Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

YouTube’da zirvedeki “gezginler” belli oldu

Marketing Türkiye ile MTM Medya Takip Merkezi iş birliğinde hazırlanan “YouTube Rating Report” yayımlandı.

Haber Giriş Tarihi: 18.04.2025 13:15
Haber Güncellenme Tarihi: 18.04.2025 13:18
Kaynak: Marketing Türkiye
YouTube’da zirvedeki “gezginler” belli oldu

Kilometreleri aşan, yeni kültürler tanıtan, lezzetlerden eğlence alanlarına kadar durmaksızın yeni rotalar çizen gezi ve seyahat kanalları YouTube’da en çok izlenen alanlardan birisi. Öyle ki izlenme sayıları yüzlerce milyonu aşan onlarca kanal var. Tüm bu içerik üreticileri arasında son dönemde gezi vlog’larıyla adından çokça söz ettiren hatta Amazon Ormanları’ndan Pakistan’a, Afganistan’dan Azerbeycan’a dek kamerasıyla giden Alper Rende elbette dikkatleri üzerine çekiyor. Ancak kendisinin 2018’den bu yana aktif olan YouTube kanalında gezi ve seyahat içerikleri diğer içeriklerine nazaran küçük bir bölümü kapsadığı için değerlendirmenin dışında bırakıldı. Benzer şekilde Ruhi Çenet ve Coşkun Aral da rapora dahil edilmedi.

Gezi ve Seyahat kanalları arasında en çok izlenenlere baktığımızda ürettiği 495 milyonu aşan izlenme sayısıyla Mehmet Çoban (Gezgin Çoban) listenin zirvesinde yer alıyor. 422 milyon izlenmeyle Emre Durmuş zirveyi yakın takibe alırken, kanalını kuralı henüz sadece 64 ay olan Mert Öztürk’ün listede üçüncü sırada yer alması ise dikkatleri üzerine çekiyor.

En yüksek abone sayılarına sahip olan kanalları arasında 2 milyon abone barajını aşan tek içerik üreticisi Emre Durmuş listenin ilk sırasında yer alırken, aylık ortalama 18 bin abone kazanan ve en hızlı abone artışını sergileyen Mert Öztürk ise 1.2 milyon abonesiyle ikinci sırada yer alıyor.

Aylık ortalama izlenme sayılarında ise bu kez rekabette kısa süre içerisinde listeleri değiştireceği aşikar olan Hasan Uğun, aylık 5 milyonu aşan izlenme sayısıyla dikkatleri çekiyor. Kanalını henüz 2 yıl önce kuran Hasan Uğun’un kısa süre içerisinde rekabette daha da öne çıkacağından şüphe yok. Mehmet Çoban ve Mert Öztürk de 4 milyonu aşan aylık izlenmeleriyle listenin ikinci ve üçüncü sırasında yer alıyorlar.

Gezi ve seyahat kanalları içerisinde içerik üreticilerinin cinsiyet dağılımına bakıldığında kanalların yüzde 65’ini erkek içerik üreticilerinin, yüzde 25’ini kadın içerik üreticilerinin yüzde 10’unu ise çift olarak içerik üretenlerin oluşturduğu görülüyor. Hal böyle olunca zirve yarışında erkek içerik üreticilerinin daha çok öne çıkması sürpriz olmasa da bu alanda oldukça başarılı kadınlar yayıncılar da listede kendine yer buluyor. Onların emeğinin de daha görünür olması adına “en çok izlenen kadın içerik üreticileri” ve “en çok abonesi olan kadın içerik üreticileri” için ayrı sayfalarda yer açıldı raporda…

Tek başına Türkiye’nin 81 ilini gezme hayalini Limon ismini verdiği Tofaş’ıyla gerçekleştiren Franziska Niehus (TravelComic) 212 milyonu aşan izlenme sayısıyla, Seray Gürel ise en çok izlenen kanallar arasında edindiği 6. sırayla dikkatleri en çok çeken kadın içerik üreticileri arasında yer alıyor…

YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki

Kaynak: Marketing Türkiye

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Bursa
    cami
      • tffs
      • 1lig
      • tff2
      • tff3
      Takım O G B M Av P
      Puan Durumları ve Fikstür
      logo
      En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.