Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 02.12.2024 12:07
Haber Güncellenme Tarihi: 02.12.2024 12:32
Kaynak:
Haber Merkezi
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyenİnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Dijitalleşmenin artan hızı, yapay zekâ destekli çözümler ve tüketici beklentilerindeki dönüşüm, iletişim stratejilerinde yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor. 2025 yılı, iletişim dünyasında hem online hem de offline platformlarda köklü değişimlerin ve yeniliklerin yaşanacağının sinyallerini şimdiden veriyor. Yapay zekâ destekli kişiselleştirme, AR/VR deneyimleri ve veri gizliliğine verilen önem çevrimiçi iletişimde merkezi rol oynarken; hibrit etkinlikler, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar offline iletişimi şekillendirme yolunda etkisini artıracak gibi görünüyor. Markaların bu gelişmeleri dikkate alarak daha güçlü, etkili ve kalıcı iletişim stratejileri geliştirebileceklerini söyleyen İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
Yapay zekadan geçmeyen markalar biraz eksiktir
2025'te yapay zekâ (AI), çevrimiçi iletişimde kişiselleştirmenin temel taşı olacak. Bu noktada markalar, tüketici davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz ederek her bir kullanıcının ihtiyaçlarına özel, bireyselleştirilmiş deneyimler sunma yolunda daha etkili adımlar atacak. Her geçen gün hızla gelişen yapay zekâ sayesinde e-posta kampanyalarından web sitesi içeriklerine, reklam hedeflemelerinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda çok daha yoğun bir şekilde kişiye özel çözümler üretilecek. Dolayısıyla tüketicilerin markalarla olan etkileşimleri artarken sadakat oranları da yükselecek. Tam da bu aşamada Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojilerinden bahsetmemek olmaz. AR ve VR teknolojileri, 2025'te çevrimiçi dünyayı tamamen dönüştürecek. Bu teknolojiler, özellikle e-ticaret, eğitim ve eğlence sektörlerinde kullanıcı deneyimini zenginleştirerek alışveriş sürecinden öğrenme deneyimlerine kadar birçok alanda devrim yaratacak. Markaların tüketicilerle daha derin bağlar kurmasını sağlayan bu teknolojiler, zihinlerde unutulmaz izler bırakılmasına imkan tanıyacak.
Kısa video ve hikâye formatlarının dominasyonuna hazır mısınız?
Her şeyin hızlı yaşandığı sosyal medyada uzun uzun izlemiyor, okumuyoruz! Dolayısıyla yeni dönemde, kısa video formatları ve hikâye anlatımı çevrimiçi içerik stratejilerinde merkezde olacak. TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts gibi platformların öncülüğünde kısa ve öz video içerikleri, tüketici dikkatini çekmede en etkili araçlardan biri haline gelecek. Markalar, yaratıcı ve etkileyici kısa videolarla ürünlerini, hizmetlerini veya hikayelerini geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırabilecek. Hikâye formatları ise kullanıcıları anlık olarak etkilemenin yanı sıra markaların daha samimi ve şeffaf bir iletişim kurmasına olanak tanımaya devam edecek.
Arama alışkanlıklarımız değişiyor
Sesli aramalar ve dijital asistanlar, çevrimiçi arama alışkanlıklarında giderek daha fazla önem kazanıyor. 2025 yılı itibariyle Google Asistan, Alexa ve Siri gibi sesli asistanlar üzerinden yapılan aramalar, geleneksel yazılı aramaların önüne geçecek gibi görünüyor. Bu nedenle markaların SEO stratejileri sesli aramalar için optimize edilme yolunda önemli aşamalar kaydedecek. Ayrıca sesli asistanlar ile uyumlu içerikler üretmek, markaların dijital görünürlüğünü artıracak ve kullanıcılarla daha doğal bir etkileşim kurmasını sağlayacak.
Biz etkinliğin hibrit olanını severiz
Pandemi sonrasında yaygınlaşan hibrit etkinlik ve toplantılar, 2025'te iletişim dünyasında kalıcı bir yer edinecek. Bu etkinlikler, fiziksel ve dijital katılım seçeneklerini bir araya getirerek geniş bir kitleye ulaşmayı mümkün kılmaya devam edecek. Hibrit etkinlikler hem organizasyonel esneklik sağladığı hem de sürdürülebilirlik açısından avantajlı olduğu için karbon ayak izini azaltarak çevreye duyarlı bir seçenek sunacak. Ayrıca etkinliklere katılımı artırmak ve katılımcılar arasında etkileşimi güçlendirmek için sanal ağ oluşturma fırsatları da daha yoğun olarak sunulacak.
Tasarım odaklı deneyimsel pazarlama ile cesur işler geliyor
2025 yılında, fiziksel mağazalar ve etkinliklerde deneyimsel pazarlama başrolü alacak. Bu bağlamda mağaza içi etkinlikler, interaktif sergiler, VR/AR destekli deneyim alanları gibi uygulamalar, tüketicilerin ilgisini çekmek için daha yoğun olarak kullanılacak. Tasarım odaklı bu deneyimsel pazarlama çalışmaları, sadece ürünleri tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın hikayesini anlatma ve tüketiciyle duygusal bağ kurma noktasında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca bu tür etkinlikler, sosyal medyada paylaşılabilir içerikler üreterek çevrimiçi varlığı da destekleyecek.
Sürdürülebilirlik uzun vadeli başarının temeli olacak
Gittikçe daha sık konuşulan sürdürülebilirlik, 2025 yılında markaların iletişim stratejilerinde de en öncelikli konulardan biri haline gelecek. Tüketiciler, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir markaları tercih etmeye daha yatkın hale gelecek. Bu nedenle artık çok daha fazla marka, çevre dostu materyaller kullanarak ambalaj tasarımlarını yenileyecek, geri dönüştürülebilir ürünler sunacak ve çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimlerini artıracak. Ve elbette sürdürülebilirlik, artık çevre ile sınırlı kalmadan çok daha geniş çerçevede benimsenen ve şirket politikalarına entegre edilen bir yaklaşım olma yolunda çok daha büyük adımlarla yol alacak. Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalar, toplumsal sorumluluklarını yerine getiren markaların tüketici nezdinde güven ve saygınlık kazanmasına katkıda bulunacak ve uzun vadeli başarıları destekleyen güçlü bir araç olacak.
Haftanın popüler haberleri
Elvan Tuğsuz Güven“2035’e kadar 11 GW yeni HES kurabiliriz”
HESİAD Başkanı Elvan Tuğsuz Güven“2035’e kadar 11 GW yeni HES kurabiliriz!”
Dijital ödemeler sağlıklı bir iş sürdürmenin geleceğidir
Akıllı Kobi platformu bir araştırmasını paylaştı.
Kocaelinde Sürdürülebilir Performans ödülleri sahiplerini buldu
Kocaeli Sanayi Odası Sürdürülebilir Performans ödülleri sahiplerini buldu
TİM Başkanı Gültepe: Kasım'da 17 sektör ihracatını artırdı
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye'nin kasımda 22,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini belirtti.
Körfez Ticaret Odası 25 yaşında
Körfez Ticaret Odasının 25. yıl kutlaması yoğun katılımla kutlandı.
Bakan Bolat, ihracattaki azalışın nedenlerini değerlendirdi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, ilk 11 ay dış ticaret verilerini ve ihracattaki sınırlı azalışın nedenlerini değerlendirdi.
“Ülkemizin üretim, yatırım, istihdam ve ihracat kapasitesi korunmalı”
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TÜİK tarafından açıklanan, bu yılın üçüncü çeyreğine ilişkin Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) sonuçlarını değerlendirdi.
Tübitak Kamu Yapay Zeka Ekosistemi çağrısı başvuruya açıldı
Kamuda yapay zeka ekosistemini güçlendirmek için çağrıya çıkıldı.
Hollanda ile Ortak Miras ve Döngüsel Tekstil Projesi başladı
Hollanda ve Türkiye’nin kültürel bağları, döngüsel tekstil yaklaşımıyla yeniden yorumlandı.
Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, 2025’in online ve offline iletişim trendlerini anlattı.
HarmonyERP, yenilikçi ve dijital gelecek çözümleri sunuyor
HarmonyERP katıldığı bir fuarda yenilikçi çözümlerini tanıtarak, dijital geleceğin anahtarını katılımcılarla paylaştı.
Stellantis Yönetim Kurulu, Tavares'in istifasını kabul etti
Stellantis, Yönetim Kurulu Carlos Tavares'in İcra Kurulu Başkanlığından İstifasını Kabul Ettiğini duyurdu.
Menengiç kahvesi AB'den coğrafi işaret tescili aldı
Gaziantep menengiç (melengiç) kahvesinin Avrupa Birliği'nden (AB) coğrafi işaret tescili aldığı duyuruldu.
ASELSAN ile SSB arasında 14,8 milyon dolarlık sözleşme imzalandı
ASELSAN ile Savunma Sanayii Başkanlığı arasında 14,8 milyon dolarlık sözleşme imzalandı.
Ticari araçlara yönelik zorunlu kış lastiği uygulaması devam ediyor
Şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlara yönelik uygulama 1 Nisan 2025'e kadar sürecek.
MİT, "Yaşar Hakkari" kod adlı Yaşar Çekik'i öldürdü
MİT, kırmızı kategoride yer alan PKK/YPG'nin sözde sorumlularından "Yaşar Hakkari" kod adlı Yaşar Çekik'i Suriye'nin Tel Rıfat bölgesinde etkisiz hale getirdi.
Amerikan Hastanesi Başhekimi Dr. İsmail Bozkurt vefat etti
Amerikan Hastanesi, Başhekim Dr. İsmail Bozkurt'un vefat ettiğini duyurdu.
Sabancı Altın Yaka Ödülleri sahiplerini buldu
Sabancı Grubunda 15. Altın Yaka Ödülleri sahiplerini buldu. Ödül törenine Sabancı Başkanı Güler Sabancı da yer aldı.
Esad'a darbe iddiaları
Halep, İdlib, Hama'dan sonra Şam'da da çatışmalar sürüyor.
Efsane indirim oyunlarına dikkat uyarısı
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Kılıç'tan tüketicilere yıl sonu indirimleri uyarısı!
Esnaf ve sanatkarlara 5 müjde! Kredilerde kolaylıklar geliyor
Esnaf ve sanatkarlara yönelik kredilerde yeni kolaylıklar geliyor.
Usulsüz çakar kullananlara 96 bin lira ceza
Usulsüz çakar kullananlara yeni cezalar Resmi Gazetede yayımlandı.
Maliye, EYS ile 19 milyon yoklama, 5 milyon denetim yaptı
Maliye, Elektronik Yoklama Sistemi ile bugüne kadar 19 milyon yoklama, 5 milyon denetim işlemi yaptı.
Bankalardan yapılması mecburi ödemeler 30 bin liraya çıkarıldı
Tüketiciler için mal veya hizmet alımlarına ait ödemelerin banka ve finans kurumları aracılığıyla yapılması zorunluluğu 7 bin liradan 30 bin liraya yükseltildi.
İller Bankası'nın sermayesi 120 milyar liraya çıkarıldı
30 Kasım 2024 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararına göre, İller Bankasının sermayesi 120 milyar liraya çıkarıldı.
Japonya’nın çelik ihracatı ilk 10 ayda geriledi
Japonya’nın çelik ihracatı ilk 10 ayda yüzde 4,1 oranında geriledi.
Türkiye'den 8 iş Epica Awards listesinde
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards 2024’de kısa listelere kalan işler belli oldu.
Dardanel'in yüzde 17si yabancılara satılıyor
Dardanel, KAP'a yaptığı yazılı açıklamayla yüzde 17'lik hissesini satacağını duyurdu.
Raziye Baysal'a Sanofi Avrasya Bölgesinde yeni görev
Sanofi Avrasya Bölgesi İnsan ve Kültür Direktörü Raziye Baysal oldu.
Ömer Barbaros Yiş, Karaca International Genel Müdürü oldu
Ömer Barbaros Yiş, geçtiğimiz haftalarda 4 yıl süren LC Waikiki yolculuğunu noktaladığını duyurmuştu. Yeni görevi Karaca International Genel Müdürü oldu.
Yiğit Boztürk, Nissan Türkiye Satış Direktörü olarak atandı.
Yiğit Boztürk Nissan Türkiye “Satış Direktörü” olarak atandı.
LG, telefon pazarından çekildi
Güney Koreli teknoloji devi LG Electronics, 2021’de aldığı karar doğrultusunda mobil sektörden tamamen çekildi.
Bahçesaray Belediye Başkanlığına Kaymakam Harun Arslanargun atandı
İçişleri Bakanlığı, Van'ın Bahçesaray Belediye Başkanı Ayvaz Hazır'ın görevden uzaklaştırıldığını açıkladı.
Koç Holding, YKB'nin QNB'e satıldığı iddialarını yalanladı
Koç Holding, şirketin Yapı ve Kredi Bankası AŞ'de sahip olduğu payların satışına yönelik olarak QNB Grubu ile görüşme yapıldığına dair iddiaları yalanladı.
Beşiktaş başkanlığına ikinci başkan Hüseyin Yücel getirildi
Beşiktaş Kulübü başkanlık görevine ikinci başkan Hüseyin Yücel'in getirildiğini duyurdu.
Asgari ücretin tespiti için ilk toplantı 10 Aralık'ta
Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2025'te geçerli olacak asgari ücreti belirleme çalışmaları kapsamında ilk toplantısını 10 Aralık'ta yapacak.
Şahin: Türkiye, son yıllarda teknolojide büyük atılımlar gerçekleştirdi
Huawei AR-GE Buluşmaları, Erzurum Teknik Üniversitesi'nde düzenlenen etkinlikle başladı.
Tiryaki Agro’ya Best Private Cloud dijital dönüşüm ödülü
Tiryaki Agro “Özel Bulut Dönüşümü: Merkezi Yönetim ve Güvenlik için Yeni Nesil Altyapı” projesiyle “Best Private Cloud” ödülüne layık görüldü.
Kale Grubu’nun Hayata Değer Üniversite Buluşmalarının ilki yapıldı
Kale Grubu’nun ‘Hayata Değer Üniversite Buluşmaları’nın ilk durağı Çanakkale’de oldu.
Yenipazar Harmankaya Kanyonunun dünyaya açılması hedefleniyor
Bilecik Yenipazar ilçesi Harmankaya Kanyonu doğal güzelliğiyle ilgi çekiyor.