Yurtiçi mi, yurtdışı mı? E-ticaret için hangisi daha avantajlı?
Yurtiçi mi, yurtdışı mı? E-ticaret için hangisi daha avantajlı?
Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların e-ticaret dünyasında başarılı olabilmesi için yurtiçi ve yurtdışı satış stratejilerinin avantajlarını ve zorluklarını masaya yatırdı.
Haber Giriş Tarihi: 04.04.2025 15:23
Haber Güncellenme Tarihi: 04.04.2025 15:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
E-ticaret, günümüzde sadece yurtiçindeki değil, yurtdışındaki pazarlarla da rekabet etme fırsatı sunuyor. Eğer siz de e-ticaretle ilgili girişimlerinizi yurtiçinde veya yurtdışında büyütmeyi planlıyorsanız, her iki pazarın dinamiklerini anlamak büyük önem taşıyor. Yurtiçinde daha tanıdık hedef kitlelere ulaşırken, yurtdışında daha geniş bir pazarın avantajlarından yararlanabilirsiniz. Ancak her iki pazarın da kendine has avantajları ve zorlukları söz konusu. Peki, yurtiçi ve yurtdışı e-ticaret arasında nasıl bir seçim yapmalı? Hangi pazara odaklanmak daha stratejik olur? Bu soruların yanıtlarını, e-ticaretin yıldızını parlatmak isteyen markalar için, Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın kurucusu ve Ajans Başkanı Davut Özsoy verdi.
Psikolojik ve stratejik pazarlama konusunda uzmanlığı ile fark yaratan Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların ürün veya hizmetlerinin tanıtımından paketleme, markalaşma, kurumsal kimlik, kutu ve ambalaj tasarımları gibi birçok alanda profesyonel destek sunuyor. Şirketlere dijital varlıklarını güçlendirmek ve etkili tanıtımlar yapmak konusunda rehberlik eden Özsoy Dijital Reklam Ajansı, Amazon ve Trendyol gibi platformlarda yurtiçi ve yurtdışındaki e-ticaret pazarlarında faaliyet gösteren markalara ürün veya hizmetlerinin tanıtımı için başlangıç aşamasından son aşamasına kadar etkili çözümler üretiyor.
E-ticaretin hem yurtiçinde hem de yurtdışında markalara sunduğu fırsatlar ve karşılaşılan zorluklar bakımından, işletmelerin büyüme stratejilerini şekillendirdiğini ifade eden Davut Özsoy, her iki satış modelinin avantajlarının ve dezavantajlarının, şirketlerin hedefleri ve pazar araştırmalarına göre değişebileceğini vurguladı.
Yurtiçi Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtiçi satışların en büyük avantajının, daha tanıdık bir hedef kitleye hitap etmek olduğunu belirten Davut Özsoy, “Bu durum, özellikle yeni bir firma için hızlı ve etkili geri bildirim almayı ve müşteri taleplerine kolayca yanıt vermeyi sağlar. Ayrıca, kargo ve iade süreçleri daha hızlı ve kolay yönetilebilirken, kargo maliyetleri de düşük seviyelerde kalır. Bu da işletmelerin operasyonel maliyetlerini azaltır” diye konuştu.
Yurtiçindeki e-ticaret pazarlarında karşılaşılan en büyük zorlukların ise sınırlı bir hedef kitleye sahip olmak ve yoğun rekabetle başa çıkmak olduğunu belirten Özsoy, “Yurtiçindeki e-ticaret pazaryerleri uzun vadede, büyüme potansiyeli ve karlılık açısından tatmin edici olmayabilir. Bu yüzden bazı işletmeler yurtdışına açılmayı bir seçenek olarak görürler” diye ifade etti.
Yurtdışı Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtdışında satış yapmanın başlıca avantajını ise döviz cinsinden gelir elde etmek olduğunu kaydeden Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın Başkanı Davut Özsoy, “Döviz kuru dalgalanmaları, işletmelerin finansal istikrarını korumasına yardımcı olabilir. Ayrıca, yurtdışına açılan bir marka, dünya çapında tanınma şansı elde eder ve büyük bir marka olma yolunda ilk adımlarını atmış olur. Uzun vadede, yabancı pazarlarda deneyime sahip temsilcilerle müşteri ilişkileri geliştirilmesi, markanın büyümesine büyük katkı sağlayabilir” diye konuştu.
Yurtdışındaki pazarların, çok farklı kültürlerden gelen müşterilerden oluşması sebebiyle başlangıçta zorlayıcı olabildiğini de ifade eden Özsoy, bu konudaki görüşlerini şu sözlerle aktardı:
“Yurtdışı pazarlarının kültürel çeşitliliği, başlangıçta zorluklar yaratabilir. Hedef ülkelerin kültürel farklılıklarına uygun ürün tasarımları ve metinsel içerikler oluşturulmalıdır. Ayrıca, yurtdışı kargo ve iade süreçleri, yurtiçine göre daha uzun ve maliyetli olabilir. Bu süreçlerin yönetilebilmesi için alternatif çözüm yolları önceden planlanmalıdır. Örneğin, yurtdışında bir depo açmak gibi çözümler ele alınmalıdır.”
Stratejiye Göre Seçim Yapılmalı
Yurtiçi ve yurtdışı satışların her ikisinin de kendi dinamiklerine sahip olduğunu ve işletmelerin stratejik planlarına göre farklı fırsatlar sunduğunu vurgulayan Davut Özsoy, markaların hedef pazarlarını belirlerken bu avantaj ve dezavantajları göz önünde bulundurmasının büyük önem taşıdığını dile getirdi. Özsoy, “Yurtiçi satışların en az bir yıl boyunca stabil şekilde yönetilmesi, yurtdışında başarılı satışlar yapabilmek için bir ön koşuldur” diyerek, her iki pazarın da uzun vadeli bir strateji gerektirdiğine dikkat çekti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yurtiçi mi, yurtdışı mı? E-ticaret için hangisi daha avantajlı?
Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların e-ticaret dünyasında başarılı olabilmesi için yurtiçi ve yurtdışı satış stratejilerinin avantajlarını ve zorluklarını masaya yatırdı.
E-ticaret, günümüzde sadece yurtiçindeki değil, yurtdışındaki pazarlarla da rekabet etme fırsatı sunuyor. Eğer siz de e-ticaretle ilgili girişimlerinizi yurtiçinde veya yurtdışında büyütmeyi planlıyorsanız, her iki pazarın dinamiklerini anlamak büyük önem taşıyor. Yurtiçinde daha tanıdık hedef kitlelere ulaşırken, yurtdışında daha geniş bir pazarın avantajlarından yararlanabilirsiniz. Ancak her iki pazarın da kendine has avantajları ve zorlukları söz konusu. Peki, yurtiçi ve yurtdışı e-ticaret arasında nasıl bir seçim yapmalı? Hangi pazara odaklanmak daha stratejik olur? Bu soruların yanıtlarını, e-ticaretin yıldızını parlatmak isteyen markalar için, Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın kurucusu ve Ajans Başkanı Davut Özsoy verdi.
Psikolojik ve stratejik pazarlama konusunda uzmanlığı ile fark yaratan Özsoy Dijital Reklam Ajansı, markaların ürün veya hizmetlerinin tanıtımından paketleme, markalaşma, kurumsal kimlik, kutu ve ambalaj tasarımları gibi birçok alanda profesyonel destek sunuyor. Şirketlere dijital varlıklarını güçlendirmek ve etkili tanıtımlar yapmak konusunda rehberlik eden Özsoy Dijital Reklam Ajansı, Amazon ve Trendyol gibi platformlarda yurtiçi ve yurtdışındaki e-ticaret pazarlarında faaliyet gösteren markalara ürün veya hizmetlerinin tanıtımı için başlangıç aşamasından son aşamasına kadar etkili çözümler üretiyor.
E-ticaretin hem yurtiçinde hem de yurtdışında markalara sunduğu fırsatlar ve karşılaşılan zorluklar bakımından, işletmelerin büyüme stratejilerini şekillendirdiğini ifade eden Davut Özsoy, her iki satış modelinin avantajlarının ve dezavantajlarının, şirketlerin hedefleri ve pazar araştırmalarına göre değişebileceğini vurguladı.
Yurtiçi Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtiçi satışların en büyük avantajının, daha tanıdık bir hedef kitleye hitap etmek olduğunu belirten Davut Özsoy, “Bu durum, özellikle yeni bir firma için hızlı ve etkili geri bildirim almayı ve müşteri taleplerine kolayca yanıt vermeyi sağlar. Ayrıca, kargo ve iade süreçleri daha hızlı ve kolay yönetilebilirken, kargo maliyetleri de düşük seviyelerde kalır. Bu da işletmelerin operasyonel maliyetlerini azaltır” diye konuştu.
Yurtiçindeki e-ticaret pazarlarında karşılaşılan en büyük zorlukların ise sınırlı bir hedef kitleye sahip olmak ve yoğun rekabetle başa çıkmak olduğunu belirten Özsoy, “Yurtiçindeki e-ticaret pazaryerleri uzun vadede, büyüme potansiyeli ve karlılık açısından tatmin edici olmayabilir. Bu yüzden bazı işletmeler yurtdışına açılmayı bir seçenek olarak görürler” diye ifade etti.
Yurtdışı Satışın Avantajları ve Zorlukları
Yurtdışında satış yapmanın başlıca avantajını ise döviz cinsinden gelir elde etmek olduğunu kaydeden Özsoy Dijital Reklam Ajansı’nın Başkanı Davut Özsoy, “Döviz kuru dalgalanmaları, işletmelerin finansal istikrarını korumasına yardımcı olabilir. Ayrıca, yurtdışına açılan bir marka, dünya çapında tanınma şansı elde eder ve büyük bir marka olma yolunda ilk adımlarını atmış olur. Uzun vadede, yabancı pazarlarda deneyime sahip temsilcilerle müşteri ilişkileri geliştirilmesi, markanın büyümesine büyük katkı sağlayabilir” diye konuştu.
Yurtdışındaki pazarların, çok farklı kültürlerden gelen müşterilerden oluşması sebebiyle başlangıçta zorlayıcı olabildiğini de ifade eden Özsoy, bu konudaki görüşlerini şu sözlerle aktardı:
“Yurtdışı pazarlarının kültürel çeşitliliği, başlangıçta zorluklar yaratabilir. Hedef ülkelerin kültürel farklılıklarına uygun ürün tasarımları ve metinsel içerikler oluşturulmalıdır. Ayrıca, yurtdışı kargo ve iade süreçleri, yurtiçine göre daha uzun ve maliyetli olabilir. Bu süreçlerin yönetilebilmesi için alternatif çözüm yolları önceden planlanmalıdır. Örneğin, yurtdışında bir depo açmak gibi çözümler ele alınmalıdır.”
Stratejiye Göre Seçim Yapılmalı
Yurtiçi ve yurtdışı satışların her ikisinin de kendi dinamiklerine sahip olduğunu ve işletmelerin stratejik planlarına göre farklı fırsatlar sunduğunu vurgulayan Davut Özsoy, markaların hedef pazarlarını belirlerken bu avantaj ve dezavantajları göz önünde bulundurmasının büyük önem taşıdığını dile getirdi. Özsoy, “Yurtiçi satışların en az bir yıl boyunca stabil şekilde yönetilmesi, yurtdışında başarılı satışlar yapabilmek için bir ön koşuldur” diyerek, her iki pazarın da uzun vadeli bir strateji gerektirdiğine dikkat çekti.
Haftanın popüler haberleri
İş dünyası: “Gümrük vergileri ve kotalarla duvarlar örülen bir dünya istemiyoruz”
Hisarcıklıoğlu WCF Afrika Zirvesi’nde, gümrük vergileri ve kotalarla duvarlar örülen bir dünya istemediklerini vurguladı.
Tekstil sektörü ABD pazarında avantaj arıyor
Yeni Vergi Düzenlemeleri Ve Uzak Ülkeler Stratejisi Ege İhracatçı Birliklerinin masasında.
Mobilya sektörü hedef büyüttü
Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörleri arasında yer alan mobilya sektörü, dünyanın en büyük 5 ihracatçısından biri olmak için arı gibi çalışıyor.
Egeli ihracatçılardan Mart ayında 1 milyar 588 milyon dolarlık ihracat
Ege İhracatçı Birlikleri’nden Mart ayında 1 milyar 588 milyon dolarlık ihracat!
Sosyal medyada girişimcilik hikâyesi nasıl anlatılır?
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi BTM, Sosyal medyada girişimcilik hikayesi nasıl anlatılır başlıklı bir yazı yayınladı.
"ABD pazarında daha büyük hedefler peşinde koşuyoruz"
Bakan Bolat, 13 Nisan tarihinde Japonya'nın Osaka şehrinde başlayacak EXPO 2025 etkinliği ve hazırlıklarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Ramazan Bayramı tatilinde havalimanlarını 6,1 milyon yolcu kullandı
Ramazan Bayramı'nı da kapsayan tatil döneminde havalimanlarını 6,1 milyon yolcu kullandı.
Mart ayındaki rekor küresel sıcaklıklar tehdit mi?
Mart ayındaki rekor küresel sıcaklıklar, iklim hedeflerine yönelik tehdidi gösteriyor.
“Bilim Gençlerle Kazanacak” etkinliği 15 Nisan'da başlıyor
Bilim Kahramanları Derneği'nin öncülüğünde, Pfizer Türkiye'nin katkıları ile çevrimiçi olarak gerçekleşecek olan etkinlikler lise öğrencilerine yönelik düzenlenecek.
Chrome Enterprise Premium Citrix Platform lisansına dahil edildi
Google'ın şirketler için geliştirdiği Chrome Enterprise Premium tarayıcısı Citrix Platform lisansı ile kullanıma sunuldu.
Margarita Lindahl, Yapay Zeka araştırmasını yayınladı
Panasonic Connect Europe Yapay Zeka Başkanı Margarita Lindahl: "İş Dünyasında Yapay Zekanın Benimsenmesi: Satışlarda Daha Az Kovalamaca, Daha Çok Strateji" diyor.
DİMAP Connect4Tech İstanbul etkinliği 11 Nisan'da
Sabancı Üniversitesi’nin “DiMAP – Doğrudan Dijital Üretim Platformu” projesi kapsamında ‘Connect4Tech’ 11 Nisan Cuma günü gerçekleşecek.
Pelin Yelkencioğlu, Passlogic'i tanıttı
Yeni Nesil Geçiş Kontrol Yönetim Platformu Passlogic binaların operasyonel verimliliğini artırıyor.
Bimser CEO’su Murat Atıcı: İhracatın yeni yıldızı Yazılım
Dünya genelinde ICT diye adlandırılan Bilişim ve İletişim Teknolojisi pazar büyüklüğü yüzde 8 büyüme oranı ile 2024 yılında 5 trilyon dolar olarak kaydedildi.
Anadolu Ajansının 105. kuruluş yıl dönümü kutlandı
Anadolu Ajansının 105. kuruluş yıl dönümü İstanbul'da kutlandı.
2024-2025 eğitim öğretim dönemi 20 Haziran'da son bulacak
MEB, okulların 20 Haziran'da sona ereceğini açıkladı.
SU IMC Ceo'su Devrim Özaydın ile DİMAP projesinin detaylarını konuştuk
Sabancı Üniversitesi SU IMC Ceo'su Devrim Özaydın ile DİMAP projesinin detaylarını konuştuk.
Doç. Dr. İsmail Durgun ile Dijital Söyleşi
Doç. Dr. İsmail Durgun ile Dijital Söyleşi yayında.
Coşkunöz Holding'ten Mesut Kaya ile İnovasyon'u konuştuk
Coşkunöz Holding Teknoloji ve İnovasyon Müdürü Mesut Kaya ile İnovasyon, Dijitalleşme, Yapay Zeka'yı konuştuk.
Oğuzhan Kudu, DİMAP projesinin detaylarını açıkladı
DİMAP Projesi Takım Lideri Oğuzhan Kudu, DİMAP projesinin detaylarını DijitalHaber 'den Hakan Kavurmacı'ya anlatıyor.
KPMG/Zahide Demir: “Ticaret savaşlarının perdesi aralandı”
KPMG, Trump'ın gümrük vergilerini artırma kararının Türkiye'yi nasıl etkileyeceğini masaya yatırdı.
Prof. Dr. Yusuf Kaderli’ ve A1 Capital' den finansal okuryazarlık işbirliği
A1 Capital ve Prof. Dr. Yusuf Kaderli’den finansal okuryazarlığı güçlendirecek iş birliği.
Kadın Dostu Markalar Platformu Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkaracak
Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, Türkiye’nin eşitlik haritasını çizecek.
Prof. Dr. Yahya Çelik parkinsonun ciddiyetine dikkat çekiyor
Prof. Dr. Yahya Çelik, Parkinson hastalığında tedavi yaklaşımları ve düzenli takibin önemi konularında açıklamalarda bulundu.
İsvea, Çorum’dan 63 ülkeye ihracat yapıyor
İtalyan Kökenli İsvea Çorum’dan 63 ülkeye ihracat yapıyor.
Saloni Mobilya, IFS ERP ile dijitalleşme yolculuğuna çıktı
Saloni Mobilya, 24 yıllık deneyimi ve artan üretimkapasitesiyle operasyonlarını daha verimli ve entegre hale getirmek için IFSERP’yi tercih etti.
Analistler ECB'nin faiz oranlarını düşüreceğini öngörüyor
Analistler ECB'nin Nisan ve Haziran aylarında faiz oranlarını düşüreceğini öngörüyor.
Dünya Pazarlama Zirvesi ve Kotler Ödül Töreni 18 Nisan'da
World Marketing Summit 2025, 18 Nisan 2025 tarihinde Çırağan Palace Kempinski'de düzenlenecek.
Nakliye devi CMA CGM ve Mistral AI işbirliğine gitti
Nakliye devi CMA CGM ve Fransız yapay zekâ girişimi, işbirliğiyle müşteri hizmetlerini hedefliyor.
BTSO Başkanı Burkay: Şirketlerimize sahip çıkmalıyız
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İbrahim Burkay “Yerli ve Bağımsız Ekonominin Teminatı Şirketlerimize Sahip Çıkmalıyız” dedi.
Alves Kablo'nun bağımsız denetimini Note Office yapacak
Alves Kablo, bağımsız denetim hizmetini Note Office şirketinden alacağını duyurdu.
Bursa Çimento'da Yönetim Kurulu Üyeleri belirlendi
Bursa Çimento Fabrikası, 28 Mart 2025 tarihinde yaptığı Olağan Genel Kurul toplantısı sonrası Yönetim Kurulu Üyelerini duyurdu.
Vakıfbank ile BASS, Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerine başladı
Vakıfbank, Banka Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası (BASS) ile 27. Dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerine başladığını duyurdu.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi Mart'ta 51,5'e yükseldi
İSO Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi Mart'ta 51,5'e yükseldi.
Silifke TSO'nun Yapay Zeka Atölyesi 16 Nisan'da başlıyor
Silifke Ticaret ve Sanayi Odası, 16 Nisan 2025 tarihinde Yapay Zeka Atölyesi başlatıyor.
AB, ABD tariflerine karşılık vermeye hazır
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, ABD ile tarifeleri müzakere etmek istediklerini, bunun olmaması halinde karşı tedbirler uygulamaya hazır olduklarını söyledi.
Palandöken, “Enflasyonu düşürmenin yolu perakende yasası”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Kuralsızlıktan kaynaklanan haksız rekabetin enflasyonu tetikleyen en önemli unsur olduğunu ifade etti.
BAE ile 40 milyar dolarlık ticaret hedefi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, BAE ile ticaret hacminin 40 milyar dolara ulaştırılmasını hedeflediklerini belirtti.
Alarko Carrier'in bağımsız denetimini KPMG yapacak
Alarko Carrier, şirketin bağımsız denetimini KPMG'nin yapacağını duyurdu.
Özgür Kölükfakı, Ülker Bisküvi CEO'su olarak atandı
Ülker Bisküvi, Özgür Kölükfakı'nın bugünden geçerli olmak üzere Ülker Bisküvi Yönetim Kurulu murahhas aza ve Ülker Bisküvi CEO'luk görevine atandığını duyurdu.