Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Mobil oyun sektörü yeniden yükselişe geçti

Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti.

Haber Giriş Tarihi: 28.03.2025 16:01
Haber Güncellenme Tarihi: 28.03.2025 16:02
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Mobil oyun sektörü yeniden yükselişe geçti

Mobil oyun sektörü, 2024’te yükselişe geçerek oyuncu etkileşimi ve gelirlerde artış sağladı. Geliştiriciler, yeni kullanıcı kazanmaktan çok mevcut oyuncuları elde tutmaya odaklandı. Canlı Operasyonlar ve hibrit gelir modelleri ön plana çıkarken, reklam stratejileri de değişti. Sensor Tower’ın 2025 raporu, sektörün dinamiklerini ve geleceğe dair önemli içgörüleri sunuyor.

Sensor Tower’ın 2025 Mobil Oyun Sektörü Durum Raporu’na göre, 2024 yılında mobil oyun sektörü yeniden ivme kazandı. Küresel çapta uygulama içi satın alma (IAP) gelirleri yüzde 4 artarak 82 milyar dolara ulaştı. Oyuncu etkileşimi de yükseldi; mobil oyunlara harcanan süre yüzde 8 artışla 3,5 trilyon saate, oyun oturumları ise yüzde 12 artışla yeni bir zirveye ulaştı.

Yeni uygulama indirme sayıları yüzde 7 düşerek 49 milyara gerilese de geliştiriciler yeni kullanıcı edinmek yerine mevcut oyuncuları elde tutmaya odaklandı. Bu doğrultuda hibrit gelir modeli kullanan oyunlar, IAP gelirlerinde yüzde 37 büyüme kaydetti.

ABD, 24 milyar dolarlık harcamayla en büyük mobil oyun pazarı olmaya devam ederken, Çin (yalnızca iOS) ve Japonya ilk üçteki yerini korudu. Ancak Japonya’da IAP gelirleri yüzde 6 düştü. Küresel çapta, Strateji ve RPG türleri öne çıkarken, Batı pazarlarında en çok gelir getiren oyunlar sıradan (casual) oyunlar oldu.

Reklam stratejileri de büyük değişimler yaşadı. TikTok, mobil oyunlar için en güçlü keşif platformu haline gelirken, reklam gösterimleri yüzde 67 arttı. Applovin ise mobil oyun reklam yerleşimlerini yüzde 397 artırdı. Geliştiriciler, oyunları canlı servis (live service) modeline dönüştürerek kullanıcı etkileşimini artırmaya odaklandı. Bu strateji, 2024’te uygulama içi satın alma gelirlerinin yüzde 84’ünün Live Ops modellerini kullanan oyunlardan gelmesini sağladı.

Sensor Tower CEO’su ve Kurucu Ortağı Oliver Yeh, “Mobil oyun ekosistemi artık olgunlaştı; geliştiriciler kullanıcıyı elde tutma, kullanıcı katılımı ve gelir elde etme konusunda çok daha başarılı. Yeni kullanıcı edinme maliyetlerinin artmasıyla birlikte, stüdyolar uzun vadeli gelirlerini en üst düzeye çıkarmak için Canlı Operasyonlar ve hibrit gelir modelleri gibi stratejileri benimsiyor” dedi.

Kaynak: Marketing Türkiye

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Bursa
    cami
      • tffs
      • 1lig
      • tff2
      • tff3
      Takım O G B M Av P
      Puan Durumları ve Fikstür
      logo
      En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.