ANALİZ: Coca Cola'nın satışlarının düşmesinin sebebi İsrail mi?

Hakan Kavurmacı bu haftaki yazısında; "Coca Cola satış ve gelirlerinin düştüğünü duyurdu. Sebep İsrail mezalimi mi?" soruyor.

Haber Giriş Tarihi: 20.08.2024 20:20
Haber Güncellenme Tarihi: 20.08.2024 20:20

Coca Cola satış ve gelirlerinin düştüğünü duyurdu. Sebep İsrail mezalimi mi?

Coca Cola, İsrail'in Filistin'e zulmünü Orta Doğu'da yaşanan hassasiyetler olarak niteledi.

Coca Cola, Kamuyu Aydınlatma Platformuna gönderdiği bilgilendirmede 2024 yılına dair beklentilerini değerlendirdi. Satışlarında yaşadığı düşüş nedeniyle yaptığı revizeyi duyurdu.

Coca Cola'nın yaptığı revize bilgilendirmesinde ilk paragraf şirketin satışlarının düştüğünü gözler önüne seriyor.

"Özellikle Orta Doğu'da yaşanan ve beklenenden daha uzun süren hassasiyetler ve alım gücünün azalması beklentisi ile hem ekonomik hem de siyasi açıdan temkinli tüketici duyarlılığı nedeniyle tüm yıl için satış hacmi beklentimizi "orta-tek haneli büyüme "den "yatay-düşük-tek haneli büyüme "ye revize ediyoruz." denildi.

Yukarıdaki paragrafta Orta Doğu'da yaşanan ve beklenenden daha uzun süren hassasiyetler aslında Coca Cola'nın satışlarının neden düştüğünü çok net açıklıyor.

İsrail'in Filistin'de yaptığı mezalim tüm dünyada lanetlenirken, Coca Cola bu konuyu İsrail'in Filistin'i işgali yerine hassasiyet olarak niteliyor.

Yine paragrafın devamındaki "siyasi açıdan temkinli tüketici duyarlılığı nedeniyle tüm yıl için satış hacmi beklentimizi yıl için satış hacmi beklentimizi "orta-tek haneli büyüme "den "yatay-düşük-tek haneli büyüme "ye revize ediyoruz." cümlesinde de tüketicilerin Coca Cola'yı cezalandırdığı anlaşılıyor.

KAP'a yapılan revize beklentilerin devamında da "satışlarımız düştü ama mali olarak biz güçlüyüz" mesajı veriliyor. Her ne kadar mali açıdan güçlü olsalar da İsrail tarafında gözükmeleri sarsılmış olduklarını gösteriyor.

Şirket en son paragrafta ise aslında hem Türkiye'de, hem dünyada satışlarının ve gelirlerinin düştüğünü kendi ifadeleriyle itiraf ediyor.

SON SÖZ: Üreten, istihdam eden, ihracat yapan şirketlerin satışlarının düşmesini, işlerinin bozulmasını istemeyiz. Global bir marka olan Coca Cola tüm dünyada özellikle Türkiye’de “biz nerede hata yaptık” diye kendini sorgulamalıdır.

Hakan Kavurmacı'nın bugünkü yazısını ve önceki yazılarını https://www.dijitalhaber.com.tr/yazarlar/hakan-kavurmaci-10/coca-cola-satislarinin-dustugunu-itiraf-etti-sebep-israil-mi-153 linkinden takip edebilirsiniz.

---

Hakan Kavurmacı

iletisim@dijitalhaber.com.tr