Sibel Selvi'den markalara öneri: Raflarda yer almak yetmez, hayatlarda da olunmalı
Sibel Selvi'den markalara öneri: Raflarda yer almak yetmez, hayatlarda da olunmalı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi: Güven veren iletişim için toplumsal fayda ve kolektif çözümler şart!
Haber Giriş Tarihi: 04.03.2025 15:45
Haber Güncellenme Tarihi: 04.03.2025 15:49
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Halkla ilişkiler çalışmalarının amaçlarından biri de toplumsal faydanın sağlanmasına katkıda bulunmaktır. Uzun yıllardır ortaya konulan ilişkisel paradigmalar da göstermiştir ki halkla ilişkiler, toplumsal ilişkilerin geliştirilmesi ve topluma yönelik hizmetlerin somut fayda sağlaması için en etkili yönetim fonksiyonudur. Kitlelerin markalar ve kurumlarla güçlü bir bağ kurabilmesi adına önemli olan güven veren iletişimin de temel yaklaşımlarından biridir. Sosyal faydaya odaklanan kararları, politikaları, uygulamaları destekleyen iletişim çalışmalarının giderek daha fazla öne çıktığını hatırlatan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, hedef gruplar ve paydaşlarla toplumsal ilişkiler kurmaya yönelik her adımın müşteri sadakatini inşa etmek ve korumak için kritik rol oynadığına dikkat çekiyor.
Peki, güven veren iletişim stratejisi nasıl kurulur?
Toplum ile kurum arasında kurulacak köprünün sağlam temeller üzerine inşa edilebilmesinde iletişim yaklaşımı belirleyici bir rol üstleniyor. Sadece pazarlama odaklı bir iletişim süreci tüketici ile kurulacak güven tesisinde yetersiz kalırken algı, marka değeri, kurumsal sosyal sorumluluk gibi iletişim parametreleri öne çıkıyor. Salt reklam amacı güden iletişimle güvene dayalı uzun ilişkiler sağlanamayacağından iletişim süreçleri daha farklı dinamiklerle güçlü hale getiriliyor.
Soyut olan güven ile somut olan faydayı buluşturan stratejiler ise hedefe ulaşmak için en etkili formül… Bu formülü hayata geçirmek içinse önce güven kavramının tam olarak ne ifade ettiğini anlamak gerekiyor. Psikolojik analizlere bakıldığında, konu oldukça karmaşık ilişkiler ağına işaret ediyor. Varlığı büyük bir motivasyon ve karar verme süreçlerine etki eden etkili bir itici güçken, yokluğu algısal olumsuzluğu ve uzaklığı besleyen, kurulan ilişkileri kanser gibi yiyip bitiren bir tümöre dönüşüyor. Bu durum pazarlama hedeflerini de büyük ölçüde etkilediğinden amaç ne olursa olsun iletişimde güven duygusunun yoksunluğundan kaçınmak gerekiyor.
Raflarda yer almak yetmez, hayatlarda da olunmalı
İletişimin temelinde yatan şeffaf olma durumu, güvene dayalı ilişkilerin can suyu gibidir. Kurulan iletişimin amacına çok daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayan şeffaflık, karşılıklı güvene dayalıdır. Marka ile kitleler arasındaki diyalog ne kadar şeffaf ve net olursa, iletişimin kalitesi de o kadar yüksek olur. İletişim stratejisini şeffaflık ve samimiyet üzerine kuran markalar ve kurumlar, hedef kitleleriyle uzun vadeli ve sürdürülebilir ilişkiler kurabilir. Özellikle de bilgi teknolojilerinin bu kadar sık kullanıldığı bu dönemde markanın gerçek değerlerini ortaya koyması çok önemli.
Samimiyet tohumlarının ekildiği iletişimin meyvesi sadakat olur
Markaların iletişim yaklaşımında toplumsal fayda da olsa ticari önceliğinde satış yapabilmek vardır. Bu noktada toplumsal faydayı esas alan güvene dayalı ilişkilerde de samimiyet çok önemlidir. Markanın kuracağı iletişimin tonu samimiyet olursa bu durum beraberinde güveni, güven ise müşteri sadakatini getirir. Tüketici tarafından samimi algılanan marka, aynı şekilde kredilibilte sınavını da rahatlıkla geçer. Bu durum satın alma mekanizmasında ve karar verme kriterlerinde büyük oranda belirleyici olur.
Bu hikayenin kahramanı toplum
Markalar gerçekten de pazarlama hedeflerine ulaşmak ve topluma da faydalı işler yapmak istiyorsa yaratacağı hikayedeki kahramanın toplum olduğunu unutmamalı. Satış sürecinden, reklam kampanyalarına, sosyal medya stratejilerinden uygulanacak sosyal sorumluluk projelerine kadar her proseste öncelik sosyal paydaş olan toplumdur. Kalıcı ve uzun soluklu bir ilişki için bu düstur unutulmamalı, toplumun gerçek ihtiyaç ve beklentileri bu hikayenin rotasını oluşturmalıdır.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sibel Selvi'den markalara öneri: Raflarda yer almak yetmez, hayatlarda da olunmalı
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi: Güven veren iletişim için toplumsal fayda ve kolektif çözümler şart!
Halkla ilişkiler çalışmalarının amaçlarından biri de toplumsal faydanın sağlanmasına katkıda bulunmaktır. Uzun yıllardır ortaya konulan ilişkisel paradigmalar da göstermiştir ki halkla ilişkiler, toplumsal ilişkilerin geliştirilmesi ve topluma yönelik hizmetlerin somut fayda sağlaması için en etkili yönetim fonksiyonudur. Kitlelerin markalar ve kurumlarla güçlü bir bağ kurabilmesi adına önemli olan güven veren iletişimin de temel yaklaşımlarından biridir. Sosyal faydaya odaklanan kararları, politikaları, uygulamaları destekleyen iletişim çalışmalarının giderek daha fazla öne çıktığını hatırlatan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, hedef gruplar ve paydaşlarla toplumsal ilişkiler kurmaya yönelik her adımın müşteri sadakatini inşa etmek ve korumak için kritik rol oynadığına dikkat çekiyor.
Peki, güven veren iletişim stratejisi nasıl kurulur?
Toplum ile kurum arasında kurulacak köprünün sağlam temeller üzerine inşa edilebilmesinde iletişim yaklaşımı belirleyici bir rol üstleniyor. Sadece pazarlama odaklı bir iletişim süreci tüketici ile kurulacak güven tesisinde yetersiz kalırken algı, marka değeri, kurumsal sosyal sorumluluk gibi iletişim parametreleri öne çıkıyor. Salt reklam amacı güden iletişimle güvene dayalı uzun ilişkiler sağlanamayacağından iletişim süreçleri daha farklı dinamiklerle güçlü hale getiriliyor.
Soyut olan güven ile somut olan faydayı buluşturan stratejiler ise hedefe ulaşmak için en etkili formül… Bu formülü hayata geçirmek içinse önce güven kavramının tam olarak ne ifade ettiğini anlamak gerekiyor. Psikolojik analizlere bakıldığında, konu oldukça karmaşık ilişkiler ağına işaret ediyor. Varlığı büyük bir motivasyon ve karar verme süreçlerine etki eden etkili bir itici güçken, yokluğu algısal olumsuzluğu ve uzaklığı besleyen, kurulan ilişkileri kanser gibi yiyip bitiren bir tümöre dönüşüyor. Bu durum pazarlama hedeflerini de büyük ölçüde etkilediğinden amaç ne olursa olsun iletişimde güven duygusunun yoksunluğundan kaçınmak gerekiyor.
Raflarda yer almak yetmez, hayatlarda da olunmalı
İletişimin temelinde yatan şeffaf olma durumu, güvene dayalı ilişkilerin can suyu gibidir. Kurulan iletişimin amacına çok daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayan şeffaflık, karşılıklı güvene dayalıdır. Marka ile kitleler arasındaki diyalog ne kadar şeffaf ve net olursa, iletişimin kalitesi de o kadar yüksek olur. İletişim stratejisini şeffaflık ve samimiyet üzerine kuran markalar ve kurumlar, hedef kitleleriyle uzun vadeli ve sürdürülebilir ilişkiler kurabilir. Özellikle de bilgi teknolojilerinin bu kadar sık kullanıldığı bu dönemde markanın gerçek değerlerini ortaya koyması çok önemli.
Samimiyet tohumlarının ekildiği iletişimin meyvesi sadakat olur
Markaların iletişim yaklaşımında toplumsal fayda da olsa ticari önceliğinde satış yapabilmek vardır. Bu noktada toplumsal faydayı esas alan güvene dayalı ilişkilerde de samimiyet çok önemlidir. Markanın kuracağı iletişimin tonu samimiyet olursa bu durum beraberinde güveni, güven ise müşteri sadakatini getirir. Tüketici tarafından samimi algılanan marka, aynı şekilde kredilibilte sınavını da rahatlıkla geçer. Bu durum satın alma mekanizmasında ve karar verme kriterlerinde büyük oranda belirleyici olur.
Bu hikayenin kahramanı toplum
Markalar gerçekten de pazarlama hedeflerine ulaşmak ve topluma da faydalı işler yapmak istiyorsa yaratacağı hikayedeki kahramanın toplum olduğunu unutmamalı. Satış sürecinden, reklam kampanyalarına, sosyal medya stratejilerinden uygulanacak sosyal sorumluluk projelerine kadar her proseste öncelik sosyal paydaş olan toplumdur. Kalıcı ve uzun soluklu bir ilişki için bu düstur unutulmamalı, toplumun gerçek ihtiyaç ve beklentileri bu hikayenin rotasını oluşturmalıdır.
Haftanın popüler haberleri
Myanmar'daki deprem felaketinde can kaybı binleri aştı
Myanmar'da meydana gelen, 7,7 ve 6,4 büyüklüğündeki iki depremde can kaybının 1002'ye, yaralıların sayısının ise 2 bin 376'ya ulaştığı bildirildi.
Cumhurbaşkanı ve Parti liderlerinin bayram programları duyurudu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş ile siyasi parti genel başkanlarının bayram programları belli oldu.
9,3 milyar dolar yatırımdan faydalanacak şirketler açıklandı
20 binden fazla istihdam ve yıllık cari dengeye 12 milyar dolarlık katkı sağlayacak olan Büyük Ölçekli Sanayi yatırımların detayları haberimizde...
Gayrimenkul Yatırımcıları Derneği Başkanlığına Neşecan Çekici seçildi
Gayrimenkul Yatırımcıları Derneği'nin (GYODER) 24. Olağan Genel Kurulu'nda Neşecan Çekici yeniden başkan seçildi.
Çankırı Teknokent açıldı
Çankırı Teknokent’in açılışını Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, il protokolü ve iş dünyası yaptı.
Çinli H3C, Nvidia AI çip sıkıntısı konusunda uyardı
Çinli H3C firması artan talep nedeniyle Nvidia AI çip sıkıntısı konusunda uyardı.
Anadolu Grubunun başına Kamil Süleyman Yazıcı geliyor
Tuncay Özilhan’ın haziran ayında görevi bırakacağı açıklandı. Grupta başkanlığa Kamil Süleyman Yazıcı'nın geleceği konuşuluyor.
GPT-4o; artık görüntü ve fotoğrafları oluşturup düzenleyebilecek
ChatGPT, GPT-4o modelinden yararlanarak artık görselleri yerel olarak oluşturup ve değiştirebiliyor.
X, son olaylardaki sakıncalı paylaşımlara ifade özgürlüğü diyor
X (Twitter), BTK'nın 126 hesaba erişim engeli getirilmesine ilişkin kararına itiraz etmek için Anayasa Mahkemesi’ne (AYM) başvuru yaptığını açıkladı.
Mobil oyun sektörü yeniden yükselişe geçti
Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti.
TİAD yönetimi Murat Akyüz ve ekibiyle devam ediyor
TiAD 23. Olağan Genel Kurulu gerçekleşti. Mevcut TİAD Yönetim Kurulu, güven tazeledi.
Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması başlıyor
Türk moda sektörüne 32 yıldır genç yetenekler kazandıran Koca Genç Moda Tasarımcıları Yarışması, bu yıl 33. kez düzenleniyor.
Brandverse Awards başvuruları 17 Nisan’a uzatıldı
Yoğun talep üzerine Brandverse Awards'ta başvurular 17 Nisan’a dek, son kez uzatıldı.
Vertiv'in yeni yazılımı veri merkezi yönetimini kolaylaştırıyor
Vertiv'in Geliştirdiği Yeni Yazılım, Colocation ve Büyük Ölçekli Veri Merkezlerinde Güç Dağıtımı ve Soğutma Sistemlerinin Görünürlüğünü ve Kontrolünü Artırıyor.
AstraZeneca'dan Çin'e büyük yatırım
AstraZeneca'dan Çin'e, AR-GE ve üretim için 2,5 milyar dolar yatırım
Trend Micro Raporu: Türkiye'de özellikle fidye yazılımı kaynaklı saldırılar arttı
Trend Micro 2025 raporu dünya genelinde tüm işletmelerin siber tehditlere karşı savunma hattını güçlendirmesi gerektiğine işaret ediyor.
Pfizer “Klinik Araştırmalar Eğitim Programı” düzenledi
Pfizer, Hacettepe Üniversitesi ve Türkiye Romatoloji Derneği iş birliğiyle “Klinik Araştırmalar Eğitim Programı” gerçekleştirildi.
Edenred, ShareTheMeal ile iş birliği yaptı
Edenred, küresel gıda erişimini desteklemekiçin ShareTheMeal ile iş birliği yaptı.
Melek Yatırımcılık Zirvesi 8 Nisan’da İzmir'de yapılacak
İzmir ve Ege Bölgesi’nin ilk Melek Yatırımcılık Zirvesi 8 Nisan’da Düzenleniyor.
Kale Kilit, Superbrands Türkiye 2025 listesinde yerini aldı
Kale Kilit, Türkiye’nin en prestijli marka değerlendirme platformlarından biri olan Superbrands Türkiye 2025 listesine girerek sektördeki güçlü konumunu bir kez daha kanıtladı.
Hangi şehirde bayram namazı kaçta? Haberimizde
Ramazan Bayramı namazı Ankara'da 07.07, İstanbul'da 07.22, İzmir'de 07.30'da kılınacak.
9 günlük bayram tatili terminallere hareketlilik getirdi
Ramazan Bayramı tatili 9 gün oldu, otobüs bileti satışları arttı.
Çarşı, pazar, marketler Bayram öncesi sıkı denetimde
Ticaret Bakanlığı Ramazan Bayramı öncesinde denetimlerini artırdı.
Bursa iş dünyasının önemli ismi Ergün Kağıtçıbaşı vefat etti
Bursa iş dünyasının duayen ismi Ergun Kağıtçıbaşı hayatını kaybetti.
Myanmar'da 7,7 ve 6,4 büyüklüğünde iki deprem
Myanmar'ın orta kesimindeki Sagaing bölgesi yakınlarında 7,7 ve 6,4 büyüklüğünde iki deprem meydana geldi.
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkan ve Üyelerinin özgeçmişleri haberimizde
Sabancı Holding Olağan Genel Kurulunda yeni yönetim kurulu görev dağılımı yapıldı. Hayri Çulhacı Yönetim Kurulu Başkanı seçildi.
Sabancı Holding Yönetim Kurulunda görev dağılımı netleşti
Sabancı Holding Olağan Genel Kurulunda yeni yönetim kurulu görev dağılımı yapıldı. Hayri Çulhacı Yönetim Kurulu Başkanı seçildi.
TESK ve Çasgem işbirliğiyle İSG eğitimleri başlıyor
İSG eğitim protokolü, TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken ve ÇASGEM Başkanı Prof. Dr. Elif Gökçearslan tarafından imzalandı.
Palandöken, “Bayramda 100-120 milyar TL ciro bekleniyor”
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Ramazan Bayramı’nda yaklaşık 100-120 milyar TL ciro beklendiğini belirtti.
İşsiz sayısı 9,5 yıl sonra ilk kez 3 milyonun altına geriledi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, işsiz sayısının 9,5 yıl sonra ilk kez 3 milyonun altına gerileyerek 2 milyon 886 bin kişi olduğuna işaret etti.
Çip üreticisi Infineon, Hindistan'da yetenek merkezi açtı
Çip üreticisi Infineon Technologies, Hindistan'da yeni bir küresel yetenek merkezi (GCC) açtı.
KPMG: Siber güvenliği tehdit olarak görenlerin oranı ise sadece yüzde 2'de
KPMG'den çarpıcı bir araştırma: Endüstri üretimi için en büyük tehdit belli oldu! Detayları Hande Şenova açıkladı.
Gebze MTAL'den Opaş'a teşekkür ziyareti
Opaş Elektrik, mesleki eğitimin gelişimine katkıda bulunma vizyonuyla Gebze Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin elektrik atölyesine çeşitli destekler sağladı.
Diyetisyen Kübra Dal'dan ramazan sonrası beslenme tüyoları
Metabolizmayı yeniden dengeleme zamanı: Diyetisyen Kübra Dal, Ramazan sonrası beslenme tüyoları verdi.
Başoğlu Kablo ve Türk Metal Sendikası anlaştı
Başoğlu Kablo, çalışanlarının haklarını güçlendirmek ve sosyal güvencelerini artırmak amacıyla Türk Metal Sendikası ile yeni bir toplu iş sözleşmesi imzaladı.
Panasonic'in yeni kamerası Connect AG-CX370 piyasada
Panasonic yeni video kamerasıyla IP tabanlı canlı prodüksiyonlarda mobiliteyi geliştiriyor.
Connect4Tech İstanbul etkinliği 11 Nisan'da
Connect4Tech etkinliği havacılık, otomotiv ve kompozit sektörlerine odaklanan bir projedir.
Anadolubank’tan 2024 yılında yüzde 64 büyüme
Anadolubank, 2024 Yılı Finansal Sonuçlarını Açıkladı.
Erdem Çenesiz: Türkiye seramik sektöründe marka ülke
Isvea Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, ürün gamı ve kalitesiyle İtalya’yla yarışır hale geldiklerini söyledi.
Artemis Halı elektrik giderlerinde yüzde 40 tasarruf sağladı
Artemis Halı, GES projesi ile elektrik giderlerinde yüzde 40 tasarruf sağladı.