Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust’ın yayınladığı “Mobil Ölçümlemenin Geleceği” başlıklı e-kitabı mercek altına aldık.
Haber Giriş Tarihi: 06.01.2025 14:46
Haber Güncellenme Tarihi: 06.01.2025 14:48
Kaynak:
Haber Merkezi
Günümüzün mobil pazarlamacıları, ölçümleme ve attribution mekaniklerinde derin bir değişim ile karşı karşıya. Mobil pazarlamada bu yeni dönem, dünya çapındaki yasama organları ve şirketler tarafından getirilen gizliliği koruyan önlemlerin bir sonucu. Teknoloji devlerinin bu standartların ortaya çıkmasına verdiği tepki, pazarlamacıların geleneksel olarak attribution ve kampanya optimizasyonu için güvendiği cihaz kimliği tabanlı ölçümlemeden uzaklaşma yönünde oldu.
Apple'ın SKAdNetwork (SKAN) ve arkasından gelen AdAttributionKit çerçeveleri bu değişime öncü oldu, Google'ın çözümü Privacy Sandbox on Android'in ise çok yakında çıkması bekleniyor.
Bu gizlilik çağı veya gizliliğin ön planda olduğu çağın ortaya koyduğu en büyük zorluklardan biri, pazarlamacıların bu kriterlere uygun ölçümleme çerçeveleri tarafından üretilen toplu, tamamen anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler arasında gezinmek zorunda kalması oldu. Mobil büyüme pazarlamacılarının rolü tamamen değişti ve artık yeni nesil teknoloji çözümlerini anlamak, değerlendirmek ve uygulamak sorumluluğu onların üzeride.
Bu çözümler, yeni ve karmaşık çerçevelerde büyümeyi sağlamalı ve önceki yöntemler ile elde edilen seviyeleri yakalamalıdır.
Yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (machine learning) kullanan yeni nesil ölçümlemeye geçiş hızla artıyor. Gittikçe daha fazla sayıda pazarlama uzmanının bu teknolojilere öncelik verdiğini görüyoruz. Pazarlamacıların %31'i yapay zeka ve makine öğrenimi entegrasyonunun bu yıl odaklanılacak bir alan olduğunu düşünüyor, bu rakam 2023'teki %19'luk orana göre önemli bir sıçrama. Daha da çarpıcı olanı, %48'i yapay zekanın önümüzdeki 12 ayda ölçümleme ve attribution üzerinde ciddi bir etki yaratmaya başlayacağı yorumunu yapıyor.
Bu rakamlar bir trendin altını çiziyor: Yapay zeka ve makine öğrenimi çözümlerini aktif olarak keşfetmeyenler veya uygulamayanlar, yakın gelecekte teknolojik olarak daha gelişmiş rakiplerinin gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya kalıyor.
Devam eden bu dönüşüm ortamında ölçeklenebilir büyümenin anahtarı, yeni nesil attribution ve analitik çözümleri sunan ve giderek daha da karmaşık hale gelen iş akışlarını basitleştiren bir mobil ölçümleme sağlayıcısı (MMP) ile çalışmak olacak.
Büyüme sürekliliği için yeni nesil çözümler
Mobil ölçümlemenin geleceğini yönlendirecek üç önemli çözümü; Incrementality, Marketing mix modeling (MMM) ve Tahmini LTV (predictive life time value, pLTV).
Yeni nesil ölçümlemenin bu üç temel unsuru, yapay zeka ve makine öğrenimi kullanarak toplu ve anonimleştirilmiş verilerden eyleme dönüştürülebilir içgörüler elde ederek kampanya içgörülerine evrensel olarak erişilebilmesini ve kampanya optimizasyonunun mümkün olmasını sağlıyor.
Geleneksel attribution'ın ve onay verildiği durumda cihaz kimliği kullanımının hala mobil ölçümlemenin temeli olduğunu belirtelim. Pazarlamacıların cihaz kimliği sonrası bir zihniyeti benimsemeleri ve toplu veri kaynaklarını anlamlı hale getiren yeni nesil çözümleri kullanmaya başlamaları tedbirli bir yaklaşım olsa da, geleneksel attribution yöntemleri denklemin önemli bir parçası olmaya devam ediyor.
Önceleri yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanmak, ciddi derecede kaynak ve zaman gerektiren bir işti. Günümüzün pazarlama dünyası, pazarlama uzmanlarının bağımsız olarak yönetebileceği kullanıcı dostu yapay zeka ve makine öğrenimi araçları sunuyor. Bu araçlar, günlük iş akışlarının potansiyelini ve verimliliği artırıyor.
Bu yaklaşımları günlük pazarlama faaliyetlerinize entegre ederek, geleneksel mobil ölçümlemenin cihaz seviyesi veriler olmadan etkili bir şekilde çalışamaması nedeniyle ortaya çıkan riskleri azaltırken stratejik planlarınızı geleceğe hazır hale getirebilirsiniz. Ayrıca, kullanıcı edinimini ölçeklendirmeye ve hızla büyümeye devam ederken, bahsi geçen gizlilik odaklı yasalara ve çerçevelere uyumu da sağlayabilirsiniz.
Yeni nesil ölçümlemeyi benimsemek, daha çevik ve hızlı yanıt verir olmanızı sağlar. Pazarlamacılar, sektördeki değişikliklere uyum sağlayarak ve kampanyalarını gerçek zamanlı olarak optimize ederek harcamalarını en üst düzeye çıkaran, hedef kitlelerle etkileşim kuran ve rekabet avantajı sağlayan veriye dayalı kararlar alabilirler. Peki ya sonuçlar? Üst düzey verimlilik, etkili strateji ve başarının arkasındaki itici güç olarak pazarlamanın oynadığı rolün daha da güçlenmesi.
Kanal çeşitlendirmesi müşteri kazanımını artırıyor
Pazarlama çalışmalarınızı sadece mobil ile sınırlamak, günümüzün dijital ortamında artık geçerli bir strateji değil. Kullanıcıların dikkati birçok platforma dağıldı ve sadece mobile bağlı kalmak geniş bir potansiyel müşteri kitlesini kaçırma riski demek. İnternete bağlı TV (CTV), web, PC ve oyun konsolları sadece yeni ortaya çıkan kanallar değil, aynı zamanda kullanıcı yolculuğunda önemli temas noktaları haline geliyor. Uzman pazarlamacılar, cihazlar arası stratejileri şimdiden benimsemeye başladı ve hedef kitlenin dikkatini, tam olarak zaman geçirdikleri yerlerde çekmek için harekete geçtiler. Masaüstündeki görüntülü reklamlardan internete bağlı TV'lerdeki yayın içi video reklamlara, pazarlamacılar sadece yeni kitlelere ulaşmakla kalmıyor, rakiplerini geride bırakıyor ve önemli bir büyüme sağlıyorlar.
Bu kanalların, uygulama pazarlamacılarının ve geliştiricilerinin hedef kitlelerini bulmaları için gerekli alanlar olarak ortaya çıkışlarını kapsamlı ölçümleme çözümleri olmadan değerlendirmek mümkün değil. Bu kanalların her biri, özelleştirilmiş bir ölçümleme yolculuğu ve attribution metodolojisi gerektiriyor. Ayrıca kanal, cihaz, platform veya bölge fark etmeksizin, her yeni pazarlama girişiminin ilgili gizlilik yasalarına ve gerekliliklerine de uyması gerekiyor.
Bu çok yönlü ortamda başarılı olmak için, pazarlamacıların her zaman rakiplerinin önünde olmasını sağlayacak bir ölçümleme partnerine ihtiyacı var. Çözümler, pazarlamacılara ortaya çıkan yöntemleri en büyük avantajlarıyla kullanma yeteneği sağlamalı ve aynı zamanda yeni (ve sıklıkla güncellenen) yasalara, düzenlemelere ve çerçevelere uyumluluğun mutlak olmasını sağlamalıdır.
Gelişmek için dönüştürücü teknolojiyi ve sektör uzmanlığını benimseyin
Gizlilik çağında pazarlamacıların karşılaştığı zorluklar, mobil pazarlamada geleneksel olarak kampanya performansını destekleyen ölçümleme ve attribution yöntemlerine göre önemli bir değişiklik gerektiriyor. Bu yeni ortamda başarılı olmak ve ortaya çıkan gizlilik yasalarına uyumluluk sağlamak için pazarlamacılar, oyunun kurallarını değiştiren ve veriye dayalı içgörüler sunan yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanan yeni nesil teknolojileri kullanmak zorundalar.
Privacy Sandbox, SKAN ve AdAttribution Kit gibi çerçevelerin kullanıcı verilerini ölçümlenmek üzere sunması biraz vakit alabiliyor, bu da güncel verilere ihtiyaç duyan sektör için kritik bir sorun. Pazarlamacıların %44'ü yapay zekanın ölçümleme ve attribution alanında yapacağı en önemli değişikliğin veri akışını hızlandırması olacağını düşünüyor.
Cihaz kimliği tabanlı ölçümleme önemli kullanım örneklerine sahip olmaya devam ederken, bu toplu, anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler norm haline geliyor. Ayak uydurmak içinse, değişime açık bir yaklaşım ve teknoloji kümesi gerektiriyor. Incrementality, MMM ve tahminler, mobil ölçümlemenin kritik yapı taşlarıdır. En büyük getiriyi ve ölçeklenebilir büyümeyi elde etmek için pazarlamacı ile mobil ölçümleme partneri arasında kurulacak bir ortaklık büyük önem taşımakta.
Endüstrideki gelişmiş teknolojilerin ortaya çıkışı burada bitmiyor. Ölçümleme ve attribution inovasyonunun devam edeceğine dair hiçbir şüphemiz yok, bu da incrementality, MMM ve tahminlere bugün ve gelecek için yatırım yapılacağının bir göstergesi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust’ın yayınladığı “Mobil Ölçümlemenin Geleceği” başlıklı e-kitabı mercek altına aldık.
Günümüzün mobil pazarlamacıları, ölçümleme ve attribution mekaniklerinde derin bir değişim ile karşı karşıya. Mobil pazarlamada bu yeni dönem, dünya çapındaki yasama organları ve şirketler tarafından getirilen gizliliği koruyan önlemlerin bir sonucu. Teknoloji devlerinin bu standartların ortaya çıkmasına verdiği tepki, pazarlamacıların geleneksel olarak attribution ve kampanya optimizasyonu için güvendiği cihaz kimliği tabanlı ölçümlemeden uzaklaşma yönünde oldu.
Apple'ın SKAdNetwork (SKAN) ve arkasından gelen AdAttributionKit çerçeveleri bu değişime öncü oldu, Google'ın çözümü Privacy Sandbox on Android'in ise çok yakında çıkması bekleniyor.
Bu gizlilik çağı veya gizliliğin ön planda olduğu çağın ortaya koyduğu en büyük zorluklardan biri, pazarlamacıların bu kriterlere uygun ölçümleme çerçeveleri tarafından üretilen toplu, tamamen anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler arasında gezinmek zorunda kalması oldu. Mobil büyüme pazarlamacılarının rolü tamamen değişti ve artık yeni nesil teknoloji çözümlerini anlamak, değerlendirmek ve uygulamak sorumluluğu onların üzeride.
Bu çözümler, yeni ve karmaşık çerçevelerde büyümeyi sağlamalı ve önceki yöntemler ile elde edilen seviyeleri yakalamalıdır.
Yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (machine learning) kullanan yeni nesil ölçümlemeye geçiş hızla artıyor. Gittikçe daha fazla sayıda pazarlama uzmanının bu teknolojilere öncelik verdiğini görüyoruz. Pazarlamacıların %31'i yapay zeka ve makine öğrenimi entegrasyonunun bu yıl odaklanılacak bir alan olduğunu düşünüyor, bu rakam 2023'teki %19'luk orana göre önemli bir sıçrama. Daha da çarpıcı olanı, %48'i yapay zekanın önümüzdeki 12 ayda ölçümleme ve attribution üzerinde ciddi bir etki yaratmaya başlayacağı yorumunu yapıyor.
Bu rakamlar bir trendin altını çiziyor: Yapay zeka ve makine öğrenimi çözümlerini aktif olarak keşfetmeyenler veya uygulamayanlar, yakın gelecekte teknolojik olarak daha gelişmiş rakiplerinin gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya kalıyor.
Devam eden bu dönüşüm ortamında ölçeklenebilir büyümenin anahtarı, yeni nesil attribution ve analitik çözümleri sunan ve giderek daha da karmaşık hale gelen iş akışlarını basitleştiren bir mobil ölçümleme sağlayıcısı (MMP) ile çalışmak olacak.
Büyüme sürekliliği için yeni nesil çözümler
Mobil ölçümlemenin geleceğini yönlendirecek üç önemli çözümü; Incrementality, Marketing mix modeling (MMM) ve Tahmini LTV (predictive life time value, pLTV).
Yeni nesil ölçümlemenin bu üç temel unsuru, yapay zeka ve makine öğrenimi kullanarak toplu ve anonimleştirilmiş verilerden eyleme dönüştürülebilir içgörüler elde ederek kampanya içgörülerine evrensel olarak erişilebilmesini ve kampanya optimizasyonunun mümkün olmasını sağlıyor.
Geleneksel attribution'ın ve onay verildiği durumda cihaz kimliği kullanımının hala mobil ölçümlemenin temeli olduğunu belirtelim. Pazarlamacıların cihaz kimliği sonrası bir zihniyeti benimsemeleri ve toplu veri kaynaklarını anlamlı hale getiren yeni nesil çözümleri kullanmaya başlamaları tedbirli bir yaklaşım olsa da, geleneksel attribution yöntemleri denklemin önemli bir parçası olmaya devam ediyor.
Önceleri yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanmak, ciddi derecede kaynak ve zaman gerektiren bir işti. Günümüzün pazarlama dünyası, pazarlama uzmanlarının bağımsız olarak yönetebileceği kullanıcı dostu yapay zeka ve makine öğrenimi araçları sunuyor. Bu araçlar, günlük iş akışlarının potansiyelini ve verimliliği artırıyor.
Bu yaklaşımları günlük pazarlama faaliyetlerinize entegre ederek, geleneksel mobil ölçümlemenin cihaz seviyesi veriler olmadan etkili bir şekilde çalışamaması nedeniyle ortaya çıkan riskleri azaltırken stratejik planlarınızı geleceğe hazır hale getirebilirsiniz. Ayrıca, kullanıcı edinimini ölçeklendirmeye ve hızla büyümeye devam ederken, bahsi geçen gizlilik odaklı yasalara ve çerçevelere uyumu da sağlayabilirsiniz.
Yeni nesil ölçümlemeyi benimsemek, daha çevik ve hızlı yanıt verir olmanızı sağlar. Pazarlamacılar, sektördeki değişikliklere uyum sağlayarak ve kampanyalarını gerçek zamanlı olarak optimize ederek harcamalarını en üst düzeye çıkaran, hedef kitlelerle etkileşim kuran ve rekabet avantajı sağlayan veriye dayalı kararlar alabilirler. Peki ya sonuçlar? Üst düzey verimlilik, etkili strateji ve başarının arkasındaki itici güç olarak pazarlamanın oynadığı rolün daha da güçlenmesi.
Kanal çeşitlendirmesi müşteri kazanımını artırıyor
Pazarlama çalışmalarınızı sadece mobil ile sınırlamak, günümüzün dijital ortamında artık geçerli bir strateji değil. Kullanıcıların dikkati birçok platforma dağıldı ve sadece mobile bağlı kalmak geniş bir potansiyel müşteri kitlesini kaçırma riski demek. İnternete bağlı TV (CTV), web, PC ve oyun konsolları sadece yeni ortaya çıkan kanallar değil, aynı zamanda kullanıcı yolculuğunda önemli temas noktaları haline geliyor. Uzman pazarlamacılar, cihazlar arası stratejileri şimdiden benimsemeye başladı ve hedef kitlenin dikkatini, tam olarak zaman geçirdikleri yerlerde çekmek için harekete geçtiler. Masaüstündeki görüntülü reklamlardan internete bağlı TV'lerdeki yayın içi video reklamlara, pazarlamacılar sadece yeni kitlelere ulaşmakla kalmıyor, rakiplerini geride bırakıyor ve önemli bir büyüme sağlıyorlar.
Bu kanalların, uygulama pazarlamacılarının ve geliştiricilerinin hedef kitlelerini bulmaları için gerekli alanlar olarak ortaya çıkışlarını kapsamlı ölçümleme çözümleri olmadan değerlendirmek mümkün değil. Bu kanalların her biri, özelleştirilmiş bir ölçümleme yolculuğu ve attribution metodolojisi gerektiriyor. Ayrıca kanal, cihaz, platform veya bölge fark etmeksizin, her yeni pazarlama girişiminin ilgili gizlilik yasalarına ve gerekliliklerine de uyması gerekiyor.
Bu çok yönlü ortamda başarılı olmak için, pazarlamacıların her zaman rakiplerinin önünde olmasını sağlayacak bir ölçümleme partnerine ihtiyacı var. Çözümler, pazarlamacılara ortaya çıkan yöntemleri en büyük avantajlarıyla kullanma yeteneği sağlamalı ve aynı zamanda yeni (ve sıklıkla güncellenen) yasalara, düzenlemelere ve çerçevelere uyumluluğun mutlak olmasını sağlamalıdır.
Gelişmek için dönüştürücü teknolojiyi ve sektör uzmanlığını benimseyin
Gizlilik çağında pazarlamacıların karşılaştığı zorluklar, mobil pazarlamada geleneksel olarak kampanya performansını destekleyen ölçümleme ve attribution yöntemlerine göre önemli bir değişiklik gerektiriyor. Bu yeni ortamda başarılı olmak ve ortaya çıkan gizlilik yasalarına uyumluluk sağlamak için pazarlamacılar, oyunun kurallarını değiştiren ve veriye dayalı içgörüler sunan yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanan yeni nesil teknolojileri kullanmak zorundalar.
Privacy Sandbox, SKAN ve AdAttribution Kit gibi çerçevelerin kullanıcı verilerini ölçümlenmek üzere sunması biraz vakit alabiliyor, bu da güncel verilere ihtiyaç duyan sektör için kritik bir sorun. Pazarlamacıların %44'ü yapay zekanın ölçümleme ve attribution alanında yapacağı en önemli değişikliğin veri akışını hızlandırması olacağını düşünüyor.
Cihaz kimliği tabanlı ölçümleme önemli kullanım örneklerine sahip olmaya devam ederken, bu toplu, anonimleştirilmiş ve gecikmeli veriler norm haline geliyor. Ayak uydurmak içinse, değişime açık bir yaklaşım ve teknoloji kümesi gerektiriyor. Incrementality, MMM ve tahminler, mobil ölçümlemenin kritik yapı taşlarıdır. En büyük getiriyi ve ölçeklenebilir büyümeyi elde etmek için pazarlamacı ile mobil ölçümleme partneri arasında kurulacak bir ortaklık büyük önem taşımakta.
Endüstrideki gelişmiş teknolojilerin ortaya çıkışı burada bitmiyor. Ölçümleme ve attribution inovasyonunun devam edeceğine dair hiçbir şüphemiz yok, bu da incrementality, MMM ve tahminlere bugün ve gelecek için yatırım yapılacağının bir göstergesi.
Haftanın popüler haberleri
Behlül Ünver "Türkiye'nin dünyanın şifa merkezi olma misyonu var"
Behlül Ünver: Medikal turizmin dünyadaki pazarının 100 milyar dolar olduğunu düşünüyoruz. 2028'de de 127 milyar dolarlara ulaşacağı yönünde bir öngörü var.
"Deniz yolu taşımacılığı, küresel ticaret için hayati önemde"
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu "Ülke ihracatının yüzde 56'sı yani 145 milyar dolarlık tarım ve sanayi ürünü deniz yoluyla gönderildi." dedi.
Borsa İstanbul'da gong Avrupa YGS Yatırım Fonu'na çaldı
Atlas Portföy Yönetimi AŞ Avrupa Yatırım Girişim Sermayesi Yatırım Fonu "ATPAY" koduyla Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı.
Aselsan, Savunma Sanayi Başkanlığı ile sözleşme imzaladı
Aselsan, SSB ile sözleşme imzaladığını duyurdu.
Rekabet Kurumu geçen yıl 311 işlemi inceledi
2024 yılında Rekabet Kurumu tarafından toplam 311 adet birleşme, devralma ve özelleştirme işlemi incelendi.
IAB İnteraktif Reklamcılık Derneği'nin genel kurulu 9 Ocak'ta
IAB, Olağan Genel Kurul Toplantısının 9 Ocak 2025 Perşembe günü saat 14:30’da yapılacağını duyurdu.
2024'te 31 şehir 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı
2024 yılında 31 ilimiz 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı, 54 ilimizde ihracat arttı.
KOSGEB Küresel Rekabetçilik ve Kapasite Geliştirme Destek başvuruları başladı
KOSGEB'ten KOBİ'ler İçin 2 Yeni Destek Programı devreye girdi. KOSGEB’in Küresel Rekabetçilik ve Kapasite Geliştirme Destek Programları devreye alındı.
TCMB yıllık enflasyonun tüm ana gruplarda gerilediğini duyurdu
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), tüketici enflasyonu ana eğilimindeki yavaşlamanın sürdüğünü bildirdi.
Doğu Karadeniz ihracatı 2024 yılını yüzde 27 artışla tamamladı
Doğu Karadeniz Bölgesi; Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane illerinden 2024 yılında 1 Milyar 752 Milyon 344 Bin 554 dolar tutarında ihracat gerçekleşti.
Adjust: Mobil pazarlamanın dinamikleri hızla değişiyor
Adjust’ın yayınladığı “Mobil Ölçümlemenin Geleceği” başlıklı e-kitabı mercek altına aldık.
Murat Ülker soruyor: Çağdaş insan ilkel insandan ne kadar farklı?
Murat Ülker, günümüzün önemli bir konusunu tahlil ettiği yazısını paylaştı.
Çolakoğlu Metalurji, 80. yılında dijital yüzünü yeniledi
Çolakoğlu Metalurji, 80. yılını kutladığı bu sene, teknoloji odaklı dijital dönüşüm yolculuğunda yenilenen web sitesini yayına aldı.
Prof. Dr. Berçem Ayçiçek, obezitenin tehlikelerine dikkat çekiyor
Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Berçem Ayçiçek, obezite tedavilerinin önemine dikkat çekiyor.
MİT, PKK/KCK'lı 2 teröristi Hakurk'ta öldürdü
MİT, terör örgütü PKK/KCK mensubu "Mitra Mani" kod adlı Zeynep Aslan ve "Ekin Dilda" kod adlı Zeliha Mahçup'u Irak'ın kuzeyindeki Hakurk'ta öldürdü.
Sibel Selvi: Her liderin biraz altın tozuna ihtiyacı vardır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, lideri gündemin aktörüne dönüştürecek lider iletişimi stratejisinin önemine dikkat çekti.
Anadolubank Genel Müdür Baş Yardımcılığı’na Ferudun Canbay atandı.
Anadolubank yönetim kadrosunda yapılan yeni yapılanma ile Ferudun Canbay Genel Müdür Baş Yardımcılığı’na atandı.
Engin Alioğlu: Enerji sektöründeki birleşme ve satın almalarda düşüş oldu
PwC'den Engin Alioğlu Türkiye enerji sektöründeki birleşme ve satın alma işlemlerinde 2024 yılında ivme kaybı devam ettiğini söyledi.
DOF Robotik halka arz için başvuru yaptı
DOF Robotik, şirket paylarının Yatırım Finansman Menkul Değerler A.Ş. önderliğinde halka arzı kapsamında Sermaye Piyasası Kurulu’na (SPK) başvurdu.
TKYD, 2025'te dijitale ve global işbirliklerine ağırlık verecek
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği 2025 yılında kurumsal yönetimde dijital çözümler ve uluslararası etkin iş birliklerine ağırlık verecek.
Edirne'de 17 işletmenin Sanayi Sicil Belgesi iptal edildi
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Edirne'de 17 işletmenin Sanayi Sicil Belgesinin iptal edildiğini duyurdu.
Norveç caddelerindeki yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli
Norveç'te geçen yıl satılan yeni araçların onda dokuzu sadece bataryayla çalışıyordu.
Beyaz eşya üretimi 6 milyon 700 binden 32 milyon 400 bine ulaştı
Beyaz eşya üretimimiz 6 milyon 700 binden 32 milyon 400 bine ulaştı, ihracatımız ise 672 milyon dolardan 5,5 milyar dolara yükseldi.
Otomotiv sektörü 2024'te 37 milyar dolarlık ihracata imza attı
Türkiye otomotiv sektörü 2024'ü 37 milyar dolar ihracatla kapattı.
KPSS sonuçları açıklandı
KPSS yerleştirme sonuçları açıklandı.
Necip Fazıl ödülleri sahiplerini buldu
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle "Güneşten başını göklere yükselt!" temasıyla düzenlenen Necip Fazıl Ödülleri sahiplerini buldu.
Türkiye Yunanistan Hackathon'u 8 Ocak'ta başlıyor
Türkiye ve Yunanistan’ın Yaratıcı Yetenekleri Hackathonda Buluşuyor.
Çalışanlar 2024’te en çok kaygı ve stres için psikoloğa gitti
Son yıllarda art arda yaşanan küresel belirsizlikler çalışanların günlük hayatını ve ruh halini ciddi ölçüde etkiliyor.
İş dünyasının profesyonelleri Marketing Türkiye'de buluştu
Marketing Türkiye C Level Club, yeni yıla ünlü Mado kahvaltısıyla “Merhaba” dedi.
Novo Nordisk Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Bike Başaklar oldu
Novo Nordisk Türkiye’nin yeni Genel Müdür ve Başkan Yardımcısı Bike Başaklar oldu.
AGM Teknoloji’nin yeni CEO’su Özlem Kalkan oldu
AGM Teknoloji, teknoloji ve telekomünikasyon sektörlerinde uzun yıllardır üst düzey yönetici olarak görev yapan Özlem Kalkan’ı CEO pozisyonuna atadı.
GQ Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Alara Kap atandı
GQ Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Alara Kap getirildi.
2025'te ihracatçılara 33 milyar liralık destek verilecek
Ticaret Bakanı Ömer Bolat "2025'te 33 milyar liralık destek bütçemiz olacak" dedi.
"2025 yılında da enflasyon oranımız ilan edilen seviyelerde gerçekleşecek"
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan: "2025 yılında da enflasyon oranımız ilan edilen seviyelerde gerçekleşecek" dedi.
Sosyal medyanın en başarılı 50 markası haberimizde
SocialBrands, 1-31 Aralık döneminin en başarılı markalarını açıkladı.
Emekli memur ve işçilerin zam oranı belli oldu
Zamlı memur maaşları belli oldu.
Borsa İstanbul'da 2025'in ilk gongu Armada için çaldı
Armada Gıda, bugün itibarıyla Borsa İstanbul Yıldız Pazar'da "ARMGD" koduyla işlem görmeye başladı.
Uzlaştırmacı Asgari Ücret Tarifesi belirlendi
2025 Yılı Uzlaştırmacı Asgari Ücret Tarifesi Tebliği ile uzlaştırma müzakerelerini yöneten uzlaştırmacıların 2025 yılı asgari ücret tarifesi belirlendi.
Patent başvurularında 2025'te geçerli olacak ücretler belirlendi
Türkpatent 2025 yılında uygulanacak ücret tarifesini paylaştı.
Palandöken, esnafın adil rekabet ortamının olmadığını söyledi
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, zorlu bir yılı geride bırakan esnaf ve sanatkârların yeni yılda yeni düzenlemeler beklediğini belirtti.