Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Brand Finance Global listesinde Türkiye’den hiçbir marka yok

Uzun yıllara yayılmış bir tartışma konusu olan “Türkiye’den neden dünya markası çıkmıyor?” sorusu Brand Finance Global 500 – 2025 raporunda bir kez daha kendisini hatırlattı.

Haber Giriş Tarihi: 24.02.2025 22:26
Haber Güncellenme Tarihi: 24.02.2025 22:38
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Brand Finance Global listesinde Türkiye’den hiçbir marka yok

Brand Finance’ın 2025 Global 500 raporu, dünyanın en büyük markalarının küresel ekonomiden daha hızlı büyüdüğünü ortaya koyuyor. Apple, yüzde 11’lik artışla 574,5 milyar dolarlık marka değerine ulaşarak zirvedeki yerini sağlamlaştırırken, dünyanın en değerli 500 markasının toplam marka değeri yüzde 10 artarak 9,5 trilyon dolara ulaştı ve küresel ekonomik büyüme oranı olan yüzde 3’ü açık ara geride bıraktı.

Teknoloji sektörü yine zirvede

Dünyanın en değerli ilk 10 markasından sekizi teknoloji sektörüne ait. NVIDIA, yapay zeka çiplerine yönelik artan talebin etkisiyle yüzde 98 büyüyerek ve 21 sıra yükselerek ilk kez ilk 10’a girdi. Markanın büyüme potansiyeli göz önüne alındığında önümüzdeki yıllarda da yükselişini sürdürmesi sürpriz olmayacaktır.

En hızlı büyüyen marka: e&

Telekomünikasyon markası e&, marka değerinde sekiz kat artışla dünyanın en hızlı büyüyen markası oldu. NVIDIA ise yüzde 98 büyüme oranıyla ikinci sırada yer aldı.

Yükselen sektörler: Yapay zeka, e-ticaret ve sağlık

NVIDIA, AMD ve TSMC gibi yarı iletken devleri inovasyonla büyürken, TikTok ve Pinduoduo sosyal medya ile e-ticareti birleştiren stratejileriyle dikkat çekiyor. BYD elektrikli araç pazarında, Lilly ise ilaç sektöründe yükselişini sürdürüyor.

En güçlü marka: WeChat

100 üzerinden 95,2’lik BSI skoru ile WeChat, üst üste ikinci kez dünyanın en güçlü markası oldu. Onu Nike ve Google takip ediyor.

En değerli 500 şirketin 194’ü ABD’de!

Brand Finance dünyanın en değerli şirketlerini açıkladı!

Küresel dev markalar elbette ülke ekonomileri için de çok büyük bir katma değer yaratıyor. Bu perspektifle bakıldığına en değerli 500 şirketin yarattığı ekonominin yüzde 52’sinin ABD’ye gitmesi altı çizilmesi gereken bir veri olarak karşımıza çıkıyor. Gelirlerin yüzde 15’ine sahip olan Çin ise listede ikinci sırada yer alırken onu Almanya ve Japonya takip ediyor.

Brand Finance Global 500 – 2025 raporunda yer alan şirketlerin 194’ü ABD, 69’u Çin, 36’sı Japonya, 35’i Fransa ve 27’si Almanya menşei taşıyor.

İşte Brand Finance Global 500 – 2025 raporuna göre dünyanın en değerli 25 markası

Brand Finance dünyanın en değerli şirketlerini açıkladı!

Listede Türkiye’den hiçbir marka yer almıyor

Uzun yıllara yayılmış bir tartışma konusu olan “Türkiye’den neden dünya markası çıkmıyor?” sorusu Brand Finance Global 500 – 2025 raporunda bir kez daha kendisini hatırlatıyor. Dünyanın en değerli 500 şirketi arasında hiçbir Türk markası bulunmaması ülkemiz adına düşündürücü bir tablo sunuyor…

---

Kaynak: Marketing Türkiye

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Bursa
    cami
      • tffs
      • 1lig
      • tff2
      • tff3
      Takım O G B M Av P
      Puan Durumları ve Fikstür
      logo
      En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.