REPİD, Ad Net Zero ile beş alanda eylem planı başlatacak
REPİD, Ad Net Zero ile beş alanda eylem planı başlatacak
REPİD, reklam endüstrisinin iklim krizi ve sürdürülebilirlik üzerine önemli çalışmaları bulunan Ad Net Zero’nun imzacısı ve Avrupa Hub’ı Türkiye temsilcisi oldu.
Haber Giriş Tarihi: 20.02.2025 22:04
Haber Güncellenme Tarihi: 20.02.2025 22:22
Kaynak:
Haber Merkezi
Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), Türkiye'de küresel standartlara uygun “Sorumlu Reklamcılık Ekosistemi”ni oluşturmak, büyümenin sağlıklı ve organize şekilde sürdürülmesini sağlamak amacıyla bir araya gelen 7 sektör derneği; Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ve üyelerinin katılımıyla oluşan bir dernektir.
Sektörün en kapsayıcı derneği konumunda bulunan Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği REPİD, reklam endüstrisinin iklim krizi ve sürdürülebilirlik üzerine önemli çalışmaları bulunan Ad Net Zero’nun imzacısı ve Avrupa Hub’ı Türkiye temsilcisi oldu. Reklam endüstrisinin iklim kriziyle mücadele çalışmalarına destek olması hedefiyle, reklam operasyonlarını karbonsuzlaştırarak ve her alanda sürdürülebilir ürün, hizmet ve davranışların doğru şekilde tanıtılmasını desteklemek için hayata geçirilen küresel bir iklim eylem programı olan Ad Net Zero, destekçilerine 2030 ve 2050 net sıfır emisyon hedeflerine ulaşma yolunda rehberlik edecek ve reklamcılığın etkisini sürdürülebilir dönüşüm için kullanmada öncü bir rol üstlenecektir.
Reklam endüstrisinin, dünya çapındaki karbon emisyonlarının yalnızca yüzde 2’sinde doğrudan sorumluluğu olsa da geri kalan yüzde 98 üzerinde büyük etkisi olduğunu ifade eden REPİD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, “Söz konusu etki gücümüz vesilesiyle, dünyanın iklim krizinde acil ihtiyaç duyduğu davranış değişikliğini yaratmak üzere sektörümüzün öncelikli sorumluluğu olduğunu düşünüyoruz. Pazarlama ve iletişim sektöründe ‘Net Sıfır Karbon Emisyonu’ hedefine ancak birlikte çalışarak ulaşabileceğimizi de biliyoruz. Bu nedenle reklamın dönüştürücü etkisini iklim krizi ile mücadeleye destek olmak için de kullanarak, küresel bir hareketin güçlü bir parçası olmaya karar verdik. Küresel sürdürülebilirlik hedeflerini benimseyen ve sektörün bu alandaki geleceğine yön verecek bu yapının parçası olarak iklim kriziyle mücadelede ölçülebilir bir etki yaratmak isteyen tüm sektör oyuncularını Ad Net Zero Türkiye destekçisi olmaya davet ediyoruz.” dedi.
Beş Alanda Eylem Planı Başlatılacak
REPİD bünyesinde faaliyet gösterecek Ad Net Zero Türkiye Birimi, beş alanda eyleme geçmeyi planlıyor. Reklam sektörü oyuncularının elektrik kullanımı, iş seyahatleri ve atık yönetimi gibi operasyonel faaliyetlerinden kaynaklanan emisyonu azaltma hedefine ek olarak, reklam prodüksiyon süreçlerinde, medya planlama ve yayın planlarında ve ödül programları ve etkinliklerdeki karbon salımını düşürme hedefiyle çalışmalar yapılacak. Ayrıca reklamlar aracılığıyla tüketicinin sürdürülebilirlik üzerine daha fazla bilgi ve farkındalık kazanması için çeşitli adımlar atılacak.
Ad Net Zero hangi misyonu üstleniyor?
Ad Net Zero, İngiltere’de Reklamcılık Derneği tarafından, IPA ve ISBA iş birliğiyle kurulmuştur ve çalışmaları Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA tarafından desteklenmektedir. Kasım 2020’de İngiltere’de 5 maddelik eylem planı açıklanmıştır. Bu plan, reklamın yaratımı, prodüksiyonu, medya planlaması, yayını ve pazarlama etkinlikleri alanlarında net sıfır emisyon hedeflemekte ve reklamcılığın olumlu etkisini kullanarak tüketicileri daha sürdürülebilir davranışlara yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Dünyanın en büyük 6 ajans holding grubunun ve dünyanın en büyük 10 reklam ajansının 8’inin yanı sıra medya sahipleri, teknoloji şirketleri, reklamverenler ve bağımsız yaratıcı ve prodüksiyon ajanslarından destek almaktadır. 250’den fazla destekçi şirket ve ticaret birliği ile, çevrimiçi reklam yatırımlarının dörtte üçü Ad Net Zero destekçileri tarafından gerçekleştirilmektedir.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
REPİD, Ad Net Zero ile beş alanda eylem planı başlatacak
REPİD, reklam endüstrisinin iklim krizi ve sürdürülebilirlik üzerine önemli çalışmaları bulunan Ad Net Zero’nun imzacısı ve Avrupa Hub’ı Türkiye temsilcisi oldu.
Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), Türkiye'de küresel standartlara uygun “Sorumlu Reklamcılık Ekosistemi”ni oluşturmak, büyümenin sağlıklı ve organize şekilde sürdürülmesini sağlamak amacıyla bir araya gelen 7 sektör derneği; Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ve üyelerinin katılımıyla oluşan bir dernektir.
Sektörün en kapsayıcı derneği konumunda bulunan Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği REPİD, reklam endüstrisinin iklim krizi ve sürdürülebilirlik üzerine önemli çalışmaları bulunan Ad Net Zero’nun imzacısı ve Avrupa Hub’ı Türkiye temsilcisi oldu. Reklam endüstrisinin iklim kriziyle mücadele çalışmalarına destek olması hedefiyle, reklam operasyonlarını karbonsuzlaştırarak ve her alanda sürdürülebilir ürün, hizmet ve davranışların doğru şekilde tanıtılmasını desteklemek için hayata geçirilen küresel bir iklim eylem programı olan Ad Net Zero, destekçilerine 2030 ve 2050 net sıfır emisyon hedeflerine ulaşma yolunda rehberlik edecek ve reklamcılığın etkisini sürdürülebilir dönüşüm için kullanmada öncü bir rol üstlenecektir.
Reklam endüstrisinin, dünya çapındaki karbon emisyonlarının yalnızca yüzde 2’sinde doğrudan sorumluluğu olsa da geri kalan yüzde 98 üzerinde büyük etkisi olduğunu ifade eden REPİD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, “Söz konusu etki gücümüz vesilesiyle, dünyanın iklim krizinde acil ihtiyaç duyduğu davranış değişikliğini yaratmak üzere sektörümüzün öncelikli sorumluluğu olduğunu düşünüyoruz. Pazarlama ve iletişim sektöründe ‘Net Sıfır Karbon Emisyonu’ hedefine ancak birlikte çalışarak ulaşabileceğimizi de biliyoruz. Bu nedenle reklamın dönüştürücü etkisini iklim krizi ile mücadeleye destek olmak için de kullanarak, küresel bir hareketin güçlü bir parçası olmaya karar verdik. Küresel sürdürülebilirlik hedeflerini benimseyen ve sektörün bu alandaki geleceğine yön verecek bu yapının parçası olarak iklim kriziyle mücadelede ölçülebilir bir etki yaratmak isteyen tüm sektör oyuncularını Ad Net Zero Türkiye destekçisi olmaya davet ediyoruz.” dedi.
Beş Alanda Eylem Planı Başlatılacak
REPİD bünyesinde faaliyet gösterecek Ad Net Zero Türkiye Birimi, beş alanda eyleme geçmeyi planlıyor. Reklam sektörü oyuncularının elektrik kullanımı, iş seyahatleri ve atık yönetimi gibi operasyonel faaliyetlerinden kaynaklanan emisyonu azaltma hedefine ek olarak, reklam prodüksiyon süreçlerinde, medya planlama ve yayın planlarında ve ödül programları ve etkinliklerdeki karbon salımını düşürme hedefiyle çalışmalar yapılacak. Ayrıca reklamlar aracılığıyla tüketicinin sürdürülebilirlik üzerine daha fazla bilgi ve farkındalık kazanması için çeşitli adımlar atılacak.
Ad Net Zero hangi misyonu üstleniyor?
Ad Net Zero, İngiltere’de Reklamcılık Derneği tarafından, IPA ve ISBA iş birliğiyle kurulmuştur ve çalışmaları Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA tarafından desteklenmektedir. Kasım 2020’de İngiltere’de 5 maddelik eylem planı açıklanmıştır. Bu plan, reklamın yaratımı, prodüksiyonu, medya planlaması, yayını ve pazarlama etkinlikleri alanlarında net sıfır emisyon hedeflemekte ve reklamcılığın olumlu etkisini kullanarak tüketicileri daha sürdürülebilir davranışlara yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Dünyanın en büyük 6 ajans holding grubunun ve dünyanın en büyük 10 reklam ajansının 8’inin yanı sıra medya sahipleri, teknoloji şirketleri, reklamverenler ve bağımsız yaratıcı ve prodüksiyon ajanslarından destek almaktadır. 250’den fazla destekçi şirket ve ticaret birliği ile, çevrimiçi reklam yatırımlarının dörtte üçü Ad Net Zero destekçileri tarafından gerçekleştirilmektedir.
Haftanın popüler haberleri
Ivana Omazic, 1972 DESA’nın kreatif vizyonuna liderlik edecek
Ivana Omazic, 1972 DESA’nın kreatif vizyonuna liderlik etmek üzere baş tasarımcı olarak ekibe katıldı.
İzel Bostancı'ya omg! İletişim'de yeni görev
omg! iletişim Marka ve Medya İlişkileri Direktörü İzel Bostancı oldu.
ALPET Türkiye Genel Müdürü Fidan Bayındır oldu
Fidan Bayındır Alpet Türkiye Genel Müdürü oldu.
Taysad heyeti TOGG tesislerini ziyaret etti
Taysad, TOGG merkezini ziyaret ettiklerini duyurdu.
Abalıoğlu Yağ, gıda sektörünün zirvesi Gulfood’da yer aldı
Abalıoğlu Yağ, dünyanın en büyük gıda ve içecek tedariki fuarı Gulfood 2025’te gıda piyasasının lider isimleri arasında yer aldı.
Protel, Yapay Zeka Arf Ödülleri'nde ikinciliği kazandı
Protel, Simpra FoodPrint ile Yapay Zeka Arf Ödülleri'nde ikinciliği kazandı.
Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve TCL global ortaklığını duyurdu
Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve TCL 2032’ye dek sürecek uzun soluklu global ortaklığını duyurdu.
Yeşilova ALBATROSS Projesi İngiltere’de görücüye çıktı
Yeşilova koordinatörlüğünde ilerleyen ALBATROSS Projesi İngiltere’de görücüye çıktı.
Özlem Atan, TÜBİSAD Plus Scale-Up Gelişim Programını tanıttı
TÜBİSAD Plus, Scale-Up Gelişim Programı girişimlerini ağırlıyor.
2025 yılında TKYD Anadolu Seminerleri’nin ilk durağı İzmir
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD), kurumsal yönetim anlayışını yurt çapına yaymak amacıyla sürdürdüğü Anadolu Seminerlerine 2025 yılında da devam ediyor.
Grok-3 AI sohbet robotu devreye girdi
Musk'ın xAI'si, ChatGPT ve Çin'in DeepSeek'ine rakip olacak Grok-3 AI sohbet robotunu tanıttı.
BKM duyurdu: Kartlı ödemeler Ocak'ta 1,61 trilyon lira oldu
BKM, ocak ayına ilişkin verilerini açıkladı.
Borsa İstanbul'da gong Bulls GSYO için çaldı
Bulls Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı (GSYO) payları, Borsa İstanbul’da düzenlenen gong töreniyle "BULGS" koduyla işlem görmeye başladı.
Microsoft, video oyunları için yapay zeka modeli geliştiriyor
Yapay zekaya doğru yönelme, video oyunu geliştirme maliyetlerinin artmaya devam etmesiyle birlikte geldi.
ÖSYM pazar günü Asker ve Kaymakam aday sınavları yapacak
ÖSYM, 23 Şubat Pazar günü MSÜ Askeri Aday Belirleme Sınavı (2025-MSÜ) ile İçişleri Bakanlığı Kaymakam Adaylığı Giriş Sınavı (2025-Kaymakamlık) düzenleyecek.
Tüketiciyi yanıltıcı reklamlar Reklam Kurulunun radarında
Reklam Kurulu, mevzuata aykırılık tespit ettiği reklamlar için 30,2 milyon lira idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı.
Güney Kore Cumhurbaşkanı Choi Sang-mo'dan ulusal AI stratejisi
Güney Kore, Ulusal Yapay Zekâ Hesaplama Merkezi İçin On Bin GPU’yu güvence altına almayı hedefliyor.
BİM'den Rekabet Kurulu açıklamasına itiraz
BİM, Rekabet Kurulunun açıklamasına itiraz mahiyetinde bir açıklamada bulundu.
QNB Bank'ın olağan genel kurulu 27 Mart 2025'te
QNB Bank olağan genel kurul toplantısını 27 Mart'ta yapacağını duyurdu.
Yamankaradeniz: İstanbul, patent başvurularında liderliği sürdürüyor
Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, marka ve patent verilerini açıkladı.
Marshall Emberton ada çayı rengiyle geliyor
Marshall Emberton III Sage (adaçayı) rengiyle geliyor.
Vivo yeni ürününü satışa sundu! V50 teknoloji marketlerde
vivo V50 satışa sunuldu.
Doğal gaz facialarını önlemek için alınması gereken tedbirler neler?
Üçay Mühendislik, Doğal gaz facialarını önlemek için alınması gereken tedbirleri açıkladı.
Bursa çarşı esnafı e-ticaret'e hazırlanıyor
BTSO, Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi'ni dijital dönüşüme hazırlıyor!
ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu, hazır giyim sektörünün yeni gözdesi
AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Türk iş dünyası Ukrayna'nın yeniden imarı için desteğe hazır
Türkiye-Ukrayna Yuvarlak Masa Toplantısı Ankara'da yapıldı. Toplantıda Ukrayna ile işbirlikleri için önemli görüşmeler yapıldı.
AFAD'dan 5 il için "turuncu" kodlu kar uyarısı
Düzce, Zonguldak, Bartın, Kastamonu ve Sinop için "turuncu" kodlu kar uyarısı!
Ocak ayı makine ihracatı 2,1 milyar dolar olarak gerçekleşti
Türkiye'nin makine ihracatı ocakta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 azalarak 2,1 milyar dolar oldu.
Uraloğlu: Statlarda 5G denemesi yapıyoruz
Abdulkadir Uraloğlu: "Bu akşamki Galatasaray ile AZ Alkmaar arasındaki maçta statta ilk kez 5G'yi denemiş olacağız."
Ramazan ayındaki pide fiyatları 20 ila 30 lira arasında olacak
Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, 2025 yılındaki ramazan ayı pide fiyatlarını açıkladı.
Rekabet Kurulunun denetimini engelleyen ve veri silen BİM'e ceza
Rekabet Kurulu, kurum uzmanlarının yerinde incelemesini engelleyen BİM'e 1,3 milyar Türk lirası idari para cezası kesti.
Loras Holding ve şirketlerinde istifalar, görev değişiklikleri
Loras Holding ve şirketlerdeki yönetim değişiklikleri KAP'a duyuruldu.
Öngörü: Perakende sektörü büyüklüğü 2025'te 13 trilyon lirayı aşacak
Türkiye perakende sektörü büyüklüğünün 2025'te yüzde 35-40 büyüyerek 13 trilyon lirayı aşması bekleniyor.
Dağ, bağ ve çiftlik evi gibi tatil yerlerine ilgi giderek artıyor
Sunset Houses, Türkiye’nin en özel lokasyonlarında sunduğu dağ evi, köy evi, sahil evi gibi alternatif konaklama seçenekleriyle, tatilcilere yılın her dönemi unutulmaz deneyimler sunuyor.
1. ve 2. Bölge araç muayene istasyon görüşmeleri 24 Şubat'ta başlıyor
1. ve 2. Bölge Araç Muayene İstasyonlarının Yapımı, Bakımı ve İşletilmesi Hizmetleri Teklif Sahipleri ile görüşmeler 24 Şubat'ta başlayacak.
Tax Free satışlar ihracata da katkı sağlıyor
Up Refund, Tax Free satışların ihracat kapsamındaki yerini mercek altına aldı.
EYDK ve Etkiyap Konsorsiyumu, Unesco'nun misafiri oldu
"Spor ve İstihdam Olanakları ile Engelli Kadınların ve Kız Çocuklarının Güçlenmesi" projesi lansman etkinliği Paris'te gerçekleştirildi.
Habib Makina, İtalyan ELSA'yı Türk sanayisine kazandırdı
Habib Makina, dünya lideri İtalyan ELSA’nın yenilikçi, taşınabilir ve çok yönlü delik işleme teknolojilerini Türk sanayisine kazandırdı.
Ajanda: Treyler Sanayicileri 20 Şubat'ta İstanbul'da buluşuyor
Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER) ile Ağır Ticari Araçlar Derneği’nin (TAİD) işbirliğiyle gerçekleştirilecek “Ağır Vasıta, Treyler Zirvesi” sektörü 7. defa buluşturuyor.
Tıbbi kenevir üretiminde Enerama imzası
Enerama'dan Cem Güvendiren, dünya genelinde yıllık binlerle ton tıbbi kenevir üretildiğini ve bunun üçte birinin uluslararası ticarete konu olduğunu belirtti.