PwC Türkiye, moda perakende e-ticaret sitelerinin sunduğu alışveriş deneyimi 77 farklı metrikte değerlendirdi. Toplam 15 moda perakende sitesinin hizmetlerinin değerlendirildiği çalışmanın sonuçları ‘Deneyimin Yönü | Beyaz Tişört Çalışması: Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi’ raporu ile duyuruldu.
Bütünüyle müşteri perspektifinden gerçekleştirilen çalışmanın sonuçlarına göre, Türkiye’deki moda perakende sitelerinin genel performansı orta düzeyde.
Rapor, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koyuyor ve alışveriş deneyiminde iyileştirilmesi gereken noktaların altını çiziyor.
PwC Türkiye, Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi çalışmasının sonuçlarını duyurdu. Türkiye’deki dijital moda perakende sitelerinin farklı yönlerden değerlendirildiği çalışmada müşteriye sunulan alışveriş deneyimini inceledi. Çalışma kapsamında moda perakende alanında önde gelen 15 perakende sitesinin sunduğu e-ticaret deneyimleri tamamen müşteri perspektifinden hem nicel hem nitel olarak titizlikle analiz edildi. Her siteden standart bir beyaz tişört ürününü sipariş verilerek gerçekleştirilen çalışmada, moda perakende siteleri üzerinden misafir kullanıcı olarak sipariş edilen ürünler belirli bir süre içerisinde iade edildi ve süreçlerin işleyişi değerlendirildi.
Araştırma kapsamında e-ticaret deneyimleri, içerik, UI/UI ve servis olmak üzere üç temel eksen üzerinde ele alındı. İçerik başlığında, müşteri kazanımı için içeriklerin niteliği ve yeterliliği, UI/UX başlığında dijital platformların kullanılabilirliği ve görsel niteliği, servis başlığında ise bütüncül müşteri yolculuğunu zenginleştirmek için sunulan hizmetler değerlendirildi. Alışveriş deneyiminin her adımının değerlendirilebilmesi için 77 farklı metrik oluşturuldu.
PwC Türkiye Dijital Hizmetler Birimi, seçilen 15 perakendeciyi, Türkiye'deki moda perakende sektöründeki güçlü pazar payları, marka bilinirlikleri ve müşteri erişimlerini baz alınarak belirledi. Moda dışı kategorilerde de faaliyet gösteren pazaryeri platformları ise çalışmanın dışında tutuldu.
“Müşteri deneyimi en önemli başarı faktörlerinden biri”
PwC Türkiye Dijital ve Deneyim Danışmanlığı Hizmetleri Lideri Etkin Çiftçi konuyla ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi:
“Günümüzde müşteri deneyimi, pazardan daha fazla pay almak ve mevcut pazar payını korumak isteyen perakendeciler için en önemli başarı faktörlerinden biri konumunda. Müşteriler bu alanda oldukça fazla seçenekle karşı karşıya ve bu da pazarda rekabeti artıran bir etken. Dijital perakendecilerin bu koşullarda farklılaşabilmeleri ve rekabette öne çıkabilmeleri için maliyet ve ürün kalitesiyle sınırlı kalmadan; müşteri etkileşimi, kişiselleştirme ve sorunsuz alışveriş deneyimlerine odaklanmak önem kazanıyor. ‘Beyaz Tişört’ çalışmamızla, e-ticaret deneyimlerindeki en kritik detayları değerlendirerek, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koymayı amaçladık. Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi raporu ile perakendecilere müşteri memnuniyeti ve sadakatini artıracak içgörüler sunarken ayırt edici e-ticaret deneyimleri yaratmaları için rehberlik etmeyi hedefliyoruz.”
Genel performans orta düzeyde
Çalışma, tüm perakendeciler ve yolculuk adımları genelinde orta düzeyde bir performansı ortaya koyuyor. Buna göre, Türkiye'deki moda perakende endüstrisi e-ticaret oyuncuları, keşif ve ödeme adımları başta olmak üzere müşteri deneyiminin belirli aşamalarını diğerlerine kıyasla daha etkili bir şekilde yönetiyor. Değerlendirme ve satış sonrası aşamalar ise iyileştirme gerektiren kritik alanlar olarak öne çıkıyor.
Satın alımdan iadeye, bir beyaz tişört alışverişinin ortaya koyduğu sonuçlar:
Moda perakende sektörü, temel beklentileri karşılıyor: Modaperakende siteleri, müşteri deneyiminde “hijyen faktörleri” olarak da bilinen ve temel müşteri beklentilerini yeterli ölçüde karşılıyor. Ancak, “sürükleyici” ve “kişisel” deneyimler sunmada geride kalıyor.Arayüz öğeleri göz alıcı ancak müşteri odaklı süreç ve servislerde kopukluklar söz konusu: Perakendecilerin çoğu UX/UI konusunda iyi. Ancak temel servis kurguları ve sunumları açısından, özellikle satış sonrası servis modellerinde iyileştirme ihtiyacı öne çıkıyor.Müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor: Keşif ve değerlendirme adımlarına dönük özgün deneyimler sunuluyor ancak özellikle teslimat adımında müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor.Yerel oyuncular müşteri ihtiyaçlarını karşılamada uluslararası rakiplerinin önünde: Yerel markalar akıcı müşteri deneyimleri sağlamada iyi performans gösterirken, uluslararası markalar sürükleyici ve kişiselleştirilmiş etkileşimler sunmakta zorlanıyor.Kitlesel pazar oyuncuları, premium markalara kıyasla online alışveriş deneyiminde önde: Kitlesel pazar perakendecileri, özellikle müşterilerin “keşif” adımında olmak üzere her aşamada premium perakendecilere kıyasla daha iyi performans gösteriyor.E-ticaret deneyiminde müşterilerin karar süreçleri yeterince desteklenmiyor: Markaların çoğu, müşterilerin ihtiyaç duyduğu nitelikli bilgileri tüm ürünlerde sağlayamıyor. Ürün açıklamaları, nitelikli ve destekleyici ürün görselleri, beden kılavuzları, kullanıcı yorumları ve öneriler gibi kriterlerde 15 perakendeciden yedisi en düşük puanlarını aldılar.Ödeme aşamasındaki pürüzsüz müşteri deneyimi, teslimat ve iade süreçlerinde düşüyor: Perakendecilerin “ödeme” adımında daha yüksek puan almaları, pürüzsüz ve güvenli bir satın alma sürecine verilen önceliği gösteriyor. Ancak ödeme adımına verilen önemin satış sonrası deneyime taşınmadığı da dikkat çekiyor.Teslimat iş ortaklarının performansı, bütüncül deneyimi ve marka itibarını etkiliyor: Perakendeciler, teslimat deneyimini geliştirmek ve müşteri memnuniyetini korumak için güçlü destek hizmetlerine, açık iletişim ve doğru bilgilendirmeye öncelik vermeli.Perakendecilerin çoğu “iyi iade” deneyimindeki potansiyeli ıskalıyor: Müşteriler moda perakende e-ticaret kanallarını diledikleri ürünleri deneyip, tercih etmediklerini sorunsuzca iade edebilmek için de kullanıyor. Ancak perakendeciler, “iyi iade deneyimi” potansiyelini ıskalıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
PwC: E-ticaret siteleri müşterinin alışveriş deneyimini iyileştirmeli
PwC Türkiye: Moda perakende e-ticaret siteleri, müşterinin alışveriş deneyimini iyileştirmeli.
PwC Türkiye, moda perakende e-ticaret sitelerinin sunduğu alışveriş deneyimi 77 farklı metrikte değerlendirdi. Toplam 15 moda perakende sitesinin hizmetlerinin değerlendirildiği çalışmanın sonuçları ‘Deneyimin Yönü | Beyaz Tişört Çalışması: Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi’ raporu ile duyuruldu.
Bütünüyle müşteri perspektifinden gerçekleştirilen çalışmanın sonuçlarına göre, Türkiye’deki moda perakende sitelerinin genel performansı orta düzeyde.
Rapor, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koyuyor ve alışveriş deneyiminde iyileştirilmesi gereken noktaların altını çiziyor.
PwC Türkiye, Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi çalışmasının sonuçlarını duyurdu. Türkiye’deki dijital moda perakende sitelerinin farklı yönlerden değerlendirildiği çalışmada müşteriye sunulan alışveriş deneyimini inceledi. Çalışma kapsamında moda perakende alanında önde gelen 15 perakende sitesinin sunduğu e-ticaret deneyimleri tamamen müşteri perspektifinden hem nicel hem nitel olarak titizlikle analiz edildi. Her siteden standart bir beyaz tişört ürününü sipariş verilerek gerçekleştirilen çalışmada, moda perakende siteleri üzerinden misafir kullanıcı olarak sipariş edilen ürünler belirli bir süre içerisinde iade edildi ve süreçlerin işleyişi değerlendirildi.
Araştırma kapsamında e-ticaret deneyimleri, içerik, UI/UI ve servis olmak üzere üç temel eksen üzerinde ele alındı. İçerik başlığında, müşteri kazanımı için içeriklerin niteliği ve yeterliliği, UI/UX başlığında dijital platformların kullanılabilirliği ve görsel niteliği, servis başlığında ise bütüncül müşteri yolculuğunu zenginleştirmek için sunulan hizmetler değerlendirildi. Alışveriş deneyiminin her adımının değerlendirilebilmesi için 77 farklı metrik oluşturuldu.
PwC Türkiye Dijital Hizmetler Birimi, seçilen 15 perakendeciyi, Türkiye'deki moda perakende sektöründeki güçlü pazar payları, marka bilinirlikleri ve müşteri erişimlerini baz alınarak belirledi. Moda dışı kategorilerde de faaliyet gösteren pazaryeri platformları ise çalışmanın dışında tutuldu.
“Müşteri deneyimi en önemli başarı faktörlerinden biri”
PwC Türkiye Dijital ve Deneyim Danışmanlığı Hizmetleri Lideri Etkin Çiftçi konuyla ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi:
“Günümüzde müşteri deneyimi, pazardan daha fazla pay almak ve mevcut pazar payını korumak isteyen perakendeciler için en önemli başarı faktörlerinden biri konumunda. Müşteriler bu alanda oldukça fazla seçenekle karşı karşıya ve bu da pazarda rekabeti artıran bir etken. Dijital perakendecilerin bu koşullarda farklılaşabilmeleri ve rekabette öne çıkabilmeleri için maliyet ve ürün kalitesiyle sınırlı kalmadan; müşteri etkileşimi, kişiselleştirme ve sorunsuz alışveriş deneyimlerine odaklanmak önem kazanıyor. ‘Beyaz Tişört’ çalışmamızla, e-ticaret deneyimlerindeki en kritik detayları değerlendirerek, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koymayı amaçladık. Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi raporu ile perakendecilere müşteri memnuniyeti ve sadakatini artıracak içgörüler sunarken ayırt edici e-ticaret deneyimleri yaratmaları için rehberlik etmeyi hedefliyoruz.”
Genel performans orta düzeyde
Çalışma, tüm perakendeciler ve yolculuk adımları genelinde orta düzeyde bir performansı ortaya koyuyor. Buna göre, Türkiye'deki moda perakende endüstrisi e-ticaret oyuncuları, keşif ve ödeme adımları başta olmak üzere müşteri deneyiminin belirli aşamalarını diğerlerine kıyasla daha etkili bir şekilde yönetiyor. Değerlendirme ve satış sonrası aşamalar ise iyileştirme gerektiren kritik alanlar olarak öne çıkıyor.
Satın alımdan iadeye, bir beyaz tişört alışverişinin ortaya koyduğu sonuçlar:
Moda perakende sektörü, temel beklentileri karşılıyor: Modaperakende siteleri, müşteri deneyiminde “hijyen faktörleri” olarak da bilinen ve temel müşteri beklentilerini yeterli ölçüde karşılıyor. Ancak, “sürükleyici” ve “kişisel” deneyimler sunmada geride kalıyor.Arayüz öğeleri göz alıcı ancak müşteri odaklı süreç ve servislerde kopukluklar söz konusu: Perakendecilerin çoğu UX/UI konusunda iyi. Ancak temel servis kurguları ve sunumları açısından, özellikle satış sonrası servis modellerinde iyileştirme ihtiyacı öne çıkıyor.Müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor: Keşif ve değerlendirme adımlarına dönük özgün deneyimler sunuluyor ancak özellikle teslimat adımında müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor.Yerel oyuncular müşteri ihtiyaçlarını karşılamada uluslararası rakiplerinin önünde: Yerel markalar akıcı müşteri deneyimleri sağlamada iyi performans gösterirken, uluslararası markalar sürükleyici ve kişiselleştirilmiş etkileşimler sunmakta zorlanıyor.Kitlesel pazar oyuncuları, premium markalara kıyasla online alışveriş deneyiminde önde: Kitlesel pazar perakendecileri, özellikle müşterilerin “keşif” adımında olmak üzere her aşamada premium perakendecilere kıyasla daha iyi performans gösteriyor.E-ticaret deneyiminde müşterilerin karar süreçleri yeterince desteklenmiyor: Markaların çoğu, müşterilerin ihtiyaç duyduğu nitelikli bilgileri tüm ürünlerde sağlayamıyor. Ürün açıklamaları, nitelikli ve destekleyici ürün görselleri, beden kılavuzları, kullanıcı yorumları ve öneriler gibi kriterlerde 15 perakendeciden yedisi en düşük puanlarını aldılar.Ödeme aşamasındaki pürüzsüz müşteri deneyimi, teslimat ve iade süreçlerinde düşüyor: Perakendecilerin “ödeme” adımında daha yüksek puan almaları, pürüzsüz ve güvenli bir satın alma sürecine verilen önceliği gösteriyor. Ancak ödeme adımına verilen önemin satış sonrası deneyime taşınmadığı da dikkat çekiyor.Teslimat iş ortaklarının performansı, bütüncül deneyimi ve marka itibarını etkiliyor: Perakendeciler, teslimat deneyimini geliştirmek ve müşteri memnuniyetini korumak için güçlü destek hizmetlerine, açık iletişim ve doğru bilgilendirmeye öncelik vermeli.Perakendecilerin çoğu “iyi iade” deneyimindeki potansiyeli ıskalıyor: Müşteriler moda perakende e-ticaret kanallarını diledikleri ürünleri deneyip, tercih etmediklerini sorunsuzca iade edebilmek için de kullanıyor. Ancak perakendeciler, “iyi iade deneyimi” potansiyelini ıskalıyor.
Haftanın popüler haberleri
Tüketiciyi aldatan şirketler cezalandırılıyor
Tüketiciyi aldatan reklamlara yılın 11 ayında yaklaşık 224 milyon lira ceza verildi.
Lothbrog/Akıncıoğlu: 5 yılda 1000 makine satışıyla rekora imza attık
Lothbrog Makine 5. yılını kutladı. Lothbrog Makine Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Akıncıoğlu şirketlerinin başarısının mutluluğunu çalışanlarıyla kutladı.
En fazla Ar-Ge harcaması özel sektör tarafından yapıldı
2023 yılı Araştırma-Geliştirme Faaliyetleri Araştırması TÜİK tarafından açıklandı.
Üsküdar Üniversitesi, G20 Neuroscience'de Türkiye’yi temsil etti
Üsküdar Üniversitesi, G20 Neuroscience20 Zirvesi’nde Türkiye’yi temsil etti.
Bidustry'e üç dil seçeneği daha eklendi
Endüstriyel ürün satıcıları ve alıcıları için B2B pazaryeri girişimi olan Bidustry, web sitesine Almanca, Fransızca ve İspanyolca dil seçeneğini ekledi.
Irak'a ihracatta hedef 18 milyar dolar
TİM Başkanı Mustafa Gültepe: Irak'a ihracatta hedef 18 milyar dolar
Çin'in benzin ihracatı Nisan'dan bu yana geriledi
Çin'in benzin ihracatı Nisan ayından bu yana en düşük düzeye geriledi.
Kron, DMO e-satış platformuna dahil oldu
Kron Teknoloji, Devlet Malzeme Ofisi e-satış platformuna dahil olduğunu duyurdu.
FYZoo, tüm öğretmenlere kapılarını ücretsiz olarak açıyor
Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı (FYZoo), 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde kapılarını öğretmenlere ücretsiz açacak.
Menarini Türkiye M-Future Uzun Dönem Staj Programı başladı
Menarini Türkiye, M-Future Uzun Dönem Staj Programı ile genç yeteneklerin kariyer hayallerine ulaşmalarına destek olmayı sürdürüyor.
Çolakoğlu Metalurji'den Dilovası amatör spor kulüplerine destek
Çolakoğlu Metalurji, gençlik ve spor alanında desteğe imza attı. Dilovası Amatör Spor Kulüpleri Malzeme Desteği Dağıtım Töreni, geniş katılımla gerçekleşti.
İlkay Yıldırım: Kadın girişimciler topluma ilham verir
Burpol Polimer Genel Müdürü İlkay Yıldırım, 19 Kasım Dünya Kadın Girişimciler Günü nedeniyle Kadın ve Girişimcilik konularında açıklamalarda bulundu.
İMA, moda ve hazır giyimde yapay zeka danışmanlığı veriyor
İstanbul Moda Akademisi, moda ve hazır giyimde yapay zeka danışmanlık hizmeti veriyor.
Modada Dijital Dönüşüm Eğitimleri İstanbul Moda Akademisinde başlıyor
Moda Endüstrisinde Dijital Dönüşüm Eğitimleri İstanbul Moda Akademisinde başlıyor.
Ankara Sanayi Odası 61. kuruluş yıl dönümünü kutladı
Ankara Sanayi Odası, kuruluşunun 61. yıl dönümünü ASO Üyelerinin buluştuğu bir etkinlikle kutladı.
TP Petrol'ün kontrolü Zeren Group'a devredildi
Rekabet Kurulu, TP Petrol Dağıtım AŞ'nin tek kontrolünün Altınbaş Petrol ve Ticaret AŞ aracılığıyla Zeren Group Yatırım AŞ tarafından devralınması işlemine izin verdi.
Hepsiburada'nın kontrolünü Joint Stock Company devraldı
Rekabet Kurulu, bazı devralma başvurularını sonuçlandırdı.
ESK: Et fiyatlarının artacağına dair spekülatif iddialara itibar etmeyin
Et ve Süt Kurumu, kırmızı ette fahiş fiyat artışına neden olacak herhangi bir durum söz konusu olmadığını duyurdu.
Küresel havacılık şirketi Boeing 2 bin çalışanını işten çıkaracak
Boeing'in, iş gücünü yüzde 10 azaltma planı kapsamında 2 bini aşkın çalışanını işten çıkaracağı bildirildi.
Yeni 50 ve 5 TL'lık banknotlar tedavüle çıkıyor
Yeni banknotlarda Başkan Fatih Karahan, Başkan Yardımcıları Osman Cevdet Akçay ve Hatice Karahan'ın imzaları olacak.
Kadın, genç girişimci ve KOBİ'lere SoGreen desteği
400 milyon dolar bütçeli “Sosyal Olarak Kapsayıcı Yeşil Geçiş (SoGreen) Projesi” ile kadın, genç girişimci ve KOBİ'lerin yeşil dönüşüm çalışmaları desteklenecek.
Palandöken'den uyarı: Efsane Kasım değil efsane pazarlama taktiği
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Kasım ayının başlamasıyla birlikte yanıltıcı indirim kampanyalarının hızla çoğaldığına dikkati çekti.
TOBB Nizip Ortaokulu törenle eğitime başladı
Nizip TOBB Ortaokulu hizmete açıldı.
Gaziantep'in en büyük şirketleri ödüllendirildi
Gaziantep Sanayi Odasının düzenlediği törende Gaziantep'in Yıldızları Ödüllerini aldı.
Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağına ihtiyacı var
Elektrikli Araç Şarj Teknolojisi ve Ekipmanları Fuarı ve Konferansı EV Charge Show, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan G20'de dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Brezilya'daki G20 Liderler Zirvesi kapsamında "Sosyal Kapsayıcılık ile Açlık ve Yoksullukla Mücadele" oturumunda konuştu.
Eski ehliyetlerin yenilenmesinde son tarih 31 Temmuz'a uzatıldı
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya: Eski tip sürücü belgelerinin yenilenmesi için süre 31 Temmuz 2025 tarihine kadar uzatıldı.
Trendyol'a yeni transfer: Sinan Cem Şahin
Sinan Cem Şahin, Trendyol’a transfer oldu!
Pelin Erkıralp, Kiğılı Pazarlama Direktörü olarak atandı
Kiğılı, pazarlama direktörlüğü görevini Pelin Erkıralp’a emanet etti.
Hyundai Motor'da Jaehoon Chang, Jose Munoz ve Sung Kim'e yeni görev
Hyundai Motor grubunda üst düzey yönetici atamaları yapıldı.
Take Off İstanbul, 11-12 Aralık tarihlerinde gerçekleşecek
Dünyanın parlayan girişimleri, İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek Take Off İstanbul etkinliğinde buluşuyor.
Travel Türkiye İzmir Fuarı 5 Aralık'ta başlıyor
TTI Fuarı 5-7 Aralık 2024 tarihlerinde Fuar İzmir'de düzenleniyor.
ASML'e göre yapay zeka talebi 2030'a kadar büyümeye devam edecek
ASML, yapay zeka talebinin 2030'a kadar büyümeye devam edeceğini öngörüyor.
Meksika Ekonomi Bakanı Ebrard, rekor yabancı yatırımcı bekliyor
Meksika Ekonomi Bakanı bu yıl rekor düzeyde doğrudan yabancı yatırım öngörüyor.
Hatırlatma: Gelir ve Kurum GV beyanname son günü 22 Kasım
18 Kasım'da son olan gelir ve kurum geçici vergi beyannamelerinin verilme ile ödeme süreleri 22 Kasım gün sonuna kadar uzatıldı.
BYD, üç yıl içinde Türkiye'deki ilk üç markadan biri olmak istiyor
BYD Türkiye, Türkiye'de satışa sunacağı 4 modelini tanıttı. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, yeni modellerin satışına kasım sonunda başlayacaklarını söyledi.
Hiçbir bakanın veya idarenin vergi borcunu silme yetkisi yok
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Türk vergi hukukunda, hiçbir bakanın veya idarenin, vergi borcunu silme yetkisi yok.
Ekim'de 575 firmaya Dahilde İşleme İzin Belgesi verildi
Ticaret Bakanlığı ekimde 575 firmaya dahilde işleme izin belgesi verdi.
E-ticaret sektörü kargo sektörünü de canlandırıyor
Alışverişte kampanya dönemlerinde artan siparişlerle sektör işlem hacmi ortalama yüzde 30 arttı.
OSB'lerde bu ay 233 yeni yatırım için yer tahsisi talep edildi
Organize Sanayi Bölgelerinde (OSB) bu ay 13 günde 233 yeni yatırım için yer tahsisi talebi oldu.