Hisarcıklıoğlu "Dünyanın en değerli arazisi cep telefonu ekranı"
Hisarcıklıoğlu "Dünyanın en değerli arazisi cep telefonu ekranı"
Hisarcıklıoğlu, Dünyanın en değerli arazisinin cep telefonu ekranı olduğunu, burada yer almanın şart olduğunu, e-ticaret hacminin her yıl hızla arttığını belirtti.
Haber Giriş Tarihi: 12.09.2024 15:02
Haber Güncellenme Tarihi: 12.09.2024 15:11
Kaynak:
Haber Merkezi
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) Konferansı ve Fuarı 2024’ün açılışında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, "Üreticinin vitrini olan perakende sektörü, üreticinin ürünlerine yönelik geri bildirim alabildiği bir iş ortağıdır. Perakende sektörü, müşteri odaklı büyüyen ve gelişen sistemde, değer zincirinin en önemli parçasıdır." dedi.
İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde bu yıl 15'incisi düzenlenen zirvenin açılışı Ticaret Bakanı Ömer Bolat, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ve TPF Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün'ün katılımıyla gerçekleştirildi.
Etkinliği, perakende sektörünün potansiyelini güçlendirme ve işbirliklerini geliştirme yolculuğunda çok değerli bir organizasyon olarak gördüğünü, YZB'nin tanınan bir marka haline geldiğini kaydeden Hisarcıklıoğlu, "Üreticinin vitrini olan perakende sektörü, üreticinin ürünlerine yönelik geri bildirim alabildiği bir iş ortağıdır. Perakende sektörü, müşteri odaklı büyüyen ve gelişen sistemde, değer zincirinin en önemli parçasıdır." diye konuştu.
Yerel ekonomiyi ulusal ekonomiyle buluşturan perakende sektörünün ekonominin itici gücü olduğunu, yerel zincirlerin de sektörün lokomotifi olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, yerel ekonominin güçlenmesi, istihdamın hareketlenmesi ve küçük işletmelerin ekonomiye doğrudan katılmasıyla yerel zincirlerin ekonominin belkemiğini oluşturduğunu söyledi.
Etkinliğin sektördeki yeni trendlerin görülmesini sağladığını anlatan Hisarcıklıoğlu, salgınla dijitale taşınan alışveriş alışkanlıkları, teknolojideki dönüşüm ve yapay zekayla yeni bir sürece girildiğini belirtti.
"İnsanlar daha sağlıklı ve aynı zamanda daha doğaya saygılı üretimle üretilen ürünlere ulaşmak istiyor. Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerini talep ediyor. Bu açıdan şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Özellikle, yerel kabiliyetlerimiz çok yüksek. Perakende sektörümüz çevik bir yapıya sahip. Coğrafyamız, topraklarımız, bu tür ürünlerin üretimi için de çok müsait. Bu avantajlarımızı kullanabilmek için teknolojiye daha fazla yatırım yapmamız lazım. Dijital dönüşüme, teknolojiyi kullanmayı ve teknolojik kabiliyetlerin artırılmasına önem vermeliyiz."
- "Dünyanın en değerli arazisi cep telefonu ekranı"
M. Rifat Hisarcıklıoğlu, tüketici deneyimini en üst seviyeye çıkarmanın hedeflenmesi gerektiğinin altını çizerek, "Teknoloji, veri analizi ve değişen müşteri yapısı başucu kelimelerimiz. Bu noktada, mobil uygulamalar tüketicilere müthiş kolaylık sağlıyor. Firmalara da geniş bir müşteri portföyü sunuyor. Bu nedenle şirketinizin, ürününüzün ya mobil uygulaması olacak ya da geliştirilen bir mobil uygulamanın içerisinde muhakkak yer alacak." diye konuştu.
Dünyanın en değerli arazisinin cep telefonu ekranı olduğunu, burada yer almanın şart olduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, e-ticaret hacminin her yıl hızla arttığını belirterek, şöyle devam etti:
"2023 yılında, bir önceki yıla göre artış oranı yüzde 116. Yani neredeyse enflasyonun 2 kat üstünde. 1,9 trilyon lira olmuş. 2024'teyse yaklaşık ikiye katlanarak 3,5 trilyon lira olacak. e-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı 2019'da yüzde 10 iken, 2023'te yüzde 20'ye çıktı."
Müşterilerin mobil uygulamaları giderek daha fazla kullandığını, bu trendin devam edeceğini ve gelecekte daha da önemli hale geleceğini anlatan Hisarcıklıoğlu, rekabet için bu alanın ıskalanmaması, illerdeki yerel markalarla işbirliğinin güçlendirilmesi, yerel üreticiler ve markaları ortak paydaş olarak kurgulamak gerektiğini dile getirdi.
Dünyada insanların, kendi yöresinin, ülkesinin ürününü daha çok tercih etmeye başladığına işaret eden Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti:
"Biz de oda ve borsalarımızla birlikte yerel ürünlerimize ve yerel değerlerimize sahip çıkıyoruz. Coğrafi işaretle tescil ettirerek koruma altına alıyoruz. Ürünlerimizin sadece ülkemizde değil, Avrupa Birliği (AB) nezdinde de tescil edilmesini sağlıyoruz. Şu an AB nezdinde 27 ürünümüz tescil edilmiş. Artık kimsenin bu ürünleri bizden habersiz ve izinsiz kullanabilmesi mümkün değil. Tüketicilerin kendi yerli ürünlerimize daha kolay ulaşmalarını sağlayın."
- "Private label markalı ürünler hem KOBİ'lerin büyümesini hem de markalaşmasını engelliyor"
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, veri madenciliği, ham veriyi bilgiye dönüştürüp kullanmanın rekabette öne çıkmak açısından çok önemli hale geldiğini, barkodların büyük imkanlar sunduğunu söyledi. Bu barkodları ulaştıran, bu sistemin ülkede işletilmesini sağlayanın da TOBB Global Standartlar 1 (GS1) Türkiye organizasyonu olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, bu barkodların, ürünün sadece kasadan hızla geçmesini sağlamakla kalmadığını, stok, sipariş ve sevkiyat süreçlerini daha etkin yönetilmesine imkan verdiğini anlattı.
Sektörde çeşitli sıkıntılar yaşandığını ve bunları da takip ettiklerini belirten Hisarcıklıoğlu, private label markalı (özel markalı) ürünlerin hem KOBİ'lerin büyümesini hem de markalaşmasını engellediğini söyledi.
Hisarcıklıoğlu, aynı ürünün, aynı ambalaj içinde düşük gramajla sunularak tüketicinin aldatıldığını, bunların önüne geçmek için "standart gramaj uygulaması" gelmesi gerektiğini de belirterek, GEKAP ve poşetlerin ilave maliyetlere yol açtığını, bu konuda da adımlar atılmasını beklediklerini sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Hisarcıklıoğlu "Dünyanın en değerli arazisi cep telefonu ekranı"
Hisarcıklıoğlu, Dünyanın en değerli arazisinin cep telefonu ekranı olduğunu, burada yer almanın şart olduğunu, e-ticaret hacminin her yıl hızla arttığını belirtti.
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) Konferansı ve Fuarı 2024’ün açılışında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, "Üreticinin vitrini olan perakende sektörü, üreticinin ürünlerine yönelik geri bildirim alabildiği bir iş ortağıdır. Perakende sektörü, müşteri odaklı büyüyen ve gelişen sistemde, değer zincirinin en önemli parçasıdır." dedi.
İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde bu yıl 15'incisi düzenlenen zirvenin açılışı Ticaret Bakanı Ömer Bolat, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ve TPF Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün'ün katılımıyla gerçekleştirildi.
Etkinliği, perakende sektörünün potansiyelini güçlendirme ve işbirliklerini geliştirme yolculuğunda çok değerli bir organizasyon olarak gördüğünü, YZB'nin tanınan bir marka haline geldiğini kaydeden Hisarcıklıoğlu, "Üreticinin vitrini olan perakende sektörü, üreticinin ürünlerine yönelik geri bildirim alabildiği bir iş ortağıdır. Perakende sektörü, müşteri odaklı büyüyen ve gelişen sistemde, değer zincirinin en önemli parçasıdır." diye konuştu.
Yerel ekonomiyi ulusal ekonomiyle buluşturan perakende sektörünün ekonominin itici gücü olduğunu, yerel zincirlerin de sektörün lokomotifi olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, yerel ekonominin güçlenmesi, istihdamın hareketlenmesi ve küçük işletmelerin ekonomiye doğrudan katılmasıyla yerel zincirlerin ekonominin belkemiğini oluşturduğunu söyledi.
Etkinliğin sektördeki yeni trendlerin görülmesini sağladığını anlatan Hisarcıklıoğlu, salgınla dijitale taşınan alışveriş alışkanlıkları, teknolojideki dönüşüm ve yapay zekayla yeni bir sürece girildiğini belirtti.
Tüketici alışkanlıklarının değiştiğini aktaran Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti:
"İnsanlar daha sağlıklı ve aynı zamanda daha doğaya saygılı üretimle üretilen ürünlere ulaşmak istiyor. Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerini talep ediyor. Bu açıdan şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Özellikle, yerel kabiliyetlerimiz çok yüksek. Perakende sektörümüz çevik bir yapıya sahip. Coğrafyamız, topraklarımız, bu tür ürünlerin üretimi için de çok müsait. Bu avantajlarımızı kullanabilmek için teknolojiye daha fazla yatırım yapmamız lazım. Dijital dönüşüme, teknolojiyi kullanmayı ve teknolojik kabiliyetlerin artırılmasına önem vermeliyiz."
- "Dünyanın en değerli arazisi cep telefonu ekranı"
M. Rifat Hisarcıklıoğlu, tüketici deneyimini en üst seviyeye çıkarmanın hedeflenmesi gerektiğinin altını çizerek, "Teknoloji, veri analizi ve değişen müşteri yapısı başucu kelimelerimiz. Bu noktada, mobil uygulamalar tüketicilere müthiş kolaylık sağlıyor. Firmalara da geniş bir müşteri portföyü sunuyor. Bu nedenle şirketinizin, ürününüzün ya mobil uygulaması olacak ya da geliştirilen bir mobil uygulamanın içerisinde muhakkak yer alacak." diye konuştu.
Dünyanın en değerli arazisinin cep telefonu ekranı olduğunu, burada yer almanın şart olduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, e-ticaret hacminin her yıl hızla arttığını belirterek, şöyle devam etti:
"2023 yılında, bir önceki yıla göre artış oranı yüzde 116. Yani neredeyse enflasyonun 2 kat üstünde. 1,9 trilyon lira olmuş. 2024'teyse yaklaşık ikiye katlanarak 3,5 trilyon lira olacak. e-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı 2019'da yüzde 10 iken, 2023'te yüzde 20'ye çıktı."
Müşterilerin mobil uygulamaları giderek daha fazla kullandığını, bu trendin devam edeceğini ve gelecekte daha da önemli hale geleceğini anlatan Hisarcıklıoğlu, rekabet için bu alanın ıskalanmaması, illerdeki yerel markalarla işbirliğinin güçlendirilmesi, yerel üreticiler ve markaları ortak paydaş olarak kurgulamak gerektiğini dile getirdi.
Dünyada insanların, kendi yöresinin, ülkesinin ürününü daha çok tercih etmeye başladığına işaret eden Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti:
"Biz de oda ve borsalarımızla birlikte yerel ürünlerimize ve yerel değerlerimize sahip çıkıyoruz. Coğrafi işaretle tescil ettirerek koruma altına alıyoruz. Ürünlerimizin sadece ülkemizde değil, Avrupa Birliği (AB) nezdinde de tescil edilmesini sağlıyoruz. Şu an AB nezdinde 27 ürünümüz tescil edilmiş. Artık kimsenin bu ürünleri bizden habersiz ve izinsiz kullanabilmesi mümkün değil. Tüketicilerin kendi yerli ürünlerimize daha kolay ulaşmalarını sağlayın."
- "Private label markalı ürünler hem KOBİ'lerin büyümesini hem de markalaşmasını engelliyor"
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, veri madenciliği, ham veriyi bilgiye dönüştürüp kullanmanın rekabette öne çıkmak açısından çok önemli hale geldiğini, barkodların büyük imkanlar sunduğunu söyledi. Bu barkodları ulaştıran, bu sistemin ülkede işletilmesini sağlayanın da TOBB Global Standartlar 1 (GS1) Türkiye organizasyonu olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, bu barkodların, ürünün sadece kasadan hızla geçmesini sağlamakla kalmadığını, stok, sipariş ve sevkiyat süreçlerini daha etkin yönetilmesine imkan verdiğini anlattı.
Sektörde çeşitli sıkıntılar yaşandığını ve bunları da takip ettiklerini belirten Hisarcıklıoğlu, private label markalı (özel markalı) ürünlerin hem KOBİ'lerin büyümesini hem de markalaşmasını engellediğini söyledi.
Hisarcıklıoğlu, aynı ürünün, aynı ambalaj içinde düşük gramajla sunularak tüketicinin aldatıldığını, bunların önüne geçmek için "standart gramaj uygulaması" gelmesi gerektiğini de belirterek, GEKAP ve poşetlerin ilave maliyetlere yol açtığını, bu konuda da adımlar atılmasını beklediklerini sözlerine ekledi.
Haftanın popüler haberleri
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği Başkanı Ali Taha Koç oldu
Mobil Telekomünikasyon Operatörler Derneği m-TOD’un yeni Yönetim Kurulu Başkanı, Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç oldu.
İTÜ ARI Teknokent Big Bang Startup Challenge'de 50 girişim sahne aldı
TOP 50 girişim 7 farklı sektörel dikeydeki sunumlarını gerçekleştirdi.
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü Ata Demirer oldu
Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü, sevilen sanatçı Ata Demirer oldu.
Mimar ve tasarımcı dDf kurucusu Arhan Kayar vefat etti
Dream Design Factory (dDf) kurucu ortaklarından, mimarlık ve tasarım dünyasının önde gelen isimlerinden Arhan Kayar, 64 yaşında yaşamını yitirdi.
Smarties Awards'te en iyi pazarlama projeleri ödüllendirildi
MMA Türkiye tarafından düzenlenen SMARTIES AWARDS ve MEA ’24 ödülleri, 16 Aralık’ta Swissotel The Bosphorus’ta görkemli bir törenle sahiplerini buldu.
Palandöken “Kendi ürettiğini tüketen bir toplum mümkün”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Güçlü bir ekonominin temellerinin yerli üretim ve tüketimle atılacağını belirtti.
TOBB, kurulan şirket sayısının azaldığını duyurdu
Kurulan șirket sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3 azalıș oldu.
Hollanda'dan yapay zeka ve biyoteknoloji atağı
Hollanda, yapay zeka ve biyoteknolojiyi yatırım tarama yasasına dahil etmeyi planlıyor.
ACEA verilerine göre Avrupa'da araç satışları düştü
Kasım ayında Avrupa’da araç satışları düştü.
Türkiye-Çin fikri mülkiyet iş birliği gelişiyor
Çin Ulusal Fikri Mülkiyet İdaresi (CNIPA) yetkilileri Türkpatent'i ziyaret ederek ikili mutabakatlarda bulundu.
Aselsan, Asya-Pasifik'te alıcıyla satış sözleşmesi imzaladı
ASELSAN, Asya-Pasifik bölgesinde yer alan müşterileri ile 11,4 Milyon ABD Doları olan satış sözleşmeleri imzaladığını duyurdu.
Vestel'in tüm birimleri yeniden yapılandırıldı
Vestel'in üst yönetiminde 1 Ocak'tan itibaren yeni görevlendirmeler olacağını duyurdu.
Pegasus yeni uçak siparişleri verdi
Pegasus, yeni uçak siparişleri verdiğini duyurdu.
Garanti Bankası alacaklarını varlık yönetim şirketlerine sattı
Garanti Bankası bazı alacaklarını Gelecek Varlık, Ortak Varlık, Birikim Varlık, Dünya Varlık, Sümer Varlık Yönetim şirketlerine sattı.
Big Chefs, Avolta Grubuyla görüşmelere başladı
Big Chefs ve Avolta şirketi havalimanlarında restoran açılması konusunda görüşmelere başladı.
Tofaş, K0 modeli yatırım finansmanı için kredi sözleşmesi imzaladı
K0 Model Ticari Araç Yatırımının Finansmanı İçin Kredi Sözleşmesi imzaladı.
Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu
Dijital dönüşümde sınır tanımayan Hitit, Drukair’in yeni IT sağlayıcısı oldu. Hitit, Butan Krallığı’nın ulusal havayolu şirketi Drukair ile anlaşma imzaladı.
Terra Pizza, Downtown AVM’de hizmet vermeye başladı
Terra Pizza Bursa’daki yeni restoranını Downtown AVM’de açtı.
IFCO fuarı 5 Şubat 2025'te İFM'de başlıyor
IFCO İstanbul Fashion Connection fuarı 5-8 Şubat 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek.
Gökmen Çetiner: Unique Partner, Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor
Unique Partner, havalimanlarında Tax Free ve Vat Off hizmetleri veriyor.
Asgari ücret üçüncü toplantıda da belirlenmedi
2025 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamının haftaya belirlenmesi bekleniyor.
Aldatıcı reklam ve uygulamalara 277,6 milyon lira ceza
Reklam Kurulu, 2024 yılında bugüne kadar 1705 adet aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamaya toplam 277,6 milyon tl idari para cezası uyguladı.
THY, Amerika Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi
Türk Hava Yolları, Amerika kıtasındaki 26. destinasyonu olan Santiago'ya ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve uçuş ağını 349 noktaya ulaştırdı.
MİT, terörist Yayla Kızılkaya'yı öldürdü
MİT, PKK/PAJK'ın sözde sorumlusu "Nesrin Amed" kod adlı Yayla Kızılkaya'yı Suriye'nin Kamışlı bölgesinde düzenlediği operasyonla etkisiz hale getirdi.
Reklam sektörünün duayenlerinden Ersin Salman vefat etti
Türk reklamcılık sektörünün duayenlerinden ve Reklamcılar Derneğinin kurucu üyelerinden Ersin Salman vefat etti.
Bursa Model Fabrika'da eğitimler devam ediyor
Enerji yöneticileri Bursa Model Fabrika’da (BMF) Yalın ve Dijital Dönüşüm eğitimi aldı.
Elite Naturel ürünleri Japon Costco marketlerde satışa çıktı
Elite Naturel Organik Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. ürünleri, Japonyada faaliyet gösteren Costco Wholesale marketlerinde satışa çıktı.
Tapdi ile Tınaztepe şirketleri birleşti
Tapdi Oksijen Özel Sağlık ve Eğitim Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. ile Tınaztepe Özel Sağlık Hizmetleri A.Ş. birleşti.
Servais: Finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var
IOSCO Başkanı Jean-Paul Servais, "Türkiye'de finans sektörünün zorlukların üstesinden gelebilme kapasitesi var" dedi.
Otomotiv lastiği üretim ve dağıtımı yapan şirketlere soruşturma
Otomotiv sektöründe lastik üretimi ve dağıtımı alanında faaliyet gösteren teşebbüsler hakkında soruşturma açıldı.
BUGÜN: Üçüncü Asgari Ücret Tespit Toplantısı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan, Asgari ücreti önümüzdeki hafta içinde neticelendirmeyi düşünüyoruz demişti. Bugün sonuçlanması bekleniyor.
Bankalar Galataport'a çöküyor mu?
Yapılan sözleşme yenilemelerinde en önemli madde olarak "payların yüzde 49'u kredi veren bankalarca garame oranlarına göre devralınacaktır." yer alıyor.
TMSF, HES ve Erciyes Çelik şirketlerinin paylarını ihaleye çıkarıyor
TMSF, Hes Hacılar Elektrik ve Erciyes Çelik Halat Paylarının Satış İlanını yayınladı.
Türkiye, PLMA's fuarında yeni iş bağlantıları kurdu
AHBİB Başkanı Veysel Memiş: PLMA's fuarı'nda ABD, BAE, Kanada ve Meksika firmaları ile yeni bağlantılar kurduk.
Private label ürünlerin piyasa payı birim satışların yüzde 25'ine ulaştı
AKMİB, 33 firmayı ABD'nin özel etiket pazarına taşıdı.
CLPA'dan Endüstriyel haberleşme ile akıllı fabrikalara geçiş sistemi
CLPA’nın (CC-Link Partner Association) geliştirdiği CC-Link IE TSN teknolojisi, dönüşümün anahtarı olarak BT ve OT sistemlerini bir araya getiriyor.
Çağdaş Cam, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong Çağdaş Cam Sanayi ve Ticaret A.Ş için çaldı.
Ayşe Tolga'nın “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur”dan 10. baskı başarısı
Ayşe Tolga'dan İlham Veren Bir Rehber: “Benim Bütün Hayallerim Gerçek Olur” kitabı 10. baskısını yaptı.
TSPB sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliğinin yeni planladığı sertifika programı 7 Ocak'ta başlıyor.
Doğanlar Mobilya Grubu’nun İlk Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı
Doğanlar Mobilya Grubu, ilk sürdürülebilirlik raporunu yayımladı.