Nohut, kuru fasulye ve mercimek Türk mutfağının baş tacı
Nohut, kuru fasulye ve mercimek Türk mutfağının baş tacı
10 Şubat Dünya Bakliyat Günü’nde, sofralarımızın vazgeçilmezi olan nohut, mercimek ve kuru fasulye Türk mutfaklarında hak ettiği yeri koruyor.
Haber Giriş Tarihi: 10.02.2025 23:13
Haber Güncellenme Tarihi: 10.02.2025 23:14
Kaynak:
Haber Merkezi
10 Şubat Dünya Bakliyat Günü’nde, sofralarımızın vazgeçilmezi olan nohut, mercimek ve kuru fasulye Türk mutfaklarında hak ettiği yeri koruyor. Hasata’nın 500’den fazla kadın tüketiciyle gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye’de bakliyatın mutfaklardaki güçlü yerini ve tüketicilerin doğal, güvenilir ve lezzetli ürünlere olan ilgisini ortaya koydu.
Tiryaki Agro CEO’su Süleyman Tiryakioğlu, bitkisel protein tüketimindeki küresel artışa dikkat çekerek, bakliyatların yalnızca bugünün değil geleceğin de en değerli besin kaynaklarından biri olduğunu vurguladı.
Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) önerisiyle BM Genel Kurulu tarafından kabul edilen ve ilk kez 2019 yılında kutlanmaya başlanan Dünya Bakliyat Gününde, bakliyatın beslenmedeki önemine ve gıda güvenliği açısından bakliyatın oynadığı role dikkat çekiliyor. Bakliyatlar, küresel iklim değişikliği çerçevesinde, hayvansal protein kaynaklarına göre daha az su ve enerji gerektirdiği için çevre dostu bir seçenek olarak kabul ediliyor. Bir kilogram mercimek üretimi için yaklaşık 50 litre su gerekirken, bir kilogram kırmızı et üretimi için yaklaşık 13 bin litre suya ihtiyaç duyuluyor.
Yıllık bakliyat üretimi 1 milyon tonun üzerinde
Tarım ve Orman Bakanlığı verilerine göre, Türkiye’de tarla bitkileri yetiştiriciliğinde ekim alanı ve üretim bakımından ilk sırayı tahıllar alırken, tahılları yemeklik tane baklagiller takip ediyor. Türkiye’de 1 milyon tonun üzerinde bakliyat tüketimi gerçekleşirken; en çok tüketilen bakliyat ise 475 bin tonla nohut oldu. Nohutu 305 bin tonla kuru fasulye, 228 bin tonla kırmızı mercimek ve 35 bin tonla yeşil mercimek izledi.
Hasata 500’den fazla kadın tüketiciye sordu, yöresel bakliyatlar öne çıktı
Bakliyatların güçlü bir yere sahip olduğu Türkiye pazarında “Aslını Korumuş Lezzetler” mottosuyla pazarda hızlı bir yükseliş sergileyen Hasata markası, tüketicilerin tahıl ve bakliyat ürünleri kategorisini tüketme motivasyonlarına dair yaptığı araştırma sonuçlarını paylaştı.
Dünya çapında tarım ürünleri tedarik zinciri alanında faaliyet gösteren Tiryaki Agro Grubu’nun şirketlerinden Tiryaki Anadolu Holding’e ait Hasata markasının, 2024 yılında yaptırdığı araştırma 500’den fazla kadın tüketiciyi kapsadı.
Türkiye’de bakliyat, makarna ve pirinçten sonra düzenli olarak en fazla tüketilen gıda grubu ve araştırmaya katılan kadınların yüzde 98’i düzenli olarak sofralarında bakliyat ürünlerine yer verdiklerini belirtti. Katılımcıların bakliyat ürünleri ile ilgili beklentilerinde ise yüzde 41’lik oranla lezzetli olması ilk sırada yer aldı. Lezzetli olması kriterini yüzde 19’luk oranla çabuk ve iyi pişmesi, yüzde 13’lük oranla besleyici olması takip etti.
Kelebeklenme sorununa Hasata çözümü
Tüketiciler için doğallık tohumdan başlıyor. Ürünlerin, zirai şartların en uygun olduğu bölgeden mahsul edilmesi tüketiciye güven sağlıyor.
Tüketiciler ürüne ait doğal lezzeti yemeklerinde yakalama ve ambalaj içindeki tüm ürünlerin standart pişme performansı konusunda yüksek beklentilere sahip. Kelebeklenme ise ürünlerin muhafaza edilmesinde öne çıkan ciddi bir sorun.
Hasata, kontrollü atmosfer teknolojisi ile kelebeklenme sorununa doğal yöntemlerle çözüm üretir. Ayrıca kilitli flatbottom ambalajı sayesinde, ilk kullanım sırasında ürünlerin dökülüp saçılmasını engeller.
Doğru zirai şartlarda üretim, doğru tarım uygulamaları ile sahici ve doğal lezzetleri sunma iddiasına sahip Hasata ürünlerinin flatbottom ambalajları aç-kapa kullanıma uygun olarak saklama ve kullanım kolaylığı sağlıyor.
“Bakliyatlar ve bitkisel proteinler hem bugünün hem geleceğin besin kaynakları”
Dünyanın önde gelen tarım ürünleri global tedarik zinciri yönetimi şirketi Tiryaki Agro’nun CEO’su Süleyman Tiryakioğlu, Hasata araştırmasının Türk insanının bakliyatta geleneksel lezzetleri tercih ettiğini gösterdiğini belirtirken, “2022 yılından bu yana tüketicilerle güçlü bir güven bağı kurmayı başaran Hasata markamız ile mercimek, fasulye, nohut ve diğer bakliyat ürünlerini en uygun koşullarda, en iyi tohumlarla çiftçilerimiz aracılığıyla üretiyoruz. Ürünlerimizin ikisi coğrafi işaretli, diğerleri ise o ürünle meşhur bölgelerden tedarik ediliyor” dedi.
10 Şubat Dünya Bakliyat Gününün sürdürülebilir yaşam için de önemli bir farkındalık vesilesi olduğunu ifade eden Tiryaki Agro CEO’su Süleyman Tiryakioğlu, “Dünyadaki bitkisel protein tüketimi artışı Türkiye için de geçerli. 2020’li yıllarda dünya genelinde bitkisel protein tüketimi yüzde 200 arttı. Dünya nüfusunun neredeyse yüzde 30'u bitkisel bazlı beslenmeye yöneliyor ve et tüketimini azaltıyor. Bu eğilim, iklim kriziyle mücadele açısından büyük önem taşıyor. Bakliyat ve bitkisel proteinlerin daha fazla tüketilmesi teşvik edilmeli. Bakliyat ve bitkisel proteinler, sadece bugünün değil, geleceğin de besin kaynaklarıdır. Bu değerli besinlere yatırım yapmak, hem sağlığımıza hem de gezegenimize yaptığımız en önemli yatırımdır. Tiryaki Agro olarak, bu bilinçle hareket ediyor, gelecek nesiller için sürdürülebilir ve sağlıklı bir gıda geleceği inşa etmek için çalışıyoruz” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Nohut, kuru fasulye ve mercimek Türk mutfağının baş tacı
10 Şubat Dünya Bakliyat Günü’nde, sofralarımızın vazgeçilmezi olan nohut, mercimek ve kuru fasulye Türk mutfaklarında hak ettiği yeri koruyor.
10 Şubat Dünya Bakliyat Günü’nde, sofralarımızın vazgeçilmezi olan nohut, mercimek ve kuru fasulye Türk mutfaklarında hak ettiği yeri koruyor. Hasata’nın 500’den fazla kadın tüketiciyle gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye’de bakliyatın mutfaklardaki güçlü yerini ve tüketicilerin doğal, güvenilir ve lezzetli ürünlere olan ilgisini ortaya koydu.
Tiryaki Agro CEO’su Süleyman Tiryakioğlu, bitkisel protein tüketimindeki küresel artışa dikkat çekerek, bakliyatların yalnızca bugünün değil geleceğin de en değerli besin kaynaklarından biri olduğunu vurguladı.
Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) önerisiyle BM Genel Kurulu tarafından kabul edilen ve ilk kez 2019 yılında kutlanmaya başlanan Dünya Bakliyat Gününde, bakliyatın beslenmedeki önemine ve gıda güvenliği açısından bakliyatın oynadığı role dikkat çekiliyor. Bakliyatlar, küresel iklim değişikliği çerçevesinde, hayvansal protein kaynaklarına göre daha az su ve enerji gerektirdiği için çevre dostu bir seçenek olarak kabul ediliyor. Bir kilogram mercimek üretimi için yaklaşık 50 litre su gerekirken, bir kilogram kırmızı et üretimi için yaklaşık 13 bin litre suya ihtiyaç duyuluyor.
Yıllık bakliyat üretimi 1 milyon tonun üzerinde
Tarım ve Orman Bakanlığı verilerine göre, Türkiye’de tarla bitkileri yetiştiriciliğinde ekim alanı ve üretim bakımından ilk sırayı tahıllar alırken, tahılları yemeklik tane baklagiller takip ediyor. Türkiye’de 1 milyon tonun üzerinde bakliyat tüketimi gerçekleşirken; en çok tüketilen bakliyat ise 475 bin tonla nohut oldu. Nohutu 305 bin tonla kuru fasulye, 228 bin tonla kırmızı mercimek ve 35 bin tonla yeşil mercimek izledi.
Hasata 500’den fazla kadın tüketiciye sordu, yöresel bakliyatlar öne çıktı
Bakliyatların güçlü bir yere sahip olduğu Türkiye pazarında “Aslını Korumuş Lezzetler” mottosuyla pazarda hızlı bir yükseliş sergileyen Hasata markası, tüketicilerin tahıl ve bakliyat ürünleri kategorisini tüketme motivasyonlarına dair yaptığı araştırma sonuçlarını paylaştı.
Dünya çapında tarım ürünleri tedarik zinciri alanında faaliyet gösteren Tiryaki Agro Grubu’nun şirketlerinden Tiryaki Anadolu Holding’e ait Hasata markasının, 2024 yılında yaptırdığı araştırma 500’den fazla kadın tüketiciyi kapsadı.
Türkiye’de bakliyat, makarna ve pirinçten sonra düzenli olarak en fazla tüketilen gıda grubu ve araştırmaya katılan kadınların yüzde 98’i düzenli olarak sofralarında bakliyat ürünlerine yer verdiklerini belirtti. Katılımcıların bakliyat ürünleri ile ilgili beklentilerinde ise yüzde 41’lik oranla lezzetli olması ilk sırada yer aldı. Lezzetli olması kriterini yüzde 19’luk oranla çabuk ve iyi pişmesi, yüzde 13’lük oranla besleyici olması takip etti.
Kelebeklenme sorununa Hasata çözümü
Tüketiciler için doğallık tohumdan başlıyor. Ürünlerin, zirai şartların en uygun olduğu bölgeden mahsul edilmesi tüketiciye güven sağlıyor.
Tüketiciler ürüne ait doğal lezzeti yemeklerinde yakalama ve ambalaj içindeki tüm ürünlerin standart pişme performansı konusunda yüksek beklentilere sahip. Kelebeklenme ise ürünlerin muhafaza edilmesinde öne çıkan ciddi bir sorun.
Hasata, kontrollü atmosfer teknolojisi ile kelebeklenme sorununa doğal yöntemlerle çözüm üretir. Ayrıca kilitli flatbottom ambalajı sayesinde, ilk kullanım sırasında ürünlerin dökülüp saçılmasını engeller.
Doğru zirai şartlarda üretim, doğru tarım uygulamaları ile sahici ve doğal lezzetleri sunma iddiasına sahip Hasata ürünlerinin flatbottom ambalajları aç-kapa kullanıma uygun olarak saklama ve kullanım kolaylığı sağlıyor.
“Bakliyatlar ve bitkisel proteinler hem bugünün hem geleceğin besin kaynakları”
Dünyanın önde gelen tarım ürünleri global tedarik zinciri yönetimi şirketi Tiryaki Agro’nun CEO’su Süleyman Tiryakioğlu, Hasata araştırmasının Türk insanının bakliyatta geleneksel lezzetleri tercih ettiğini gösterdiğini belirtirken, “2022 yılından bu yana tüketicilerle güçlü bir güven bağı kurmayı başaran Hasata markamız ile mercimek, fasulye, nohut ve diğer bakliyat ürünlerini en uygun koşullarda, en iyi tohumlarla çiftçilerimiz aracılığıyla üretiyoruz. Ürünlerimizin ikisi coğrafi işaretli, diğerleri ise o ürünle meşhur bölgelerden tedarik ediliyor” dedi.
10 Şubat Dünya Bakliyat Gününün sürdürülebilir yaşam için de önemli bir farkındalık vesilesi olduğunu ifade eden Tiryaki Agro CEO’su Süleyman Tiryakioğlu, “Dünyadaki bitkisel protein tüketimi artışı Türkiye için de geçerli. 2020’li yıllarda dünya genelinde bitkisel protein tüketimi yüzde 200 arttı. Dünya nüfusunun neredeyse yüzde 30'u bitkisel bazlı beslenmeye yöneliyor ve et tüketimini azaltıyor. Bu eğilim, iklim kriziyle mücadele açısından büyük önem taşıyor. Bakliyat ve bitkisel proteinlerin daha fazla tüketilmesi teşvik edilmeli. Bakliyat ve bitkisel proteinler, sadece bugünün değil, geleceğin de besin kaynaklarıdır. Bu değerli besinlere yatırım yapmak, hem sağlığımıza hem de gezegenimize yaptığımız en önemli yatırımdır. Tiryaki Agro olarak, bu bilinçle hareket ediyor, gelecek nesiller için sürdürülebilir ve sağlıklı bir gıda geleceği inşa etmek için çalışıyoruz” dedi.
Haftanın popüler haberleri
Aselsan ile Türasaş'tan işbirliği imzası
Aselsan, Türasaş ile sözleşme imzaladığını duyurdu.
Kütahya Şeker şirketi yönetim kurulu görev dağılımı yaptı
Kütahya Şeker yönetim kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
Özova Tarım şirketi halka arzolacak
Graintürk Holding, bağlı ortağı olduğu Özova Tarım'ın halka arzolacağını duyurdu.
Katılımevim Tasarruf şirketi 10 Mart 2025'de toplanıyor
Katılımevim Tasarruf Şirketi 10 Mart 2025 tarihinde Olağan Genel Kurul Toplantısı'nı yapacağını duyurdu.
Bahadır Kimya Yönetim Kurulunda görev dağılımı belli oldu
Bahadır Kimya Yönetim Kurulu Başkanlığına Serkan Bahadır seçildi.
Dagi, Bağdat caddesindeki mağazasını kapattı
Dagi Giyim Sanayi, Bağdat caddesindeki mağazasını kapattığını duyurdu.
Beyaz Filo'dan yeni bir şirket: Edremit Mobilite Otomotiv
Beyaz Filo, yeni bir şirket kuruluşuna başladıklarını duyurdu.
Amazon, Almanya ve İngiltere’de büyüdü
Amazon Almanya’da yüzde 8,7, İngiltere’de yüzde 12,7 büyüdü.
Paperwork ve Türkkep, iş süreçlerinde dijital devrimi başlatıyor
Kurumlar artık kep iletişimini otomatikleştirerek zamandan tasarruf edecek, hukuki riskleri minimize edecek.
Nohut, kuru fasulye ve mercimek Türk mutfağının baş tacı
10 Şubat Dünya Bakliyat Günü’nde, sofralarımızın vazgeçilmezi olan nohut, mercimek ve kuru fasulye Türk mutfaklarında hak ettiği yeri koruyor.
Türkiye, Texworld Paris'e 58 şirket ile katıldı
Türkiye, Avrupa'nın önde gelen hazır giyim, kumaş, aksesuar ve moda fuarlarından Texworld Paris 2025 Spring Fuarı'na 58 şirketle katıldı.
Şekib Avdagiç'ten reformlar sürmeli çağrısı
İTO Başkanı Şekib Avdagiç, "Ülkemiz, uluslararası piyasalardaki kredi notunu iyileştirecek reformları sürdürmeli" dedi.
THY Teknik AŞ ile IndiGo arasında bakım anlaşması
THY uçak bakım şirketi THY Teknik AŞ ile Hindistan’ın en büyük hava yolu şirketi IndiGo ile anlaşma imzaladı.
İş insanı Asil Nadir hayatını kaybetti
Kıbrıslı Türk iş insanı Asil Nadir hayatını kaybetti.
.tr alan adı sayısı 1,3 milyona yaklaştı
Eylül 2024 sonu itibarıyla TRABİS (.TR Ağ Bilgi Sistemi) kayıtlarında yer alan toplam aktif alan adı sayısı 1 milyon 270 bini buldu.
Sam Altman'e göre Hindistan OpenAI'nin ikinci büyük pazarı
OpenAI CEO'su Sam Altman Hindistan'ın kullanıcı sayısına göre OpenAI'nin ikinci büyük pazarı olduğunu belirtti.
Yapıchem/Fatma Er Sencer: 27 önemli ülkeye ihracat yapıyoruz
Yapıchem Kimya İhracat Satış Direktörü Fatma Er Sencer, 27 önemli ülkeye ihracat yaptıklarını ve bu yıl ihracat ağlarını daha da genişletmeyi hedeflediklerini belirtti.
Cumhurbaşkanlığına 3 gün Cevdet Yılmaz vekalet edecek
10-13 Şubat 2025 tarihlerinde Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
ATTO 2, yılın son çeyreğinde Türkiye'de satışa çıkacak
BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, ATTO 2'nin elektrikli B-SUV segmentine yeni bir soluk getireceğini belirtti.
PRİDA İletişim Ödülleri’ni kazananlar 18 Şubat’ta açıklanacak
PRİDA İletişim Ödülleri 2024’te kazananlar 18 Şubat’ta açıklanacak.
Yaprak Özer yazdı... Ticaret savaşları, Yapay iş kayıpları
Yazar ve içerik ücreticisi Yaprak Özer bu hafta "Paradigma Değişiminden Ne Anlıyoruz?" başlıklı bir yazı kaleme aldı.
Bebek ve çocuk giyimcileri Bursa Junioshow’da buluştu
Bebek ve çocuk konfeksiyonu sektörünün en prestijli uluslararası etkinliklerinden biri olan Junioshow Fuarı, 3 gün süren iş görüşmeleri ve ticari bağlantılarla tamamlandı.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu yeniden WCF Başkanlığı’na seçildi
150 ülkedeki Ticaret ve Sanayi Odasını tek çatı altında birleştiren Dünya Odalar Federasyonu WCF Başkanlığı’na TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu yeniden seçildi.
Ocak 2025’te 5.543 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından Ocak 2025 yılında onaylanan kapasite raporu sayısı 5.543 adet oldu.
Hamas 3 İsrail vatandaşını Kızılhaç'a teslim etti
Gazze'deki 3 İsrailli erkek esir ve Filistinli esirler Uluslararası Kızılhaç ekiplerine teslim edildi.
Paynet hisselerinin yüzde 100'ü İyzico'ya devredildi
Paynet hisselerinin yüzde 100'ü İyzi Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri şirketine devredildi.
ICBC Turkey Bank Uşak Şubesi kapandı
ICBC Turkey Bank, Uşak Şubesinin faaliyetlerine son verdiğini duyurdu.
İş Yatırım GMY Özgür İlke Yerlikaya istifa etti
İş Yatırım Genel Müdür Yardımcısı Özgür İlke Yerlikaya istifa etti.
Suudi e-ticaret satışları 2024'te 53 milyar dolara ulaştı
Mada kartlarını kullanan Suudi e-ticaret satışları 2024'te 53 milyar dolara ulaştı.
Ayça Apak, Walther Kranz Dubai ofisine katıldı
Ayça Apak, Walther Kranz Dubai ofisinin Etkinliklerden Sorumlu Genel Müdürü oldu.
Kärcher Türkiye’nin Pazarlama Müdürü Gökçe Dönmez oldu
Kärcher Türkiye’de 2025 yılı itibarıyla Pazarlama Müdürlüğü görevine Gökçe Dönmez atandı.
"Asil Nadir öldü" haberleri yalanlandı
Vestel'in kurucusu iş insanı Asil Nadir’in ölüm haberi yalanlandı: Yoğun bakımda tedavisi sürüyor.
Sibel Selvi soruyor: Doğru kurum içi iletişim nasıl olmalı?
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, İnsan odaklı çalışma anlayışının temeli kurum içi iletişimi anlattı.
12 Türk firması, Suudi Arabistanlı alıcılar ile bir araya geldi
Mobilya ihracatçıları Körfez'e çıktı.
Panasonic, çözüm yelpazesine Matrox IPMX SDM kartlarını ekliyor
Panasonic, AVoIP çözüm yelpazesine Matrox IPMX SDM kartlarını ekliyor.
Gonzalo Ceballos: Türk turistlerin İspanya’ya ilgisi artarak devam ediyor
İspanya Turizm Müşaviri Gonzalo Ceballos, EMITT 2025 Fuarı’ndaTürkiye-İspanya Turizm Hareketliliğini Değerlendirdi.
IFCO'da Cumartesi son gün
IFCO Cumartesi günkü son gününe tüm hızıyla hazırlanıyor.
İstanbul'un nüfusu 15 milyon 701 bin 602 kişiye ulaştı
Türkiye’nin en kalabalık ili İstanbul'un nüfusu 2024'te 15 milyon 701 bin 602 kişiye ulaşarak 131 ülkeyi geride bıraktı.
THY'nin yolcu sayısı Ocak'ta 6,8 milyona ulaştı
Türk Hava Yollarının (THY), yolcu sayısı ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde yüzde 8,2 artarak 6,8 milyona çıktı.
Küresel yarı iletken satışları 2024'te 627,6 milyar dolara ulaştı
Küresel yarı iletken satışları, 2024'te yıllık bazda yüzde 19,1 artışla 627,6 milyar dolara ulaştı.