Türkiye'de sosyal medyaya 2 saat 37 dakika süre ayrılıyor
Türkiye'de sosyal medyaya 2 saat 37 dakika süre ayrılıyor
Uraloğlu, dünyada internet kullanıcılarının 2 saat 19 dakikayı, Türkiye'de ise günlük ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğine dikkati çekti.
Haber Giriş Tarihi: 12.12.2024 22:43
Haber Güncellenme Tarihi: 12.12.2024 22:47
Kaynak:
Haber Merkezi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de internette geçirilen zamanın günlük yaklaşık 7 saat olduğunu bildirerek, "Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayımız ise 303 milyon 97 bin." ifadesini kullandı.
Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater'ın hazırladığı "Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu"na ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Rapora göre, dünya genelindeki internet kullanıcı sayısının 5,52 milyara ulaştığını aktaran Uraloğlu, nüfusa göre internet kullanım oranının da yüzde 67,5 olduğunu belirtti.
Uraloğlu, Türkiye'de bu oranın dünya ortalamasının bir hayli üzerine çıkarak yüzde 86,5'e ulaştığına işaret etti.
Dünya genelinde sosyal medya kullanıcı sayısının 5,22 milyar ve bu sayının nüfusa oranının yüzde 63,8 olduğunu bildiren Uraloğlu, "Türkiye'de aktif sosyal medya kullanıcıları nüfusumuzun yüzde 65,7'sine denk geliyor. Ülkemizde internette geçirilen zamanın günlük yaklaşık 7 saat olduğunu görüyoruz. Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayımız ise 303 milyon 97 bin." değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye'de sosyal medyaya 2 saat 37 dakika süre ayrılıyor
Uraloğlu, dünyada internet kullanıcılarının 2 saat 19 dakikayı, Türkiye'de ise günlük ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğine dikkati çekerek, şu ifadeleri kullandı:
"Dünya çapındaki sosyal medya kullanıcıları aylık olarak ortalama 6,8 sosyal medya platformu kullanıyorken, bu oran ülkemizde 7,5'tir. Dünya genelinde en çok kullanıcısı bulunan sosyal medya platformunun ise 3,7 milyarla Facebook olduğunu görüyoruz. Dünya genelinde ilk çeyrekte en fazla zaman geçirilen uygulama da 34 saat 15 dakikayla TikTok iken, bu süre Türkiye'de 30 saat 39 dakikadır."
Dünyadaki popüler sosyal medya uygulamalarının Türkiye'deki kullanıcı sayısının önceki yıla oranla düşüş gösterdiğini belirten Uraloğlu, en büyük düşüşün X platformunda olduğunu bildirdi.
Uraloğlu, geçen yıl 22,7 milyon üyesi olan X platformunun Türkiye'deki kullanıcı sayısının yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilediğine işaret ederek, "Benzer bir şekilde Instagram kullanıcı sayısı da önceki yıla göre yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı da yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştü. Buna karşın Tiktok'taki kullanıcı sayısı önceki yıla göre yüzde 9,3 artış göstererek 39 milyona ulaştı." bilgisini paylaştı.
İnternetten alışveriş yapanların oranı yüzde 57,9
Instagram reklamlarıyla ulaşılabilen 18 yaş üzeri kullanıcıların nüfusa oranının dünya genelinde yüzde 28,1 olduğunu aktaran Uraloğlu, Türkiye'nin yüzde 82,8 ile bu alanda en yüksek orana sahip ülke olduğunu ifade etti.
Uraloğlu, dünyada mobil telefon kullanıcılarının sayısının 5,75 milyar olduğunu belirterek, "Dünyada aylık ortalama akıllı telefon hücresel veri trafiği 20,3 gigabayt." değerlendirmesinde bulundu.
Dünyada en çok ziyaret edilen internet sitesinin Google olduğunu bildiren Uraloğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü:
"İnternet üzerinde satın alma alışkanlıklarına baktığımızda, dünya genelinde çevrim içi olarak her hafta bir şeyler satın alan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının oranı yüzde 55,2 iken, Türkiye'de yüzde 57,9'dur. Dijital içerik satın almalarına baktığımızda ise bu kullanıcıların her ay yaptığı satın alımlarının oranı dünyada yüzde 65,9 iken, Türkiye'de yüzde 65,4'tür. Her ay dünya genelinde mobil ödeme servislerini kullanan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının oranı yüzde 23,7 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 12,1'dir."
Çevrim içi marka araştırması için kullanılan birincil kanalın yüzde 32,9'la arama motorları olduğunu ve bunu yüzde 32,8'le televizyon reklamlarının takip ettiğini kaydeden Uraloğlu, "Dünya genelinde internet kullanıcılarının yüzde 32,3'ü reklam engelleyici uygulamalar kullanırken, Türkiye'de ise bu oran yüzde 30,9'dur." ifadesini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye'de sosyal medyaya 2 saat 37 dakika süre ayrılıyor
Uraloğlu, dünyada internet kullanıcılarının 2 saat 19 dakikayı, Türkiye'de ise günlük ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğine dikkati çekti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de internette geçirilen zamanın günlük yaklaşık 7 saat olduğunu bildirerek, "Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayımız ise 303 milyon 97 bin." ifadesini kullandı.
Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater'ın hazırladığı "Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu"na ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Rapora göre, dünya genelindeki internet kullanıcı sayısının 5,52 milyara ulaştığını aktaran Uraloğlu, nüfusa göre internet kullanım oranının da yüzde 67,5 olduğunu belirtti.
Uraloğlu, Türkiye'de bu oranın dünya ortalamasının bir hayli üzerine çıkarak yüzde 86,5'e ulaştığına işaret etti.
Dünya genelinde sosyal medya kullanıcı sayısının 5,22 milyar ve bu sayının nüfusa oranının yüzde 63,8 olduğunu bildiren Uraloğlu, "Türkiye'de aktif sosyal medya kullanıcıları nüfusumuzun yüzde 65,7'sine denk geliyor. Ülkemizde internette geçirilen zamanın günlük yaklaşık 7 saat olduğunu görüyoruz. Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayımız ise 303 milyon 97 bin." değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye'de sosyal medyaya 2 saat 37 dakika süre ayrılıyor
Uraloğlu, dünyada internet kullanıcılarının 2 saat 19 dakikayı, Türkiye'de ise günlük ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğine dikkati çekerek, şu ifadeleri kullandı:
"Dünya çapındaki sosyal medya kullanıcıları aylık olarak ortalama 6,8 sosyal medya platformu kullanıyorken, bu oran ülkemizde 7,5'tir. Dünya genelinde en çok kullanıcısı bulunan sosyal medya platformunun ise 3,7 milyarla Facebook olduğunu görüyoruz. Dünya genelinde ilk çeyrekte en fazla zaman geçirilen uygulama da 34 saat 15 dakikayla TikTok iken, bu süre Türkiye'de 30 saat 39 dakikadır."
Dünyadaki popüler sosyal medya uygulamalarının Türkiye'deki kullanıcı sayısının önceki yıla oranla düşüş gösterdiğini belirten Uraloğlu, en büyük düşüşün X platformunda olduğunu bildirdi.
Uraloğlu, geçen yıl 22,7 milyon üyesi olan X platformunun Türkiye'deki kullanıcı sayısının yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilediğine işaret ederek, "Benzer bir şekilde Instagram kullanıcı sayısı da önceki yıla göre yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı da yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştü. Buna karşın Tiktok'taki kullanıcı sayısı önceki yıla göre yüzde 9,3 artış göstererek 39 milyona ulaştı." bilgisini paylaştı.
İnternetten alışveriş yapanların oranı yüzde 57,9
Instagram reklamlarıyla ulaşılabilen 18 yaş üzeri kullanıcıların nüfusa oranının dünya genelinde yüzde 28,1 olduğunu aktaran Uraloğlu, Türkiye'nin yüzde 82,8 ile bu alanda en yüksek orana sahip ülke olduğunu ifade etti.
Uraloğlu, dünyada mobil telefon kullanıcılarının sayısının 5,75 milyar olduğunu belirterek, "Dünyada aylık ortalama akıllı telefon hücresel veri trafiği 20,3 gigabayt." değerlendirmesinde bulundu.
Dünyada en çok ziyaret edilen internet sitesinin Google olduğunu bildiren Uraloğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü:
"İnternet üzerinde satın alma alışkanlıklarına baktığımızda, dünya genelinde çevrim içi olarak her hafta bir şeyler satın alan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının oranı yüzde 55,2 iken, Türkiye'de yüzde 57,9'dur. Dijital içerik satın almalarına baktığımızda ise bu kullanıcıların her ay yaptığı satın alımlarının oranı dünyada yüzde 65,9 iken, Türkiye'de yüzde 65,4'tür. Her ay dünya genelinde mobil ödeme servislerini kullanan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının oranı yüzde 23,7 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 12,1'dir."
Çevrim içi marka araştırması için kullanılan birincil kanalın yüzde 32,9'la arama motorları olduğunu ve bunu yüzde 32,8'le televizyon reklamlarının takip ettiğini kaydeden Uraloğlu, "Dünya genelinde internet kullanıcılarının yüzde 32,3'ü reklam engelleyici uygulamalar kullanırken, Türkiye'de ise bu oran yüzde 30,9'dur." ifadesini kullandı.
Haftanın popüler haberleri
1000 Yatırımlar Holding, Ufuk Yatırım'ın hissedarı oldu
1000 Yatırımlar Holding, Ufuk Yatırım'ın hissedarı olduğunu duyurdu.
Bolat: 9 ayda vergi gelirlerinin yüzde 23,7'si gümrüklerden tahsil edildi
Ticaret Bakanı Bolat, bu yılın 9 ayında Türkiye'nin vergi gelirlerinin yüzde 23,7'sinin gümrüklerden tahsil edildiğine dikkati çekti.
Mustafa Erdoğan, Aksigorta ve Agesa GMY olarak atandı
Aksigorta ve Agesa Hayat ve Emeklilik şirketlerinin Genel Müdür Yardımcılıklarına Mustafa Erdoğan atandı.
DCT Trading'den TRK Teknoloji ile AI ortaklık duyurusu
DCT Trading, TRK Teknoloji ile ortaklık kurulduğunu duyurdu.
Titra Teknoloji, Savunma Sanayii Başkanlığı ile sözleşme imzaladı
Titra Teknoloji, Savunma Sanayii Başkanlığı ile muhtelif adette İnsansız Helikopter tedarikine ilişkin Döner Kanatlı Kargo İHA Projesi sözleşmesi imzaladığını duyurdu.
Söktaş 17,5 milyon dolarlık kredi borcunu ödedi
Söktaş, ortağı olduğu Efeler Çiftliğindeki paylarının tamamını satarak bankalara olan 17,5 milyon dolarlık borcunu ödediğini duyurdu.
Frigo-Pak, enginara 3 milyon 100 bin euroluk kaynak ayırdı
Frigo-Pak küresel pazardan daha fazla pay almak için ürün gamına enginarı da dahil etti. Bu kapsamda; üretip, işleyerek pazarlamasını yapacak.
Türkiye Girişimci Buluşması ve GİV ödül töreni 17 Aralık'ta
Türkiye Girişimci Buluşması ve GİV Girişimcilik Ödülleri töreni, 17-18 Aralık'ta İstanbul Üniversitesi Dr. Cemil Bilsel Konferans Salonunda gerçekleştirilecek.
MİT Başkanı İbrahim Kalın, Emevi Camiinde namaz kıldı
MİT Başkanı İbrahim Kalın, Şam Emevi Camiinde namaz kıldı.
Ekomaxi, 2024’te de büyümesini sürdürdü
Su depolama sektörü firmalarından Ekomaxi, belirsizliklerin hakim olduğu 2024 yılında cirosal bazda yüzde 20 büyüyerek, pazardaki güçlü konumunu pekiştirdi.
Türk Elektronik Sanayicileri Derneği ödülleri sahiplerini buldu
TESİD Zirvesi 11 Aralık’ta gerçekleşti. Zirve kapsamında ayrıca 22. TESİD Yenilikçilik ve Yaratıcılık Ödülleri de sahiplerini buldu.
Opaş Elektrik, İspanya Matelec-Veteco Fuarı’na katıldı
Opaş Elektrik, İspanya’nın Madrid şehrinde düzenlenen MATELEC-VETECO 2024 Fuarı’na katılarak uluslararası arenada geniş ürün yelpazesini sergiledi.
Otellerde yeni bir konaklama deneyimi: Teknoline IPTV
Teknoline, geliştirdiği son teknoloji IPTV Sistemi ile otel sektöründe devrim niteliğinde bir yenilik sunuyor.
Türkiye'nin İran ile ticaret hedefi 30 milyar dolar
Ticaret Bakanı Ömer Bolat: "İran ile ticareti 30 milyar dolar hedefine ulaştırmak için çaba göstermeye devam edeceğiz" dedi.
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği, Japonya'da Türk çayını tanıttı
Türk çayı Japonya’da çay ustalarına tanıtıldı.
Bu Gençlikte İş Var Projesi için son başvuru tarihi: 26 Aralık
Tüsiad Bu Gençlikte İş Var! 2024 – 2025 dönemi başvuruları devam ediyor.
Tüsiad Yönetim Kurulu, AB Büyükelçilerini misafir etti
Tüsiad Yönetim Kurulu, AB Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Thomas Hans Ossowski ve AB Üye Ülkelerinin Büyükelçileri ile bir araya geldi.
Amazon, Hyundai araba satmaya başladı
Amazon, Hyundai ile yapılan anlaşma kapsamında araç satışı yapmaya başladığını duyurdu.
Yandex Ads Global ödülleri sahiplerini buldu
Yandex Ads Global Ödül Töreni’ne Türk ajanslar damgasını vurdu.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi Kasım’da 50,6 oldu
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi kasımda 50,6 oldu.
İş Bankasının Şube Müdürü Mehmet Türk, Genel Müdür Yardımcılığına atandı
İş Bankası Başkent Kurumsal Şubesi Müdürü Mehmet Türk, Yönetim Kurulu kararıyla Bankanın Genel Müdür Yardımcılığına atandı.
Prof. Dr. Özlem Cankurtaran vefat etti
Eski ÇABA Derneği başkanlığını da üstlenmiş olan Dr. Özlem Cankurtaran 54 yaşında hayatını kaybetti.
SKDM ve kota sistemi AB çelik endüstrisi için sorun yaratıyor
İtalyan Hurda, Hammadde ve Çelik Distribütörleri Birliği Başkanı Paolo Sangoi, SKDM ve koruyucu kota sisteminin AB çelik endüstrisini tehdit ettiğini belirtti.
İrem Bayraktar: Take Off İstanbul'a 25 ülkeden yabancı yatırımcı katıldı
Take Off Zirvesi Direktörü İrem Bayraktar, bugün kapılarını açan Take Off İstanbul'da 25 ülkeden yabancı yatırımcılar yer aldığını belirtti.
Son 20 yılda 270 milyar dolar doğrudan yabancı yatırım çektik
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Dağlıoğlu: Son 20 yılda yaklaşık 270 milyar dolar doğrudan yabancı yatırım çektik.
Eximbank ve İGE'den ihracatçılara yeni prefinansman imkanları
Prefinansman Sistemi ile firmaların finansman yükünü azaltmak ve kredi kabiliyetlerini artırmak amacıyla finansman ve teminat imkânı sağlanıyor.
Yapay zeka, bilişim ekonomisinde devrim niteliğinde değişiklikler yaratacak
HarmonyERP CEO’su Ahmet Enes Güneş, yapay zekanın iş gücü optimizasyonuna katkısının da oldukça büyük olduğunu ifade etti.
Kasım alışverişlerinin karnesi
Büyük indirim kampanyalarının düzenlendiği kasım ayı başta e-ticaret olmak üzere perakende sektörüne ciddi hareketlilik getirdi.
Enerjinin Geleceği ve Depolama Kongresi 25 Aralık'ta
Enerji Depolama Endüstrileri Derneği (EDEDER) 25 Aralık'ta Enerjinin Geleceği ve Depolama Kongresi düzenliyor.
Lezita, Paketlenmiş Et sektöründe beğenilen şirketler arasında
Piliç eti markalarından Lezita, “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında “Paketlenmiş Et” sektörünün üçüncüsü oldu.
Ergün Holding, MNG Faktoring’i satın aldı
Ergün Holding, 11 Aralık 2024 tarihi itibariyle yasal süreçlerin ve BDDK izninin tamamlanmasını takiben MNG Faktoring’i satın aldı.
Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği TOLDER, TOBFED'e katıldı
Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler Federasyonu (TOBFED)çatısı altında faaliyet gösterecek.
Rekabet Kurulunun Hepsiburada soruşturması sonuçlandı
Rekabet Kurulunun Hepsiburada şirketi için açtığı soruşturma, şirketin verdiği taahhütlerle sona erdirildi.
Emre Erdemoğlu'na Gq Men Of The Year'da En İyi Tasarımcı ödülü
Emre Erdemoğlu, Gq Men Of The Year'da Yılın En İyi Tasarımcısı seçildi.
Türk inciri uluslararası standartlara göre üretiliyor
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyesi Fatma Behit, “Dünyada talebin yüzde 60’ını biz karşılıyoruz.” dedi.
EİB: Hindistan keşfedilmeyi bekleyen dev pazar
Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri ihracatçıları Birliği tarafından Mumbai’de mobilya sektörüne yönelik Hindistan Sektörel Ticaret Heyeti gerçekleştirildi.
TCMB, 5 ödeme şirketinin faaliyet iznini genişletti
Octet, Sender, Sipay, Sundus, Trend şirketlerinin faaliyet izni kapsamının genişletilmesine dair karar Resmi Gazete'nin 11 Aralık 2024 tarihli sayısında yayımlandı.
Katar, İngiltere'deki iklim teknolojisine yatırım yapacak
Katar, İngiltere'deki iklim teknolojisine 1,3 milyar dolar yatırım yapacak.
Abartılı tahminler
Saxo Bank'tan 2025'e dair abartılı tahminler! "2025 tahminlerimiz tam da vaat edildiği gibi. Abartılı." dedi.
Tofaş 700 işçi işten çıkardı
TOFAŞ çalışanlarından Türk Metal Sendikası'na: Neredesiniz?