Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Haber Giriş Tarihi: 07.09.2024 09:25
Haber Güncellenme Tarihi: 07.09.2024 09:30
Kaynak:
Haber Merkezi
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Haftanın popüler haberleri
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği Başkanı Ali Taha Koç oldu
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği m-TOD’un yeni Yönetim Kurulu Başkanı, Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç oldu.
İTÜ ARI Teknokent Big Bang Startup Challenge'de 50 girişim sahne aldı
TOP 50 girişim 7 farklı sektörel dikeydeki sunumlarını gerçekleştirdi.
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü Ata Demirer oldu
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü, sevilen sanatçı Ata Demirer oldu.
Mimar ve tasarımcı dDf kurucusu Arhan Kayar vefat etti
Dream Design Factory (dDf) kurucu ortaklarından, mimarlık ve tasarım dünyasının önde gelen isimlerinden Arhan Kayar, 64 yaşında yaşamını yitirdi.
Smarties Awards'te en iyi pazarlama projeleri ödüllendirildi
MMA Türkiye tarafından düzenlenen SMARTIES AWARDS ve MEA ’24 ödülleri, 16 Aralık’ta Swissotel The Bosphorus’ta görkemli bir törenle sahiplerini buldu.
Palandöken “Kendi ürettiğini tüketen bir toplum mümkün”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Güçlü bir ekonominin temellerinin yerli üretim ve tüketimle atılacağını belirtti.
TOBB, kurulan şirket sayısının azaldığını duyurdu
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3 azalıș oldu.
Hollanda'dan yapay zeka ve biyoteknoloji atağı
Hollanda, yapay zeka ve biyoteknolojiyi yatırım tarama yasasına dahil etmeyi planlıyor.
ACEA verilerine göre Avrupa'da araç satışları düştü
Kasım ayında Avrupa’da araç satışları düştü.
Türkiye-Çin fikri mülkiyet iş birliği gelişiyor
Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi (CNIPA) yetkilileri Türkpatent'i ziyaret ederek ikili mutabakatlarda bulundu.
Aselsan, Asya-Pasifik'te alıcıyla satış sözleşmesi imzaladı
ASELSAN, Asya-Pasifik bölgesinde yer alan müşterileri ile 11,4 Milyon ABD Doları olan satış sözleşmeleri imzaladığını duyurdu.
Vestel'in tüm birimleri yeniden yapılandırıldı
Vestel'in üst yönetiminde 1 Ocak'tan itibaren yeni görevlendirmeler olacağını duyurdu.
Pegasus yeni uçak siparişleri verdi
Pegasus, yeni uçak siparişleri verdiğini duyurdu.
Garanti Bankası alacaklarını varlık yönetim şirketlerine sattı
Garanti Bankası bazı alacaklarını Gelecek Varlık, Ortak Varlık, Birikim Varlık, Dünya Varlık, Sümer Varlık Yönetim şirketlerine sattı.
Big Chefs, Avolta Grubuyla görüşmelere başladı
Big Chefs ve Avolta şirketi havalimanlarında restoran açılması konusunda görüşmelere başladı.
Tofaş, K0 modeli yatırım finansmanı için kredi sözleşmesi imzaladı
K0 Model Ticari Araç Yatırımının Finansmanı İçin Kredi Sözleşmesi imzaladı.
Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu
Dijital dönüşümde sınır tanımayan Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu. Hitit, Butan Krallığı’nın ulusal havayolu şirketi Drukair ile anlaşma imzaladı.
Terra Pizza, Downtown AVM’de hizmet vermeye başladı
Terra Pizza Bursa’daki yeni restoranını Downtown AVM’de açtı.
IFCO fuarı 5 Şubat 2025'te İFM'de başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 5-8 Şubat 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
Gökmen Çetiner: Unique Partner, Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor
Unique Partner, havalimanlarında Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor.
Asgari ücret üçüncü toplantıda da belirlenmedi
2025 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamının haftaya belirlenmesi bekleniyor.
Aldatıcı reklam ve uygulamalara 277,6 milyon lira ceza
Reklam Kurulu, 2024 yılında bugüne kadar 1705 adet aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamaya toplam 277,6 milyon tl idari para cezası uyguladı.
THY, Amerika Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi
Türk Hava Yolları, Amerika kıtasındaki 26. destinasyonu olan Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve uçuş ağını 349 noktaya ulaştırdı.
MİT, terörist Yayla Kızılkaya'yı öldürdü
MİT, PKK/PAJK'ın sözde sorumlusu "Nesrin Amed" kod adlı Yayla Kızılkaya'yı Suriye'nin Kamışlı bölgesinde düzenlediği operasyonla etkisiz hale getirdi.
Reklam sektörünün duayenlerinden Ersin Salman vefat etti
Türk reklamcılık sektörünün duayenlerinden ve Reklamcılar Derneğinin kurucu üyelerinden Ersin Salman vefat etti.
Bursa Model Fabrika'da eğitimler devam ediyor
Enerji yöneticileri Bursa Model Fabrika’da (BMF) Yalın ve Dijital Dönüşüm eğitimi aldı.
Elite Naturel ürünleri Japon Costco marketlerde satışa çıktı
Elite Naturel Organik Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. ürünleri, Japonyada faaliyet gösteren Costco Wholesale marketlerinde satışa çıktı.
Tapdi ile Tınaztepe şirketleri birleşti
Tapdi Oksijen Özel Sağlık ve Eğitim Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. ile Tınaztepe Özel Sağlık Hizmetleri A.Ş. birleşti.
Servais: Finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var
IOSCO Başkanı Jean-Paul Servais, "Türkiye'de finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var" dedi.
Otomotiv lastiği üretim ve dağıtımı yapan şirketlere soruşturma
Otomotiv sektöründe lastik üretimi ve dağıtımı alanında faaliyet gösteren teşebbüsler hakkında soruşturma açıldı.
BUGÜN: Üçüncü Asgari Ücret Tespit Toplantısı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan, Asgari ücreti önümüzdeki hafta içinde neticelendirmeyi düşünüyoruz demişti. Bugün sonuçlanması bekleniyor.
Bankalar Galataport'a çöküyor mu?
Yapılan sözleşme yenilemelerinde en önemli madde olarak "payların yüzde 49'u kredi veren bankalarca garame oranlarına göre devralınacaktır." yer alıyor.
TMSF, HES ve Erciyes Çelik şirketlerinin paylarını ihaleye çıkarıyor
TMSF, Hes Hacılar Elektrik ve Erciyes Çelik Halat Paylarının Satış İlanını yayınladı.
Türkiye, PLMA's fuarında yeni iş bağlantıları kurdu
AHBİB Başkanı Veysel Memiş: PLMA's fuarı'nda ABD, BAE, Kanada ve Meksika firmaları ile yeni bağlantılar kurduk.
Private label ürünlerin piyasa payı birim satışların yüzde 25'ine ulaştı
AKMİB, 33 firmayı ABD'nin özel etiket pazarına taşıdı.
CLPA'dan Endüstriyel haberleşme ile akıllı fabrikalara geçiş sistemi
CLPA’nın (CC-Link Partner Association) geliştirdiği CC-Link IE TSN teknolojisi, dönüşümün anahtarı olarak BT ve OT sistemlerini bir araya getiriyor.
Çağdaş Cam, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong Çağdaş Cam Sanayi ve Ticaret A.Ş için çaldı.
Ayşe Tolga'nın “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur”dan 10. baskı başarısı
Ayşe Tolga'dan İlham Veren Bir Rehber: “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur” kitabı 10. baskısını yaptı.
TSPB sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliğinin yeni planladığı sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor.
Doğanlar Mobilya Grubu’nun İlk Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı
Doğanlar Mobilya Grubu, ilk sürdürülebilirlik raporunu yayımladı.