Türkiye, peyzaj sektöründe cazibe merkezi olabilir
Türkiye, peyzaj sektöründe cazibe merkezi olabilir
küresel peyzaj ürünleri pazar büyüklüğünün 2024 yılında 88,60 milyar dolara ulaştığı tahmin edilirken 2034 yılına kadar yaklaşık 170,46 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Haber Giriş Tarihi: 18.03.2025 16:26
Haber Güncellenme Tarihi: 18.03.2025 16:28
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Şehirleşme ve çevre bilincinin artmasıyla birlikte peyzaj sektörünün önemi dünya genelinde giderek artıyor. Bu durum, Türkiye için büyük bir fırsat sunuyor. Coğrafi konumu ve iklim koşulları sayesinde süs bitkileri üretiminde önemli bir potansiyele sahip olan Türkiye, bu potansiyeli süs bitkileri ve peyzaj sektörünün hızla büyümesine dönüştürme yolunda ilerliyor.
Ancak, Türkiye, sahip olduğu önemli avantajlara rağmen dünya süs bitkileri ticaretinden henüz yeterince pay alamıyor. Süs bitkileri ihracatı artmasına rağmen, bu artış istenilen seviyelere ulaşmış değil.
Oysa ki sektördeki emek ve yoğun iş gücü, istihdama da artı değer katıyor. Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği raporuna göre sektördeki doğrudan istihdam 100 bin civarındayken, dolaylı istihdam 500 bine yaklaşıyor.
"Peyzaj Uygulamaları Artık Zorunluluk"
Peyzaj uygulamalarının artık bir tercih olmaktan çıkıp zorunluluk haline geldiğine dikkat çeken Sinerji Uluslararası Fuarcılık Genel Müdürü Gülden Parlak, “Hızlı kentleşme ve kapsamlı altyapı projeleri, profesyonel peyzaj hizmetlerine olan talebi önemli ölçüde arttırıyor. Şehirler genişledikçe, estetik yeşil alanlara ve iyi bakımlı dış ortamlara olan ihtiyaç da kritik hale geliyor. Bu durum hem konut hem de ticari mülkler için peyzaj çözümlerine yapılan yatırımları teşvik ediyor. Biz de araştırmalarımız sonucunda bu büyüyen pazardan ülkemizin aldığı payı yükseltmek adına uluslararası bir fuara ihtiyacın olduğunu görerek harekete geçtik. Bu kapsamda sektör profesyonellerini sektörde en fazla üretimin yapıldığı İzmir’de 6-8 Kasım 2025 tarihlerinde Süs Bitkileri ve Peyzaj Fuarı’nda bir araya getireceğiz.” dedi.
“Sektörün Cazibe Merkezi Türkiye Olabilir”
Türkiye’nin peyzaj ve süs bitkileri sektörünün cazibe merkezi haline gelmesinin önünde bir engel bulunmadığını dile getiren belirten Parlak, sözlerine şöyle devam etti: “Mermer, Tekstil ve Moda gibi ülkemizin önde gelen sektörlerinin fuarlarına ev sahipliği yapan İzmir'i, peyzaj sektörüyle de taçlandırmanın tam zamanı. İzmir'in doğal güzellikleri ve peyzajın uyumu düşünüldüğünde, bu sektörün İzmir’de hak ettiği yeri bulması için hiçbir engel yok. Ülkemizin bu alanda avantajı büyük. Hem coğrafi konumu ve iklimi hem de Avrupa’ya göre nüfusumuzun genç olması bizi ön plana çıkarıyor. Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler gibi farklı coğrafyalardan sektör profesyonellerini tek bir platformda bir araya getirmeyi hedefleyerek, ülkemizin sektördeki hak ettiği yere kavuşmasına katkı sağlamayı amaçlıyoruz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye, peyzaj sektöründe cazibe merkezi olabilir
küresel peyzaj ürünleri pazar büyüklüğünün 2024 yılında 88,60 milyar dolara ulaştığı tahmin edilirken 2034 yılına kadar yaklaşık 170,46 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Şehirleşme ve çevre bilincinin artmasıyla birlikte peyzaj sektörünün önemi dünya genelinde giderek artıyor. Bu durum, Türkiye için büyük bir fırsat sunuyor. Coğrafi konumu ve iklim koşulları sayesinde süs bitkileri üretiminde önemli bir potansiyele sahip olan Türkiye, bu potansiyeli süs bitkileri ve peyzaj sektörünün hızla büyümesine dönüştürme yolunda ilerliyor.
Ancak, Türkiye, sahip olduğu önemli avantajlara rağmen dünya süs bitkileri ticaretinden henüz yeterince pay alamıyor. Süs bitkileri ihracatı artmasına rağmen, bu artış istenilen seviyelere ulaşmış değil.
Oysa ki sektördeki emek ve yoğun iş gücü, istihdama da artı değer katıyor. Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği raporuna göre sektördeki doğrudan istihdam 100 bin civarındayken, dolaylı istihdam 500 bine yaklaşıyor.
"Peyzaj Uygulamaları Artık Zorunluluk"
Peyzaj uygulamalarının artık bir tercih olmaktan çıkıp zorunluluk haline geldiğine dikkat çeken Sinerji Uluslararası Fuarcılık Genel Müdürü Gülden Parlak, “Hızlı kentleşme ve kapsamlı altyapı projeleri, profesyonel peyzaj hizmetlerine olan talebi önemli ölçüde arttırıyor. Şehirler genişledikçe, estetik yeşil alanlara ve iyi bakımlı dış ortamlara olan ihtiyaç da kritik hale geliyor. Bu durum hem konut hem de ticari mülkler için peyzaj çözümlerine yapılan yatırımları teşvik ediyor. Biz de araştırmalarımız sonucunda bu büyüyen pazardan ülkemizin aldığı payı yükseltmek adına uluslararası bir fuara ihtiyacın olduğunu görerek harekete geçtik. Bu kapsamda sektör profesyonellerini sektörde en fazla üretimin yapıldığı İzmir’de 6-8 Kasım 2025 tarihlerinde Süs Bitkileri ve Peyzaj Fuarı’nda bir araya getireceğiz.” dedi.
“Sektörün Cazibe Merkezi Türkiye Olabilir”
Türkiye’nin peyzaj ve süs bitkileri sektörünün cazibe merkezi haline gelmesinin önünde bir engel bulunmadığını dile getiren belirten Parlak, sözlerine şöyle devam etti: “Mermer, Tekstil ve Moda gibi ülkemizin önde gelen sektörlerinin fuarlarına ev sahipliği yapan İzmir'i, peyzaj sektörüyle de taçlandırmanın tam zamanı. İzmir'in doğal güzellikleri ve peyzajın uyumu düşünüldüğünde, bu sektörün İzmir’de hak ettiği yeri bulması için hiçbir engel yok. Ülkemizin bu alanda avantajı büyük. Hem coğrafi konumu ve iklimi hem de Avrupa’ya göre nüfusumuzun genç olması bizi ön plana çıkarıyor. Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler gibi farklı coğrafyalardan sektör profesyonellerini tek bir platformda bir araya getirmeyi hedefleyerek, ülkemizin sektördeki hak ettiği yere kavuşmasına katkı sağlamayı amaçlıyoruz.”
Haftanın popüler haberleri
Türkiye, peyzaj sektöründe cazibe merkezi olabilir
küresel peyzaj ürünleri pazar büyüklüğünün 2024 yılında 88,60 milyar dolara ulaştığı tahmin edilirken 2034 yılına kadar yaklaşık 170,46 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Sigorta şirketlerinde çalışan sayısı 27 bin 540 kişiye ulaştı
Türkiye'de sigorta şirketlerinde çalışan sayısı 2024'te bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 27 bin 540 kişiye ulaştı.
Maliye'den kayırmacılık, ayrıcalık, kıyak iddialarına yalanlama
Gelir İdaresi "bazı şirketlerin vergileri ertelendi" iddialarına yönelik açıklama yaptı.
Türk doğal taş sektörü ürünlerini Çin'de dünyanın beğenisine sundu
Türk doğal taş sektörü, ihracatta en büyük ikinci pazarı olan Çin Halk Cumhuriyeti’nde düzenlenen XIAMEN INTERNATIONAL STONE FAIR-Fuarı’na 49 firmayla katıldı.
Danimarkalı biyoçözüm üreticisi Novonesis 1 yaşında
Danimarka’nın iki büyük biyoçözüm üreticisi Novozymes ve Chr. Hansen’in güçlerini birleştirmesiyle doğan Novonesis birinci yılını kutladı.
AHKİB/Tekin: Hazır giyimde rekabet gücümüzü yeniden kazanmalıyız
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yatırımların durma noktasına geldiğine dikkat çekti.
Yapay zeka genç iş insanları için bir fırsat
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı: Yapay Zekâ Genç İş İnsanlarının Aile Şirketlerine Hızlı Entegrasyonu için Fırsat.
Hitit GM Nevra Karaağaç, SkyAlps ile partner olduklarını duyurdu
Hitit Genel Müdürü Nevra Onursal Karaağaç “SkyAlps, İtalya’daki ilk Partner havayolumuz olarak bizim için heyecan verici bir proje oldu." dedi.
Güler Yatırım Holding, yatırımcılarla bir araya geldi
Güler Yatırım Holding A.Ş., yatırımcı ve analistlerle bir araya geldi.
PayCO GM Fevzi Utku Kılıç "2025 yılında da büyümeye devam edeceğiz"
PayCO Genel Müdürü Fevzi Utku Kılıç, 2024 yılının sürdürülebilir büyüme ve kurumsallaşma hedeflerine emin adımlarla ilerledikleri bir yıl olduğunu belirtti.
TSPB'den ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti eğitimi
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, 7 Nisan 2025 tarihinde çevrim içi ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti eğitimi vereceğini duyurdu.
Çinli Baidu'dan deepseek'e rakip yapay zeka modeli
Çinli Baidu firması, endüstri rekabeti kızışırken iki yeni yapay zekâ modelini piyasaya sürdü.
GE Aerospace, TEI şirketine "Yılın Tedarikçisi" ödülü verdi
TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) dünyanın en büyük uçak motoru üreticisi firmalarından GE Aerospace tarafından "Yılın Tedarikçisi" ödülüne layık görüldü.
İstanbul'da SPK Finans Lisesi açılacak
SPK Finans Lisesi Protokol İmza Töreni düzenlendi.
1915 Çanakkale Köprüsünü 3 yılda 7 milyon araç kullandı
1915 Çanakkale Köprüsü 3 yılda yaklaşık 7 milyon araca hizmet verdi.
Milli bilardocu Semih Saygıner, 2025 PBA Dünya Şampiyonu oldu
Milli bilardocu Semih Saygıner, Güney Kore'deki Profesyonel Bilardo Ligi (PBA) Dünya Şampiyonası finalinde Türk bilardo sporcusu Lütfi Çenet'i yenerek şampiyon oldu.
Bankpozitif'in yönetimi TMSF'ye devredildi
Bankpozitif'in yönetimi TMSF'ye devredildi.
Bugün 18 Mart Şehitleri Anma Günü'nün 110. yıl dönümü
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 110. yıl dönümü.
Bebek katili İsrail Gazze'de 326 kişi öldürdü
İsrail'in bu sabah ateşkesi bozarak Gazze Şeridi'ne başlattığı saldırılarda 326 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Bilici Yatırım, İngiltere'de yatırım şirketi kuracak
Bilici Yatırım, İngiltere'de yatırım şirketi kuracağını duyurdu.
Türk Böbrek Vakfı yeni merkezinde ilk hastasını kabul etti
Türk Böbrek Vakfı Ahmet Ermiş Diyaliz Merkezi taşındığı yeni yerinde kapılarını hastalarına açtı.
Trouw Nutrition Liderlik Konferansı’nı İstanbul’da gerçekleştirdi
Trouw Nutrition Avrupa ve Orta Asya Liderlik Konferansı’nı bu yıl İstanbul’da gerçekleştirdi.
Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası, Çanakkale Şehitlerini andı
Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın düzenlediği Çanakkale Şehitlerini Anma Konseri, Yeşilova Holding’in desteğiyle bir kez daha sanatseverlerle buluştu.
Termo Teknik, yeni ürünü ‘Lotus Kombi’yi pazara sundu
Termo Teknik, A sınıfı enerji verimliliğine sahip olan yeni kombisi Lotus’u satışa sundu.
Sağlıkta yeni bir model: Ruh sağlığı Check-Up
Ruh Sağlığı Check-Up Programları Bütüncül bir yaklaşımla çok yönlü değerlendirme yaparak doğru tedavi planlamasına ışık tutuyor.
Vertiv, yeni ürünlerini tanıttı
Vertiv, Yapay zeka uygulamaları için hibrit sıvı ve hava soğutmasını destekleyen yeni nesil esnek ve yüksek yoğunluklu ısı atımı sistemini tanıttı.
Brandverse Awards başvuruları 28 Mart’a uzatıldı
En başarılı marka ve ajansların belirleneceği Brandverse Awards başvuru dönemi katılımcıların yoğun talebi üzerine 28 Mart’a dek uzatıldı.
BJK, futbolcuları hakkındaki söylenti ve iddiaları yalanladı
Beşiktaş Kulübü, yayınladığı mesajla birçok futbolcusunu kadro dışı bırakacağı ve yollarını ayıracağı iddialarını yalanladı.
Murat Ülker sordu, Murat Ülker cevapladı
Murat Ülker, hem takipçilerinden gelen soruları, hem de kendine sorduğu soruları cevapladı.
BTSO, tekstilde 6 Ur-Ge Projesine imza attı
BTSO Tekstil Konseyi toplantısında tekstil alanında 6 UR-GE projesi gerçekleştirildiği belirtildi.
İngiltere, Çin ile iklim eylemi için işbirliği yapmak istiyor
İngiltere, Çin ile iklim eylemi için işbirliği yapmak istiyor.
Ford, Almanya operasyonlarını canlandırmak için yatırım planlıyor
Ford, Almanya operasyonlarını canlandırmak için 4,4 milyar avroluk yatırım planlıyor.
Rize'de ocak-şubat döneminde 1,8 milyon dolarlık çay ihracatı yapıldı
Rize'den yılın ocak-şubat döneminde yapılan çay ihracatı 1 milyon 814 bin dolar oldu.
Netflix, Disney+, Exxen, BluTV, Amazon ve Gain'e rekabet soruşturması
Rekabet Kurulu, film, dizi gibi içeriklere yönelik abonelik temelli isteğe bağlı video hizmeti sunan Netflix, Disney+, Exxen, BluTV, Amazon ve Gain hakkında soruşturma açtı.
IC Enterra Üst Yöneticisi Cem Aşık oldu
IC Enterra Yenilenebilir Enerji'nin Üst Yöneticisi (CEO) Cem Aşık oldu.
İTO, Made in Steel Fuarına ticaret heyeti düzenliyor
Made in Steel Fuarı, 6-8 Mayıs 2025 tarihlerinde Milano İtalya'da düzenlenecek.
Bozüyük sanayiinde neler oluyor?
Bilecik Haber, Türkiye'nin en önemli, en huzurlu ve en güzel ilçelerinden Bozüyük'te yaşanan Küçük Sanayi Kavgaları'nı manşetine taşıdı.
TCL, Lösev çocukları için Gaming Salonu kurdu
TCL Electronics LÖSEV ortaklığında, Bilkom katkılarıyla LÖSEV yurtlarında barınan ve tedavi gören çocuk ve gençler için gaming odası kuruldu.
Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Areda Piar'ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
İnternetten sponsorlu-reklamlı dolandırıcılıklara dikkat
Tüketiciler Birliğinden internette "sponsorlu-reklamlı dolandırıcılık" uyarısı.