Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Haber Giriş Tarihi: 15.04.2025 15:38
Haber Güncellenme Tarihi: 15.04.2025 15:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan’dan ise RMID (Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği) tarafından imzalanan iş birliği anlaşmasıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) tanıtım toplantısı Ankara’da Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın yanı sıra bakan yardımcıları, bakanlık birim temsilcileri, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticileri, sektör temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer BOLAT, “Türk Dünyasında bir ilk, TÜREK kuruldu. TÜREK bünyesindeki ülkelerin pazarlama, reklam ve medya alanlarında işbirliği yapması sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar Avro büyüklüğündeki bir reklam pazarına ve 1,8 trilyon Avro büyüklüğündeki bir ekonomik pazara erişilmesinin mümkün olacağını” ifade etti.
Sayın Bakan, ayrıca, “Türk Devletleri Teşkilatı bünyesindeki ülkelerde “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kurulması önerisinin; Türk Dünyası’na mensup devletlerin kültürel yakınlığına ve stratejik iş birliği potansiyeline dayanarak; ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi yürütülmesi ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması amacıyla gündeme getirildiğini belirtti.
Sayın Bakan, son olarak, anılan Birliğin başarılı çalışmaları sayesinde; “Türk Dünyası'nın dijital ve kültürel görünürlüğünün artırılmasının, ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasının, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesinin ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası'nın yumuşak gücünün pekiştirilmesinin amaçlandığını” ifade etti.
ARED Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Şahin Acar törende yaptığı konuşmada TÜREK’in Türk dünyasına sağlayacağı katkılara vurgu yaparak şunları söyledi: “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur.
İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz; Kazakistan’dan Kırgızistan’a, Özbekistan’dan Türkmenistan’a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek. Ve bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
RMİD Başkanı ve TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova da konuşmasında, Azerbaycan’ın iki yıl içinde gerçekleştirdiği başarılı projelerle ulusal ve uluslararası platformlarda önemli bir görünürlük kazandığını belirtti.
“Sayın Ahmet Bey ve Şahin Bey ile birlikte Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği’ni kurduk. Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak. Ortak değerler çerçevesinde bilgi akışını güçlendirmek, iş birliklerini derinleştirmek ve Türk dünyasıyla diasporadaki topluluklar arasında güçlü bir bağ kurmak öncelikli hedefimizdir.” ifadelerini kullandı.
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura ise, birliğin kuruluş sürecine dair bilgi verirken, sektörün tüm bileşenlerini kapsayan REPİD'in, ortak akılla çözüm üretmeye ve reklam endüstrisinde kalıcı iş birlikleri kurmaya yönelik sorumluluğunun altını çizdi.
Pura konuşmasında, “TÜREK yalnızca kurumlar üstü bir birlik değil, aynı zamanda ortak bir vizyonun, ortak bir sorumluluğun ve ortak bir geleceğin adıdır. Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz TURNA, yalnızca bir görsel öğe değil; yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de bu birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz. Üniversiteler arası reklamcılık festivallerinden sektörel fuarlara, paydaş iş birliklerinden tüketicinin korunmasına yönelik ortak projelere kadar pek çok girişim, TURNA’nın kanatları altında hayata geçecek. TÜREK kapsamında tüm Türk Dünyası için örnek teşkil edecek bir yapı kurmayı hedefliyoruz” ifadeleriyle, TÜREK’in vizyonunu vurguladı.”
Haftanın popüler haberleri
Buğra Küçükkayalar: Trump vergilerini avantaja çevirmeliyiz
BUSİAD Başkanı Küçükkayalar, ABD Başkanı'nın aldığı kararın, dünya ticareti açısından olumlu olmadığını söyledi.
KOOP-DES 2025 destekleri katlandı! Üst sınır 1 milyon lira
Makine alımı 1 milyon TL’ye, fuar desteği 150 bin TL’ye çıktı. Kadın kooperatiflerine özel artışlar var. Başvurular 15 Nisan-30 Mayıs’ta!
DHL, depolarında yapay zeka kullanıyor
DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Buket Cox, yapay zekanın depo yönetiminde envanter optimizasyonu, kritik süreçlerin otomasyonu ve tedarikçi risk analizlerinde etkin bir şekilde kullanıldığını belirtti.
Simge Kaya, Mesleki Eğitim Kurumları Derneğini kurdu
Simge Kaya, Marmara Bölgesi Mesleki Eğitim Kurumları Derneği’nin kuruluşunu duyurdu.
İklimlendirme Zirvesi 5 Mayısta 400 profesyoneli ağırlayacak
İSKİD İklimlendirme Zirvesi, “İklim Değişiyor, Siz Değişime Hazır mısınız?” temasıyla 5 Mayıs Pazartesi günü Hilton Bosphorus Convention Center’da düzenlenecek.
Şarkıcı Tarkan'ın annesi Neşe Tevetoğlu hayatını kaybetti
Şarkıcı Tarkan'ın Antalya’da yaşayan annesi Neşe Tevetoğlu, kalp krizi nedeniyle vefat etti.
Güvenlik güçleri siber suçlulara nefes aldırmıyor
"Siber suç ve suçlulara yönelik" operasyonlarda 223 şüpheli yakalandı.
Milli Eğitim Bakanlığı sözleşmeli öğretmen atama takvimini açıkladı
MEB 15 bin sözleşmeli öğretmen ataması için takvimi açıkladı.
Hedef Holding CEO'su Bülent Kırımlı oldu
Hedef Holding, CEO'luk görevine Bülent Kırımlı'nın atandığını duyurdu.
Tureks Turizm, Şişecam ile 630 milyon liralık anlaşma imzaladı
Sözleşme 2026 sonuna kadar yenilendi, KAP'ta duyuruldu.
AHES GYO’nun Gazipaşa’daki otel projesine onay
700 yataklı 5 yıldızlı otel için Turizm Yatırım Belgesi alındı.
Moody's, Vestel'in kredi notunu Caa1'e düşürdü
VESTEL Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş., uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's’in yaptığı son değerlendirme sonucunda kredi notunda düşüş yaşadı.
AYEN Enerji, 2025 denetimi için PWC ile anlaştı
AYEN Enerji A.Ş., 2025 yılına ait hesap döneminin bağımsız denetimi için önemli bir adım attı.
Oncosem ile OMÜ'den 79 milyon liralık Kemoterapi Anlaşması
Oncosem, OMÜ Hastanesi'ne 79 Milyon TL'lik Kemoterapi Hizmeti Verecek.
Turkcell, Güney Bağımsız Denetim'i seçti
Turkcell, şirketin 2025 yılı faaliyetlerinin ve sürdürülebilirlik raporlarının denetimi için Güney Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş.'ni görevlendirme kararı aldı.
Smart Enerji'den 29,2 milyon dolarlık dev proje
Aliağa'da üretilecek yerli güneş hücreleri, 2026'da enerji üretimine başlayacak.
Fitch, Lider Faktoring'in kredi notunu BBB+(tur) olarak teyit etti
Fitch Ratings, Lider Faktoring'in ulusal para birimi cinsinden uzun vadeli kredi notunu BBB+(tur) olarak teyit etti. Kuruluşun görünümü "Durağan" olarak belirlendi.
KİMTEKS, Otomotiv Kalite Standardı IATF 16949 sertifikasını aldı
KİMTEKS POLİÜRETAN, otomotiv sektörünün küresel kalite standardı IATF 16949:2016 sertifikasını kazandı. Bu başarı, şirketin uluslararası rekabet gücünü ve ihracat potansiyelini artıracak.
Dorukmak, ABD pazarına açılmak için Hannover'de
Dorukmak, dünyanın en büyük endüstri fuarlarından Hannover Messe’ye bu yıl sekizinci kez katıldı.
TÜBİSAD Plus'ta Girişim Finansmanı ve Scale-Up Stratejileri
TÜBİSAD Plus'ın yeni bölümde finansal yönetim konuşuldu.
THBB'de Yavuz Işık dönemi devam ediyor
Yavuz Işık, yeniden Türkiye Hazır Beton Birliği Yönetim Kurulu Başkanı seçildi.
GÜNEŞDER'in Yeni başkanı Mehmet Özer oldu
GÜNEŞDER'de yeni dönem: Mehmet Özer Başkan seçildi.
PO/Marine, MED ECA uyumlu ULSFO yakıt ikmaline başladı
1 Mayıs 2025 itibarıyla MED ECA olarak tanımlanacak Akdeniz bölgesinde, yüzde 0,10 oranından fazla sülfür içeren denizcilik yakıtlarının kullanımına izin verilmeyecek.
Protel Teknoloji Günleri’nde otel trendleri tartışıldı
Otel, restoran, kafe, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan Protel, Protel Teknoloji Günlerinde turizm profesyonellerini ağırladı.
Armis, İnegöl'de Türkiye'nin en büyük yatak mağazasını açtı
Armis Yatak, Türkiye’nin en büyük yatak mağazası olan 606.satış noktasını mobilya sektörünün kalbi olan Bursa’nın İnegöl ilçesinde açtı.
Mert Fırat ve ekibi yeniden Tiyatro Kooperatifi yönetiminde
Mert Fırat, Gülhan Kadim, Muharrem Uğurlu, Burak Satıbol, Hakan Silahsızoğlu, Eyüp Emre Uçaray ve Vildan Güleç kooperatif yönetimini üstlendi.
Sağlık Politikaları Kurulu Başkanvekilliğine yeniden Prof. Dr. Topaloğlu atandı
Cumhurbaşkanlığı Sağlık Politikaları Kurulu Başkanvekilliğine yeniden Prof. Dr. Serkan Topaloğlu atandı.
Düğün sezonu alışverişleri başladı
Düğün sezonu başlarken, mobilyadan çeyizlik ürünlere ve düğün mekanlarına kadar birçok alanda ticaret hareketlendi.
Türsab'tan kruvaziyer turizminde yıllık 3 milyon yolcu hedefi
TÜRSAB Başkan Yardımcısı Davut Günaydın, "Kruvaziyer müşteri sayısını bizim direkt 3 milyona çıkarmamız gerekiyor." dedi.
Mücevher ihracatı ilk çeyrekte yüzde 72,1 arttı
Türkiye'nin mücevher ihracatı ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 72,1 artış kaydederek 2 milyar 570 milyon 81 bin dolara ulaştı.
Binek otomobil ihracatında artış
Binek otomobil ihracatı ilk çeyrekte "tam gaz" devam etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan önemli mesajlar
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine toplantısı sonrası kamuoyuna açıklamalarda bulundu.
Migros'un bağımsız denetimini PwC yapacak
Migros, bağımsız denetim hizmetini PwC şirketinden alacağını duyurdu.
Ali Berke Tükenmez'e Beşiktaş'ta yeni görev
Beşiktaş A.Ş., Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeliğine Ali Berke Tükenmez'in atandığını duyurdu.
TOBB Kırtasiye Ürünleri Meclisi Başkanlığına Vecdet Fehmi Şendil seçildi
Gıpta Ofis Kırtasiye ve Promosyon Ürünleri İml. San. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vecdet Fehmi Şendil oy birliği ile Meclis Başkanı seçildi.
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi toplandı
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında toplandı.
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Ahu Serter, Tüsiad girişimcilerini misafir etti
TÜSİAD'ın 2016 yılından bu yana düzenlediği Kurumlarda Girişimcilik Buluşmalarının 21.si Fark Labs ev sahipliğinde gerçekleşti.
KALBİR Başkanı Mustafa Karaman Kalite dersi zorunlu olmalıdır
Bursa-Kalite Birliği Derneği (KALBİR), ‘Milli Ses Ver’ projesinin tanıtımı için basın toplantısı düzenledi.
Goodyear, Eagle ürün serisinin 45. yılını kutluyor
Goodyear, bu yıl en bilinen ultra yüksek performanslı ürün serisi olan Goodyear Eagle markalı lastiklerinin 45. yılını kutluyor.