2024’te yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre yüzde 300 arttı
2024’te yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre yüzde 300 arttı
2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.
Haber Giriş Tarihi: 28.01.2025 21:51
Haber Güncellenme Tarihi: 28.01.2025 21:54
Kaynak:
Marketing Türkiye
Sensor Tower‘ın hazırladığı State of Mobile raporuna göre, 2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.
Sensor Tower, 2025 yılına yönelik hazırladığı yıllık State of Mobile raporunu yayınladı. Rapor, 2024 yılında uygulama içi satın alımlar ve abonelikler için yapılan tüketici harcamalarının bir önceki yıla göre yüzde 13’lük bir artışla küresel çapta 150 milyar dolara ulaştığını gösteriyor.
Tüketiciler akıllı telefonlarında zaman geçirmeye devam ediyor ve geçtiğimiz yıl bu cihazlarda dünya çapında toplam 4,2 trilyon saat (bir önceki yıla göre yüzde 5,8’lik artış) geçirildi. Bununla birlikte uygulama indirmeleri yüzde 1’lik düşüşle 136 milyara geriledi.
Rapor ayrıca, oyun dışı uygulamalara yapılan tüketici harcamalarındaki son dört yıllık büyümenin, oyunları geride bıraktığını ve oyun dışı harcamaların 2024 yılında yaklaşık 14 milyar dolar arttığını gösteriyor (yıllık yüzde 25 büyüme). İnternet üzerinden film ve televizyon yayınları (11,9 milyar dolar) ve sosyal medya (11,7 milyar dolar), ciddi bir farkla 2024 yılında tüketici harcamaları açısından en önemli iki alt başlık oldu.
Chatbot’lar şov yaptı!
Öte yandan, 2024 yılında yapay zeka destekli chatbot’lar tam anlamıyla bir gövde gösterisi yaptı. Tüketiciler, üretken yapay zekaya olan ilginin artmasıyla birlikte ChatGPT, Google Gemini ve Doubao gibi uygulamalarda yaklaşık 1,1 milyar dolar (yıllık yüzde 200’lük artış) harcadı. Bu uygulamalar, bir yıl içinde tüketici harcamalarına göre ilk 10’a girebilecek bir hızda büyüdü. Character AI ve ChatGPT gibi yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre neredeyse 7,7 milyar saati aştı ve yapay zeka ile ilgili uygulamalar 17 milyar kez indirilerek tüketicilerin yapay zeka özelliklerine yönelik artan iştahını gösterdi.
İlginç bir şekilde rapor, etkileşimin son zamanlardaki en yüksek seviyelerinden hafif bir gerileme yaşadığı streaming gibi uygulama kategorilerinde, tüketicinin dijital yorgunluk belirtilerine işaret etse de müşteri deneyimlerini geliştiren uygulamaların başarısını da vurguluyor. En hızlı büyüyen kategorilerin çoğunun başarısı, ya cihazlar arası bağlanma yeteneklerinden ya da müşteri deneyimlerinden kaynaklanıyor. Yiyecek ve içecek uygulamalarının indirilme sayısı (yıllık yüzde 8,5’lik artış) ve oturum sayısı da (yıllık yüzde 9,2’lik artış) hızla arttı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
2024’te yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre yüzde 300 arttı
2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.
Sensor Tower‘ın hazırladığı State of Mobile raporuna göre, 2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.
Sensor Tower, 2025 yılına yönelik hazırladığı yıllık State of Mobile raporunu yayınladı. Rapor, 2024 yılında uygulama içi satın alımlar ve abonelikler için yapılan tüketici harcamalarının bir önceki yıla göre yüzde 13’lük bir artışla küresel çapta 150 milyar dolara ulaştığını gösteriyor.
Tüketiciler akıllı telefonlarında zaman geçirmeye devam ediyor ve geçtiğimiz yıl bu cihazlarda dünya çapında toplam 4,2 trilyon saat (bir önceki yıla göre yüzde 5,8’lik artış) geçirildi. Bununla birlikte uygulama indirmeleri yüzde 1’lik düşüşle 136 milyara geriledi.
Rapor ayrıca, oyun dışı uygulamalara yapılan tüketici harcamalarındaki son dört yıllık büyümenin, oyunları geride bıraktığını ve oyun dışı harcamaların 2024 yılında yaklaşık 14 milyar dolar arttığını gösteriyor (yıllık yüzde 25 büyüme). İnternet üzerinden film ve televizyon yayınları (11,9 milyar dolar) ve sosyal medya (11,7 milyar dolar), ciddi bir farkla 2024 yılında tüketici harcamaları açısından en önemli iki alt başlık oldu.
Chatbot’lar şov yaptı!
Öte yandan, 2024 yılında yapay zeka destekli chatbot’lar tam anlamıyla bir gövde gösterisi yaptı. Tüketiciler, üretken yapay zekaya olan ilginin artmasıyla birlikte ChatGPT, Google Gemini ve Doubao gibi uygulamalarda yaklaşık 1,1 milyar dolar (yıllık yüzde 200’lük artış) harcadı. Bu uygulamalar, bir yıl içinde tüketici harcamalarına göre ilk 10’a girebilecek bir hızda büyüdü. Character AI ve ChatGPT gibi yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre neredeyse 7,7 milyar saati aştı ve yapay zeka ile ilgili uygulamalar 17 milyar kez indirilerek tüketicilerin yapay zeka özelliklerine yönelik artan iştahını gösterdi.
İlginç bir şekilde rapor, etkileşimin son zamanlardaki en yüksek seviyelerinden hafif bir gerileme yaşadığı streaming gibi uygulama kategorilerinde, tüketicinin dijital yorgunluk belirtilerine işaret etse de müşteri deneyimlerini geliştiren uygulamaların başarısını da vurguluyor. En hızlı büyüyen kategorilerin çoğunun başarısı, ya cihazlar arası bağlanma yeteneklerinden ya da müşteri deneyimlerinden kaynaklanıyor. Yiyecek ve içecek uygulamalarının indirilme sayısı (yıllık yüzde 8,5’lik artış) ve oturum sayısı da (yıllık yüzde 9,2’lik artış) hızla arttı.
Kaynak: Marketing Türkiye
Haftanın popüler haberleri
Dünya ve Türkiye makroekonomik görünümü masaya yatırıldı
Hazine ve Maliye Bakanlığı Finansal İstikrar Komitesi toplantısı ile ilgili sonuç bildirgesini yayınladı.
Mopaş, Borsa İstanbul Yıldız Pazar'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong Mopaş Marketçilik Gıda San. ve Tic. A.Ş. için çaldı.
Yapı Kredi Faktoring yeni şube açılışı yaptı
Yapı Kredi Faktoring, İkitelli şubesi açılışı yaptığını duyurdu.
Ege Seramik ile Çimse-İş görüşmelerinde anlaşma sağlanamadı
Ege Seramik, Çimse-İş ile toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlanamadığını duyurdu.
Rekabet Kurulundan Niğde'deki asansör firmalarına para cezası
Rekabet Kurulu Niğde'deki 14 firmaya idari para cezası verdi.
Hindistan kömür devinin kârı, talebin zayıflaması nedeniyle düştü
Hindistan kömür devi Coal India Limited'in kârı, talebin zayıflaması nedeniyle düştü.
Rekabet Kurumu, Antitrust Writing Awards'ta aday
Rekabet Kurumunun "İşgücü Piyasalarındaki Rekabet İhlallerine Yönelik Kılavuz" çalışması "Soft Laws & Studies-Europe" kategorisinde aday gösterildi.
Alarko Holding'te Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri belirlendi
Alarko Holding İzzet Cemal Kişmir, Lale Ergin ve Nihal Mashaki Seçkin'in Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçildiklerini duyurdu.
2024’te yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre yüzde 300 arttı
2024 yılında tüketicilerin mobil uygulamalara yaptığı harcama 150 milyar dolara ulaşırken, yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre üç katına çıktı.
Coca-Cola Avrupa’daki ürünlerini geri çağırıyor
Coca-Cola’da klorat alarmı: Avrupa’daki ürünlerini geri çağırıyor.
Young Lions'ın jüri başkanları belli oldu
MediaCat tarafından düzenlenen Young Lions 2025 Türkiye elemeleri için son başvuru tarihi 14 Şubat.
Çinli yapay zeka girişimi DeepSeek siber saldırıya uğradı
Çinli yapay zeka girişimine kullanıcıların akın etmesiyle DeepSeek siber saldırıya uğradı.
Tosfed, Kadın Şampiyonları ödüllendirdi
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) 2024 ödülleri sahiplerini buldu.
Güneş, elektrik faturalarına uygulanan ‘maliyet esaslı tarife’yi eritiyor
Elektrik faturalarında yeni dönem başladı. Sınırı aşan abonelerin elektrik faturaları, yaklaşık iki katına çıkıyor.
Türk Böbrek Vakfından idrar uyarısı
Türk Böbrek Vakfı idrar rengi, miktarı, idrar yolu bozukluklarıyla ilgili uyarıda bulundu.
Yıldız Holding İnsan Kaynakları Lideri Buket Uğur Haser oldu
Yıldız Holding CEO Ofis Direktörü olarak görev yapan Buket Uğur Haser, İnsan Kaynakları Lideri olarak atandı.
Teknosa'nın mobil iletişim hizmeti Teknosacell 10 yaşında
Teknosa'nın mobil iletişim hizmeti Teknosacell, 10'uncu yılına girdi.
TROY logolu kart sayısı 50 milyona ulaştı
Türkiye'nin Ödeme Yöntemi (TROY) logosuna sahip kart sayısı 2024 sonu itibarıyla önceki yıla göre yüzde 100 artarak 50 milyona ulaştı.
Anderson Talisca, Fenerbahçe formasını giydi
Fenerbahçe Kulübü, Brezilyalı futbolcu Anderson Talisca'yla 1,5 yıllık sözleşme imzalandığını açıkladı.
Mecliste Yapay Zeka Komisyonu kuruldu
Meclis 28. Yasama Dönemi'nde 6 araştırma komisyonu kurdu.
Türkiye’nin ‘En İtibarlı Markaları’ belli oldu
Türkiye İtibar Akademisi tarafından bu yıl 14’üncüsü gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması sonuçları açıklandı.
MG International Fragrance Company girişimcilerle buluştu
MG International Fragrance Company, 2025 yılının ilk sanayi-girişimcilik buluşmasını Gebze Organize Sanayi Bölgesi’ndeki modern tesislerinde gerçekleştirdi.
Audi Brüksel fabrikası yönetimi, çalışanlarıyla anlaşma sağladı
Audi'nin yakın zamanda kapanacak Brüksel fabrikasının yönetimi ile sendika temsilcileri, çalışanlara yönelik sosyal plan konusunda uzlaştı.
Samsun Limanı'nda bulunan kuru yük gemisinde yangın çıktı
Samsun Limanı'nda bulunan kuru yük gemisinde çıkan yangının söndürülmesi için çalışma yürütülüyor.
Ayşe Barım tutuklandı
Mahkeme Ayşe Barım'ın tutuklanmasına karar verdi.
Dardanel, MSB ihalesini kazandı
Dardanel, Milli Savunma Bakanlığının ihalesini kazandığını duyurdu.
Opet'in olağan genel kurulu 13 Mart 2025'te yapılacak
Opet, olağan genel kurul tarihini 13 Mart 2025 olarak duyurdu.
Konur Alp Aracı, Bagfaş GMY olarak atandı
Bagfaş, Genel Müdür Yardımcılığı görevine Konur Alp Aracı'nın atandığını duyurdu.
Mücevher dünyası IJS Istanbul Jewelry Show’da buluşacak
IJS Istanbul Jewelry Show’un Nisan ayında düzenlenecek 57. buluşmasının online ziyaretçi kayıtları başladı.
İzocam'a Yatırım Özel ödülü
İzocam, Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri 2025’te “Yatırım Özel Ödülü”nü evine taşıdı.
IFS toplam gelirini 1 milyar euro’nun üzerine çıkardı
Global kurumsal iş uygulamaları şirketi IFS, 2024 finansal sonuçlarını açıkladı.
SoftwareOne, Avrupa’daki kamu kuruluşlarının dijital dönüşümünü destekleyecek
SoftwareOne, European Open Cloud for Research Environments (OCRE) Çerçevesi ile danışmanlık pozisyonunu yeniliyor ve genişletiyor.
Samsung TV'lerine "EyeCare Circadian" sertifikası
Samsung'un Neo QLED ve Lifestyle televizyonları Almanya merkezli sertifikasyon kuruluşu Verband Deutscher Elektrotechniker (VDE) tarafından ödüllendirildi.
Habitat Derneği ve Alarko Holding'den kadın girişimcilere ödül
Girişim Öncüleri Programı'nın ödül töreni İstanbul'daki Alarko Holding Merkezi'nde gerçekleştirildi.
Albert Saydam: BYD yatırımı Türkiye için ciddi bir fırsat!
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam “Sorgulamadan BYD’nin en kısa sürede imalata geçmesi için hepimiz elimizden geleni yapmalıyız."
DeepSeek, ChatGPT’ye rakip oldu
Çinli yapay zeka devi DeepSeek, ChatGPT’ye rakip oldu.
Barilla'dan Sevgililer Gününe özel Kalpli Makarnalar
Sevgililer Günü’ne özel üretilen kalpli makarnalarıyla sevenlerinin en özel anlarına eşlik etmeye hazırlanıyor.
İGA Holding’in yeni CEO’su Atalay Gümrah
İGA Holding A.Ş.’nin CEO’luk (Üst Yönetici) görevine Atalay Gümrah atandı.
Cenk Alper: İşlerimiz için en büyük maliyet, hiçbir şey yapmadan seyirci kalmak
Sabancı Holding CEO’su Cenk Alper, Davos’ta konuştu: “Doğayı işlerimizle değil, işlerimizi doğayla uyumlu hale getirmeliyiz”
Gedik Eğitim Vakfı 30. yıldönümünü kutladı
Gedik Eğitim Vakfı’nın 30. yıl kutlamaları Kadıköy Süreyya Operası’nda yapıldı.