Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Areda Piar'ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Haber Giriş Tarihi: 16.03.2025 16:36
Haber Güncellenme Tarihi: 16.03.2025 16:45
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Areda Piar şirketi bir araştırma sonuçlarını yayınladı. Araştırma konusu; Ramazan ayında restoranların iftar menüleri ve fiyatlandırmaları ile ilgili. Yapılan araştırma sonucunda neredeyse çoğunluk iftar menüleriyle fırsatçılık yapıldığını düşünüyor.
Araştırma sonuçlarına göre;
Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Yüzde 68’i artan fiyatlar nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmezken, yüzde 73,7’si restoran seçiminde fiyat uygunluğunu önceliyor.
Halkın en büyük beklentisi daha ekonomik menüler olurken, yüzde 76,4’ü yüksek fiyatları kâr marjına bağlıyor. Yüzde 78,6’sı ise Ramazan’a özel menüleri gösterişli ve israfa yol açan içerikler olarak değerlendiriyor.
Şirketten yapılan sonuç açıklamalarında şu bilgiler verildi:
"Areda Piar olarak gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 45,8’i dışarıda iftar yapmadığını ifade ederken, yüzde 37,5’i yalnızca arkadaş ve akraba buluşmalarında kafe ve restoranları tercih ediyor. Ramazan boyunca iki veya üç kez dışarıda iftar yapanların oranı yüzde 14,2, haftada birkaç kez çıkanların oranı ise yüzde 1,7.
Katılımcıların yüzde 67,8’i orta segment restoranları tercih ederken, yüzde 17,8’i belediye sosyal tesislerini, yüzde 14,4’ü ise lüks restoranları seçiyor. Dışarıda iftar yapanların yüzde 52,5’i 500 TL ve altı menüleri tercih ederken, yüzde 30,7’si 500-1000 TL, yüzde 10,3’ü ise 1000-1500 TL arasındaki menülere yöneliyor.
Kafe ve Restoranlar Fırsatçılık Peşinde mi?
Artan iftar menüsü fiyatları halkın dışarıda iftar yapma kararlarını etkiliyor. Katılımcıların yüzde 68’i fiyat artışı nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmediğini, yüzde 20,6’sı ise önceki yıllara göre daha az dışarıda iftar yaptığını belirtiyor. Daha ekonomik mekanlara yönelenler yüzde 6,5 iken fiyat artışlarının tercihlerini etkilemediğini ifade edenler yüzde 4,9.
Araştırmanın dikkat çeken verilerinden biri, “Sizce iftar menülerinde kafe ve restoranlar fırsatçılık yapıyor mu?” sorusuna Türk halkının yüzde 96,1’inin “Evet” cevabını vermesi. Fırsatçılık yapılmadığını söyleyenler ise yalnızca yüzde 3,9’luk bir kesimi kapsıyor. Bu durum, katılımcılara yöneltilen bir diğer soruda da kendini gösteriyor. “Sizce iftar menü fiyatlarının yüksek olmasının sebebi nedir?” sorusuna katılımcıların yüzde 76,4’ü en büyük nedenin yine “fırsatçılık ve yüksek kâr marjı” olduğunu belirtiyor. Yüzde 34’ü restoran maliyetlerindeki artışı, yüzde 21’i ise lüks restoranların fiyatlarının tüm restoranları etkilediğini ifade ediyor. Ayrıca, yüksek taleplerin etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 20,4.
Halkın Restoranlardan Beklentisi Net: Daha Uygun Fiyatlı Menüler
Restoran seçerken halkın yüzde 73,7’si fiyat uygunluğunu, yüzde 58’i lezzet ve kaliteyi önemsiyor. Menü çeşitliliği yüzde 27,3; servis hızı yüzde 17,5; ulaşım kolaylığı yüzde 15 oranlarında karşılık bulurken, restoranın atmosferi, çocuk alanı ve Ramazan eğlencesi gibi faktörler de seçimde etkili oluyor.
Halkın yüzde 30,7’si gittiği kafe veya restoranda iftar menüsünde daha ekonomik ürün seçenekleri isterken, yüzde 22,8’i iftar menüsüyle sınırlı kalmak istemiyor, yüzde 20,5’i ise geleneksel Ramazan tatlarını arıyor. İftar menüsünün seçenekli olması gerektiğini düşünenler yüzde 18,2 iken aile veya grup indiriminden faydalanmak isteyenlerin oranı yüzde 6,1.
Katılımcıların yüzde 78,6’sı popüler restoranların Ramazan menülerini fazla gösterişli buluyor ve israfa yol açtığını düşünüyor. Yüzde 17,2’si, bu menüleri fiyatına göre yetersiz buluyor. Yeterli ve makul olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 4,1."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Areda Piar'ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Areda Piar şirketi bir araştırma sonuçlarını yayınladı. Araştırma konusu; Ramazan ayında restoranların iftar menüleri ve fiyatlandırmaları ile ilgili. Yapılan araştırma sonucunda neredeyse çoğunluk iftar menüleriyle fırsatçılık yapıldığını düşünüyor.
Araştırma sonuçlarına göre;
Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
Yüzde 68’i artan fiyatlar nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmezken, yüzde 73,7’si restoran seçiminde fiyat uygunluğunu önceliyor.
Halkın en büyük beklentisi daha ekonomik menüler olurken, yüzde 76,4’ü yüksek fiyatları kâr marjına bağlıyor. Yüzde 78,6’sı ise Ramazan’a özel menüleri gösterişli ve israfa yol açan içerikler olarak değerlendiriyor.
Şirketten yapılan sonuç açıklamalarında şu bilgiler verildi:
"Areda Piar olarak gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 45,8’i dışarıda iftar yapmadığını ifade ederken, yüzde 37,5’i yalnızca arkadaş ve akraba buluşmalarında kafe ve restoranları tercih ediyor. Ramazan boyunca iki veya üç kez dışarıda iftar yapanların oranı yüzde 14,2, haftada birkaç kez çıkanların oranı ise yüzde 1,7.
Katılımcıların yüzde 67,8’i orta segment restoranları tercih ederken, yüzde 17,8’i belediye sosyal tesislerini, yüzde 14,4’ü ise lüks restoranları seçiyor. Dışarıda iftar yapanların yüzde 52,5’i 500 TL ve altı menüleri tercih ederken, yüzde 30,7’si 500-1000 TL, yüzde 10,3’ü ise 1000-1500 TL arasındaki menülere yöneliyor.
Kafe ve Restoranlar Fırsatçılık Peşinde mi?
Artan iftar menüsü fiyatları halkın dışarıda iftar yapma kararlarını etkiliyor. Katılımcıların yüzde 68’i fiyat artışı nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmediğini, yüzde 20,6’sı ise önceki yıllara göre daha az dışarıda iftar yaptığını belirtiyor. Daha ekonomik mekanlara yönelenler yüzde 6,5 iken fiyat artışlarının tercihlerini etkilemediğini ifade edenler yüzde 4,9.
Araştırmanın dikkat çeken verilerinden biri, “Sizce iftar menülerinde kafe ve restoranlar fırsatçılık yapıyor mu?” sorusuna Türk halkının yüzde 96,1’inin “Evet” cevabını vermesi. Fırsatçılık yapılmadığını söyleyenler ise yalnızca yüzde 3,9’luk bir kesimi kapsıyor. Bu durum, katılımcılara yöneltilen bir diğer soruda da kendini gösteriyor. “Sizce iftar menü fiyatlarının yüksek olmasının sebebi nedir?” sorusuna katılımcıların yüzde 76,4’ü en büyük nedenin yine “fırsatçılık ve yüksek kâr marjı” olduğunu belirtiyor. Yüzde 34’ü restoran maliyetlerindeki artışı, yüzde 21’i ise lüks restoranların fiyatlarının tüm restoranları etkilediğini ifade ediyor. Ayrıca, yüksek taleplerin etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 20,4.
Halkın Restoranlardan Beklentisi Net: Daha Uygun Fiyatlı Menüler
Restoran seçerken halkın yüzde 73,7’si fiyat uygunluğunu, yüzde 58’i lezzet ve kaliteyi önemsiyor. Menü çeşitliliği yüzde 27,3; servis hızı yüzde 17,5; ulaşım kolaylığı yüzde 15 oranlarında karşılık bulurken, restoranın atmosferi, çocuk alanı ve Ramazan eğlencesi gibi faktörler de seçimde etkili oluyor.
Halkın yüzde 30,7’si gittiği kafe veya restoranda iftar menüsünde daha ekonomik ürün seçenekleri isterken, yüzde 22,8’i iftar menüsüyle sınırlı kalmak istemiyor, yüzde 20,5’i ise geleneksel Ramazan tatlarını arıyor. İftar menüsünün seçenekli olması gerektiğini düşünenler yüzde 18,2 iken aile veya grup indiriminden faydalanmak isteyenlerin oranı yüzde 6,1.
Katılımcıların yüzde 78,6’sı popüler restoranların Ramazan menülerini fazla gösterişli buluyor ve israfa yol açtığını düşünüyor. Yüzde 17,2’si, bu menüleri fiyatına göre yetersiz buluyor. Yeterli ve makul olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 4,1."
Haftanın popüler haberleri
Sigorta şirketlerinde çalışan sayısı 27 bin 540 kişiye ulaştı
Türkiye'de sigorta şirketlerinde çalışan sayısı 2024'te bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 27 bin 540 kişiye ulaştı.
Maliye'den kayırmacılık, ayrıcalık, kıyak iddialarına yalanlama
Gelir İdaresi "bazı şirketlerin vergileri ertelendi" iddialarına yönelik açıklama yaptı.
Türk doğal taş sektörü ürünlerini Çin'de dünyanın beğenisine sundu
Türk doğal taş sektörü, ihracatta en büyük ikinci pazarı olan Çin Halk Cumhuriyeti’nde düzenlenen XIAMEN INTERNATIONAL STONE FAIR-Fuarı’na 49 firmayla katıldı.
Danimarkalı biyoçözüm üreticisi Novonesis 1 yaşında
Danimarka’nın iki büyük biyoçözüm üreticisi Novozymes ve Chr. Hansen’in güçlerini birleştirmesiyle doğan Novonesis birinci yılını kutladı.
AHKİB/Tekin: Hazır giyimde rekabet gücümüzü yeniden kazanmalıyız
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yatırımların durma noktasına geldiğine dikkat çekti.
Yapay zeka genç iş insanları için bir fırsat
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı: Yapay Zekâ Genç İş İnsanlarının Aile Şirketlerine Hızlı Entegrasyonu için Fırsat.
Hitit GM Nevra Karaağaç, SkyAlps ile partner olduklarını duyurdu
Hitit Genel Müdürü Nevra Onursal Karaağaç “SkyAlps, İtalya’daki ilk Partner havayolumuz olarak bizim için heyecan verici bir proje oldu." dedi.
Güler Yatırım Holding, yatırımcılarla bir araya geldi
Güler Yatırım Holding A.Ş., yatırımcı ve analistlerle bir araya geldi.
PayCO GM Fevzi Utku Kılıç "2025 yılında da büyümeye devam edeceğiz"
PayCO Genel Müdürü Fevzi Utku Kılıç, 2024 yılının sürdürülebilir büyüme ve kurumsallaşma hedeflerine emin adımlarla ilerledikleri bir yıl olduğunu belirtti.
TSPB'den ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti eğitimi
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, 7 Nisan 2025 tarihinde çevrim içi ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti eğitimi vereceğini duyurdu.
Çinli Baidu'dan deepseek'e rakip yapay zeka modeli
Çinli Baidu firması, endüstri rekabeti kızışırken iki yeni yapay zekâ modelini piyasaya sürdü.
GE Aerospace, TEI şirketine "Yılın Tedarikçisi" ödülü verdi
TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) dünyanın en büyük uçak motoru üreticisi firmalarından GE Aerospace tarafından "Yılın Tedarikçisi" ödülüne layık görüldü.
İstanbul'da SPK Finans Lisesi açılacak
SPK Finans Lisesi Protokol İmza Töreni düzenlendi.
1915 Çanakkale Köprüsünü 3 yılda 7 milyon araç kullandı
1915 Çanakkale Köprüsü 3 yılda yaklaşık 7 milyon araca hizmet verdi.
Milli bilardocu Semih Saygıner, 2025 PBA Dünya Şampiyonu oldu
Milli bilardocu Semih Saygıner, Güney Kore'deki Profesyonel Bilardo Ligi (PBA) Dünya Şampiyonası finalinde Türk bilardo sporcusu Lütfi Çenet'i yenerek şampiyon oldu.
Bankpozitif'in yönetimi TMSF'ye devredildi
Bankpozitif'in yönetimi TMSF'ye devredildi.
Bugün 18 Mart Şehitleri Anma Günü'nün 110. yıl dönümü
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 110. yıl dönümü.
Bebek katili İsrail Gazze'de 326 kişi öldürdü
İsrail'in bu sabah ateşkesi bozarak Gazze Şeridi'ne başlattığı saldırılarda 326 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Bilici Yatırım, İngiltere'de yatırım şirketi kuracak
Bilici Yatırım, İngiltere'de yatırım şirketi kuracağını duyurdu.
Türk Böbrek Vakfı yeni merkezinde ilk hastasını kabul etti
Türk Böbrek Vakfı Ahmet Ermiş Diyaliz Merkezi taşındığı yeni yerinde kapılarını hastalarına açtı.
Trouw Nutrition Liderlik Konferansı’nı İstanbul’da gerçekleştirdi
Trouw Nutrition Avrupa ve Orta Asya Liderlik Konferansı’nı bu yıl İstanbul’da gerçekleştirdi.
Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası, Çanakkale Şehitlerini andı
Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın düzenlediği Çanakkale Şehitlerini Anma Konseri, Yeşilova Holding’in desteğiyle bir kez daha sanatseverlerle buluştu.
Termo Teknik, yeni ürünü ‘Lotus Kombi’yi pazara sundu
Termo Teknik, A sınıfı enerji verimliliğine sahip olan yeni kombisi Lotus’u satışa sundu.
Sağlıkta yeni bir model: Ruh sağlığı Check-Up
Ruh Sağlığı Check-Up Programları Bütüncül bir yaklaşımla çok yönlü değerlendirme yaparak doğru tedavi planlamasına ışık tutuyor.
Vertiv, yeni ürünlerini tanıttı
Vertiv, Yapay zeka uygulamaları için hibrit sıvı ve hava soğutmasını destekleyen yeni nesil esnek ve yüksek yoğunluklu ısı atımı sistemini tanıttı.
Brandverse Awards başvuruları 28 Mart’a uzatıldı
En başarılı marka ve ajansların belirleneceği Brandverse Awards başvuru dönemi katılımcıların yoğun talebi üzerine 28 Mart’a dek uzatıldı.
BJK, futbolcuları hakkındaki söylenti ve iddiaları yalanladı
Beşiktaş Kulübü, yayınladığı mesajla birçok futbolcusunu kadro dışı bırakacağı ve yollarını ayıracağı iddialarını yalanladı.
Murat Ülker sordu, Murat Ülker cevapladı
Murat Ülker, hem takipçilerinden gelen soruları, hem de kendine sorduğu soruları cevapladı.
BTSO, tekstilde 6 Ur-Ge Projesine imza attı
BTSO Tekstil Konseyi toplantısında tekstil alanında 6 UR-GE projesi gerçekleştirildiği belirtildi.
İngiltere, Çin ile iklim eylemi için işbirliği yapmak istiyor
İngiltere, Çin ile iklim eylemi için işbirliği yapmak istiyor.
Ford, Almanya operasyonlarını canlandırmak için yatırım planlıyor
Ford, Almanya operasyonlarını canlandırmak için 4,4 milyar avroluk yatırım planlıyor.
Rize'de ocak-şubat döneminde 1,8 milyon dolarlık çay ihracatı yapıldı
Rize'den yılın ocak-şubat döneminde yapılan çay ihracatı 1 milyon 814 bin dolar oldu.
Netflix, Disney+, Exxen, BluTV, Amazon ve Gain'e rekabet soruşturması
Rekabet Kurulu, film, dizi gibi içeriklere yönelik abonelik temelli isteğe bağlı video hizmeti sunan Netflix, Disney+, Exxen, BluTV, Amazon ve Gain hakkında soruşturma açtı.
IC Enterra Üst Yöneticisi Cem Aşık oldu
IC Enterra Yenilenebilir Enerji'nin Üst Yöneticisi (CEO) Cem Aşık oldu.
İTO, Made in Steel Fuarına ticaret heyeti düzenliyor
Made in Steel Fuarı, 6-8 Mayıs 2025 tarihlerinde Milano İtalya'da düzenlenecek.
Bozüyük sanayiinde neler oluyor?
Bilecik Haber, Türkiye'nin en önemli, en huzurlu ve en güzel ilçelerinden Bozüyük'te yaşanan Küçük Sanayi Kavgaları'nı manşetine taşıdı.
TCL, Lösev çocukları için Gaming Salonu kurdu
TCL Electronics LÖSEV ortaklığında, Bilkom katkılarıyla LÖSEV yurtlarında barınan ve tedavi gören çocuk ve gençler için gaming odası kuruldu.
Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Areda Piar'ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
İnternetten sponsorlu-reklamlı dolandırıcılıklara dikkat
Tüketiciler Birliğinden internette "sponsorlu-reklamlı dolandırıcılık" uyarısı.
Türkpatent patent ve marka ücretlerinde artış yaptı
Türk Patent ve Marka Kurumunun (TÜRKPATENT) bu yıl uyguladığı ücret tarifesinde düzenleme yapıldı.