Kobalt madenciliğinde dünyanın 1 numarası durumundaki firma, metalin elektrikli taşıt aracı bataryalarının üretimindeki azalan payı nedeniyle alarm veriyor. Glencore gibi çok büyük ölçekli madencilik firmaları olan rakiplerinden çok daha hızlı biçimde kobalt üreten Çinli madencilik firması CMOC, küresel enerji geçişi sürecinde Kobalt madeninin hammadde olarak öneminin hızla azaldığını açıkladı. Elektrikli taşıt araçlarının başlıca parçası olan batarya üretiminde daha az maliyetli olmaları nedeniyle Kobalt içermeyen Lityum-Demir-Fosfat ya da LFP tipi bataryaların üretilmesine doğru kayış olması son yıllarda hız kazandı. Piyasayı gözlemleyen danışmanlık firması CRU’ya göre, Çin'de kobalt içeren elektrikli taşıt aracı bataryalarının oranı iki yıl önce %44 iken içinde bulunduğumuz yılın sonunda %31'e gerilemiş olacak. Kaynak: Miningweekly