ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 20.02.2025 15:18
Haber Güncellenme Tarihi: 20.02.2025 15:20
Kaynak:
Haber Merkezi
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Yılın ilk ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44 artış sağladıklarını belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek ihracat değerlerini Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan'da elde ettiklerini, Kosova, Kırgızistan, ABD ve Kazakistan pazarlarında ihracat hacmini rekor düzeyde artırmayı başardıklarını söyledi.
“ABD başta olmak üzere yeni pazarlara yöneldik”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün düşük kur ve yüksek maliyet nedeniyle en önemli pazarı olan Avrupa Birliği'nde (AB) rekabetçiliğinin zayıfladığını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, firmaların pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik çalışmalarının olumlu yansımalarının ihracat raporlarında görüldüğünü ifade etti.
ABD pazarının Türk hazır giyim sektörü için büyük bir potansiyel barındırdığını ve bu potansiyeli değerlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, “Avrupa'daki ekonomik durgunluk ve talepteki zayıflamanın yanı sıra bu pazarda Çin ve Bangladeş ile rekabet etmeye çalışan Türk hazır giyim firmaları, ucuz işçiliğin hâkim olduğu Kamboçya, Pakistan ve Fas gibi ülkelerin de oyuna dahil olmasıyla rekabetçiliğini kaybetmeye başladı. ABD başta olmak üzere Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu'da siyasi ilişkilerin iyileştiği ülkelerde fırsatları kovalıyor ve değere dönüştürmenin gayretini gösteriyoruz.” dedi.
“Kosova pazarında olağanüstü bir artış sağladık”
AHKİB'in ocak ayı ihracatını ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, “Yılın ilk ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler listesinde Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan ilk üç sırada yer aldı. Hollanda'ya yüzde 27 artışla 14,3 milyon dolar, Kırgızistan'a yüzde 1.316 artışla 3,1 milyon dolar, Kazakistan'a yüzde 428 artışla 2,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü performansı ortaya koyduğumuz Kosova pazarında 6 bin 785 kat artış ve 2 milyon dolar değer ile olağanüstü bir başarı yakaladık. Yine ocak ayında ABD'ye ihracatımız yüzde 502 oranında artarak 1,35 milyon dolar, Suudi Arabistan'a ihracatımız yüzde 53 artarak 1,1 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.” diye konuştu.
Yılın ilk ayında bölge ihracatında en çok talep gören ürünlerin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya olduğunu bildiren Başkan Gürkan Tekin, “Ocak ayında 4 bin 579 ton ürünü değere dönüştürdük. Bölge ihracatımızın yüzde 46'sını oluşturan bayan dış giyimde yüzde 42 artışla 18,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Yüzde 21 paya sahip bay dış giyimde ihracat tutarımız yüzde 13 artışla 8,6 milyon dolar oldu. Yüzde 9 paya sahip diğer hazır hazır eşyada ise yüzde 38 artışla 3,6 milyon değere ulaştık.” dedi.
“Markalaşma ve dijitalleşmede teşvikler artırılmalı, uzun vadeli düşük faizli finansman sağlanmalı”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün siparişe dayalı üretim modeli yerine, doğrudan tüketiciye ulaşması için markalaşma ve dijitalleşme yatırımlarına ağırlık vererek e-ticaret ve e-ihracat platformlarında da etkin olması gerektiğinin altını çizen AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Israrla üzerinde durduğumuz konuların en başında markalaşma geliyor. Çünkü, markalaşma, hazır giyim ve konfeksiyonda sadece bir logo değil, tüketicinin zihninde bıraktığımız kalıcı izdir! Güçlü bir marka, fiyat rekabetinden sıyrılıp sadık müşteriler ve küresel başarı demektir. Markalaşma ile birlikte dijitalleşme çalışmalarını da eşdeğer tutmamız gerekiyor. Zira, tüketicilerin çevrim içi alışveriş oranları sürekli artıyor. Bu tercihlerde siparişlerin ücretsiz gönderimi ve en iyi fiyat garantileri ön plana çıkıyor. Ayrıca, müşteriler çeşitli markalardan alışveriş yapabildikleri ve istedikleri firmadan sipariş verebildikleri için dijital kanalın sağladığı rahatlık ve olumlu deneyimle e-ticaret hacmini yıldan yıla büyütüyor. Dolayısıyla firmalarımızın pazarlama stratejilerini oluştururken ürün tanıtımlarını ve satışlarını e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşımaları büyük önem arz ediyor. Bu yatırımlara yönelik devlet teşviklerinin artırılmasını ve makine ve ekipmanlar için uzun vadeli düşük faizli kredi imkanlarının sağlanmasını bekliyoruz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Yılın ilk ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44 artış sağladıklarını belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek ihracat değerlerini Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan'da elde ettiklerini, Kosova, Kırgızistan, ABD ve Kazakistan pazarlarında ihracat hacmini rekor düzeyde artırmayı başardıklarını söyledi.
“ABD başta olmak üzere yeni pazarlara yöneldik”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün düşük kur ve yüksek maliyet nedeniyle en önemli pazarı olan Avrupa Birliği'nde (AB) rekabetçiliğinin zayıfladığını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, firmaların pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik çalışmalarının olumlu yansımalarının ihracat raporlarında görüldüğünü ifade etti.
ABD pazarının Türk hazır giyim sektörü için büyük bir potansiyel barındırdığını ve bu potansiyeli değerlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, “Avrupa'daki ekonomik durgunluk ve talepteki zayıflamanın yanı sıra bu pazarda Çin ve Bangladeş ile rekabet etmeye çalışan Türk hazır giyim firmaları, ucuz işçiliğin hâkim olduğu Kamboçya, Pakistan ve Fas gibi ülkelerin de oyuna dahil olmasıyla rekabetçiliğini kaybetmeye başladı. ABD başta olmak üzere Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu'da siyasi ilişkilerin iyileştiği ülkelerde fırsatları kovalıyor ve değere dönüştürmenin gayretini gösteriyoruz.” dedi.
“Kosova pazarında olağanüstü bir artış sağladık”
AHKİB'in ocak ayı ihracatını ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, “Yılın ilk ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler listesinde Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan ilk üç sırada yer aldı. Hollanda'ya yüzde 27 artışla 14,3 milyon dolar, Kırgızistan'a yüzde 1.316 artışla 3,1 milyon dolar, Kazakistan'a yüzde 428 artışla 2,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü performansı ortaya koyduğumuz Kosova pazarında 6 bin 785 kat artış ve 2 milyon dolar değer ile olağanüstü bir başarı yakaladık. Yine ocak ayında ABD'ye ihracatımız yüzde 502 oranında artarak 1,35 milyon dolar, Suudi Arabistan'a ihracatımız yüzde 53 artarak 1,1 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.” diye konuştu.
Yılın ilk ayında bölge ihracatında en çok talep gören ürünlerin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya olduğunu bildiren Başkan Gürkan Tekin, “Ocak ayında 4 bin 579 ton ürünü değere dönüştürdük. Bölge ihracatımızın yüzde 46'sını oluşturan bayan dış giyimde yüzde 42 artışla 18,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Yüzde 21 paya sahip bay dış giyimde ihracat tutarımız yüzde 13 artışla 8,6 milyon dolar oldu. Yüzde 9 paya sahip diğer hazır hazır eşyada ise yüzde 38 artışla 3,6 milyon değere ulaştık.” dedi.
“Markalaşma ve dijitalleşmede teşvikler artırılmalı, uzun vadeli düşük faizli finansman sağlanmalı”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün siparişe dayalı üretim modeli yerine, doğrudan tüketiciye ulaşması için markalaşma ve dijitalleşme yatırımlarına ağırlık vererek e-ticaret ve e-ihracat platformlarında da etkin olması gerektiğinin altını çizen AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Israrla üzerinde durduğumuz konuların en başında markalaşma geliyor. Çünkü, markalaşma, hazır giyim ve konfeksiyonda sadece bir logo değil, tüketicinin zihninde bıraktığımız kalıcı izdir! Güçlü bir marka, fiyat rekabetinden sıyrılıp sadık müşteriler ve küresel başarı demektir. Markalaşma ile birlikte dijitalleşme çalışmalarını da eşdeğer tutmamız gerekiyor. Zira, tüketicilerin çevrim içi alışveriş oranları sürekli artıyor. Bu tercihlerde siparişlerin ücretsiz gönderimi ve en iyi fiyat garantileri ön plana çıkıyor. Ayrıca, müşteriler çeşitli markalardan alışveriş yapabildikleri ve istedikleri firmadan sipariş verebildikleri için dijital kanalın sağladığı rahatlık ve olumlu deneyimle e-ticaret hacmini yıldan yıla büyütüyor. Dolayısıyla firmalarımızın pazarlama stratejilerini oluştururken ürün tanıtımlarını ve satışlarını e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşımaları büyük önem arz ediyor. Bu yatırımlara yönelik devlet teşviklerinin artırılmasını ve makine ve ekipmanlar için uzun vadeli düşük faizli kredi imkanlarının sağlanmasını bekliyoruz.”
Haftanın popüler haberleri
Ivana Omazic, 1972 DESA’nın kreatif vizyonuna liderlik edecek
Ivana Omazic, 1972 DESA’nın kreatif vizyonuna liderlik etmek üzere baş tasarımcı olarak ekibe katıldı.
İzel Bostancı'ya omg! İletişim'de yeni görev
omg! iletişim Marka ve Medya İlişkileri Direktörü İzel Bostancı oldu.
ALPET Türkiye Genel Müdürü Fidan Bayındır oldu
Fidan Bayındır Alpet Türkiye Genel Müdürü oldu.
Taysad heyeti TOGG tesislerini ziyaret etti
Taysad, TOGG merkezini ziyaret ettiklerini duyurdu.
Abalıoğlu Yağ, gıda sektörünün zirvesi Gulfood’da yer aldı
Abalıoğlu Yağ, dünyanın en büyük gıda ve içecek tedariki fuarı Gulfood 2025’te gıda piyasasının lider isimleri arasında yer aldı.
Protel, Yapay Zeka Arf Ödülleri'nde ikinciliği kazandı
Protel, Simpra FoodPrint ile Yapay Zeka Arf Ödülleri'nde ikinciliği kazandı.
Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve TCL global ortaklığını duyurdu
Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve TCL 2032’ye dek sürecek uzun soluklu global ortaklığını duyurdu.
Yeşilova ALBATROSS Projesi İngiltere’de görücüye çıktı
Yeşilova koordinatörlüğünde ilerleyen ALBATROSS Projesi İngiltere’de görücüye çıktı.
Özlem Atan, TÜBİSAD Plus Scale-Up Gelişim Programını tanıttı
TÜBİSAD Plus, Scale-Up Gelişim Programı girişimlerini ağırlıyor.
2025 yılında TKYD Anadolu Seminerleri’nin ilk durağı İzmir
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD), kurumsal yönetim anlayışını yurt çapına yaymak amacıyla sürdürdüğü Anadolu Seminerlerine 2025 yılında da devam ediyor.
Grok-3 AI sohbet robotu devreye girdi
Musk'ın xAI'si, ChatGPT ve Çin'in DeepSeek'ine rakip olacak Grok-3 AI sohbet robotunu tanıttı.
BKM duyurdu: Kartlı ödemeler Ocak'ta 1,61 trilyon lira oldu
BKM, ocak ayına ilişkin verilerini açıkladı.
Borsa İstanbul'da gong Bulls GSYO için çaldı
Bulls Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı (GSYO) payları, Borsa İstanbul’da düzenlenen gong töreniyle "BULGS" koduyla işlem görmeye başladı.
Microsoft, video oyunları için yapay zeka modeli geliştiriyor
Yapay zekaya doğru yönelme, video oyunu geliştirme maliyetlerinin artmaya devam etmesiyle birlikte geldi.
ÖSYM pazar günü Asker ve Kaymakam aday sınavları yapacak
ÖSYM, 23 Şubat Pazar günü MSÜ Askeri Aday Belirleme Sınavı (2025-MSÜ) ile İçişleri Bakanlığı Kaymakam Adaylığı Giriş Sınavı (2025-Kaymakamlık) düzenleyecek.
Tüketiciyi yanıltıcı reklamlar Reklam Kurulunun radarında
Reklam Kurulu, mevzuata aykırılık tespit ettiği reklamlar için 30,2 milyon lira idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı.
Güney Kore Cumhurbaşkanı Choi Sang-mo'dan ulusal AI stratejisi
Güney Kore, Ulusal Yapay Zekâ Hesaplama Merkezi İçin On Bin GPU’yu güvence altına almayı hedefliyor.
BİM'den Rekabet Kurulu açıklamasına itiraz
BİM, Rekabet Kurulunun açıklamasına itiraz mahiyetinde bir açıklamada bulundu.
QNB Bank'ın olağan genel kurulu 27 Mart 2025'te
QNB Bank olağan genel kurul toplantısını 27 Mart'ta yapacağını duyurdu.
Yamankaradeniz: İstanbul, patent başvurularında liderliği sürdürüyor
Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, marka ve patent verilerini açıkladı.
Marshall Emberton ada çayı rengiyle geliyor
Marshall Emberton III Sage (adaçayı) rengiyle geliyor.
Vivo yeni ürününü satışa sundu! V50 teknoloji marketlerde
vivo V50 satışa sunuldu.
Doğal gaz facialarını önlemek için alınması gereken tedbirler neler?
Üçay Mühendislik, Doğal gaz facialarını önlemek için alınması gereken tedbirleri açıkladı.
Bursa çarşı esnafı e-ticaret'e hazırlanıyor
BTSO, Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi'ni dijital dönüşüme hazırlıyor!
ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Türk iş dünyası Ukrayna'nın yeniden imarı için desteğe hazır
Türkiye-Ukrayna Yuvarlak Masa Toplantısı Ankara'da yapıldı. Toplantıda Ukrayna ile işbirlikleri için önemli görüşmeler yapıldı.
AFAD'dan 5 il için "turuncu" kodlu kar uyarısı
Düzce, Zonguldak, Bartın, Kastamonu ve Sinop için "turuncu" kodlu kar uyarısı!
Ocak ayı makine ihracatı 2,1 milyar dolar olarak gerçekleşti
Türkiye'nin makine ihracatı ocakta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 azalarak 2,1 milyar dolar oldu.
Uraloğlu: Statlarda 5G denemesi yapıyoruz
Abdulkadir Uraloğlu: "Bu akşamki Galatasaray ile AZ Alkmaar arasındaki maçta statta ilk kez 5G'yi denemiş olacağız."
Ramazan ayındaki pide fiyatları 20 ila 30 lira arasında olacak
Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, 2025 yılındaki ramazan ayı pide fiyatlarını açıkladı.
Rekabet Kurulunun denetimini engelleyen ve veri silen BİM'e ceza
Rekabet Kurulu, kurum uzmanlarının yerinde incelemesini engelleyen BİM'e 1,3 milyar Türk lirası idari para cezası kesti.
Loras Holding ve şirketlerinde istifalar, görev değişiklikleri
Loras Holding ve şirketlerdeki yönetim değişiklikleri KAP'a duyuruldu.
Öngörü: Perakende sektörü büyüklüğü 2025'te 13 trilyon lirayı aşacak
Türkiye perakende sektörü büyüklüğünün 2025'te yüzde 35-40 büyüyerek 13 trilyon lirayı aşması bekleniyor.
Dağ, bağ ve çiftlik evi gibi tatil yerlerine ilgi giderek artıyor
Sunset Houses, Türkiye’nin en özel lokasyonlarında sunduğu dağ evi, köy evi, sahil evi gibi alternatif konaklama seçenekleriyle, tatilcilere yılın her dönemi unutulmaz deneyimler sunuyor.
1. ve 2. Bölge araç muayene istasyon görüşmeleri 24 Şubat'ta başlıyor
1. ve 2. Bölge Araç Muayene İstasyonlarının Yapımı, Bakımı ve İşletilmesi Hizmetleri Teklif Sahipleri ile görüşmeler 24 Şubat'ta başlayacak.
Tax Free satışlar ihracata da katkı sağlıyor
Up Refund, Tax Free satışların ihracat kapsamındaki yerini mercek altına aldı.
EYDK ve Etkiyap Konsorsiyumu, Unesco'nun misafiri oldu
"Spor ve İstihdam Olanakları ile Engelli Kadınların ve Kız Çocuklarının Güçlenmesi" projesi lansman etkinliği Paris'te gerçekleştirildi.
Habib Makina, İtalyan ELSA'yı Türk sanayisine kazandırdı
Habib Makina, dünya lideri İtalyan ELSA’nın yenilikçi, taşınabilir ve çok yönlü delik işleme teknolojilerini Türk sanayisine kazandırdı.
Ajanda: Treyler Sanayicileri 20 Şubat'ta İstanbul'da buluşuyor
Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER) ile Ağır Ticari Araçlar Derneği’nin (TAİD) işbirliğiyle gerçekleştirilecek “Ağır Vasıta, Treyler Zirvesi” sektörü 7. defa buluşturuyor.
Tıbbi kenevir üretiminde Enerama imzası
Enerama'dan Cem Güvendiren, dünya genelinde yıllık binlerle ton tıbbi kenevir üretildiğini ve bunun üçte birinin uluslararası ticarete konu olduğunu belirtti.