Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından Hindistan'a yönelik düzenlenen E-İhracat Ticaret Heyeti kapsamında, Türk firma temsilcileri, bölgenin önde gelen e-ticaret platformları ve sektör temsilcileriyle bir araya gelerek, Hindistan'da iş bağlantılarını güçlendirme ve ihracat stratejilerini geliştirme yolunda önemli adımlar attı.
Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda ve Türkiye İhracatçılar Meclisi organizasyonuyla, 13-18 Ekim 2024 tarihleri arasında Hindistan'a yönelik tüm sektörleri kapsayan E-İhracat Ticaret Heyeti programı gerçekleştirildi. Hindistan'ın başkenti Yeni Delhi ile ülkenin teknoloji merkezi olarak görülen Bangalor şehirlerinde düzenlenen heyet aracılığıyla katılımcı Türk ihracatçı firmalar, bölgenin en büyük e-ticaret platformlarının temsilcileriyle görüşmeler yaparak, Hindistan'a yönelik e-ihracat potansiyellerini artırma imkânını yakaladı.
Hindistanlı Nykaa, TradeIndia e-ticaret platformları ve Hindistan Ticaret ve Sanayi Odaları Federasyonu (FICCI) E-Ticaret Komitesi ile Yeni Delhi'de yapılan toplantılarla başlayan programda Türk firmaları, Hindistan'daki e-ticaret ekosisteminin nasıl işlediğini yerinde gözlemleyerek, pazarın ihtiyaç ve beklentileri hakkında detaylı bilgiler aldı.
Devamında, PayU India, Shopify, Increff, Shiprocket India ve ONDC E-Ticaret Birliği ile çeşitli toplantılar düzenlendi. Toplantılarda, e-ticaret alanındaki çalışmalar kapsamlı bir şekilde ele alınırken, firmalar, Hindistan'daki e-ticaret operasyonlarını yönetme ve operasyonel verimliliklerini artırma yolları konularında bilgilendirildi.
Program, Türk firma temsilcilerinin, Hindistan'ın “Silikon Vadisi” olarak bilinen Bangalor şehrinde faaliyet gösteren Myntra, Amazon India, Ekart, Flipkart ile Valuekart e-ticaret platformlarının temsilcileriyle yaptıkları görüşmeler ile devam etti. Toplantılarda pazar stratejileri ve lojistik çözümleri konularında bilgi alınırken, firmaların bu pazarda nasıl güçlü bir yer edineceklerine dair paylaşımlar yapıldı. DHL Express India ve Reliance Retail, Clickpost, Target, Ajio ve KrazyFox ile yapılan toplantılar sonucunda tamamlanan program kapsamında Türk firmaları toplamda 19 kurum ile görüşme gerçekleştirmiş oldu.