Öngörü: Avrupa e-ticareti 5 yılda yüzde 45 büyüyecek
Öngörü: Avrupa e-ticareti 5 yılda yüzde 45 büyüyecek
Forrester, 2024 ile 2029 yılları arasında Avrupa'da çevrimiçi satışlarda artış olacağını öngörüyor.
Haber Giriş Tarihi: 12.02.2025 20:47
Haber Güncellenme Tarihi: 12.02.2025 20:52
Kaynak:
Haber Merkezi
Çevrimiçi satışların 2024'te 389 milyar avrodan 2029'da 565 milyar avroya çıkacağını öngörüyor. Çevrimiçi satışlar ayrıca toplam perakende satışlarının daha büyük bir payını alacak.
Bu veriler, Amerikan araştırma şirketi Forrester tarafından yakın zamanda yayınlanan bir çalışmadan geliyor. Rapor, Batı Avrupa'nın en büyük beş ekonomisini ele alıyor: Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Birleşik Krallık. Şirket, 2023'te 2028'e kadar çevrimiçi satışlarda yıllık yüzde 9,2'lik bir büyüme oranı öngörmüştü.
Yıllık büyüme oranı yüzde 7,8
Bu yeni raporda, beklenen yıllık büyüme oranının biraz yavaşladığı görülüyor. Şirket, 2023 ile 2029 arasında yüzde 7,8'lik bir bileşik yıllık büyüme oranı bekliyor. Ayrıca, beş pazarda çevrimiçi satışlar 2029'a kadar tüm perakende satışlarının neredeyse yüzde 21'lik bir payını temsil edecek. 2024'te bu pay hala yüzde 16 idi.
Çevrimdışı perakende 2029 yılına kadar yüzde 1,7'lik bileşik yıllık büyüme oranıyla büyüyecek
Avrupa'da e-ticaretin önemli ölçüde büyümesi beklenirken, çevrimdışı perakende daha yavaş bir oranda artacaktır. 2029'a kadar, çevrimdışı perakende satışlarının yalnızca yüzde 1,7'lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesi tahmin ediliyor. 2023'te bu oran hala yüzde 4,1 ve 2022'de yüzde 8,9 idi.
Avrupa e-ticaretine İngiltere hakim
Piyasalara ayrı ayrı bakıldığında, Forrester Birleşik Krallık'ın Avrupa e-ticaretine hakim olacağını öngörüyor. Piyasanın 2029'a kadar 207 milyar avro (veya 176 milyar İngiliz sterlini) ciroya ulaşması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl ciro 152 milyar avro (130 milyar İngiliz sterlini) idi.
Alman e-ticareti de geçen yıl 97 milyar avro olan çevrimiçi satışlardan 2029'a kadar 146 milyar avroya çıkacak. Fransa'da ise çevrimiçi ciro 2029'da 106 milyar avroya ulaşacak. Geçtiğimiz yıl ciro 73 milyar avroydu.
İngiltere'de çevrimiçi satışlar tüm perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacak
Birleşik Krallık'taki e-ticaret, 2029'a kadar toplam perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacakken, Alman e-ticaretinin payı yüzde 21 olacak. Fransa'da çevrimiçi satışların payı yüzde 17'ye ulaşacak. Ayrıca, Forrester'a göre bu bölgelerin pazar yeri odaklı büyümenin merkezi haline gelmesi bekleniyor.
'Perakende manzarasını yeniden şekillendiriyoruz'
Forrester'da baş tahmin analisti olan Jitender Miglani, "Çevrimiçi satışların büyümesi perakende manzarasını yeniden şekillendiriyor ve işletmelere daha fazla kolaylık sunarak ve kişiye özel alışveriş deneyimleri sunarak müşteri tabanlarını genişletme fırsatları sağlıyor" diyor . "Avrupalı perakendeciler, artan çevrimiçi talebi karşılamak için çok kanallı stratejiler benimsemek üzere gelişmiş dijital platformlara yatırım yapmayı düşünmelidir. Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alanlarda müşteri deneyimini doğru şekilde elde etmek, önümüzdeki on yılda pazar hakimiyetini belirleyecektir."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Öngörü: Avrupa e-ticareti 5 yılda yüzde 45 büyüyecek
Forrester, 2024 ile 2029 yılları arasında Avrupa'da çevrimiçi satışlarda artış olacağını öngörüyor.
Çevrimiçi satışların 2024'te 389 milyar avrodan 2029'da 565 milyar avroya çıkacağını öngörüyor. Çevrimiçi satışlar ayrıca toplam perakende satışlarının daha büyük bir payını alacak.
Bu veriler, Amerikan araştırma şirketi Forrester tarafından yakın zamanda yayınlanan bir çalışmadan geliyor. Rapor, Batı Avrupa'nın en büyük beş ekonomisini ele alıyor: Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Birleşik Krallık. Şirket, 2023'te 2028'e kadar çevrimiçi satışlarda yıllık yüzde 9,2'lik bir büyüme oranı öngörmüştü.
Yıllık büyüme oranı yüzde 7,8
Bu yeni raporda, beklenen yıllık büyüme oranının biraz yavaşladığı görülüyor. Şirket, 2023 ile 2029 arasında yüzde 7,8'lik bir bileşik yıllık büyüme oranı bekliyor. Ayrıca, beş pazarda çevrimiçi satışlar 2029'a kadar tüm perakende satışlarının neredeyse yüzde 21'lik bir payını temsil edecek. 2024'te bu pay hala yüzde 16 idi.
Çevrimdışı perakende 2029 yılına kadar yüzde 1,7'lik bileşik yıllık büyüme oranıyla büyüyecek
Avrupa'da e-ticaretin önemli ölçüde büyümesi beklenirken, çevrimdışı perakende daha yavaş bir oranda artacaktır. 2029'a kadar, çevrimdışı perakende satışlarının yalnızca yüzde 1,7'lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesi tahmin ediliyor. 2023'te bu oran hala yüzde 4,1 ve 2022'de yüzde 8,9 idi.
Avrupa e-ticaretine İngiltere hakim
Piyasalara ayrı ayrı bakıldığında, Forrester Birleşik Krallık'ın Avrupa e-ticaretine hakim olacağını öngörüyor. Piyasanın 2029'a kadar 207 milyar avro (veya 176 milyar İngiliz sterlini) ciroya ulaşması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl ciro 152 milyar avro (130 milyar İngiliz sterlini) idi.
Alman e-ticareti de geçen yıl 97 milyar avro olan çevrimiçi satışlardan 2029'a kadar 146 milyar avroya çıkacak. Fransa'da ise çevrimiçi ciro 2029'da 106 milyar avroya ulaşacak. Geçtiğimiz yıl ciro 73 milyar avroydu.
İngiltere'de çevrimiçi satışlar tüm perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacak
Birleşik Krallık'taki e-ticaret, 2029'a kadar toplam perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacakken, Alman e-ticaretinin payı yüzde 21 olacak. Fransa'da çevrimiçi satışların payı yüzde 17'ye ulaşacak. Ayrıca, Forrester'a göre bu bölgelerin pazar yeri odaklı büyümenin merkezi haline gelmesi bekleniyor.
'Perakende manzarasını yeniden şekillendiriyoruz'
Forrester'da baş tahmin analisti olan Jitender Miglani, "Çevrimiçi satışların büyümesi perakende manzarasını yeniden şekillendiriyor ve işletmelere daha fazla kolaylık sunarak ve kişiye özel alışveriş deneyimleri sunarak müşteri tabanlarını genişletme fırsatları sağlıyor" diyor . "Avrupalı perakendeciler, artan çevrimiçi talebi karşılamak için çok kanallı stratejiler benimsemek üzere gelişmiş dijital platformlara yatırım yapmayı düşünmelidir. Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alanlarda müşteri deneyimini doğru şekilde elde etmek, önümüzdeki on yılda pazar hakimiyetini belirleyecektir."
---
Kaynak: ecommercenews.eu
Haftanın popüler haberleri
Microsoft Türkiye’nin Kurumsal İletişim Direktörü Ayça Demirci Turgay oldu
Ayça Demirci Turgay, Microsoft Türkiye bünyesinde Kurumsal İletişim Direktörü olarak yeni görevine başladı.
Muhasebe dışı defterler elektronik ortamda tutulacak
"İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ" 1 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girecek.
BDDK, Tüketici kredilerinde vade sınırlarını değiştirdi
BDDK, ihtiyaç kredisi vade sınırlamasında parasal tutarlarda yeni bir düzenlemeye gitti.
MHP Lideri Bahçeli taburcu oldu
MHP Genel Merkezi Genel Başkan Devlet Bahçeli'nin bugün taburcu olduğunu duyurdu.
Apple, Alibaba ile iş birliği yapıyor
Apple, Çin'deki Iphone'lara yapay zekâ özellikleri getirmek için Alibaba ile iş birliği yapıyor.
Rekabet Kurulundan İntema'ya idari para cezası
İntema, Rekabet Kurulunun soruşturma kararını duyurdu.
Türkiye ile Pakistan arasında ticaret anlaşmaları imzalandı
Türkiye ile Pakistan arasında ticaretin geliştirilmesine yönelik anlaşmalar imzalandı.
Multi-Agent Yapay Zeka Çözümü Arya ile satış yönetimi
Ekmob, satış ekiplerine yönelik geliştirdiği Multi-Agent yapay zeka çözümü Arya ile operasyonel verimliliği artırmayı hedefliyor.
"Akademisyen Robot Maya" Arı Bilgi'de!
Arı Bilgi, insansı robot Akademisyen Maya'yı eğitim kadrosuna dahil etti.
Erdem Çenesiz: Trump’ın seçilmesi seramik sektörü açısından olumlu olacak
Çenesiz’e göre ABD’de Donald Trump’ın başkan seçilmesi de Türk seramik sektörü açısından olumlu olacak.
Avrasya tüneli zaman, yakıt değil birçok faydaya sebep oluyor
.Avrasya Tüneli’nin ilk Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı.
Golden Global Yatırım Bankası'na önemli bir pozisyon
Golden Global Yatırım Bankası, IILM Kısa Vadeli Sukuk Sertifikası Programı’nın dünya çapındaki ”Piyasa Yapıcı” bankalarından biri oldu.
Termo Teknik’in yeni iletişim ajansı ‘ETM İletişim’ oldu
Termo Teknik, yeni dönem iletişim çalışmaları için ETM İletişim ile anlaştı.
"Arapgir balıklı pilavı" coğrafi işaret tescil belgesi aldı
"Arapgir balıklı pilavı"na Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından coğrafi işaret tescil belgesi verildi.
Honda, Nissan ve Mitsubishi birleşme planlarını sonlandırdı
Japon otomobil üreticileri Honda, Nissan ve Mitsubishi’nin birleşme planlarını sonlandırdıkları bildirildi.
Funda Küçükosmanoğlu'nun Zorlu Enerjide 3 ödül mutluluğu
Zorlu Enerji Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Funda Küçükosmanoğlu, şirketin Communitas Awards 2024’te 3 ödül birden kazandığını duyurdu.
Rekabet Kurumu Ramazan öncesi et denetimlerini artıracak
Rekabet Kurumu ramazan öncesi kırmızı et fiyatları için harekete geçti.
Tikutu ve eLab’den iş birliği
Türkiye'nin çocuklara özel ilk sesli tiyatro platformu Tikutu, eLab ile heyecan verici bir iş birliğine imza atıyor!
Sinem Yalçın: Çalışanların yüzde 60'ı bu yıl iş değiştirmeyi planlıyor
Aon'un Global Çalışan Duyarlılığı Araştırması, çalışanların mevcut işlerinden genel anlamda memnun olmadıklarını gözler önüne seriyor.
Deniz Bensusan: KLOK firmaların içerik üretim süreçlerini 4 kat hızlandırıyor
KLOK Kurucusu Deniz Bensusan, “Müşterilerimize hız, verimlilik ve stratejik uyum fırsatı sunarak rekabette bir adım öne geçmelerini sağlıyoruz” diyor.
Bugün kandil! Büyüklerimizi ziyaret etmeyi ihmal etmeyelim
Ramazanın müjdecisi Berat Kandili idrak edilecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Pakistan'da
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, resmi temaslarda bulunmak üzere Pakistan'a gitti.
Influencerler dijital iletişimde öncü bir rol oynuyor
BTM Bilgiyi Ticarileştirme Merkezinin blogunda Influencer Pazarlaması: Markalar İçin Fırsatlar ve Riskler konusu işlendi.
Grower yatırım aldı
BTM girişimlerinden yapay zekâ odaklı dijital pazarlama çözümü sunan Grower, 2,5 milyon USD değerleme üzerinden yatırım aldı.
YASED Başkanı Engin Aksoy: AB’deki rekabetçilik fırsatlar doğuruyor
Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED) Yönetim Kurulu Başkanı Engin Aksoy, 2024 yılı değerlendirmesi ve 2025 gündemini basın mensuplarıyla paylaştı.
Adidas Samba OG model ayakkabılarda domuz derisi tespit edildi
Reklam Kurulu, adidas’ın kullanıldığını açıklamadığı gerekçesiyle firmaya 550 bin 59 TL idari para cezası verdi.
Vestel tedarikçi günü 15 Nisan 2025'te
İstanbul Ticaret Odası Yan Sanayi Borsası Tedarikçi Günü etkinliklerinde 15 Nisan'da Vestel Elektronik yan sanayi tedarikçileriyle buluşacak.
Öngörü: Avrupa e-ticareti 5 yılda yüzde 45 büyüyecek
Forrester, 2024 ile 2029 yılları arasında Avrupa'da çevrimiçi satışlarda artış olacağını öngörüyor.
Köstence'de belediye ulaşımları Karsan e-ATA’larla olacak
Karsan, Romanya ile yeni bir teslimat anlaşmasına imza attı.
Peker GYO Genel Müdürlüğüne Ramazan Işık atandı
Murat Oktay'ın görevinden ayrılmasıyla boşalan Peker GYO Genel Müdürlüğüne Ramazan Işık atandı.
Nuh Çimento ve Nuh Gayrimenkul İnşaat birleşme kararı aldı
Nuh Çimento, Nuh Gayrimenkul İnşaat şirketiyle birleşme kararı aldığını duyurdu.
TotalEnergies ve M Oil’den yapay zekâ destekli Hijyen Kalkanı Projesi
TotalEnergies İstasyonları ve M Oil’den yapay zekâ destekli Hijyen Kalkanı Projesi!
Akdeniz Chemson'a EcoVadis platformundan platin madalya ödülü
Akdeniz Chemson, EcoVadis platformu tarafından platin madalya ile ödüllendirildi.
Erdemir'de toplu iş sözleşmesi imzalandı
Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları T.A.Ş. adına Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) ile Türk Metal Sendikası arasında sözleşme imzalandı.
Bülent Eczacıbaşı'nın iş ahlakı prensipleri
Bülent Eczacıbaşı, Murat Ülker'in iş dünyası ile ilgili söyleşisinde İş Ahlakı konusundaki prensiplerini ve düşüncelerini paylaştı.
HP'den oyun tutkunları için seçenekler
HP, oyun tutkunlarına özel sevgililer günü hediyeleri sunuyor.
Sevgililer Günü hediyeleri Philips'te
Sevgililer Günü'nde sevdiklerine özel bir hediye vermek isteyen kişiler için Philips, yenilikçi teknolojilere sahip kişisel bakım ürünleriyle ideal seçenekler sunuyor.
KPMG duyurdu: Türkiye halka arz hacmi 2024'te yüzde 25 düştü
KPMG'nin 2024 Yılı Halka Arz Piyasası Raporu yayımlandı.
Digiage Oyun Geliştirme Kampı 13 Nisan'da başlıyor
Bilişim Vadisi DIGIAGE 9. Oyun Geliştirme Kampı 2025, 13-18 Nisan tarihlerinde Bilişim Vadisi İzmir Kampüsü’nde gerçekleşecek.
Atabay İlaç'a Uluslararası İlaç Kimyası Kongresi’nden iki ödül
Atabay İlaç Uluslararası İlaç Kimyası Kongresi’nden iki Kristal Havan Ödülüyle döndü.