Kadın Dostu Markalar Platformu Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkaracak
Kadın Dostu Markalar Platformu Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkaracak
Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, Türkiye’nin eşitlik haritasını çizecek.
Haber Giriş Tarihi: 08.04.2025 12:59
Haber Güncellenme Tarihi: 08.04.2025 13:01
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından hayata geçirilmesi için çalışmaları başlatılan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, iş dünyasında cinsiyet eşitliğine dair verileri ortaya koyarak bir anlamda Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkarmaya hazırlanıyor. 81 ilde uygulanması hedeflenen geniş çaplı bir sosyal araştırma niteliği taşıyan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi için başlayan anket süreci, iş dünyasından gelen yoğun talep nedeniyle 16 Nisan 2025 tarihine kadar uzatıldı.
Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından hayata geçirilen Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, iş dünyasında cinsiyet eşitliğini kurumsal ölçekte ve ülke genelinde ele alan ilk veri temelli değerlendirme aracı olmaya hazırlanıyor. Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri töreninde tanıtılan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, eşitlikçi bir iş dünyası yapısının dönüşüm yolculuğunda şirketlere rehberlik edecek önemli bir adım olarak öne çıkıyor.
Bu yıl 5. kez gerçekleştirilen Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri töreninde, endeks kapsamında yürütülecek anket çalışmaları ile iş dünyasında cinsiyet eşitliğine dair veriler sistematik biçimde toplanmaya başlandı. Kadın Dostu Markalar Endeksi kapsamında 6 Mart’taki ödül töreninde başlayan anket süreci, iş dünyasından gelen yoğun talep nedeniyle 16 Nisan 2025 tarihine kadar uzatıldı.
81 İl, 1 Ortak Hedef: Eşitlik
Kadın Dostu Markalar Endeksi, 81 ilde uygulanması hedeflenen geniş çaplı bir sosyal araştırma niteliği taşıyor. Endeks; sektör, firma ölçeği ve bölgesel dağılımlara göre şirketleri analiz ederek, iş dünyasında cinsiyet eşitliği alanında atılan adımları görünür kılmayı amaçlıyor. Türkiye genelinden küçük ve büyük ölçekli işletmelerin tümünün katılım sağlayabildiği anket sayesinde; şirketlerin, illerine, ölçeklerine ve sektörlerine göre ülke genelindeki değerlendirmelerini görebilme fırsatı bulması planlanıyor.
Ankara Ticaret Odası, Ankara Sanayi Odası, Çankaya Üniversitesi Kadın Çalışmaları Merkezi (KADUM) ve Ankara Kent Konseyi gibi önemli paydaşların desteğiyle 2025 yılında ilk adımları atılan projenin ülke ölçeğinde yayılmasıyla birlikte 81 ilin sanayi ve ticaret odaları, ilgili meslek kuruluşları, STK oluşumları, üniversiteler ve özel sektörün değerli katkı ve paydaşlıklarına açılmış durumda. Yürütülen bu kapsamlı çalışma ile 2025 yılı sonunda Türkiye genelinde Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi özel bir raporla kamuoyu ile paylaşılacak.
Kadın Dostu Markalar Endeksi’nin ilk adımları; Ankara Ticaret Odası, Ankara Sanayi Odası, Çankaya Üniversitesi Kadın Çalışmaları Merkezi (KADUM) ve Ankara Kent Konseyi gibi önemli paydaşların desteğiyle Kasım 2024’te Ankara ölçeğinde hazırlanan raporla atıldı. 2025 yılı Mart ayında ise ülke geneline yayılarak 81 ilin sanayi ve ticaret odaları, ilgili meslek kuruluşları, STK oluşumları, üniversiteler ve özel sektörün katkı ve paydaşlıklarına açılan bu kapsamlı çalışma neticesinde, yıl sonunda Türkiye genelinde Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi özel bir raporla kamuoyu ile paylaşılacak.
“Endeks Şirketler İçin Birçok Fırsat Sunuyor”
Kadın Dostu Markalar Platformu Kurucusu Nazlı Demirel, Kadın Dostu Markalar Endeksi’nin şirketlere yalnızca toplumsal sorumluluk değil, aynı zamanda kurumsal sürdürülebilirlik ve itibar yönetimi açısından da güçlü bir araç sunduğunu dile getirdi. Endekse katılan markaların, iç süreçlerini objektif kriterlerle değerlendirme, gelişim alanlarını belirleme ve kadın dostu uygulamalarını görünür kılma fırsatı yakaladığını vurgulayan Demirel, “Bu sayede işletmeler, hem insan kaynağında bağlılık ve çeşitliliği artırıyor hem de kamuoyu ve iş ortakları nezdinde güçlü bir konum elde ediyorlar. Endeks, markalar için stratejik bir fark yaratma ve örnek olma yolunda önemli bir adım atma fırsatı sunuyor” dedi.
Kadın Dostu Markalar Platformu’nun bu araştırmayı 2025 yılından itibaren her yıl mart ayında gerçekleştirerek, işletmelerin bu yönde gelişimlerini hem desteklemeyi hem de sürdürülebilir bir biçimde takip edebilmeyi ve toplumsal faydaya dönüştürmeyi hedeflediğini söyleyen Nazlı Demirel, “Türkiye’nin dört bir yanındaki şirketleri; eşitlikçi iş süreçlerini ve kadın dostu uygulamalarını güçlendirmeye, veriye dayalı gelişim adımları atmaya ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik iş dünyasında hedeflenen eşitliği sağlamak için markalarımızla ve paydaşlarımızla ortak değer üretmeye davet ediyoruz. Bu amaçla Türkiye genelindeki şirketler, tr.surveymonkey.com/r/KNS96TX adresinde yer alan form üzerinden başvurularını iletebilirler” diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kadın Dostu Markalar Platformu Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkaracak
Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, Türkiye’nin eşitlik haritasını çizecek.
Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından hayata geçirilmesi için çalışmaları başlatılan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, iş dünyasında cinsiyet eşitliğine dair verileri ortaya koyarak bir anlamda Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkarmaya hazırlanıyor. 81 ilde uygulanması hedeflenen geniş çaplı bir sosyal araştırma niteliği taşıyan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi için başlayan anket süreci, iş dünyasından gelen yoğun talep nedeniyle 16 Nisan 2025 tarihine kadar uzatıldı.
Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından hayata geçirilen Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, iş dünyasında cinsiyet eşitliğini kurumsal ölçekte ve ülke genelinde ele alan ilk veri temelli değerlendirme aracı olmaya hazırlanıyor. Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri töreninde tanıtılan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, eşitlikçi bir iş dünyası yapısının dönüşüm yolculuğunda şirketlere rehberlik edecek önemli bir adım olarak öne çıkıyor.
Bu yıl 5. kez gerçekleştirilen Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri töreninde, endeks kapsamında yürütülecek anket çalışmaları ile iş dünyasında cinsiyet eşitliğine dair veriler sistematik biçimde toplanmaya başlandı. Kadın Dostu Markalar Endeksi kapsamında 6 Mart’taki ödül töreninde başlayan anket süreci, iş dünyasından gelen yoğun talep nedeniyle 16 Nisan 2025 tarihine kadar uzatıldı.
81 İl, 1 Ortak Hedef: Eşitlik
Kadın Dostu Markalar Endeksi, 81 ilde uygulanması hedeflenen geniş çaplı bir sosyal araştırma niteliği taşıyor. Endeks; sektör, firma ölçeği ve bölgesel dağılımlara göre şirketleri analiz ederek, iş dünyasında cinsiyet eşitliği alanında atılan adımları görünür kılmayı amaçlıyor. Türkiye genelinden küçük ve büyük ölçekli işletmelerin tümünün katılım sağlayabildiği anket sayesinde; şirketlerin, illerine, ölçeklerine ve sektörlerine göre ülke genelindeki değerlendirmelerini görebilme fırsatı bulması planlanıyor.
Ankara Ticaret Odası, Ankara Sanayi Odası, Çankaya Üniversitesi Kadın Çalışmaları Merkezi (KADUM) ve Ankara Kent Konseyi gibi önemli paydaşların desteğiyle 2025 yılında ilk adımları atılan projenin ülke ölçeğinde yayılmasıyla birlikte 81 ilin sanayi ve ticaret odaları, ilgili meslek kuruluşları, STK oluşumları, üniversiteler ve özel sektörün değerli katkı ve paydaşlıklarına açılmış durumda. Yürütülen bu kapsamlı çalışma ile 2025 yılı sonunda Türkiye genelinde Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi özel bir raporla kamuoyu ile paylaşılacak.
Kadın Dostu Markalar Endeksi’nin ilk adımları; Ankara Ticaret Odası, Ankara Sanayi Odası, Çankaya Üniversitesi Kadın Çalışmaları Merkezi (KADUM) ve Ankara Kent Konseyi gibi önemli paydaşların desteğiyle Kasım 2024’te Ankara ölçeğinde hazırlanan raporla atıldı. 2025 yılı Mart ayında ise ülke geneline yayılarak 81 ilin sanayi ve ticaret odaları, ilgili meslek kuruluşları, STK oluşumları, üniversiteler ve özel sektörün katkı ve paydaşlıklarına açılan bu kapsamlı çalışma neticesinde, yıl sonunda Türkiye genelinde Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi özel bir raporla kamuoyu ile paylaşılacak.
“Endeks Şirketler İçin Birçok Fırsat Sunuyor”
Kadın Dostu Markalar Platformu Kurucusu Nazlı Demirel, Kadın Dostu Markalar Endeksi’nin şirketlere yalnızca toplumsal sorumluluk değil, aynı zamanda kurumsal sürdürülebilirlik ve itibar yönetimi açısından da güçlü bir araç sunduğunu dile getirdi. Endekse katılan markaların, iç süreçlerini objektif kriterlerle değerlendirme, gelişim alanlarını belirleme ve kadın dostu uygulamalarını görünür kılma fırsatı yakaladığını vurgulayan Demirel, “Bu sayede işletmeler, hem insan kaynağında bağlılık ve çeşitliliği artırıyor hem de kamuoyu ve iş ortakları nezdinde güçlü bir konum elde ediyorlar. Endeks, markalar için stratejik bir fark yaratma ve örnek olma yolunda önemli bir adım atma fırsatı sunuyor” dedi.
Kadın Dostu Markalar Platformu’nun bu araştırmayı 2025 yılından itibaren her yıl mart ayında gerçekleştirerek, işletmelerin bu yönde gelişimlerini hem desteklemeyi hem de sürdürülebilir bir biçimde takip edebilmeyi ve toplumsal faydaya dönüştürmeyi hedeflediğini söyleyen Nazlı Demirel, “Türkiye’nin dört bir yanındaki şirketleri; eşitlikçi iş süreçlerini ve kadın dostu uygulamalarını güçlendirmeye, veriye dayalı gelişim adımları atmaya ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik iş dünyasında hedeflenen eşitliği sağlamak için markalarımızla ve paydaşlarımızla ortak değer üretmeye davet ediyoruz. Bu amaçla Türkiye genelindeki şirketler, tr.surveymonkey.com/r/KNS96TX adresinde yer alan form üzerinden başvurularını iletebilirler” diye konuştu.
Haftanın popüler haberleri
Buğra Küçükkayalar: Trump vergilerini avantaja çevirmeliyiz
BUSİAD Başkanı Küçükkayalar, ABD Başkanı'nın aldığı kararın, dünya ticareti açısından olumlu olmadığını söyledi.
KOOP-DES 2025 destekleri katlandı! Üst sınır 1 milyon lira
Makine alımı 1 milyon TL’ye, fuar desteği 150 bin TL’ye çıktı. Kadın kooperatiflerine özel artışlar var. Başvurular 15 Nisan-30 Mayıs’ta!
DHL, depolarında yapay zeka kullanıyor
DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Buket Cox, yapay zekanın depo yönetiminde envanter optimizasyonu, kritik süreçlerin otomasyonu ve tedarikçi risk analizlerinde etkin bir şekilde kullanıldığını belirtti.
Simge Kaya, Mesleki Eğitim Kurumları Derneğini kurdu
Simge Kaya, Marmara Bölgesi Mesleki Eğitim Kurumları Derneği’nin kuruluşunu duyurdu.
İklimlendirme Zirvesi 5 Mayısta 400 profesyoneli ağırlayacak
İSKİD İklimlendirme Zirvesi, “İklim Değişiyor, Siz Değişime Hazır mısınız?” temasıyla 5 Mayıs Pazartesi günü Hilton Bosphorus Convention Center’da düzenlenecek.
Şarkıcı Tarkan'ın annesi Neşe Tevetoğlu hayatını kaybetti
Şarkıcı Tarkan'ın Antalya’da yaşayan annesi Neşe Tevetoğlu, kalp krizi nedeniyle vefat etti.
Güvenlik güçleri siber suçlulara nefes aldırmıyor
"Siber suç ve suçlulara yönelik" operasyonlarda 223 şüpheli yakalandı.
Milli Eğitim Bakanlığı sözleşmeli öğretmen atama takvimini açıkladı
MEB 15 bin sözleşmeli öğretmen ataması için takvimi açıkladı.
Hedef Holding CEO'su Bülent Kırımlı oldu
Hedef Holding, CEO'luk görevine Bülent Kırımlı'nın atandığını duyurdu.
Tureks Turizm, Şişecam ile 630 milyon liralık anlaşma imzaladı
Sözleşme 2026 sonuna kadar yenilendi, KAP'ta duyuruldu.
AHES GYO’nun Gazipaşa’daki otel projesine onay
700 yataklı 5 yıldızlı otel için Turizm Yatırım Belgesi alındı.
Moody's, Vestel'in kredi notunu Caa1'e düşürdü
VESTEL Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş., uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's’in yaptığı son değerlendirme sonucunda kredi notunda düşüş yaşadı.
AYEN Enerji, 2025 denetimi için PWC ile anlaştı
AYEN Enerji A.Ş., 2025 yılına ait hesap döneminin bağımsız denetimi için önemli bir adım attı.
Oncosem ile OMÜ'den 79 milyon liralık Kemoterapi Anlaşması
Oncosem, OMÜ Hastanesi'ne 79 Milyon TL'lik Kemoterapi Hizmeti Verecek.
Turkcell, Güney Bağımsız Denetim'i seçti
Turkcell, şirketin 2025 yılı faaliyetlerinin ve sürdürülebilirlik raporlarının denetimi için Güney Bağımsız Denetim ve SMMM A.Ş.'ni görevlendirme kararı aldı.
Smart Enerji'den 29,2 milyon dolarlık dev proje
Aliağa'da üretilecek yerli güneş hücreleri, 2026'da enerji üretimine başlayacak.
Fitch, Lider Faktoring'in kredi notunu BBB+(tur) olarak teyit etti
Fitch Ratings, Lider Faktoring'in ulusal para birimi cinsinden uzun vadeli kredi notunu BBB+(tur) olarak teyit etti. Kuruluşun görünümü "Durağan" olarak belirlendi.
KİMTEKS, Otomotiv Kalite Standardı IATF 16949 sertifikasını aldı
KİMTEKS POLİÜRETAN, otomotiv sektörünün küresel kalite standardı IATF 16949:2016 sertifikasını kazandı. Bu başarı, şirketin uluslararası rekabet gücünü ve ihracat potansiyelini artıracak.
Dorukmak, ABD pazarına açılmak için Hannover'de
Dorukmak, dünyanın en büyük endüstri fuarlarından Hannover Messe’ye bu yıl sekizinci kez katıldı.
TÜBİSAD Plus'ta Girişim Finansmanı ve Scale-Up Stratejileri
TÜBİSAD Plus'ın yeni bölümde finansal yönetim konuşuldu.
THBB'de Yavuz Işık dönemi devam ediyor
Yavuz Işık, yeniden Türkiye Hazır Beton Birliği Yönetim Kurulu Başkanı seçildi.
GÜNEŞDER'in Yeni başkanı Mehmet Özer oldu
GÜNEŞDER'de yeni dönem: Mehmet Özer Başkan seçildi.
PO/Marine, MED ECA uyumlu ULSFO yakıt ikmaline başladı
1 Mayıs 2025 itibarıyla MED ECA olarak tanımlanacak Akdeniz bölgesinde, yüzde 0,10 oranından fazla sülfür içeren denizcilik yakıtlarının kullanımına izin verilmeyecek.
Protel Teknoloji Günleri’nde otel trendleri tartışıldı
Otel, restoran, kafe, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan Protel, Protel Teknoloji Günlerinde turizm profesyonellerini ağırladı.
Armis, İnegöl'de Türkiye'nin en büyük yatak mağazasını açtı
Armis Yatak, Türkiye’nin en büyük yatak mağazası olan 606.satış noktasını mobilya sektörünün kalbi olan Bursa’nın İnegöl ilçesinde açtı.
Mert Fırat ve ekibi yeniden Tiyatro Kooperatifi yönetiminde
Mert Fırat, Gülhan Kadim, Muharrem Uğurlu, Burak Satıbol, Hakan Silahsızoğlu, Eyüp Emre Uçaray ve Vildan Güleç kooperatif yönetimini üstlendi.
Sağlık Politikaları Kurulu Başkanvekilliğine yeniden Prof. Dr. Topaloğlu atandı
Cumhurbaşkanlığı Sağlık Politikaları Kurulu Başkanvekilliğine yeniden Prof. Dr. Serkan Topaloğlu atandı.
Düğün sezonu alışverişleri başladı
Düğün sezonu başlarken, mobilyadan çeyizlik ürünlere ve düğün mekanlarına kadar birçok alanda ticaret hareketlendi.
Türsab'tan kruvaziyer turizminde yıllık 3 milyon yolcu hedefi
TÜRSAB Başkan Yardımcısı Davut Günaydın, "Kruvaziyer müşteri sayısını bizim direkt 3 milyona çıkarmamız gerekiyor." dedi.
Mücevher ihracatı ilk çeyrekte yüzde 72,1 arttı
Türkiye'nin mücevher ihracatı ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 72,1 artış kaydederek 2 milyar 570 milyon 81 bin dolara ulaştı.
Binek otomobil ihracatında artış
Binek otomobil ihracatı ilk çeyrekte "tam gaz" devam etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan önemli mesajlar
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine toplantısı sonrası kamuoyuna açıklamalarda bulundu.
Migros'un bağımsız denetimini PwC yapacak
Migros, bağımsız denetim hizmetini PwC şirketinden alacağını duyurdu.
Ali Berke Tükenmez'e Beşiktaş'ta yeni görev
Beşiktaş A.Ş., Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeliğine Ali Berke Tükenmez'in atandığını duyurdu.
TOBB Kırtasiye Ürünleri Meclisi Başkanlığına Vecdet Fehmi Şendil seçildi
Gıpta Ofis Kırtasiye ve Promosyon Ürünleri İml. San. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vecdet Fehmi Şendil oy birliği ile Meclis Başkanı seçildi.
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi toplandı
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında toplandı.
Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği “TÜREK” kuruldu
Türk Devletler Dünyasında bir ilk: “Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” “TÜREK” kuruldu.
Ahu Serter, Tüsiad girişimcilerini misafir etti
TÜSİAD'ın 2016 yılından bu yana düzenlediği Kurumlarda Girişimcilik Buluşmalarının 21.si Fark Labs ev sahipliğinde gerçekleşti.
KALBİR Başkanı Mustafa Karaman Kalite dersi zorunlu olmalıdır
Bursa-Kalite Birliği Derneği (KALBİR), ‘Milli Ses Ver’ projesinin tanıtımı için basın toplantısı düzenledi.
Goodyear, Eagle ürün serisinin 45. yılını kutluyor
Goodyear, bu yıl en bilinen ultra yüksek performanslı ürün serisi olan Goodyear Eagle markalı lastiklerinin 45. yılını kutluyor.