Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Adjust Head Of Sales META'dan Başak Zerman, yapay zeka mobil uygulama trendlerini paylaştı.
Haber Giriş Tarihi: 08.10.2024 19:47
Haber Güncellenme Tarihi: 08.10.2024 19:53
Kaynak:
Haber Merkezi
Başak Zerman, yapay zeka uygulama trendlerini açıkladı.
AI (Yapay zeka), mobil uygulama endüstrisinde devrim yaratıyor. Kullanıcıların dinamik ihtiyaçlarını tahmin eden ve karşılayan tüm geliştiriciler, kişiselleştirilmiş önerilerden sanal asistanlara kadar yenilikçi uygulamalar sunuyor ve güçlü kampanyalar yürütüyor.
Basitçe söylemek gerekirse, mobil uygulamalara AI entegre etmek, performansı ve başarıyı hızlandırmanın güçlü bir yolu.
Yapay zeka mobil uygulamalarındaki küresel trendler
2022'de 86,9 milyar dolar seviyesinde olan küresel yapay zeka pazarının 2027'de 407 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sadece yapay zeka uygulama sektörü 2022'de 2,5 milyar dolar ciroya sahip ve 2028'e kadar %38.3'lük gibi etkileyici bir tahmini yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile hızla ilerliyor. Bu ilerleme App Store'a da yansıyor, adında "AI" olan uygulamaların sayısı 2020'den bu yana 33 arttı.
Bu sismik değişimde OpenAI, GPT destekli chatbot'u ChatGPT ile her eve giren bir isim olma yolunda. Kasım 2022'de kullanıma sunulan ChatGPT, Ocak 2023 itibariyle 100 milyon kullanıcıya ulaştı. OpenAI'ın en yeni modeli GPT-4o'nun 13 Mayıs 2024'te lansmanının ardından ChatGPT mobil uygulaması %22'lik bir revenue artışı gördü. 13 ile 17 Mayıs tarihleri arasında bu uygulama App Store ve Google Play'de toplamda 4,2 milyon dolar'lık bir net revenue oluşturarak o tarihe kadar olan en büyük sıçramasını yaşadı ve AI teknolojileri için güçlü bir talep olduğunu bizlere gösterdi. Ayrıca, GPT-4 ile çalışan Microsoft'un Bing AI, arama motoru pazarında büyük yankı uyandırdı ve Samsung'u, varsayılan arama motoru olarak Google'ı Bing ile değiştirmeyi düşünmeye yöneltti; bu hamle 3 milyar dolarlık bir potansiyele sahip.
Yapay zekanın bölgesel benimsenme modelleri, Çin'in trend belirleyen ve önemli bir pazar olduğunu ortaya koyuyor. Şirketlerin %58'i yapay zeka kullanıyor ve %30'u da kullanmayı düşünüyor bu da Çin'in çok hızlı ilerlemesini sağlıyor. Buna karşılık, ABD'deki şirketlerin %25'i yapay zeka kullanıyor ve %43'ü ise değerlendirme aşamasında. Çin'deki yüksek benimseme oranı, Çin'in küresel AI ortamındaki önemli rolünün ve diğer ülkeler için standartları belirleme potansiyelinin altını çiziyor.
Çin, devletin kapsamlı desteği ve araştırma-geliştirmeye verdiği önem ile yapay zeka inovasyonunda lider konumda. Çin'deki AI pazarının 2023'te 29 milyon dolardan 2032'de 150 milyar dolara çıkacağı ön görülüyor.
Mobil uygulamalar neden AI'ı entegre etmelidir?
Yapay zeka ile mobil uygulamalar kullanıcı beklentilerinin ötesine geçebiliyor, ilgi çekici ve verimli deneyimler sunarak hedef kitlelerin ilgisini çekiyor. Bu avantajlardan yararlanmak için tamamen yapay zekaya sahip yeni bir uygulama oluşturmanıza gerek yok. Burada, yapay zeka öğelerinin uygulamanıza nasıl eklenebileceğini inceleyerek uygulamanızı performans ve etkileşimde nasıl güçlendirebileceğinizi ele alalım.
Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi
AI algoritmaları kullanıcı davranışını, tercihlerini ve etkileşimlerini dikkatlice analiz ederek kişiye özel deneyimler oluşturabilir. Şunu düşünün: En sevdiğiniz alışveriş uygulamasını açıyorsunuz ve anında tarzınıza uygun ürünleri görüyorsunuz, daha önce yaptığınız aramalar da ekranınızda beliriyor. Burada yapay zeka iş başında ve Salesforce'a göre, daha kişisel bir görünüm isteyen tüketicilerin %65'ine hizmet veriyor.
Akıllı otomasyon
Yapay zeka destekli akıllı otomasyon, kullanıcı etkileşimlerini ve backend operasyonlarını dönüştürüyor. İhtiyaçları tahmin ederek ve görevleri otomatikleştirerek daha kolay ve daha hızlı uygulama etkileşimleri sağlayarak kullanıcı deneyimini güçlendiriyor. Yeni bir rapora göre, AI chatbot otomasyonuna sahip uygulamalardan memnuniyet oranı %80 olmasının sebebi süreçlerin sorunsuz ilerlemesi.
Yapay zeka ile desteklenen otomasyon, arka planda veri yönetimini, müşteri hizmetleri operasyonlarını ve uygulama performansını artırıyor. Otomatik veri analizi, trendleri ve sorunları gerçek zamanlı olarak tespit ederek daha hızlı düzenleme ve iyileştirme sağlıyor.
Yapay zeka ile geliştirilmiş güvenlik
Yüksek etkili güvenlik, günümüzün dijital ortamında kritik bir öneme sahip. Örneğin AI, kullanıcı davranışını analiz ederek şüpheli giriş girişimleri veya işlemleri gibi potansiyel olarak güvenlik ihlallerine işaret eden olağandışı düzenleri tespit edebilir.
Tahmine dayalı analitik
Tahmine dayalı analitik büyük veri setlerini analiz etmek, modelleri belirlemek ve gelecekteki kullanıcı davranışlarını ve trendlerini tahmin etmek için yapay zekayı kullanır. Bu tahminsel yaklaşım, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına uygun içerik ve öneriler alması anlamına geliyor.
Yapay zeka ile desteklenen etkileşimli arayüz
Konuşmaya dayalı yapay zeka, sohbet robotları ve sesli asistanlar aracılığıyla kullanıcı etkileşimini bir dizi dokunma ve kaydırma hareketinden doğal, insan benzeri konuşmalara dönüştürüyor. Gelişmiş doğal dil işleme (natural language processing, NLP) ve machine learning algoritmaları bu etkileşimi oluşturan öğeler.
İyileştirilmiş erişilebilirlik
Mobil uygulamalardaki yapay zeka erişilebilirlik özellikleri, engelli kullanıcıların deneyimini derinden değiştiriyor. Sesten metne çeviri ve gerçek zamanlı alt yazı gibi özellikler kapsayıcılığa katkıda bulunuyor ve herkesin dijital dünyayla tam olarak etkileşime girmesini sağlıyor.
Bağlam ve davranışsal analiz
Yapay zeka odaklı bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının mevcut durumunu ve davranış kalıplarını anlamayı ve bunlara yanıt vermeyi, son derece kişiselleştirilmiş ve duruma uygun etkileşimler sağlamayı içerir. Bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının ortamını ve devam eden davranışını anlamak, ilgili ve zamanında etkileşimleri sağlamak için konum, saat, cihaz tipi ve mevcut aktivite gibi verileri kullanır.
Mobil uygulamalarda yapay zekanın geleceği
Yapay zeka, mobil uygulama altyapısının ayrılmaz bir parçası olmaya hazırlanıyor. Sadece ek bir özellik olmak yerine, uygulama işlevselliğinin merkezine yerleşecek. Bu, geliştiricilerin, kullanıcı ihtiyaçlarını ve davranışlarını doğru bir şekilde tahmin eden ve son derece kişiselleştirilmiş kullanıcı yolculukları sunan daha akıllı, daha sezgisel ve daha güvenli uygulamalar oluşturmasını sağlayacaktır.
Yapay zekanın artırılmış gerçeklik (AR)ve ve sanal gerçeklik (VR) ile entegrasyonu daha da ilgi çekici ve etkileşimli uygulama deneyimleri sunacak. AR/VR ile AI, oyun uygulamaları için gerçek zamanlı olarak oyuncu davranışına göre ayarlanan dinamik ve kullanıcıları sarmalayan ortamlar oluşturabilir. Eğitimde ise uyarlanabilir öğrenme deneyimleri sunabilir, gerçek dünya senaryolarını simüle edebilir ve kişisel öğrenme tarzlarına göre içerikler sunabilir. Yapay zeka ayrıca sanal denemelere olanak vererek, kişiselleştirilmi ve etkileşimli alışveriş deneyimleri oluşturarak perakendede dönüşüm sağlayabilir. Ayrıca gelişmiş yapay zeka, kullanıcı verilerini ve gizliliğini korumak için daha gelişmiş yöntemleri mümkün kılacaktır. Ve tüm bunlar, buz dağının sadece görünen kısmı.
AI uygulamalarının neden bir MMP'ye ihtiyacı var?
Yapay zeka uygulamalarının büyümeyi korumak ve potansiyeli en üst düzeye çıkarmak için güçlü takip, analiz ve kampanya optimizasyonu yeteneklerine ihtiyacı var. Bu noktada, Adjust gibi bir mobil ölçümleme sağlayıcısı yani MMP kritik bir öneme sahiptir. Nedeniyse:
Doğru performans takibi: AI uygulamaları, etkileşimleri, etkileşimi ve uygulama içi alışverişler (in-app purchases, IAP) de dahil olmak üzere revenue metriklerini tam olarak takip etmelidir. MMP, kullanıcı davranışı ve kampanya performansı hakkında derinlemesine bilgiler sunarak geliştiricilerin yapay zeka modellerini iyileştirmelerine ve kullanıcı deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur. Adjust, ham veri erişimine sınırsız erişimile benzersiz bir veri ayrıntısı sunar, hızlı ve akılcı kararlar almanıza yardımcı olur.Sahtecilik önleme: Fraud, AI uygulama geliştiricileri için önemli bir sorun. Güvenilir bir MMP, sahte aktiviteleri belirleyip önleyerek veri doğruluğunu sağlar ve bütçeleri güvende tutar.Pazarlama kampanyası optimizasyonu: Bir MMP, kullanıcı edinimi (user acqusition, UA) ve kullanıcı tutma oranı (retention rate) dahil olmak üzere birçok metrik ve kampanya faktörlerine dair derinlemesine veriler sağlar. Bu sayede AI uygulamalarının pazarlama stratejilerinde ince ayar yapmalarına olanak verir. Bu bütçelerin etkin kullanımını, doğru kullanıcı hedeflemesini ve yatırım getirisinin sürekliliğini sağlar.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Adjust Head Of Sales META'dan Başak Zerman, yapay zeka mobil uygulama trendlerini paylaştı.
Başak Zerman, yapay zeka uygulama trendlerini açıkladı.
AI (Yapay zeka), mobil uygulama endüstrisinde devrim yaratıyor. Kullanıcıların dinamik ihtiyaçlarını tahmin eden ve karşılayan tüm geliştiriciler, kişiselleştirilmiş önerilerden sanal asistanlara kadar yenilikçi uygulamalar sunuyor ve güçlü kampanyalar yürütüyor.
Basitçe söylemek gerekirse, mobil uygulamalara AI entegre etmek, performansı ve başarıyı hızlandırmanın güçlü bir yolu.
Yapay zeka mobil uygulamalarındaki küresel trendler
2022'de 86,9 milyar dolar seviyesinde olan küresel yapay zeka pazarının 2027'de 407 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sadece yapay zeka uygulama sektörü 2022'de 2,5 milyar dolar ciroya sahip ve 2028'e kadar %38.3'lük gibi etkileyici bir tahmini yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile hızla ilerliyor. Bu ilerleme App Store'a da yansıyor, adında "AI" olan uygulamaların sayısı 2020'den bu yana 33 arttı.
Bu sismik değişimde OpenAI, GPT destekli chatbot'u ChatGPT ile her eve giren bir isim olma yolunda. Kasım 2022'de kullanıma sunulan ChatGPT, Ocak 2023 itibariyle 100 milyon kullanıcıya ulaştı. OpenAI'ın en yeni modeli GPT-4o'nun 13 Mayıs 2024'te lansmanının ardından ChatGPT mobil uygulaması %22'lik bir revenue artışı gördü. 13 ile 17 Mayıs tarihleri arasında bu uygulama App Store ve Google Play'de toplamda 4,2 milyon dolar'lık bir net revenue oluşturarak o tarihe kadar olan en büyük sıçramasını yaşadı ve AI teknolojileri için güçlü bir talep olduğunu bizlere gösterdi. Ayrıca, GPT-4 ile çalışan Microsoft'un Bing AI, arama motoru pazarında büyük yankı uyandırdı ve Samsung'u, varsayılan arama motoru olarak Google'ı Bing ile değiştirmeyi düşünmeye yöneltti; bu hamle 3 milyar dolarlık bir potansiyele sahip.
Yapay zekanın bölgesel benimsenme modelleri, Çin'in trend belirleyen ve önemli bir pazar olduğunu ortaya koyuyor. Şirketlerin %58'i yapay zeka kullanıyor ve %30'u da kullanmayı düşünüyor bu da Çin'in çok hızlı ilerlemesini sağlıyor. Buna karşılık, ABD'deki şirketlerin %25'i yapay zeka kullanıyor ve %43'ü ise değerlendirme aşamasında. Çin'deki yüksek benimseme oranı, Çin'in küresel AI ortamındaki önemli rolünün ve diğer ülkeler için standartları belirleme potansiyelinin altını çiziyor.
Çin, devletin kapsamlı desteği ve araştırma-geliştirmeye verdiği önem ile yapay zeka inovasyonunda lider konumda. Çin'deki AI pazarının 2023'te 29 milyon dolardan 2032'de 150 milyar dolara çıkacağı ön görülüyor.
Mobil uygulamalar neden AI'ı entegre etmelidir?
Yapay zeka ile mobil uygulamalar kullanıcı beklentilerinin ötesine geçebiliyor, ilgi çekici ve verimli deneyimler sunarak hedef kitlelerin ilgisini çekiyor. Bu avantajlardan yararlanmak için tamamen yapay zekaya sahip yeni bir uygulama oluşturmanıza gerek yok. Burada, yapay zeka öğelerinin uygulamanıza nasıl eklenebileceğini inceleyerek uygulamanızı performans ve etkileşimde nasıl güçlendirebileceğinizi ele alalım.
Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi
AI algoritmaları kullanıcı davranışını, tercihlerini ve etkileşimlerini dikkatlice analiz ederek kişiye özel deneyimler oluşturabilir. Şunu düşünün: En sevdiğiniz alışveriş uygulamasını açıyorsunuz ve anında tarzınıza uygun ürünleri görüyorsunuz, daha önce yaptığınız aramalar da ekranınızda beliriyor. Burada yapay zeka iş başında ve Salesforce'a göre, daha kişisel bir görünüm isteyen tüketicilerin %65'ine hizmet veriyor.
Akıllı otomasyon
Yapay zeka destekli akıllı otomasyon, kullanıcı etkileşimlerini ve backend operasyonlarını dönüştürüyor. İhtiyaçları tahmin ederek ve görevleri otomatikleştirerek daha kolay ve daha hızlı uygulama etkileşimleri sağlayarak kullanıcı deneyimini güçlendiriyor. Yeni bir rapora göre, AI chatbot otomasyonuna sahip uygulamalardan memnuniyet oranı %80 olmasının sebebi süreçlerin sorunsuz ilerlemesi.
Yapay zeka ile desteklenen otomasyon, arka planda veri yönetimini, müşteri hizmetleri operasyonlarını ve uygulama performansını artırıyor. Otomatik veri analizi, trendleri ve sorunları gerçek zamanlı olarak tespit ederek daha hızlı düzenleme ve iyileştirme sağlıyor.
Yapay zeka ile geliştirilmiş güvenlik
Yüksek etkili güvenlik, günümüzün dijital ortamında kritik bir öneme sahip. Örneğin AI, kullanıcı davranışını analiz ederek şüpheli giriş girişimleri veya işlemleri gibi potansiyel olarak güvenlik ihlallerine işaret eden olağandışı düzenleri tespit edebilir.
Tahmine dayalı analitik
Tahmine dayalı analitik büyük veri setlerini analiz etmek, modelleri belirlemek ve gelecekteki kullanıcı davranışlarını ve trendlerini tahmin etmek için yapay zekayı kullanır. Bu tahminsel yaklaşım, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına uygun içerik ve öneriler alması anlamına geliyor.
Yapay zeka ile desteklenen etkileşimli arayüz
Konuşmaya dayalı yapay zeka, sohbet robotları ve sesli asistanlar aracılığıyla kullanıcı etkileşimini bir dizi dokunma ve kaydırma hareketinden doğal, insan benzeri konuşmalara dönüştürüyor. Gelişmiş doğal dil işleme (natural language processing, NLP) ve machine learning algoritmaları bu etkileşimi oluşturan öğeler.
İyileştirilmiş erişilebilirlik
Mobil uygulamalardaki yapay zeka erişilebilirlik özellikleri, engelli kullanıcıların deneyimini derinden değiştiriyor. Sesten metne çeviri ve gerçek zamanlı alt yazı gibi özellikler kapsayıcılığa katkıda bulunuyor ve herkesin dijital dünyayla tam olarak etkileşime girmesini sağlıyor.
Bağlam ve davranışsal analiz
Yapay zeka odaklı bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının mevcut durumunu ve davranış kalıplarını anlamayı ve bunlara yanıt vermeyi, son derece kişiselleştirilmiş ve duruma uygun etkileşimler sağlamayı içerir. Bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının ortamını ve devam eden davranışını anlamak, ilgili ve zamanında etkileşimleri sağlamak için konum, saat, cihaz tipi ve mevcut aktivite gibi verileri kullanır.
Mobil uygulamalarda yapay zekanın geleceği
Yapay zeka, mobil uygulama altyapısının ayrılmaz bir parçası olmaya hazırlanıyor. Sadece ek bir özellik olmak yerine, uygulama işlevselliğinin merkezine yerleşecek. Bu, geliştiricilerin, kullanıcı ihtiyaçlarını ve davranışlarını doğru bir şekilde tahmin eden ve son derece kişiselleştirilmiş kullanıcı yolculukları sunan daha akıllı, daha sezgisel ve daha güvenli uygulamalar oluşturmasını sağlayacaktır.
Yapay zekanın artırılmış gerçeklik (AR)ve ve sanal gerçeklik (VR) ile entegrasyonu daha da ilgi çekici ve etkileşimli uygulama deneyimleri sunacak. AR/VR ile AI, oyun uygulamaları için gerçek zamanlı olarak oyuncu davranışına göre ayarlanan dinamik ve kullanıcıları sarmalayan ortamlar oluşturabilir. Eğitimde ise uyarlanabilir öğrenme deneyimleri sunabilir, gerçek dünya senaryolarını simüle edebilir ve kişisel öğrenme tarzlarına göre içerikler sunabilir. Yapay zeka ayrıca sanal denemelere olanak vererek, kişiselleştirilmi ve etkileşimli alışveriş deneyimleri oluşturarak perakendede dönüşüm sağlayabilir. Ayrıca gelişmiş yapay zeka, kullanıcı verilerini ve gizliliğini korumak için daha gelişmiş yöntemleri mümkün kılacaktır. Ve tüm bunlar, buz dağının sadece görünen kısmı.
AI uygulamalarının neden bir MMP'ye ihtiyacı var?
Yapay zeka uygulamalarının büyümeyi korumak ve potansiyeli en üst düzeye çıkarmak için güçlü takip, analiz ve kampanya optimizasyonu yeteneklerine ihtiyacı var. Bu noktada, Adjust gibi bir mobil ölçümleme sağlayıcısı yani MMP kritik bir öneme sahiptir. Nedeniyse:
Doğru performans takibi: AI uygulamaları, etkileşimleri, etkileşimi ve uygulama içi alışverişler (in-app purchases, IAP) de dahil olmak üzere revenue metriklerini tam olarak takip etmelidir. MMP, kullanıcı davranışı ve kampanya performansı hakkında derinlemesine bilgiler sunarak geliştiricilerin yapay zeka modellerini iyileştirmelerine ve kullanıcı deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur. Adjust, ham veri erişimine sınırsız erişimile benzersiz bir veri ayrıntısı sunar, hızlı ve akılcı kararlar almanıza yardımcı olur.Sahtecilik önleme: Fraud, AI uygulama geliştiricileri için önemli bir sorun. Güvenilir bir MMP, sahte aktiviteleri belirleyip önleyerek veri doğruluğunu sağlar ve bütçeleri güvende tutar.Pazarlama kampanyası optimizasyonu: Bir MMP, kullanıcı edinimi (user acqusition, UA) ve kullanıcı tutma oranı (retention rate) dahil olmak üzere birçok metrik ve kampanya faktörlerine dair derinlemesine veriler sağlar. Bu sayede AI uygulamalarının pazarlama stratejilerinde ince ayar yapmalarına olanak verir. Bu bütçelerin etkin kullanımını, doğru kullanıcı hedeflemesini ve yatırım getirisinin sürekliliğini sağlar.
Haftanın popüler haberleri
Tüketiciyi aldatan şirketler cezalandırılıyor
Tüketiciyi aldatan reklamlara yılın 11 ayında yaklaşık 224 milyon lira ceza verildi.
Lothbrog/Akıncıoğlu: 5 yılda 1000 makine satışıyla rekora imza attık
Lothbrog Makine 5. yılını kutladı. Lothbrog Makine Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Akıncıoğlu şirketlerinin başarısının mutluluğunu çalışanlarıyla kutladı.
En fazla Ar-Ge harcaması özel sektör tarafından yapıldı
2023 yılı Araştırma-Geliştirme Faaliyetleri Araştırması TÜİK tarafından açıklandı.
Üsküdar Üniversitesi, G20 Neuroscience'de Türkiye’yi temsil etti
Üsküdar Üniversitesi, G20 Neuroscience20 Zirvesi’nde Türkiye’yi temsil etti.
Bidustry'e üç dil seçeneği daha eklendi
Endüstriyel ürün satıcıları ve alıcıları için B2B pazaryeri girişimi olan Bidustry, web sitesine Almanca, Fransızca ve İspanyolca dil seçeneğini ekledi.
Irak'a ihracatta hedef 18 milyar dolar
TİM Başkanı Mustafa Gültepe: Irak'a ihracatta hedef 18 milyar dolar
Çin'in benzin ihracatı Nisan'dan bu yana geriledi
Çin'in benzin ihracatı Nisan ayından bu yana en düşük düzeye geriledi.
Kron, DMO e-satış platformuna dahil oldu
Kron Teknoloji, Devlet Malzeme Ofisi e-satış platformuna dahil olduğunu duyurdu.
FYZoo, tüm öğretmenlere kapılarını ücretsiz olarak açıyor
Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı (FYZoo), 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde kapılarını öğretmenlere ücretsiz açacak.
Menarini Türkiye M-Future Uzun Dönem Staj Programı başladı
Menarini Türkiye, M-Future Uzun Dönem Staj Programı ile genç yeteneklerin kariyer hayallerine ulaşmalarına destek olmayı sürdürüyor.
Çolakoğlu Metalurji'den Dilovası amatör spor kulüplerine destek
Çolakoğlu Metalurji, gençlik ve spor alanında desteğe imza attı. Dilovası Amatör Spor Kulüpleri Malzeme Desteği Dağıtım Töreni, geniş katılımla gerçekleşti.
İlkay Yıldırım: Kadın girişimciler topluma ilham verir
Burpol Polimer Genel Müdürü İlkay Yıldırım, 19 Kasım Dünya Kadın Girişimciler Günü nedeniyle Kadın ve Girişimcilik konularında açıklamalarda bulundu.
İMA, moda ve hazır giyimde yapay zeka danışmanlığı veriyor
İstanbul Moda Akademisi, moda ve hazır giyimde yapay zeka danışmanlık hizmeti veriyor.
Modada Dijital Dönüşüm Eğitimleri İstanbul Moda Akademisinde başlıyor
Moda Endüstrisinde Dijital Dönüşüm Eğitimleri İstanbul Moda Akademisinde başlıyor.
Ankara Sanayi Odası 61. kuruluş yıl dönümünü kutladı
Ankara Sanayi Odası, kuruluşunun 61. yıl dönümünü ASO Üyelerinin buluştuğu bir etkinlikle kutladı.
TP Petrol'ün kontrolü Zeren Group'a devredildi
Rekabet Kurulu, TP Petrol Dağıtım AŞ'nin tek kontrolünün Altınbaş Petrol ve Ticaret AŞ aracılığıyla Zeren Group Yatırım AŞ tarafından devralınması işlemine izin verdi.
Hepsiburada'nın kontrolünü Joint Stock Company devraldı
Rekabet Kurulu, bazı devralma başvurularını sonuçlandırdı.
ESK: Et fiyatlarının artacağına dair spekülatif iddialara itibar etmeyin
Et ve Süt Kurumu, kırmızı ette fahiş fiyat artışına neden olacak herhangi bir durum söz konusu olmadığını duyurdu.
Küresel havacılık şirketi Boeing 2 bin çalışanını işten çıkaracak
Boeing'in, iş gücünü yüzde 10 azaltma planı kapsamında 2 bini aşkın çalışanını işten çıkaracağı bildirildi.
Yeni 50 ve 5 TL'lık banknotlar tedavüle çıkıyor
Yeni banknotlarda Başkan Fatih Karahan, Başkan Yardımcıları Osman Cevdet Akçay ve Hatice Karahan'ın imzaları olacak.
Kadın, genç girişimci ve KOBİ'lere SoGreen desteği
400 milyon dolar bütçeli “Sosyal Olarak Kapsayıcı Yeşil Geçiş (SoGreen) Projesi” ile kadın, genç girişimci ve KOBİ'lerin yeşil dönüşüm çalışmaları desteklenecek.
Palandöken'den uyarı: Efsane Kasım değil efsane pazarlama taktiği
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Kasım ayının başlamasıyla birlikte yanıltıcı indirim kampanyalarının hızla çoğaldığına dikkati çekti.
TOBB Nizip Ortaokulu törenle eğitime başladı
Nizip TOBB Ortaokulu hizmete açıldı.
Gaziantep'in en büyük şirketleri ödüllendirildi
Gaziantep Sanayi Odasının düzenlediği törende Gaziantep'in Yıldızları Ödüllerini aldı.
Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağına ihtiyacı var
Elektrikli Araç Şarj Teknolojisi ve Ekipmanları Fuarı ve Konferansı EV Charge Show, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan G20'de dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Brezilya'daki G20 Liderler Zirvesi kapsamında "Sosyal Kapsayıcılık ile Açlık ve Yoksullukla Mücadele" oturumunda konuştu.
Eski ehliyetlerin yenilenmesinde son tarih 31 Temmuz'a uzatıldı
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya: Eski tip sürücü belgelerinin yenilenmesi için süre 31 Temmuz 2025 tarihine kadar uzatıldı.
Trendyol'a yeni transfer: Sinan Cem Şahin
Sinan Cem Şahin, Trendyol’a transfer oldu!
Pelin Erkıralp, Kiğılı Pazarlama Direktörü olarak atandı
Kiğılı, pazarlama direktörlüğü görevini Pelin Erkıralp’a emanet etti.
Hyundai Motor'da Jaehoon Chang, Jose Munoz ve Sung Kim'e yeni görev
Hyundai Motor grubunda üst düzey yönetici atamaları yapıldı.
Take Off İstanbul, 11-12 Aralık tarihlerinde gerçekleşecek
Dünyanın parlayan girişimleri, İstanbul Fuar Merkezinde düzenlenecek Take Off İstanbul etkinliğinde buluşuyor.
Travel Türkiye İzmir Fuarı 5 Aralık'ta başlıyor
TTI Fuarı 5-7 Aralık 2024 tarihlerinde Fuar İzmir'de düzenleniyor.
ASML'e göre yapay zeka talebi 2030'a kadar büyümeye devam edecek
ASML, yapay zeka talebinin 2030'a kadar büyümeye devam edeceğini öngörüyor.
Meksika Ekonomi Bakanı Ebrard, rekor yabancı yatırımcı bekliyor
Meksika Ekonomi Bakanı bu yıl rekor düzeyde doğrudan yabancı yatırım öngörüyor.
Hatırlatma: Gelir ve Kurum GV beyanname son günü 22 Kasım
18 Kasım'da son olan gelir ve kurum geçici vergi beyannamelerinin verilme ile ödeme süreleri 22 Kasım gün sonuna kadar uzatıldı.
BYD, üç yıl içinde Türkiye'deki ilk üç markadan biri olmak istiyor
BYD Türkiye, Türkiye'de satışa sunacağı 4 modelini tanıttı. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, yeni modellerin satışına kasım sonunda başlayacaklarını söyledi.
Hiçbir bakanın veya idarenin vergi borcunu silme yetkisi yok
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek: Türk vergi hukukunda, hiçbir bakanın veya idarenin, vergi borcunu silme yetkisi yok.
Ekim'de 575 firmaya Dahilde İşleme İzin Belgesi verildi
Ticaret Bakanlığı ekimde 575 firmaya dahilde işleme izin belgesi verdi.
E-ticaret sektörü kargo sektörünü de canlandırıyor
Alışverişte kampanya dönemlerinde artan siparişlerle sektör işlem hacmi ortalama yüzde 30 arttı.
OSB'lerde bu ay 233 yeni yatırım için yer tahsisi talep edildi
Organize Sanayi Bölgelerinde (OSB) bu ay 13 günde 233 yeni yatırım için yer tahsisi talebi oldu.