Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Haber Giriş Tarihi: 07.09.2024 09:25
Haber Güncellenme Tarihi: 07.09.2024 09:30
Kaynak:
Haber Merkezi
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Haftanın popüler haberleri
Renault CEO'su Luca de Meo'ya göre elektrikli araç satışları yavaşladı
Renault CEO'su, elektrikli araç satışlarının yavaşlaması nedeniyle sektörün milyarlarca dolarlık cezayla karşı karşıya kalabileceğini söyledi.
Edirne ve Gaziantep'te açılan OSB'lerle sayı 362'e ulaştı
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır, “Edirne Uzunköprü Atatürk OSB ve Gaziantep Nurdağı OSB ile organize sanayi bölgelerimizin sayısını 362’ye çıkardık.” dedi.
Bakan Şimşek'ten IBAN'cılarla tavizsiz mücadele mesajı
Kayıt dışı ödemeler Maliye'nin radarında.
Mevlid Kandilimiz kutlu olsun
Bu gece (12 Rebiülevvel 1446), Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa’nın (s.a.s.) yeryüzünü teşriflerinin 1453. yıl dönümüdür.
Lokantacı İbrahim Yılmaz'a Ticaret Bakanlığınca Ahilik Beratı verildi
Kahramanmaraş'ta lokantacılık mesleği ile iştigal eden İbrahim YILMAZ'a Ahi Esnaf Beratı takdim edildi.
5 Bakan Yardımcısı görevden alındı, yeni isimler atandı
Cumhurbaşkanlığı Atama Kararları Resmi Gazete'de yayımlandı. 5 Bakan Yardımcısı görevden alınıp, yerlerine yeni isimler atandı.
YASED eski başkanlarından Şaban Erdikler'in vefatı sevenlerini üzdü
Uluslararası Yatırımcılar Derneği YASED eski başkanlarından Şaban Erdikler vefat etti.
Citroen'in CX modeli, 50'nci yılını kutluyor
Citroen'in 1970’li ve 1980'li yılların sembolü olarak hatırlanan CX modeli, 50'nci yılını kutluyor.
Michele Di Marino, Çimentaş YK üyeliğine seçildi
Çimentaş'ta Feyzi Gürel'in vefatı nedeniyle boşalan yönetim kurulu üyeliğine Michele Di Marino seçildi.
Meditera'nın ISO 13485 KYS Belgesi yenilendi
Meditera Tıbbi Malzeme şirketinin ISO 13485 Kalite Yönetim Sistemi belgesi yenilendi.
Ebebek 2025'te İngiltere'de mağaza açacak
Ebebek 2025'te İngiltere'de mağaza açacağını duyurdu.
Türkiye’nin ilk elektrikli hafif kamyon satışı Otokar’dan
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, ticaretin yükünü hafifleten ATLAS kamyon ailesinin yeni üyesi, yüzde 100 elektrikli e-ATLAS’ın ilk satışını gerçekleştirdi.
Özlem Tavaslıoğlu ve Ferit Cansever'e Migros'ta yeni görev
Migros'un üst yönetim rollerinde organizasyonel değişiklikler yapıldı. Yapılan yeni görevlendirmeler KAP'ta bugün yayımlandı.
Sanem Anıl, DİMES’in Kurumsal İlişkiler ve İletişim Direktörü oldu
Sanem Anıl, DİMES’in Kurumsal İlişkiler ve İletişim Direktörlüğüne atandı.
Aude Ferrand, TAV İşletme Hizmetleri CEO’su olarak atandı
Aude Ferrand, TAV İşletme Hizmetleri yeni CEO’su olarak atandı.
CRU Group'a göre otomobil markaları EV modellerin lansmanını erteledi
Otomotiv şirketleri elektrikli araç üretme ve satma planlarını küçülttüler. Bunun yerine dikkatlerini daha kârlı eski benzinli arabalara ve hibrit modellere odakladılar.
Factorial ile Mercedes Benz'den işbirliği
Mercedes-Benz, katı hal pilleri geliştirmek için Factorial ile iş birliği yapıyor.
Vatandaşların kişisel verileri çalındı mı? KVKK'den açıklama
KVKK'den "vatandaşların kişisel verilerinin çalındığı" iddiasına ilişkin açıklama yapıldı.
Doç. Dr. Osman Barut'tan erkeklere prostat önerileri
Üroloji Uzmanı Doç. Dr. Osman Barut, "50 yaşından itibaren erkeklerin düzenli olarak prostat kontrollerini yaptırmalarını öneriyorum" dedi.
BYD: Teknolojiyi dışarı çıkarmayın, gittiğiniz ülkede montaj yapın
Çin yönetimi "Teknolojiyi dışarı çıkarmayın, gittiğiniz ülkede montaj yapın." çağrısında bulundu.
THY, Sidney'e tarifeli sefer başlatacak
THY, Avustralya'nın Sidney şehrine tarifeli sefer başlatacak.
QNB Finans Finansal Kiralama'nın ünvanı değişiyor
İlk olağanüstü genel kurulda QNB Finans Finansal Kiralama A.Ş.'nin ünvanı QNB Finansal Kiralama A.Ş. olarak değiştirilecek.
Bayrak EBT'de Yönetim Kurulu Başkanı değişikliği
Bayrak EBT'de Yönetim Kurulu Başkanlığına Serhat Kurt seçildi.
Kocaer Enerji'nin sermayesi 600 milyon liraya çıkarıldı
Kocaer Çelik Sanayiinin ortağı olduğu Kocaer Enerjide sermaya 600 milyon liraya çıkarıldı.
Adobe yapay zekâ video oluşturma aracını piyasaya sürecek
Adobe, yılın ilerleyen döneminde üretken yapay zekâ video oluşturma aracını piyasaya sürecek.
Modernize edilen Ceylanpınar Gümrük Kapısı açıldı
Modernize edilen Ceylanpınar Gümrük Kapısı'nın Suriye'nin yeniden imarı ve ekonomik faaliyetin tekrar canlanması noktasında çok hızlı bir ticaret akışına neden olacağı belirtildi.
Bilgisayar oyunlarının para harcatma taktikleri AB gündeminde
Fortnite, EA Sports, Minecraft, Roblox ve Clash of Clans'ın sahibi olan oyun şirketleri AB'ne şikayet edildi.
Geçici vergi beyanname ve ödemeleri için bugün son gün
Gelir ve kurum geçici vergi beyannameleri için son gün.
Koç Holding, Sevgi Gönül'ü yapay zekalı yapımla andı
Koç Grubu, Sevgi Gönül’ün bir fotoğrafını yapay zeka ile hareketlendirerek anma mesajı yayınladı.
Hisarcıklıoğlu "Dünyanın en değerli arazisi cep telefonu ekranı"
Hisarcıklıoğlu, Dünyanın en değerli arazisinin cep telefonu ekranı olduğunu, burada yer almanın şart olduğunu, e-ticaret hacminin her yıl hızla arttığını belirtti.
FANUC’tan Türkiye’ye 25 milyon euro’luk yeni teknoloji binası
FANUC’tan Türkiye’ye 25 milyon euro’luk yeni teknoloji binası ve merkezi yatırımı.
Amazon, İngiltere'deki veri merkezlerine büyük yatırım yapacak
Amazon, İngiltere'deki veri merkezlerine 10 milyar doların üzerinde yatırım yapacak.
MSB, ABD ile Güney Kıbrıs Rum Yönetimi arasındaki anlaşmayı kınadı
MSB: ABD ile Güney Kıbrıs Rum Yönetimi arasındaki anlaşmayı şiddetle kınıyoruz.
Alper Gezeravcı, Uzay Komutanlığı emrine atandı
MSB, Hava Pilot Albay Alper Gezeravcı'nın “2024 Yılı Genel Atamaları” ile Uzay Komutanlığı emrine atandığını duyurdu.
Tarihin kara lekesi 12 Eylül darbesinin üzerinden 44 yıl geçti
Türkiye demokrasi tarihinin kara lekesi 12 Eylül 1980 darbesinin üzerinden 44 yıl geçti.
Burak Şükrü Çetinkaya, Quark'ın elektro optik projelerini anlattı
Quark'ın kurucusu Burak Şükrü Çetinkaya, Quark'ın elektro-optikte dışa bağımlılığı azaltmak için yaptığı çalışmaları Teknopark İstanbul'da anlattı.
BTM, Decacorn olmanın sırlarını paylaştı
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi BTM, Decacorn olmanın sırlarını paylaştı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BJK heyetini kabul etti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Beşiktaş Jimnastik Kulübü'nün Başkanı Hasan Arat, yönetim kurulu üyeleri ve sporcularını Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde kabul etti.
Pratik'e BDDK'dan faaliyet izni
BDDK, Pratik İşlem Ödeme ve Elektronik Para A.Ş.'ye faaliyet izni verdi.
Çip Tasarım Yarışması Antalya'da yapıldı
Çip Tasarım Yarışması, Antalya’da ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde yapıldı.