TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

2024’te yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre yüzde 300 arttı

2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.

Haber Giriş Tarihi: 28.01.2025 21:51
Haber Güncellenme Tarihi: 28.01.2025 21:54
Kaynak: Marketing Türkiye
2024’te yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre yüzde 300 arttı

Sensor Tower‘ın hazırladığı State of Mobile raporuna göre, 2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.

Sensor Tower, 2025 yılına yönelik hazırladığı yıllık State of Mobile raporunu yayınladı. Rapor, 2024 yılında uygulama içi satın alımlar ve abonelikler için yapılan tüketici harcamalarının bir önceki yıla göre yüzde 13’lük bir artışla küresel çapta 150 milyar dolara ulaştığını gösteriyor.

Tüketiciler akıllı telefonlarında zaman geçirmeye devam ediyor ve geçtiğimiz yıl bu cihazlarda dünya çapında toplam 4,2 trilyon saat (bir önceki yıla göre yüzde 5,8’lik artış) geçirildi. Bununla birlikte uygulama indirmeleri yüzde 1’lik düşüşle 136 milyara geriledi.

Rapor ayrıca, oyun dışı uygulamalara yapılan tüketici harcamalarındaki son dört yıllık büyümenin, oyunları geride bıraktığını ve oyun dışı harcamaların 2024 yılında yaklaşık 14 milyar dolar arttığını gösteriyor (yıllık yüzde 25 büyüme). İnternet üzerinden film ve televizyon yayınları (11,9 milyar dolar) ve sosyal medya (11,7 milyar dolar), ciddi bir farkla 2024 yılında tüketici harcamaları açısından en önemli iki alt başlık oldu.

Chatbot’lar şov yaptı!

Öte yandan, 2024 yılında yapay zeka destekli chatbot’lar tam anlamıyla bir gövde gösterisi yaptı. Tüketiciler, üretken yapay zekaya olan ilginin artmasıyla birlikte ChatGPT, Google Gemini ve Doubao gibi uygulamalarda yaklaşık 1,1 milyar dolar (yıllık yüzde 200’lük artış) harcadı. Bu uygulamalar, bir yıl içinde tüketici harcamalarına göre ilk 10’a girebilecek bir hızda büyüdü. Character AI ve ChatGPT gibi yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre neredeyse 7,7 milyar saati aştı ve yapay zeka ile ilgili uygulamalar 17 milyar kez indirilerek tüketicilerin yapay zeka özelliklerine yönelik artan iştahını gösterdi.

İlginç bir şekilde rapor, etkileşimin son zamanlardaki en yüksek seviyelerinden hafif bir gerileme yaşadığı streaming gibi uygulama kategorilerinde, tüketicinin dijital yorgunluk belirtilerine işaret etse de müşteri deneyimlerini geliştiren uygulamaların başarısını da vurguluyor. En hızlı büyüyen kategorilerin çoğunun başarısı, ya cihazlar arası bağlanma yeteneklerinden ya da müşteri deneyimlerinden kaynaklanıyor. Yiyecek ve içecek uygulamalarının indirilme sayısı (yıllık yüzde 8,5’lik artış) ve oturum sayısı da (yıllık yüzde 9,2’lik artış) hızla arttı.

Kaynak: Marketing Türkiye

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Bursa
    cami
      • tffs
      • 1lig
      • tff2
      • tff3
      Takım O G B M Av P
      Puan Durumları ve Fikstür
      logo
      En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.