ALFA Awards, “Customer Brand” ödülleri sahiplerini buldu

Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğinde 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen törenle 62 kategoride markalar ödüllerine kavuştu.

Haber Giriş Tarihi: 17.11.2023 13:26
Haber Güncellenme Tarihi: 17.11.2023 13:26

Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğinde “Customer Brand”leri belirleyen ALFA Awards’un kazananları 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’nun ardından düzenlenen ödül töreniyle açıklandı. Törende 62 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar ödüllerine kavuştu.

2014 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın belirlendiği ALFA Awards’da “Customer Brand” seçilen markalar bir kez daha ödüllerine kavuştu. ALFA Awards’ta bu yıl müşterileriyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markalar 60’ın üstünde kategoride yarıştı ve 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenen törende kazananlar ödüllerine kavuştu. Akaryakıttan beyaz eşyaya, dijital yayın platformlarından e-ticaret sitelerine, fast food’dan giyim sektörüne kadar pek çok kategorinin “en”leri halk jürisi tarafından belirlendi.

ALFA Awards kazananları nasıl belirleniyor?

ALFA Awards’ta kazanlar AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. 60’ın üstünde kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride ilk izlenimi oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirildi.

ALFA Awards 2023’te ödül alanlar: Akaryakıt: Petrol Ofisi Atıştırmalık: ETİ Ayakkabı/Çanta/Deri Giyim: FLO Bankacılık: Halkbank Katılım Bankacılığı: Kuveyt Türk Katılım Bankası Kredi Kartı: Bankkart Bebek Bakım Ürünleri: Uni Baby Beyaz Eşya: Vestel Bilgisayar/Tablet/Laptop: Asus Türkiye Binek Otomotiv: Peugeot Türkiye Ticari Otomotiv: Anadolu Isuzu Bireysel Emeklilik: Anadolu Hayat Emeklilik Sigorta Şirketleri: Allianz Türkiye Çay: Lipton Dijital Yayın Platformları: Netflix Türkiye E-ticaret Siteleri: Trendyol Elektromarket: Teknosa Ev Tekstili: English Home Fast Food: Burger King Gayrimenkul: Sur Yapı GSM Operatörü/Telekomünikasyon: Turkcell Gıda: Nutella Giyim/Moda: LC Waikiki Güvenlik Sistemleri: Kale Alarm Havalimanları: İGA İstanbul Airport Hava Yolları: Türk Hava Yolları Isıtma: Bosch Soğutma: Daikin Türkiye İnternet Servis Sağlayıcıları: Türk Telekom Kafe: Kahve Dünyası Kargo: Yurtiçi Kargo Katılım Bankacılığı: Kuveyt Türk Katılım Bankası Kişisel Bakım: Dove Türkiye Kişisel Bakım/Kozmetik Mağazası: Gratis Kuruyemiş: Tadım Küçük Ev Aletleri: Arzum Mobilya: Enza Home Motosiklet: BMW Motorrad Türkiye Mücevherat: Atasay Özel Sağlık Kurumları: Medipol Sağlık Grubu Özel Temel Eğitim Kurumları: Bahçeşehir Koleji Vakıf Üniversiteleri: Koç Üniversitesi Sadakat Programları: Migros Money Club Süt ve Süt Ürünleri: İçim Televizyon: Samsung Türkiye Tur Operatörü: Setur Zincir Marketler: A101 Züccaciye: Paşabahçe Ambalajda Müşteri Deneyimi: Yayla En İyi Çağrı Merkezi Deneyimi: Yapı Kredi Çalışan Memnuniyeti Deneyimi: Starbucks Türkiye Dijital Deneyim: Trendyol Deneyimde İnovasyon: Trendyol İletişimde Müşteri Deneyimi: Yemeksepeti Kampanya Deneyimi: Türk Telekom Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi: Getir Mağazacılık Deneyimi: Decathlon Mobil Kullanıcı Deneyimi: Google Maps Müşteri Deneyiminde Sürdürülebilirlik: Hepsiburada En İyi Sanal Asistan/Chatbot Deneyimi: Getir Satış/Hizmet Sonrası Deneyim: Arçelik Şikayet Yönetimi Deneyimi: Migros Türkiye

---

Kaynak: Marketing Türkiye