Bu yılın ilk yarısında on Hollandalıdan sekizinden fazlası çevrimiçi alışveriş yaptı, bu bir rekor. Özellikle kişisel bakım ürünleri, ilaçlar ve vitamin hapları için daha fazla tüketici çevrimiçi alışveriş yaptı.
İstatistik Hollanda, çevrimiçi alışverişin benimsenmesi hakkında bir rapor yayınladı. Onlara göre, çevrimiçi alışveriş Hollanda'da her zamankinden daha popüler.
Hollandalıların yüzde 81'i çevrimiçi alışveriş yapıyor
Bu yılın ilk altı ayında, 12 yaş ve üzeri yaklaşık 12,6 milyon Hollandalı çevrimiçi alışveriş yaptı. Bu, o yaş grubundaki nüfusun %81'ine denk geliyor . Bu, beş yıl öncesine göre tam 17 yüzde puanı daha fazla; 2019'da Hollandalıların yalnızca %64'ü çevrimiçi alışveriş yaptı.
Hollanda'da artık COVID-19 salgını sırasında olduğundan daha fazla çevrimiçi alışveriş yapan var
Korona yıllarında, benimseme önemli ölçüde arttı, ancak daha sonra düşüşe geçti. Geçtiğimiz yıl, çevrimiçi alışveriş yapanların payı tekrar arttı, bu trend bu yıl da devam etti.
İstatistik Hollanda'ya göre özellikle 25 ila 45 yaş aralığındaki Hollandalılar %94'lük bir payla çevrimiçi alışveriş yapıyor. 65 ila 75 yaş aralığındaki benimseme en çok artan yaş grubu oldu: 2023'te %64'ten bu yıl %73'e. Ülkemizdeki kıdemli çevrimiçi alıcı grubu böylece muazzam bir şekilde büyüdü.
Kategoriye göre çevrimiçi alışveriş yapanlar
Rapor ayrıca çeşitli kategorilerdeki satın alma davranışlarına da baktı. İlk olarak, daha fazla Hollandalının ulaşım biletleri ve tatil konaklamalarını çevrimiçi satın almaya ve rezervasyon yaptırmaya başlaması dikkat çekicidir. İnternet abonelikleri ve bilgisayar yazılımları gibi hizmetler de daha sık dijital olarak satın alındı.
Daha az Hollandalı insan çevrimiçi yemek veya yiyecek siparişi veriyor
Ürün kategorilerine bakıldığında, gıda ve gıda dışı arasındaki gelişimde belirgin bir fark var: Çevrimiçi yemek siparişi veren tüketicilerin payı iki yıldır düşüşte, bu yıl %22'ye geriledi. Yemek siparişi vermek de daha az popüler. Şu anda son yıllara göre daha az olan %40'lık bir paya sahip. Gıda dışı tüm kategorilerde, bu yılki pay en azından geçen yılla aynı kaldı.
2023'te %57'ye kıyasla %59'luk bir payla giyim ve ayakkabı, çevrimiçi olarak açık ara en popüler kategoridir. Dönüştürüldüğünde, 9,2 Hollandalı kişi çeyrek dönemde giyim ve/veya ayakkabı satın aldı, geçen yıldan üç yüz binden fazla daha fazla. Daha önceki bir raporda gösterildiği gibi, diğerlerinin yanı sıra 22.985 yerel çevrimiçi mağaza tarafından hizmet veriliyor.
En güçlü büyüme oranları
Nispeten konuşursak, çevrimiçi alışveriş yapanların sayısındaki büyüme kişisel bakım kategorisinde (%21'den %24'e) ve ilaç ve vitamin hapları kategorisinde (%19'dan %21'e) en güçlü olmuştur. Spor malzemeleri ve kozmetiklerin çevrimiçi satın alınması da daha yaygın hale gelmiştir.
---
Kaynak: ecommercenews.eu