Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 27.07.2023 13:20
Haber Güncellenme Tarihi: 27.07.2023 13:20
Kaynak:
Haber Merkezi
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Berk Çağdaş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği yayınında yaptığı açıklamalarda;
Global anlamda pandemi ile başlayan belirsizlikle birlikte otomotiv pazarına son 3 yıldır bulunabilirlik şekil veriyor. Çip krizi nispeten iyileşse de Rusya- Ukrayna krizi, mevcut tedarik sıkıntılarına yeni bir boyut katarken, enerji ve emtia fiyatlarındaki ani artışlar da beklenmedik gelişmeler olarak öne çıktı. Çoklu değişkene bağlı arz sıkıntıları ve lojistik problemleri otomotiv piyasasında birçok revizyon ve alternatif çözümler üretmemize neden oldu.
Tüketici gözünde arz sıkıntısının yanı sıra, fiyat artışı beklentisi de otomobili bir yatırım aracı haline getirdi. Küresel enflasyonist ortamın sonucu artan üretim maliyetleri, tüketiciler nezdinde erişebilir modellerde bir daralmaya yol açtı. Bu da düşük ÖTV dilimindeki modellerin artan satış hacmini daha da güçlendirdi. Bunun yanı sıra otomotiv talebindeki en önemli faktörlerden finansman koşullarında yaşanan sıkılaşma da satış trendini negatif yönlü etkiledi. Tedarik sorunu öngörülebilirlik anlamında işimizi zorlaştırsa da tüm iş ortaklarımızla en iyi ve yeterli stok için mücadele ediyoruz.
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’nın yayınladığı son Küresel Elektrikli Araç Görünümü raporuna göre 2023 yılında satılacak her beş araçtan biri elektrikli olacak. Bu otomotiv sektörü için çok iddialı bir oran. 2020 yılında küresel otomobil satışlarının sadece yüzde 4’ünü oluşturan elektrikli araç talebinin, bu yılın sonunda yüzde 18’i bulacağı öngörülüyor. Tüm araştırmalar, dünya çapında pille çalışan modellere yönelik talebin rekor seviyelere yükseldiğini, 2023’te hem bataryalı modeller hem de şarjlı hibritler dahil olmak üzere satış adedinin 14 milyon araca yükseleceğini gösteriyor.
2023 yılında biz de MAİS olarak; Yeni Renault Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli, Kangoo E-TECH yüzde 100 elektrikli ve Dacia Spring de dahil olmak üzere birçok yeni elektrikli modeli ülkemizde satışa sunacağız. 2023’ün ‘Satın Alınabilecek En İyi Otomobili” seçilen hibrit modelimiz Renault Austral’in ilk 500 adedini kısa bir süre önce ön siparişe açmıştık. Yeni modelimiz büyük ilgi görerek ön siparişe açıldığı gün tükendi. Bu yıl elektrikli araç pazarındaki altyapıyı ve tüketici nezdindeki farkındalığın çok artacağı bir döneme girdiğimizi düşünüyorum.
Sektörün hızlı gelişimini gözden kaçırmak imkânsız olsa da altyapı bazında Avrupa’ya kıyasla bakıldığında hâlâ alınacak yolumuzun ve sektör olarak ev ödevlerimizin çok olduğunu düşünüyorum.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeler
Küresel düzeyde sıkılaşan regülasyonlar, tüm büyük otomobil üreticilerini sıfır emisyonlu araçlara büyük yatırım yapmaya sevk etti. Tüm büyük üreticiler, yirmi yıl içinde yalnızca sıfır emisyonlu araçlar satmak üzere milyarlarca dolarlık plan ve yatırımlar açıkladılar. Dünyada bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 2,3 milyon elektrikli araç satıldı. Dünya genelinde elektrikli otomobil satışlarına ilişkin beklentiler de yükselerek, bir önceki yılın yüzde 25’lik tahminine kıyasla, 2030 yılında küresel satışların yüzde 35’inin elektrikli olacağı tahmini öne çıktı.
Otomotiv sektörü dijitalleşme ile de dünyada önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Dijitalleşme tüm sektörler için büyük önem kazandı. Dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri
Dijitalleşme günümüzde sürdürülebilir ilerlemenin en stratejik parçası. Tedarik zinciri, akıllı fabrikalar, müşteri iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri sunmanın yanı sıra, organizasyon içerisindeki süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla etkin bir hale getirmemiz gerekiyor. Kendi organizasyonumuz altında uzun bir dönemdir, bu konuya dair yoğun bir ajanda ile bunun için çalışıyoruz. Kaldı ki, yakın gelecekte aslında beynin dijitalleşmesini konuşmaya başlayacağız. Bugün Chatgpt ile başladığımız dönüşüm, yetenek yönetimi açısından da çok farklı bir işe alım politikası yürütmemiz gerektiğini gösteriyor.
Hız çağında mobilite kavramı da yolcuları ve eşyaları A noktasından B noktasına taşımanın en etkin ve en sürdürülebilir yolunu bulma hedefi ile ortaya çıktı. Otomotiv sektörü olarak eskiden sadece sürücü koltuğunda olması gerektiğini düşündüğümüz müşterimiz artık “ulaşım” kavramını çok farklı şekilde değerlendiriyor. Sadece bir iletişim aracı olarak cebimize giren cep telefonları şu an tüm hayatımızı yönetmek için kullandığımız, tüketim tercihlerimizi baştan aşağıya dönüştürdü.
Biz “tüketici” olarak dönüştük ve şimdi de otomobillerin de tekerlekleri olan cep telefonlarına dönüşmesini istiyoruz. Mobilite için tekerlek gerekli mi, bunu da yakın zamanda sorgulayacağız bence. Orta vadede sattığımız araçları değil de sattığımız kilometreleri konuşuyor olabiliriz. Akıllı mobilite açısından geleneksel araç satışları, leasing ve araç kiralamaları ile alternatif mülkiyet, abonelik, paylaşım, paylaşımlı yolculuk ve talebe bağlı yolculuk arasındaki ayrım giderek azalıyor.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
Sürdürülebilirlik bugün her sektörden şirketin önceliği ve gelecekte önemi katlanarak artacak. Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan araçları artan bir trendle yollarda görmeye devam edeceğiz. Daha uygun, verimli ve esnek seyahat imkânı sağlayan yeni teknolojiler ile sağlanan ulaşım çözümleri sektörün yeni normali olacak.
Artan bağlantısallık fonksiyonları ile; otomotiv endüstrisindeki iş modellerinin başarısını belirleyen en önemli faktör; “nesnelerin interneti” değil, “davranışların interneti” haline gelecek. “Davranışların interneti” nden gelecek, araç ve müşterilerle ilgili davranış verileri ise ölçeklenebilir ve sürdürülebilir gelir akımları oluşturmada çok önemli rol oynayacak. Kısa dönemde sektör olarak cevabını bulmamız gereken kritik soru ise, bu gelirin kime doğru akacağı olacak.
Otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisine olan katkıları
Otomotiv sektörü, yıllardır Türkiye’nin lokomotif sektörü tanımını ziyadesi ile hak eden güçlü bir konuma sahip. Türkiye otomotiv sektörü, çok yönlü ve artan üretim kapasitesiyle ülkenin gayri safi hasılasının yüzde 4-5’ini oluşturan kilit bir sektör. Tedarik zincirindeki dönüşümler ile doğru hamleleri yapabilirse, otomotiv sektörünün katkısı ilerleyen dönemde daha da artacak. Global pazardaki önemi de son dönemde imzalanan iş birlikleri ile daha da katlanıyor.
Sektörün 2023 beklentileri ve öngörüleri
Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; tüm sektör oyuncuları olarak artık hepimiz perde açılırken senaryo değiştirmeye hazırlıklı hale geldik. 2023 yılını küresel ölçekte temkinli toparlanma yılı olarak öngörüyoruz. Yarı iletken bulunabilirliği nispeten iyileşse de pandemi öncesi üretim kapasitelerine ulaşmanın 2024 öncesinde mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Şu an için 2023 yılını iç pazarda, seçim öncesi ve sonrası olarak 2 bölümde değerlendiriyoruz. Seçim ekonomisi- bulunabilirlik paralelinde, pazarı canlandırsa da seçim sonrası için alternatifler biraz daha değişken. İnancımız doğru ekonomi politikaları ile potansiyeli ve dünyada önemi artan Türkiye’nin hızla normalleşebileceği ve bunun da otomotiv gibi güçlü bir sektöre de pozitif katkı sağlayacağı yönünde. ODMD Dergisi
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Berk Çağdaş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği yayınında yaptığı açıklamalarda;
Global anlamda pandemi ile başlayan belirsizlikle birlikte otomotiv pazarına son 3 yıldır bulunabilirlik şekil veriyor. Çip krizi nispeten iyileşse de Rusya- Ukrayna krizi, mevcut tedarik sıkıntılarına yeni bir boyut katarken, enerji ve emtia fiyatlarındaki ani artışlar da beklenmedik gelişmeler olarak öne çıktı. Çoklu değişkene bağlı arz sıkıntıları ve lojistik problemleri otomotiv piyasasında birçok revizyon ve alternatif çözümler üretmemize neden oldu.
Tüketici gözünde arz sıkıntısının yanı sıra, fiyat artışı beklentisi de otomobili bir yatırım aracı haline getirdi. Küresel enflasyonist ortamın sonucu artan üretim maliyetleri, tüketiciler nezdinde erişebilir modellerde bir daralmaya yol açtı. Bu da düşük ÖTV dilimindeki modellerin artan satış hacmini daha da güçlendirdi. Bunun yanı sıra otomotiv talebindeki en önemli faktörlerden finansman koşullarında yaşanan sıkılaşma da satış trendini negatif yönlü etkiledi. Tedarik sorunu öngörülebilirlik anlamında işimizi zorlaştırsa da tüm iş ortaklarımızla en iyi ve yeterli stok için mücadele ediyoruz.
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’nın yayınladığı son Küresel Elektrikli Araç Görünümü raporuna göre 2023 yılında satılacak her beş araçtan biri elektrikli olacak. Bu otomotiv sektörü için çok iddialı bir oran. 2020 yılında küresel otomobil satışlarının sadece yüzde 4’ünü oluşturan elektrikli araç talebinin, bu yılın sonunda yüzde 18’i bulacağı öngörülüyor. Tüm araştırmalar, dünya çapında pille çalışan modellere yönelik talebin rekor seviyelere yükseldiğini, 2023’te hem bataryalı modeller hem de şarjlı hibritler dahil olmak üzere satış adedinin 14 milyon araca yükseleceğini gösteriyor.
2023 yılında biz de MAİS olarak; Yeni Renault Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli, Kangoo E-TECH yüzde 100 elektrikli ve Dacia Spring de dahil olmak üzere birçok yeni elektrikli modeli ülkemizde satışa sunacağız. 2023’ün ‘Satın Alınabilecek En İyi Otomobili” seçilen hibrit modelimiz Renault Austral’in ilk 500 adedini kısa bir süre önce ön siparişe açmıştık. Yeni modelimiz büyük ilgi görerek ön siparişe açıldığı gün tükendi. Bu yıl elektrikli araç pazarındaki altyapıyı ve tüketici nezdindeki farkındalığın çok artacağı bir döneme girdiğimizi düşünüyorum.
Sektörün hızlı gelişimini gözden kaçırmak imkânsız olsa da altyapı bazında Avrupa’ya kıyasla bakıldığında hâlâ alınacak yolumuzun ve sektör olarak ev ödevlerimizin çok olduğunu düşünüyorum.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeler
Küresel düzeyde sıkılaşan regülasyonlar, tüm büyük otomobil üreticilerini sıfır emisyonlu araçlara büyük yatırım yapmaya sevk etti. Tüm büyük üreticiler, yirmi yıl içinde yalnızca sıfır emisyonlu araçlar satmak üzere milyarlarca dolarlık plan ve yatırımlar açıkladılar. Dünyada bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 2,3 milyon elektrikli araç satıldı. Dünya genelinde elektrikli otomobil satışlarına ilişkin beklentiler de yükselerek, bir önceki yılın yüzde 25’lik tahminine kıyasla, 2030 yılında küresel satışların yüzde 35’inin elektrikli olacağı tahmini öne çıktı.
Otomotiv sektörü dijitalleşme ile de dünyada önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Dijitalleşme tüm sektörler için büyük önem kazandı. Dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri
Dijitalleşme günümüzde sürdürülebilir ilerlemenin en stratejik parçası. Tedarik zinciri, akıllı fabrikalar, müşteri iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri sunmanın yanı sıra, organizasyon içerisindeki süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla etkin bir hale getirmemiz gerekiyor. Kendi organizasyonumuz altında uzun bir dönemdir, bu konuya dair yoğun bir ajanda ile bunun için çalışıyoruz. Kaldı ki, yakın gelecekte aslında beynin dijitalleşmesini konuşmaya başlayacağız. Bugün Chatgpt ile başladığımız dönüşüm, yetenek yönetimi açısından da çok farklı bir işe alım politikası yürütmemiz gerektiğini gösteriyor.
Hız çağında mobilite kavramı da yolcuları ve eşyaları A noktasından B noktasına taşımanın en etkin ve en sürdürülebilir yolunu bulma hedefi ile ortaya çıktı. Otomotiv sektörü olarak eskiden sadece sürücü koltuğunda olması gerektiğini düşündüğümüz müşterimiz artık “ulaşım” kavramını çok farklı şekilde değerlendiriyor. Sadece bir iletişim aracı olarak cebimize giren cep telefonları şu an tüm hayatımızı yönetmek için kullandığımız, tüketim tercihlerimizi baştan aşağıya dönüştürdü.
Biz “tüketici” olarak dönüştük ve şimdi de otomobillerin de tekerlekleri olan cep telefonlarına dönüşmesini istiyoruz. Mobilite için tekerlek gerekli mi, bunu da yakın zamanda sorgulayacağız bence. Orta vadede sattığımız araçları değil de sattığımız kilometreleri konuşuyor olabiliriz. Akıllı mobilite açısından geleneksel araç satışları, leasing ve araç kiralamaları ile alternatif mülkiyet, abonelik, paylaşım, paylaşımlı yolculuk ve talebe bağlı yolculuk arasındaki ayrım giderek azalıyor.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
Sürdürülebilirlik bugün her sektörden şirketin önceliği ve gelecekte önemi katlanarak artacak. Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan araçları artan bir trendle yollarda görmeye devam edeceğiz. Daha uygun, verimli ve esnek seyahat imkânı sağlayan yeni teknolojiler ile sağlanan ulaşım çözümleri sektörün yeni normali olacak.
Artan bağlantısallık fonksiyonları ile; otomotiv endüstrisindeki iş modellerinin başarısını belirleyen en önemli faktör; “nesnelerin interneti” değil, “davranışların interneti” haline gelecek. “Davranışların interneti” nden gelecek, araç ve müşterilerle ilgili davranış verileri ise ölçeklenebilir ve sürdürülebilir gelir akımları oluşturmada çok önemli rol oynayacak. Kısa dönemde sektör olarak cevabını bulmamız gereken kritik soru ise, bu gelirin kime doğru akacağı olacak.
Otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisine olan katkıları
Otomotiv sektörü, yıllardır Türkiye’nin lokomotif sektörü tanımını ziyadesi ile hak eden güçlü bir konuma sahip. Türkiye otomotiv sektörü, çok yönlü ve artan üretim kapasitesiyle ülkenin gayri safi hasılasının yüzde 4-5’ini oluşturan kilit bir sektör. Tedarik zincirindeki dönüşümler ile doğru hamleleri yapabilirse, otomotiv sektörünün katkısı ilerleyen dönemde daha da artacak. Global pazardaki önemi de son dönemde imzalanan iş birlikleri ile daha da katlanıyor.
Sektörün 2023 beklentileri ve öngörüleri
Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; tüm sektör oyuncuları olarak artık hepimiz perde açılırken senaryo değiştirmeye hazırlıklı hale geldik. 2023 yılını küresel ölçekte temkinli toparlanma yılı olarak öngörüyoruz. Yarı iletken bulunabilirliği nispeten iyileşse de pandemi öncesi üretim kapasitelerine ulaşmanın 2024 öncesinde mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Şu an için 2023 yılını iç pazarda, seçim öncesi ve sonrası olarak 2 bölümde değerlendiriyoruz. Seçim ekonomisi- bulunabilirlik paralelinde, pazarı canlandırsa da seçim sonrası için alternatifler biraz daha değişken. İnancımız doğru ekonomi politikaları ile potansiyeli ve dünyada önemi artan Türkiye’nin hızla normalleşebileceği ve bunun da otomotiv gibi güçlü bir sektöre de pozitif katkı sağlayacağı yönünde. ODMD Dergisi
Haftanın popüler haberleri
Hollanda'dan yapay zeka ve biyoteknoloji atağı
Hollanda, yapay zeka ve biyoteknolojiyi yatırım tarama yasasına dahil etmeyi planlıyor.
ACEA verilerine göre Avrupa'da araç satışları düştü
Kasım ayında Avrupa’da araç satışları düştü.
Türkiye-Çin fikri mülkiyet iş birliği gelişiyor
Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi (CNIPA) yetkilileri Türkpatent'i ziyaret ederek ikili mutabakatlarda bulundu.
Türk Traktör'ün acı kaybı! Nebi Doğan Özdöngül vefat etti
Türk Traktör Endüstriyel Operasyonlar İş Lideri Nebi Doğan Özdöngül'ün ani vefatı şirkette ve sektörde sevenleri arasında üzüntü oluşturdu.
Aselsan, Asya-Pasifik'te alıcıyla satış sözleşmesi imzaladı
ASELSAN, Asya-Pasifik bölgesinde yer alan müşterileri ile 11,4 Milyon ABD Doları olan satış sözleşmeleri imzaladığını duyurdu.
Vestel'in tüm birimleri yeniden yapılandırıldı
Vestel'in üst yönetiminde 1 Ocak'tan itibaren yeni görevlendirmeler olacağını duyurdu.
Mehmet Doğu Yalçınkaya, Goodyear Tedarik Zinciri Müdürü oldu
Mehmet Doğu Yalçınkaya, vekaleten yaptığı Goodyear Tedarik Zinciri Müdürü görevine asaleten atandı.
Karsan, Romanya Sibiu Belediyesine 30 adet e-Ata sattı
Karsan, Romanya Sibiu Belediyesine 30 adet e-Ata otobüs ve 40 adet şarj istasyonu sattığını duyurdu.
Pegasus yeni uçak siparişleri verdi
Pegasus, yeni uçak siparişleri verdiğini duyurdu.
Garanti Bankası alacaklarını varlık yönetim şirketlerine sattı
Garanti Bankası bazı alacaklarını Gelecek Varlık, Ortak Varlık, Birikim Varlık, Dünya Varlık, Sümer Varlık Yönetim şirketlerine sattı.
Big Chefs, Avolta Grubuyla görüşmelere başladı
Big Chefs ve Avolta şirketi havalimanlarında restoran açılması konusunda görüşmelere başladı.
Tofaş, K0 modeli yatırım finansmanı için kredi sözleşmesi imzaladı
K0 Model Ticari Araç Yatırımının Finansmanı İçin Kredi Sözleşmesi imzaladı.
Türk-İş'in asgari ücret talebi 29 bin 583 TL
TÜRK-İŞ Başkanı Ergün Atalay: "Asgari ücrete yüzde 45 artı yüzde 20 refah payı istiyoruz."
Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu
Dijital dönüşümde sınır tanımayan Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu. Hitit, Butan Krallığı’nın ulusal havayolu şirketi Drukair ile anlaşma imzaladı.
fonbulucu, 1 milyar liralık fonlama hacmini aştı
fonbulucu CEO’su Hakan Yıldız: “1 Milyar TL’lik fonlama hacmi, sermayeyi ve yatırımları tabana yayma hedefimizin bir sonucudur."
Terra Pizza, Downtown AVM’de hizmet vermeye başladı
Terra Pizza Bursa’daki yeni restoranını Downtown AVM’de açtı.
IFCO fuarı 5 Şubat 2025'te İFM'de başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 5-8 Şubat 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
PORSES’in ilk Genel Kurul’u yapıldı
Porselen ve Seramik Sofra Eşyaları Üreticileri Derneği’nin (PORSES) ilk genel kurul toplantısı yapıldı. Dernek başkanlığına Mehmet Naci Pekcan seçildi.
Gökmen Çetiner: Unique Partner, Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor
Unique Partner, havalimanlarında Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor.
Türk halı sektörü CFE 2025’te buluşuyor
Türk halıcılık sektörü, 7-10 Ocak 2025 tarihleri arasında İFM'de 2.kez düzenlenecek Carpet & Flooring Expo Fuarı'nda (CFE 2025) ziyaretçileriyle buluşacak.
Busiad'ın kurucu başkanı Doğan Ersöz kabri başında anıldı
1 Ağustos 1978'de Anadolu'nun ilk, Türkiye'nin ikinci SİAD' ı olarak kurulan BUSİAD'ın Kurucu Başkanı Doğan Ersöz, vefatının 30. yılında kabri başında anıldı.
Asgari ücret üçüncü toplantıda da belirlenmedi
2025 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamının haftaya belirlenmesi bekleniyor.
Nissan ve Honda görüşüyor! İki şirket birleşebilir
Honda ve Nissan arasında birleşme ihtimalini de içeren iş birliği görüşmeleri başladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, D-8'de konuştu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Mısır'da yapılan D-8 Liderler Zirvesinde konuştu.
Aldatıcı reklam ve uygulamalara 277,6 milyon lira ceza
Reklam Kurulu, 2024 yılında bugüne kadar 1705 adet aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamaya toplam 277,6 milyon tl idari para cezası uyguladı.
THY, Amerika Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi
Türk Hava Yolları, Amerika kıtasındaki 26. destinasyonu olan Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve uçuş ağını 349 noktaya ulaştırdı.
MİT, terörist Yayla Kızılkaya'yı öldürdü
MİT, PKK/PAJK'ın sözde sorumlusu "Nesrin Amed" kod adlı Yayla Kızılkaya'yı Suriye'nin Kamışlı bölgesinde düzenlediği operasyonla etkisiz hale getirdi.
Reklam sektörünün duayenlerinden Ersin Salman vefat etti
Türk reklamcılık sektörünün duayenlerinden ve Reklamcılar Derneğinin kurucu üyelerinden Ersin Salman vefat etti.
Bursa Model Fabrika'da eğitimler devam ediyor
Enerji yöneticileri Bursa Model Fabrika’da (BMF) Yalın ve Dijital Dönüşüm eğitimi aldı.
Elite Naturel ürünleri Japon Costco marketlerde satışa çıktı
Elite Naturel Organik Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. ürünleri, Japonyada faaliyet gösteren Costco Wholesale marketlerinde satışa çıktı.
Tapdi ile Tınaztepe şirketleri birleşti
Tapdi Oksijen Özel Sağlık ve Eğitim Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. ile Tınaztepe Özel Sağlık Hizmetleri A.Ş. birleşti.
Servais: Finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var
IOSCO Başkanı Jean-Paul Servais, "Türkiye'de finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var" dedi.
Otomotiv lastiği üretim ve dağıtımı yapan şirketlere soruşturma
Otomotiv sektöründe lastik üretimi ve dağıtımı alanında faaliyet gösteren teşebbüsler hakkında soruşturma açıldı.
BUGÜN: Üçüncü Asgari Ücret Tespit Toplantısı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan, Asgari ücreti önümüzdeki hafta içinde neticelendirmeyi düşünüyoruz demişti. Bugün sonuçlanması bekleniyor.
Bankalar Galataport'a çöküyor mu?
Yapılan sözleşme yenilemelerinde en önemli madde olarak "payların yüzde 49'u kredi veren bankalarca garame oranlarına göre devralınacaktır." yer alıyor.
TMSF, HES ve Erciyes Çelik şirketlerinin paylarını ihaleye çıkarıyor
TMSF, Hes Hacılar Elektrik ve Erciyes Çelik Halat Paylarının Satış İlanını yayınladı.
Türkiye, PLMA's fuarında yeni iş bağlantıları kurdu
AHBİB Başkanı Veysel Memiş: PLMA's fuarı'nda ABD, BAE, Kanada ve Meksika firmaları ile yeni bağlantılar kurduk.
Private label ürünlerin piyasa payı birim satışların yüzde 25'ine ulaştı
AKMİB, 33 firmayı ABD'nin özel etiket pazarına taşıdı.
CLPA'dan Endüstriyel haberleşme ile akıllı fabrikalara geçiş sistemi
CLPA’nın (CC-Link Partner Association) geliştirdiği CC-Link IE TSN teknolojisi, dönüşümün anahtarı olarak BT ve OT sistemlerini bir araya getiriyor.
Çağdaş Cam, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong Çağdaş Cam Sanayi ve Ticaret A.Ş için çaldı.