Otomotiv şirketleri elektrikli araç üretme ve satma planlarını küçülttüler. Bunun yerine dikkatlerini daha kârlı eski benzinli arabalara ve hibrit modellere odakladılar. Araştırma danışmanlığı şirketi CRU Group'a göre en az 15 tanınmış otomobil markası, tamamen elektrikli araçlara geçiş ve yeni EV modellerinin lansmanını erteledi.
Akülü elektrikli araçların, içten yanmalı motorlu araçlara göre daha yüksek fiyat etiketleri ve yeni satın alımların finansmanını daha pahalı hale getiren daha yüksek faiz oranları, tüketicilerin elektrikli araçların şarj altyapısı ve sürüş menzili hakkındaki endişelerini artırdı.
Yoğunluğu düşürülen elektrikli araç stratejileri, aynı zamanda batarya üretme ve mevcut tesislerinin kullanma kapasitesini artırmaya büyük yatırım yapan otomobil üreticileri üzerindeki mali baskıları da yansıtıyor. fDi Intelligence tarafından yapılan araştırma, batılı otomobil üreticilerinin, yeni konjonktüre uyumun bir parçası olarak en az 13 milyar dolar değerindeki batarya ortak girişim projelerini askıya aldığını veya iptal ettiğini ortaya çıkardı.
Kaynak: fdiintelligence