Perplexity AI, yapay zekâ destekli arama platformuna reklam verecek

Perplexity AI, dördüncü çeyrekte arama platformunda reklam yayınlamaya başlayacak.

Haber Giriş Tarihi: 24.08.2024 14:31
Haber Güncellenme Tarihi: 24.08.2024 14:31

Nvidia ve Jeff Bezos destekli Perplexity AI, dördüncü çeyrekte yapay zekâ destekli arama platformunda reklam yayınlamayı planladığını söyledi. Geçtiğimiz ay, AI girişimi, TIME, Der Spiegel ve Fortune gibi ilk ortak grubuyla yayıncılar için bir program başlattı ve bu programda yayıncının içeriğine atıfta bulunulan etkileşimlerden elde edilen geliri paylaşmayı planlıyor.   ChatGPT ilk olarak Kasım 2022'de piyasaya sürüldüğünden beri, büyük arama motorları AI'yı web aramasına entegre etmeye çalışıyor ve analistler AI destekli aramayı, AI patlaması başladığından beri Google'ın sektördeki baskın konumuna yönelik bir tehdit olarak görüyor.   Nisan ayında Perplexity AI, Nvidia gibi mevcut yatırımcılardan ve Y Combinator CEO'su Garry Tan ve Altimeter Capital kurucusu ve CEO'su Brad Gerstner gibi yeni yatırımcılardan 62,7 milyon dolar topladı.Fon toplama turu, şirketin değerini 1 milyar doların üzerine çıkardı ve üç ay öncesine göre değerlemesini iki katına çıkardı.   Kaynak: Reuters