, teknolojilerini geliştirme, yerelleştirme ve yaygınlaştırma çalışmalarını hızlandırmayı, donanım satın alarak altyapı inşasına odaklanacaklarına dikkati çekti.
Popovskiy, "Ayrıca, yatırımımızın bir parçası olarak da kullanıcıların kişisel verilerinin Türkiye sınırları içinde depolanmasını sağlayacağız." ifadesini kullandı.
Milyonlarca kullanıcıya hizmet veren bir şirket olarak, uzun süredir Türkiye'nin güvenilir bir iş ortağı olduğunu düşündüklerini dile getiren Popovskiy, Türkiye'de, Yandex Arama, Haritalar ve Navigasyon hizmetlerinin, AdTech çözümlerinin oldukça popüler ve çok sayıda kişi tarafından kullanıldığı vurguladı.
Türkiye'nin, kendileri için odak bölgesi olmaya devam ettiğinin altını çizen Popovskiy, şunları kaydetti:
"Ancak bu odak, sadece bizim pazardaki varlığımızla ilgili değil. Ana odak noktamız, hizmet verdiğimiz kitlelere daha fazla değer katmak ve kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına dayalı fayda sağlamak. İşte burada bir fırsat olduğunu görüyoruz. Küresel şirketlerin birçok ürünü ve çözümü, yerel pazarlarda sunulurken bile hala küresel bir kitleye hitap ediyor ancak, biz, tam anlamıyla yerelleştirmeye inanıyoruz ve Yandex Türkiye'yi haklı olarak Türk BT topluluğuna ait bir şirket olarak geliştirmeyi hedefliyoruz."
Popovskiy, bu yaklaşımı, tasarımdan tanıtıma ve sonrasına kadar tüm geliştirme süreçlerinde benimsediklerini dile getirerek, bunun da sadece dil ile ilgili mesele olarak değil, aynı zamanda yerel kullanıcılara faydalı meselesi olarak gördüklerini aktardı.
Türkiye'ye sunacakları yeni üründen söz eden Popovskiy, "Yakın dönemde, Türkiye pazarı için özel olarak geliştirilen, yapay zeka odaklı yeni bir arama motoru ürününü piyasaya sunacağız. Bu ürünün, internet aramalarında önemli bir verimlilik sağlayacağını düşünüyoruz. Önümüzdeki birkaç ay içinde duyurulacak olan bu ürün, yerel pazar ihtiyaçlarına tam olarak uyum sağlayabilmesi için ciddi yatırımlar gerektiriyor." şeklinde konuştu.
"Türkiye'nin dijital ekonomisine fayda sağlayacağımıza inanıyoruz"
Yerel girişimler ve yerel teknoloji şirketleriyle ortak projeler noktasında da çalışmalarının mevcut olduğunu ve devam ettiğini söyleyen Popovskiy, dijital reklam ürünlerinin bir süredir yerel işletmelerin büyümesine katkı sağladığını belirtti.
Popovskiy, 2024'ün başında, işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik özelleştirilebilir haritalama, coğrafi ve navigasyon çözümleri sunan Yandex Haritalar API'ını piyasaya sunduklarına işaret ederek, şu açıklamalarda bulundu:
"Şu anda bu hizmetlerimizden 300'den fazla Türk işletmesi faydalanıyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde, yeni girişimler için Bulut, Hava Durumu API'si, Haritalar API'si ve Reklamlar dahil olmak üzere B2B hizmetlerimize ücretsiz erişim sağlayan özel bir girişim programı başlattık. Bu tamamen ücretsiz olan programa 40'tan fazla Türk girişimi şimdiden katıldı. Yerel işletmelere sunduğumuz B2B çözümlerimizin fayda sağladığını görmekten çok memnunuz ve bu yöndeki çalışmalarımızı kesinlikle sürdürmeyi amaçlıyoruz."
Türkiye'nin iyi bir dijital pazara sahip olduğuna değinen Popovskiy, "Ekonomi büyüyor ancak bununla beraber zorluklar yok değil. Diğer yandan da Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor. Gerçekleştireceğimiz bu yatırımla, yüzlerce yeni istihdamdan sağlayacak ve dijital reklamcılık, makine öğrenimi, yüksek kapasiteli sistemler ve yapay zeka (Al) dahil olmak üzere bu sektördeki uzmanların gelişimine destek olarak Türkiye'nin dijital ekonomisine fayda sağlayacağımıza inanıyoruz." diye konuştu.
Popovskiy, ana odak noktalarından birinin de belirli bir ülkenin kullanıcılarının spesifik taleplerine uygun çözümler sunmaları olduğunu vurguladı.
Bu doğrultuda, "hiper yerel" ürünler geliştirdiklerinin bilgisini paylaşan Popovskiy, "Teknolojilerimizi ve yapay zeka alanındaki en son kazanımlarımızı yeni bir konuma entegre ederken yalnızca yerel dili dikkate almakla kalmıyoruz, aynı zamanda o ülkenin kültürel dinamiklerini ve kullanıcıların bireysel ihtiyaçlarını da göz önünde bulunduruyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
Popovskiy, bu yatırımla uzun vadeli planlarının, Yandex olarak Türkiye'nin sadık bir iş ortağı ve iyi bir dostu olarak kalmaya devam etmek olduğunu belirterek, daha gelişmiş teknolojik çözümler sunmayı ve mevcut olanları daha da geliştirmeyi sürdüreceklerini vurguladı.
Haftanın popüler haberleri
Tüketiciyi aldatan şirketler cezalandırılıyor
Tüketiciyi aldatan reklamlara yılın 11 ayında yaklaşık 224 milyon lira ceza verildi.
Lothbrog/Akıncıoğlu: 5 yılda 1000 makine satışıyla rekora imza attık
Lothbrog Makine 5. yılını kutladı. Lothbrog Makine Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Akıncıoğlu şirketlerinin başarısının mutluluğunu çalışanlarıyla kutladı.
En fazla Ar-Ge harcaması özel sektör tarafından yapıldı
2023 yılı Araştırma-Geliştirme Faaliyetleri Araştırması TÜİK tarafından açıklandı.
Üsküdar Üniversitesi, G20 Neuroscience'de Türkiye’yi temsil etti
Üsküdar Üniversitesi, G20 Neuroscience20 Zirvesi’nde Türkiye’yi temsil etti.
Bidustry'e üç dil seçeneği daha eklendi
Endüstriyel ürün satıcıları ve alıcıları için B2B pazaryeri girişimi olan Bidustry, web sitesine Almanca, Fransızca ve İspanyolca dil seçeneğini ekledi.
Irak'a ihracatta hedef 18 milyar dolar
TİM Başkanı Mustafa Gültepe: Irak'a ihracatta hedef 18 milyar dolar
Çin'in benzin ihracatı Nisan'dan bu yana geriledi
Çin'in benzin ihracatı Nisan ayından bu yana en düşük düzeye geriledi.
Kron, DMO e-satış platformuna dahil oldu
Kron Teknoloji, Devlet Malzeme Ofisi e-satış platformuna dahil olduğunu duyurdu.
FYZoo, tüm öğretmenlere kapılarını ücretsiz olarak açıyor
Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı (FYZoo), 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde kapılarını öğretmenlere ücretsiz açacak.
Menarini Türkiye M-Future Uzun Dönem Staj Programı başladı
Menarini Türkiye, M-Future Uzun Dönem Staj Programı ile genç yeteneklerin kariyer hayallerine ulaşmalarına destek olmayı sürdürüyor.
Çolakoğlu Metalurji'den Dilovası amatör spor kulüplerine destek
Çolakoğlu Metalurji, gençlik ve spor alanında desteğe imza attı. Dilovası Amatör Spor Kulüpleri Malzeme Desteği Dağıtım Töreni, geniş katılımla gerçekleşti.
İlkay Yıldırım: Kadın girişimciler topluma ilham verir
Burpol Polimer Genel Müdürü İlkay Yıldırım, 19 Kasım Dünya Kadın Girişimciler Günü nedeniyle Kadın ve Girişimcilik konularında açıklamalarda bulundu.
İMA, moda ve hazır giyimde yapay zeka danışmanlığı veriyor
İstanbul Moda Akademisi, moda ve hazır giyimde yapay zeka danışmanlık hizmeti veriyor.
Modada Dijital Dönüşüm Eğitimleri İstanbul Moda Akademisinde başlıyor
Moda Endüstrisinde Dijital Dönüşüm Eğitimleri İstanbul Moda Akademisinde başlıyor.
Ankara Sanayi Odası 61. kuruluş yıl dönümünü kutladı
Ankara Sanayi Odası, kuruluşunun 61. yıl dönümünü ASO Üyelerinin buluştuğu bir etkinlikle kutladı.
TP Petrol'ün kontrolü Zeren Group'a devredildi
Rekabet Kurulu, TP Petrol Dağıtım AŞ'nin tek kontrolünün Altınbaş Petrol ve Ticaret AŞ aracılığıyla Zeren Group Yatırım AŞ tarafından devralınması işlemine izin verdi.
Hepsiburada'nın kontrolünü Joint Stock Company devraldı
Rekabet Kurulu, bazı devralma başvurularını sonuçlandırdı.
ESK: Et fiyatlarının artacağına dair spekülatif iddialara itibar etmeyin
Et ve Süt Kurumu, kırmızı ette fahiş fiyat artışına neden olacak herhangi bir durum söz konusu olmadığını duyurdu.
Küresel havacılık şirketi Boeing 2 bin çalışanını işten çıkaracak
Boeing'in, iş gücünü yüzde 10 azaltma planı kapsamında 2 bini aşkın çalışanını işten çıkaracağı bildirildi.
Yeni 50 ve 5 TL'lık banknotlar tedavüle çıkıyor
Yeni banknotlarda Başkan Fatih Karahan, Başkan Yardımcıları Osman Cevdet Akçay ve Hatice Karahan'ın imzaları olacak.
Kadın, genç girişimci ve KOBİ'lere SoGreen desteği
400 milyon dolar bütçeli “Sosyal Olarak Kapsayıcı Yeşil Geçiş (SoGreen) Projesi” ile kadın, genç girişimci ve KOBİ'lerin yeşil dönüşüm çalışmaları desteklenecek.
Palandöken'den uyarı: Efsane Kasım değil efsane pazarlama taktiği
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Kasım ayının başlamasıyla birlikte yanıltıcı indirim kampanyalarının hızla çoğaldığına dikkati çekti.
TOBB Nizip Ortaokulu törenle eğitime başladı
Nizip TOBB Ortaokulu hizmete açıldı.
Gaziantep'in en büyük şirketleri ödüllendirildi
Gaziantep Sanayi Odasının düzenlediği törende Gaziantep'in Yıldızları Ödüllerini aldı.
Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağına ihtiyacı var
Elektrikli Araç Şarj Teknolojisi ve Ekipmanları Fuarı ve Konferansı EV Charge Show, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan G20'de dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Brezilya'daki G20 Liderler Zirvesi kapsamında "Sosyal Kapsayıcılık ile Açlık ve Yoksullukla Mücadele" oturumunda konuştu.
Eski ehliyetlerin yenilenmesinde son tarih 31 Temmuz'a uzatıldı
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya: Eski tip sürücü belgelerinin yenilenmesi için süre 31 Temmuz 2025 tarihine kadar uzatıldı.
Trendyol'a yeni transfer: Sinan Cem Şahin
Sinan Cem Şahin, Trendyol’a transfer oldu!
Pelin Erkıralp, Kiğılı Pazarlama Direktörü olarak atandı
Kiğılı, pazarlama direktörlüğü görevini Pelin Erkıralp’a emanet etti.
Hyundai Motor'da Jaehoon Chang, Jose Munoz ve Sung Kim'e yeni görev
Hyundai Motor grubunda üst düzey yönetici atamaları yapıldı.
Take Off İstanbul, 11-12 Aralık tarihlerinde gerçekleşecek
Dünyanın parlayan girişimleri, İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek Take Off İstanbul etkinliğinde buluşuyor.
Travel Türkiye İzmir Fuarı 5 Aralık'ta başlıyor
TTI Fuarı 5-7 Aralık 2024 tarihlerinde Fuar İzmir'de düzenleniyor.
ASML'e göre yapay zeka talebi 2030'a kadar büyümeye devam edecek
ASML, yapay zeka talebinin 2030'a kadar büyümeye devam edeceğini öngörüyor.
Meksika Ekonomi Bakanı Ebrard, rekor yabancı yatırımcı bekliyor
Meksika Ekonomi Bakanı bu yıl rekor düzeyde doğrudan yabancı yatırım öngörüyor.
Hatırlatma: Gelir ve Kurum GV beyanname son günü 22 Kasım
18 Kasım'da son olan gelir ve kurum geçici vergi beyannamelerinin verilme ile ödeme süreleri 22 Kasım gün sonuna kadar uzatıldı.
BYD, üç yıl içinde Türkiye'deki ilk üç markadan biri olmak istiyor
BYD Türkiye, Türkiye'de satışa sunacağı 4 modelini tanıttı. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, yeni modellerin satışına kasım sonunda başlayacaklarını söyledi.
Hiçbir bakanın veya idarenin vergi borcunu silme yetkisi yok
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Türk vergi hukukunda, hiçbir bakanın veya idarenin, vergi borcunu silme yetkisi yok.
Ekim'de 575 firmaya Dahilde İşleme İzin Belgesi verildi
Ticaret Bakanlığı ekimde 575 firmaya dahilde işleme izin belgesi verdi.
E-ticaret sektörü kargo sektörünü de canlandırıyor
Alışverişte kampanya dönemlerinde artan siparişlerle sektör işlem hacmi ortalama yüzde 30 arttı.
OSB'lerde bu ay 233 yeni yatırım için yer tahsisi talep edildi
Organize Sanayi Bölgelerinde (OSB) bu ay 13 günde 233 yeni yatırım için yer tahsisi talebi oldu.