Adjust'tan Başak Zerman'ın 2025'e dair dijital ve AI öngörüleri
Adjust'tan Başak Zerman'ın 2025'e dair dijital ve AI öngörüleri
Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, Mobil Uygulama Dünyası 2025 yılı öngörülerini paylaştı.
Haber Giriş Tarihi: 26.12.2024 22:42
Haber Güncellenme Tarihi: 26.12.2024 23:01
Kaynak:
Haber Merkezi
2025 yılı, teknolojinin büyük bir hızla ilerlediği ve hayatımızın her alanını dönüştürdüğü yeni bir dönem olacak. Yapay zeka (AI), robotik, enerji dönüşümü, sağlık teknolojileri, biyoteknoloji, özel bulut sistemleri, yeşil enerji ve diğer birçok alanda yaşanacak yeniliklerin, geleceği şekillendireceği tahmin ediliyor.
Teknolojik gelişmeler, daha sürdürülebilir, sağlıklı ve verimli bir gelecek inşa etmemize yardımcı olacak. Bu gelişmelere ayak uydurmak ve bu değişimleri fırsata çevirmek, bireyler ve toplumlar için büyük önem taşıyor.
Bu yazımızda, mobil pazarlama alanında 2025 yılında Dünyada ve Türkiye’de hangi teknolojilerin ve trendlerin ön planda olacağına yer vereceğiz. Rekabette öne geçmek isteyenler için, 2025’te mobil pazarlama stratejisi belirlemek kadar trendleri bilmek de önemli. Gelin 2025 yılına bir bakalım.
Pazarlamacılar 2025'te başarılı olmak için GenAI'den daha fazlasına ihtiyaç duyacak. Türkiye pazarına baktığımızda 2025'te, mobil pazarlama alanında AI ve makine öğrenimi (ML) teknolojilerinin daha olgun ve rafine hale geldiğini göreceğiz. 2024, bu modellerin potansiyelini kanıtlama yılıydı, ancak 2025 bu modellerin ölçeklenmesi yılı olacak.
Geliştiriciler ve pazarlamacılar, bu modellere çok daha fazla güvenmeye başlayacak ve kullanarak daha iyi yatırım getirisi elde edecekler. 2025 yılında bu modellerin yaygın şekilde benimsenmesi ve sonuçların alınmaya başlanması bekleniyor.
GenAI'nin yaratıcı faydaları büyük – özellikle mobil deneyimi geliştiriyor – ancak ölçümleme sorununu etkili bir şekilde çözemiyor. 2025'te, gizlilik kısıtlamalarının arttığı ve reklam harcamalarını haklı çıkarmak ve yatırım getirisini kanıtlamak için büyük baskı altında olan performansa odaklanmış pazarlamacılar, kampanyaların ne kadar iyi performans gösterdiğini gerçek zamanlı olarak görmek için giderek daha fazla ML modellerine yönelecekler.
Alternatif veri noktaları kullanan ve kullanıcı etkileşimi ile dönüşüm hakkında içgörüler paylaşan ML modellerini benimseyerek, markalar gizlilikle uyumlu bir şekilde kullanıcı davranışını anlayabilir ve tahmin edebilir. Türkiye’de 2025, bu modellerin denenmesi, test edilmesi ve rafine edilmesi yılı olacak. Bu süreci başarıyla yönetenler, ölçüm için yeni standartlar belirlerken, uygulanabilir metrikler elde edecekler.
Tüm Dünyada Tüketici Odaklı Veri Kontrol Modellerinin Yükselişi ve Yapay Zeka Tabanlı Gizlilik Yasaları
Veri gizliliği söz konusu olduğunda dünya genelinde mobil uygulama kullanıcı edinimi ve yeniden hedefleme üzerinde çalışan herkes, yakın gelecekte düzenlemelerle karşılaşacak.
AB'nin Dijital Pazarlar Yasası (DMA) gibi düzenlemeler, bazı reklam ağlarını diğerlerinden farklı bir yasal duruma sokuyor. Çoğu durumda, bu farklar, mobil pazarlamacıların reklam ağlarıyla kullanıcı verilerini saklama ve paylaşma konusundaki gereksinimlerinde farklılıklara yol açacak.
Sonuç olarak, önümüzdeki yıl, pazarlama kararlarını bilgilendirmek için birden fazla ölçümleme çerçevesinin benimsenmesinin arttığını göreceğiz.
Dünya’da Alternatif Uygulama Mağazalarının Büyümesi
Önümüzdeki yıl, alternatif uygulama mağazalarının gerçek anlamda büyüme kaydedeceğini göreceğiz. 2024'te, web tabanlı mağazaların tanıtılması ve Avrupa düzenlemeleri olan DMA ile uyum sağlanmasıyla temeller atıldı. Bu yeni kanallar, markaların geleneksel uygulama mağazalarını geçerek, gelir elde etmek için yeni fırsatlar yaratmalarına olanak sağlayacak. Kullanıcılarla doğrudan bu yeni mağazalar üzerinden satış yapma yeteneği, birçok şirket için oyunun kurallarını değiştirecek.
Satın Almaların Yükselişi, Uygulama Pazarını Şekillendirecek
2025'te, uygulama pazarında birleşme ve satın almaların, ABD ve Avrupa'da büyüme için anahtar strateji haline gelmesiyle bir konsolidasyon değişikliği bekliyor. ABD merkezli şirketler, büyümelerinde bir duraklama noktasına ulaştıkça, çoğu yüksek büyüme dönemini yeniden başlatmanın bir yolu olarak satın almaları tercih edecek. Bu, özellikle Avrupa'da belirgin hale geliyor, çünkü büyük ABD firmaları, güçlü yerel kullanıcı tabanlarına sahip bölgesel uygulamaları satın alıyor.
Böylece, büyük şirketler yeni pazarlara ve verilere erişim kazanırken, daha küçük bölgesel uygulamalar kendi adları ve markaları altında faaliyet göstermeye devam edebilecek ve oluşturdukları müşteri tabanlarından yararlanarak daha büyük şirketlerin kaynaklarından faydalanacaklar. Ancak, bir uygulamanın bölgelerde baskın hale geldiği süper uygulamaların yükselmesi pek olası görünmüyor. Bunun yerine, bu markalar ayrı kalacak ancak bir global ana şirket tarafından sahip olunacaklar. Bu şirketler, kendilerini yerelleştirmekte zorlanacakları yeni pazarlarda aynı iş değerlerine sahip uygulamaları satın alarak büyümeye odaklanacaklar. Bu, GenAI gibi teknolojileri kullanmayı planlayan şirketler için faydalı olacak, çünkü bu onlara farklı pazarlardaki müşteri davranışlarını anlama imkanı sunacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Adjust'tan Başak Zerman'ın 2025'e dair dijital ve AI öngörüleri
Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, Mobil Uygulama Dünyası 2025 yılı öngörülerini paylaştı.
2025 yılı, teknolojinin büyük bir hızla ilerlediği ve hayatımızın her alanını dönüştürdüğü yeni bir dönem olacak. Yapay zeka (AI), robotik, enerji dönüşümü, sağlık teknolojileri, biyoteknoloji, özel bulut sistemleri, yeşil enerji ve diğer birçok alanda yaşanacak yeniliklerin, geleceği şekillendireceği tahmin ediliyor.
Teknolojik gelişmeler, daha sürdürülebilir, sağlıklı ve verimli bir gelecek inşa etmemize yardımcı olacak. Bu gelişmelere ayak uydurmak ve bu değişimleri fırsata çevirmek, bireyler ve toplumlar için büyük önem taşıyor.
Bu yazımızda, mobil pazarlama alanında 2025 yılında Dünyada ve Türkiye’de hangi teknolojilerin ve trendlerin ön planda olacağına yer vereceğiz. Rekabette öne geçmek isteyenler için, 2025’te mobil pazarlama stratejisi belirlemek kadar trendleri bilmek de önemli. Gelin 2025 yılına bir bakalım.
Pazarlamacılar 2025'te başarılı olmak için GenAI'den daha fazlasına ihtiyaç duyacak. Türkiye pazarına baktığımızda 2025'te, mobil pazarlama alanında AI ve makine öğrenimi (ML) teknolojilerinin daha olgun ve rafine hale geldiğini göreceğiz. 2024, bu modellerin potansiyelini kanıtlama yılıydı, ancak 2025 bu modellerin ölçeklenmesi yılı olacak.
Geliştiriciler ve pazarlamacılar, bu modellere çok daha fazla güvenmeye başlayacak ve kullanarak daha iyi yatırım getirisi elde edecekler. 2025 yılında bu modellerin yaygın şekilde benimsenmesi ve sonuçların alınmaya başlanması bekleniyor.
GenAI'nin yaratıcı faydaları büyük – özellikle mobil deneyimi geliştiriyor – ancak ölçümleme sorununu etkili bir şekilde çözemiyor. 2025'te, gizlilik kısıtlamalarının arttığı ve reklam harcamalarını haklı çıkarmak ve yatırım getirisini kanıtlamak için büyük baskı altında olan performansa odaklanmış pazarlamacılar, kampanyaların ne kadar iyi performans gösterdiğini gerçek zamanlı olarak görmek için giderek daha fazla ML modellerine yönelecekler.
Alternatif veri noktaları kullanan ve kullanıcı etkileşimi ile dönüşüm hakkında içgörüler paylaşan ML modellerini benimseyerek, markalar gizlilikle uyumlu bir şekilde kullanıcı davranışını anlayabilir ve tahmin edebilir. Türkiye’de 2025, bu modellerin denenmesi, test edilmesi ve rafine edilmesi yılı olacak. Bu süreci başarıyla yönetenler, ölçüm için yeni standartlar belirlerken, uygulanabilir metrikler elde edecekler.
Tüm Dünyada Tüketici Odaklı Veri Kontrol Modellerinin Yükselişi ve Yapay Zeka Tabanlı Gizlilik Yasaları
Veri gizliliği söz konusu olduğunda dünya genelinde mobil uygulama kullanıcı edinimi ve yeniden hedefleme üzerinde çalışan herkes, yakın gelecekte düzenlemelerle karşılaşacak.
AB'nin Dijital Pazarlar Yasası (DMA) gibi düzenlemeler, bazı reklam ağlarını diğerlerinden farklı bir yasal duruma sokuyor. Çoğu durumda, bu farklar, mobil pazarlamacıların reklam ağlarıyla kullanıcı verilerini saklama ve paylaşma konusundaki gereksinimlerinde farklılıklara yol açacak.
Sonuç olarak, önümüzdeki yıl, pazarlama kararlarını bilgilendirmek için birden fazla ölçümleme çerçevesinin benimsenmesinin arttığını göreceğiz.
Dünya’da Alternatif Uygulama Mağazalarının Büyümesi
Önümüzdeki yıl, alternatif uygulama mağazalarının gerçek anlamda büyüme kaydedeceğini göreceğiz. 2024'te, web tabanlı mağazaların tanıtılması ve Avrupa düzenlemeleri olan DMA ile uyum sağlanmasıyla temeller atıldı. Bu yeni kanallar, markaların geleneksel uygulama mağazalarını geçerek, gelir elde etmek için yeni fırsatlar yaratmalarına olanak sağlayacak. Kullanıcılarla doğrudan bu yeni mağazalar üzerinden satış yapma yeteneği, birçok şirket için oyunun kurallarını değiştirecek.
Satın Almaların Yükselişi, Uygulama Pazarını Şekillendirecek
2025'te, uygulama pazarında birleşme ve satın almaların, ABD ve Avrupa'da büyüme için anahtar strateji haline gelmesiyle bir konsolidasyon değişikliği bekliyor. ABD merkezli şirketler, büyümelerinde bir duraklama noktasına ulaştıkça, çoğu yüksek büyüme dönemini yeniden başlatmanın bir yolu olarak satın almaları tercih edecek. Bu, özellikle Avrupa'da belirgin hale geliyor, çünkü büyük ABD firmaları, güçlü yerel kullanıcı tabanlarına sahip bölgesel uygulamaları satın alıyor.
Böylece, büyük şirketler yeni pazarlara ve verilere erişim kazanırken, daha küçük bölgesel uygulamalar kendi adları ve markaları altında faaliyet göstermeye devam edebilecek ve oluşturdukları müşteri tabanlarından yararlanarak daha büyük şirketlerin kaynaklarından faydalanacaklar. Ancak, bir uygulamanın bölgelerde baskın hale geldiği süper uygulamaların yükselmesi pek olası görünmüyor. Bunun yerine, bu markalar ayrı kalacak ancak bir global ana şirket tarafından sahip olunacaklar. Bu şirketler, kendilerini yerelleştirmekte zorlanacakları yeni pazarlarda aynı iş değerlerine sahip uygulamaları satın alarak büyümeye odaklanacaklar. Bu, GenAI gibi teknolojileri kullanmayı planlayan şirketler için faydalı olacak, çünkü bu onlara farklı pazarlardaki müşteri davranışlarını anlama imkanı sunacak.
Haftanın popüler haberleri
Sant Manukyan, İş Yatırım'a GMY olarak atandı
İş Yatırım şirketi Genel Müdür Yardımcılığına Sant Manukyan'ın atandığını duyurdu.
Şişecam'ın toplu iş sözleşmesi görüşmeleri başladı
Şişecam, Petrol İş Sendikası ile 21. Dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerine başladığını duyurdu.
Karel ve Vodafone işbirliğine imza attı
Karel, Vodafone'nin düzenlediği bir ihaleyi kazandığını duyurdu.
Ünlü armatör Rıza Kalkavan sahte alkolden mi öldü?
Denizcilik şirketlerinden Kalkavan ailesinin üyesi Rıza Kalkavan vefat etti. Gazeteci Asena Özkan, Rıza Kalkavan'ın sahte alkolden öldüğünü iddia etti.
Türk gıda ürünleri Amerikalı şeflerin menülerinde yerini aldı
Gıda ihracatçıları Amerika'ya gıda ürünlerinin ihracatını artırmak amacıyla bir dizi etkinlik gerçekleştirdi.
Gültepe: 1993'te Türkiye'nin ihracatı sadece 15,3 milyar dolardı
Mustafa Gültepe konuşmasında, TİM'in kurulduğu 1993'te Türkiye'nin ihracatının sadece 15,3 milyar dolar olduğunu hatırlattı.
Fransa’nın en büyük nükleer reaktörü elektrik üretmeye başladı
Fransa, topraklarındaki en büyük nükleer enerji reaktöründe güç üretmeye başlayarak ulusal elektrik şebekesine elektrik iletimini gerçekleştirdi.
İş dünyası yeni asgari ücreti değerlendirdi
İş dünyası temsilcileri yaptıkları açıklamalarla dün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan tarafından kamuoyuyla paylaşılan yeni asgari ücreti değerlendirdi.
BTM'nin Kuluçka programlarına başvurular başladı
BTM’nin sunduğu Ön Kuluçka, Kuluçka ve Post Kuluçka programlarına başvurular başladı.
Hisarcıklıoğlu: TIR karnelerinin dijitalleştirilmesi önemli
“Ülkemizin transit taşımacılıkta sürdürülebilir büyümesini sağlamak ve bölgesel ticaretin merkezinde yer almak için çalışmalarımıza kararlılıkla devam etmeliyiz”
Tolga Eşiz: Öne çıkan trendler dijital, yapay zeka ve siber güvenliği
Paperwork Satış Direktörü Tolga Eşiz, 2024 yılında Türkiye bilişim sektörünün durumunu ve geleceğe yönelik stratejik hedefleri değerlendirdi.
27 iş insanının kaleme aldığı Sözler ve Stratejiler kitabı dijitalde
Kadın Dostu Markalar Platformu’nun 10. Dijital Kitabı ‘sözler Ve Stratejiler’ yayında!
BİST 100’de Yönetim Kurullarının yüzde 16,4’ü kadın üyeden oluşuyor
TKYD Üye Buluşması, Türkiye Sınai Kalkınma Bankası ev sahipliğinde, TSKB Cennet Bahçesi’nde tüm kurumsal ve bireysel üyelerin katılımıyla gerçekleşti.
IQ Akademi, mimar adaylarına mesleki deneyim sunuyor
IQ Alüminyum, 2024 yılındaki son eğitim programında Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi öğrencilerini ağırladı.
Kazakistan'da Azerbaycan uçağı düştü
Azerbaycan Hava Yollarına ait uçak Kazakistan'da düştü.
İnan Kıraç, Koç Holdingin eski muhasebecisi Emine Alangoya ile evlendi
Emine Alangoya son 43 yılı Koç Holding A.Ş. Muhasebe Müdürü ve Direktörü olmak üzere, Koç Topluluğunda yaklaşık 53 yıl görev yaptı.
Yeni asgari ücret 22 bin 104 TL. oldu
2025 yılında uygulanacak asgari ücret belirlendi.
Karsan Otonom e-ATAK, Ağustos 2025’te İsveç'te yolcu taşıyacak
Karsan Otonom e-ATAK, İsveç pazarında yolcu taşımaya hazırlanıyor. Ağustos 2025’te yolcu taşımaya başlayacak!
Aygaz, 20 milyon dolarlık kredi kullanıyor
Aygaz, 20 milyon dolarlık kredi kullanacağını duyurdu.
Sınai Kalkınma Bankası, IFC Kadın İstihdamı Sözleşmesi imzaladı
TSKB, Uluslararası Finans Kurumu (International Finance Corporation – IFC) ile 100 milyon ABD doları tutarında "IFC Kadın İstihdamı" kredi sözleşmesi imzaladı.
Balıkesir'de mühimmat fabrikasındaki patlamada 11 kişi hayatını kaybetti
Balıkesir'in merkez Karesi ilçesinde patlayıcı üretilen mühimmat fabrikasında meydana gelen patlama ve çökme nedeniyle 11 kişi hayatını kaybetti, 7 kişi yaralandı.
Kasım'da Ortadoğu ve Kuzey Afrika e-ticareti yüzde 44 arttı
Kasım ayında Ortadoğu ve Kuzey Afrika (ODKA, MENA) E-ticareti yüzde 44 arttı.
TMSF, Yenidoğan Çetesinin hastanelerine kayyım olarak atandı
Yenidoğan Çetesi ile ilişkili hastanelerde TMSF kayyım olarak görevlendirildi.
Multitek, dünyadaki ilk Akıllı Posta Kutusu iBOX’ı geliştirdi
Ar-Ge şirketi Multitek, posta teslimatında güvenlik ve konforu bir araya getiren Akıllı Posta Kutusu iBOX’ı geliştirdi. iBOX’ın ilk hedef pazarı ise İngiltere.
Fabrika yangınlarına en geç 3 dakika içinde müdahale edilmeli
Falckon Genel Müdürü Anıl Yamaner: Endüstriyel tesislerde ilk 3 dakika doğru müdahale edemezsiniz yangını söndüremezsiniz.
Akın Tekstil "iflas etti" söylentilerini yalanladı
Akın Tekstil, iflas ettiği ve kapandığı yönünde çıkan haberleri ve söylentileri yalanladı.
Ayşe Yenel ve Zeynep Yenel, Kron Teknoloji Genel Müdürü olarak atandı
Kron Teknoloji, Ayşe Yenel ve Zeynep Yenel'in şirketin Eş Genel Müdürü olarak atandıklarını duyurdu.
Ersu, Ereğli Konya'da yaşam vadisi kuracak
Ersu, Ereğli Konya fabrika arazisine önümüzdeki dönemde alışveris merkezi, otel ve plaza yapacağını duyurdu.
Oba'ya Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birliklerinden ödül
Oba Makarna şirketi Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birliklerinden ihracatçı ödülü aldı.
Ahmet Kürşad Ertin'e CCI şirketinde üst düzey atama
CCI, organizasyon değişikliğine ilişkin açıklamada bulundu.
Hisarcıklıoğlu: Yeni hedef "süper iletken çip üretim evi"ni kurmak
Hisarcıklıoğlu, "TOBB ETÜ ve Aselsan olarak yeni hedefimiz de Savunma Sanayii Başkanlığımızın destekleriyle 'süper iletken çip üretim evi'ni kurmaktır."
TOBB/Hisarcıklıoğlu “Emek yoğun sektörlere ek destekler verilmeli”
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu “Emek yoğun sektörlere ek destekler verilmeli” dedi.
CANLI: Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kabine sonrası açıklama yapıyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açıklama yapıyor.
Floransa turizminde önemli yeri olan Vasari Koridoru yeniden açıldı
Floransa'daki Uffizi Galerisi'ni Pitti Sarayı'na bağlayan 750 metre uzunluğundaki yüksek geçit Vasari Koridoru resmen yeniden açıldı.
Crodocile Dundee filminin timsahı Burt 90 yaşında öldü
1986 yapımı gişe rekorları kıran Crocodile Dundee filminde aktör Paul Hogan'la birlikte rol alan sürüngen ikonu Burt , tahmini olarak 90 yaşında öldü.
Sabancı Holding, hissedarlarını dolandırıcılara karşı uyardı
Sabancı Holding, yayınladığı kamuoyu duyurusuyla son dönemde yasa dışı yollarla edinilen bilgilerinin dolandırıcılık amaçlı kullanıldığı yönünde uyarıda bulundu.
AHKİB/Tekin: İşçilik maliyetinin yükü paylaşılmalı, teşvikler artırılmalı
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin “Uluslararası pazarlarda devlet destekleri olmadan rekabet edemeyiz.”
Big Bang'ten Genoride'ye 700 bin TL ödül
OİB’den mobilitede fark yaratan dört girişime 2 milyon TL ödül!
Ingredy.app, gastronomi profesyonellerini buluşturdu
Türkiye’nin restoranlar için kurulmuş ilk online pazar yeri olan ve kısa sürede şeflerden yoğun ilgi gören Ingredy.app, profesyonellerden yoğun ilgi gördü.
Muğla Kooperatifleri, Dünya Kooperatifçilik Gününü kutladı
Muğla İl Tarım ve Orman Müdürlüğünce düzenlenen “Dünya Kooperatifçilik Günü” etkinlikleri kooperatif ve üretici birliklerinin katılımıyla yapıldı.